Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Golf 5 gti
Feno
post Mon, 08 Sep 2014 - 13:57
Post #21


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Warszawa





CYTAT(blademan89 @ Mon, 08 Sep 2014 - 10:14) *
Jeszcze takie pytanie: Ile znosi sprzęgło/skrzynia i hamulce? czy powyżej 250KM trzeba robić upgrade któregoś z tych podzespołów?


U mnie w passacie 2.0TDI 170KM skrzynia DSG to praktycznie jedyna rzecz, która nie uległa awarii wink.gif Ważne jest serwisowanie, czyli wymiana oliwy, wraz z filtrem co 60kkm. W ASO biorą za to około 1000zł. Mam przejechene blisko 300kkm, a moment obrotowy u mnie to 350Nm, a nie 280Nm jak w stockowym GTI.
Na początku pojawiały sie informacje, że właśnie te 350Nm to wartość graniczna dla skrzyni DQ250, ale z tego co pamiętam CompSport wspominał o tym, że i 450Nm to nie żadne problem.


--------------------
F32 alpine white
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Sep 2014 - 13:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
pawel934
post Mon, 08 Sep 2014 - 14:14
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Fri, 10 November 2006
Skąd: Warszawa WN





Bez przesady z DSG, to nie jest żadna magia tylko dwusprzęgłowy automat, który jest na rynku już kilka dobrych lat (ponad 10). Popsuje się, to naprawisz i będziesz miał znowu kilka lat spokoju. Ta skrzynia jest naprawialna, nie trzeba od razy kupować nowej za kilkadziesiąt tys.


--------------------
"If in doubt, flat out" Colin McRae

Kilka aut wywołujących uśmiech na twarzy :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Mon, 08 Sep 2014 - 14:14
Post #23


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





CYTAT(Feno @ Mon, 08 Sep 2014 - 12:57) *
U mnie w passacie 2.0TDI 170KM skrzynia DSG to praktycznie jedyna rzecz, która nie uległa awarii wink.gif Ważne jest serwisowanie, czyli wymiana oliwy, wraz z filtrem co 60kkm. W ASO biorą za to około 1000zł. Mam przejechene blisko 300kkm, a moment obrotowy u mnie to 350Nm, a nie 280Nm jak w stockowym GTI.
Na początku pojawiały sie informacje, że właśnie te 350Nm to wartość graniczna dla skrzyni DQ250, ale z tego co pamiętam CompSport wspominał o tym, że i 450Nm to nie żadne problem.


To skrzynia w diesel'u i PB jest taka sama? 350Nm to też nie wiele zniesie... wolę chyba jednak manual tak czy siak.

Jak z hamulcami i sprzęgłem zatem? Czy przy 280/300KM trzeba już myśleć o kevlarze i wiekszym hamulcu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Feno
post Mon, 08 Sep 2014 - 14:22
Post #24


Frequent User
Dołączył: Tue, 12 November 2002
Skąd: Warszawa





Wyraźnie napisałem, że zniesie więcej, bo i 450Nm: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...st&p=895666


--------------------
F32 alpine white
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Mon, 08 Sep 2014 - 14:24
Post #25


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





CYTAT(Feno @ Mon, 08 Sep 2014 - 13:22) *
Wyraźnie napisałem, że zniesie więcej, bo i 450Nm: http://www.racingforum.pl/index.php?showto...st&p=895666


Dzięki wink.gif nie byłem pewien w jakim sensie napisałeś "zniesie". cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Tue, 09 Sep 2014 - 12:38
Post #26


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(blademan89 @ Mon, 08 Sep 2014 - 15:14) *
To skrzynia w diesel'u i PB jest taka sama? 350Nm to też nie wiele zniesie... wolę chyba jednak manual tak czy siak.

Jak z hamulcami i sprzęgłem zatem? Czy przy 280/300KM trzeba już myśleć o kevlarze i wiekszym hamulcu?


hehe jaki kevlar biggrin.gif ludzie jeżdżą na serii nawet przy 350KM. A większy hebel zawsze dobrze mieć chociaż jak ktoś głównie po bułki jeździ to i seria da radę wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Wed, 10 Sep 2014 - 11:35
Post #27


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





CYTAT(stefdeath @ Tue, 09 Sep 2014 - 11:38) *
hehe jaki kevlar biggrin.gif ludzie jeżdżą na serii nawet przy 350KM. A większy hebel zawsze dobrze mieć chociaż jak ktoś głównie po bułki jeździ to i seria da radę wink.gif



No ja w AR miałem kevlar (1.9JTD 204KM) więc zapytałem z ciekawości jak seria wytrzymuję w Piątce wink.gif Hamulce raczej wlecą większe bo nie będę jeździł tylko po bułki cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Mon, 15 Sep 2014 - 20:12
Post #28


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





Znalazłem golfa, który mnie bardzo przekonuje do siebie i teraz pytanie do Was:

Golf 5 GTi 2005r DSG 206tyś km *126tyś mil, pełna historia serwisowa, 2 właścicieli (jeden od nowości do Kwietnia tego roku). Czy myślicie, że dsg przy takim przebiegu to dobra opcja?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Patee
post Mon, 15 Sep 2014 - 20:18
Post #29


Super User
Dołączył: Thu, 23 October 2003
Skąd: Białystok





Pytanie czy jakaś historia serwisowania jest?


--------------------
Renault Talisman Grandtour TCe200 EDC
Honda S2000 AP1 - płakałem jak sprzedawałem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Mon, 15 Sep 2014 - 22:08
Post #30


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





CYTAT(Patee @ Mon, 15 Sep 2014 - 19:18) *
Pytanie czy jakaś historia serwisowania jest?



CYTAT(blademan89 @ Mon, 15 Sep 2014 - 19:12) *
pełna historia serwisowa,

Go to the top of the page
 
+Quote Post
RYBAK
post Mon, 15 Sep 2014 - 22:40
Post #31


User
Dołączył: Tue, 07 December 2010
Skąd: Szczecin





Za dzień,dwa będzie wystawiony Gti jakiego w PL ciężko znależć,naprawdę godny polecenia,super stan.Rocznik 2005,120 tys.przebieg bez ściemy,auto na hamowni wypluło 215 km zdrowa seria,a przede wszystkim nie bite.Tanie zapewno nie będzie,ale nie wymaga żadnych inwestycji,bo wszystkie elementy eksploatacyjne są wymienione w ASO bodajże tydzień temu.Także polecam,ponieważ jest to "pewny" i zadbany egzemplarz jaki ciężko było by znależć w DE,nie mówiąć o PL.Więcej info na priv.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
norbivr6
post Mon, 15 Sep 2014 - 23:09
Post #32


Super User
Dołączył: Tue, 14 June 2005





Jakiś miesiąc temu kupiliśmy w dobrej cenie GTI w DSG. Powiem szczerze, że przez pierwszy tydzień miałem stracha, że coś się zepsuje ale teraz to innego automatu nie chce. Ogólnie GTI bez DSG bym nie chciał, bo to 50% uroku tego samochodu. Auto rzekomo ma 136tyś. km przebiegu, skrzynia działa bdb. Za jakiś czas zrobimy jej serwis olejowy. Silnik AXX zalaliśmy 300V 5w40 i przez tysiaka nic nie wziął. Łańcuszek coś tam słychać ale tragedii nie ma. Moc trzyma, przepływ ponad 170g/s. Niedługo soft. Ogólnie polecam auto smile.gif Idealne daily, a po wywaleniu kata fajnie pierdzi przy zmianach biegów.

Polecam się doposażyć w podstawową wiedzę o logowaniu takiego auta oraz kabel diagnostyczny z laptopem smile.gif Jak coś posiadam VCDS 12.12 w dobrej cenie do sprzedania.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 16 Sep 2014 - 07:33
Post #33


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





CYTAT(norbivr6 @ Mon, 15 Sep 2014 - 22:09) *
Łańcuszek coś tam słychać ale tragedii nie ma.

Silnik w V GTI jest na łańcuchu?


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Tue, 16 Sep 2014 - 08:51
Post #34


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(matteusz @ Tue, 16 Sep 2014 - 08:33) *
Silnik w V GTI jest na łańcuchu?


pół na pół - jeden wałek jest napędzany klasycznym paskiem razem z pompą wody itp a drugi wałek jest spięty z pierwszym krótkim łańcuszkiem. I ten właśnie krótki łańcuszek wraz z napinaczem a rzadziej wariatorem faz lubią sprawiać problemy. Objawy to dieslowskie klepanie na rozgrzanym silniku. Na szczęście koszt wymiany śmieszny w porównaniu z łańcuchowymi rozrządami w TSI.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
matteusz
post Tue, 16 Sep 2014 - 09:12
Post #35


Forum Homee
Dołączył: Thu, 18 September 2008
Skąd: Tarnobrzeg/Warszawa





Dzięki za wyjaśnienie, tak właśnie podejrzewałem smile.gif


--------------------
'84 Opel Kadett V6 powered by Transplantz Best ET 14.975 VAG Racing 2014 - bo tak
'97 BMW 328i 233KM/282Nm by 109-Performance - na co dzień
'00 Honda Integra Type R W1 PROFI 248KM/215Nm by strojenia.pl - na tor
'05 Renault Megane RS225 274KM/383Nm powered by ECUmajster - na weekend
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Tue, 16 Sep 2014 - 09:39
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





rozrzad w 2.0Tfsi jest bezproblemowy , pamiętać trzeba tylko o regularnym serwisowaniu, koszta na szczęscie nie duże, praktycznie jak w starym 1.8t


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 16 Sep 2014 - 14:53
Post #37


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(GREGOR10 @ Tue, 16 Sep 2014 - 09:39) *
rozrzad w 2.0Tfsi jest bezproblemowy , pamiętać trzeba tylko o regularnym serwisowaniu, koszta na szczęscie nie duże, praktycznie jak w starym 1.8t


A w 1.8tsi jest to samo? Bo wtedy bym sie nie zgodzil. Ostatnio w rodzinie octavia 2 fl 1.8 tsi, 66 tys przebiegu - wyskoczyly checki i zaczal szarpac na jalowym. Okazalo sie,ze lancuch przskoczyl. W aso zmienili kompletny rozrzad i do tego zawory w glowicy, bo niby ktorys skolidowal. Koszt kolo 7tys na fakturze.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
stefdeath
post Tue, 16 Sep 2014 - 15:01
Post #38


Frequent User
Dołączył: Thu, 24 April 2003
Skąd: wwa





CYTAT(jackkpl @ Tue, 16 Sep 2014 - 15:53) *
A w 1.8tsi jest to samo? Bo wtedy bym sie nie zgodzil. Ostatnio w rodzinie octavia 2 fl 1.8 tsi, 66 tys przebiegu - wyskoczyly checki i zaczal szarpac na jalowym. Okazalo sie,ze lancuch przskoczyl. W aso zmienili kompletny rozrzad i do tego zawory w glowicy, bo niby ktorys skolidowal. Koszt kolo 7tys na fakturze.


no nie bo TFSI to inny silnik niż TSI. W 1.4 /1.8/2.0 tsi cały rozrząd jest na łańcuchu i tam były duże problemy. W tfsi jak zacznie klepać to za kilka stówek wymienia się łańcuszek ewentualnie napinacz i nic się nie dzieje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
blademan89
post Wed, 17 Sep 2014 - 12:26
Post #39


User
Dołączył: Fri, 05 September 2014
Skąd: Stoke on Trent





Dzięki za wszystkie posty, dowiedziałem się paru ciekawych rzeczy wink.gif

Ale nadal nie wiem czy warto brać DSG pod uwagę przy tym przebiegu... o co mogę zapytać Sprzedającego przed wyjazdem po auto? Nie znam się na Golfach... Prosiłbym o jakieś sugestie.


P.s. Auto kupuję w UK bo tutaj mieszkac więc dzięki za propozycję RYBAK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K@rol
post Thu, 18 Sep 2014 - 16:36
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Sat, 03 December 2005





Adrian nie boj sie tego DSG, mam teraz O2 z DSG ktora ma 220k mil naklepane (BJB) ex taxi i skrzynia chodzi bezproblemowo, jezdzilem R32 mk5 po przebiegu 150k mil i rowniez DSG nie sprawialo problemow.

Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 15:24