![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Nie będę zakładał kolejnego tematu i się podłącze pod ten. Mam silnik 1UZ z 93 roku z SC400, silnik jest pozbawiony większości podciśnień i EGR-a, automatyczna skrzynia też już nie współpracuje bo jest manual a silnik po założeniu do auta będzie strojony jakąś "świnią" (jeszcze nie wiem jaką). Co zrobić z silnikiem żeby przy strojeniu uzyskać jak najlepszy wynik? Silnik ma służyć do driftu tylko i wyłącznie.
Pozdro |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Uśmiechnął bym sie do Foresta, przerabial taki temat. Pomysl nad Megasquirtem
-------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
moj 1uz 92rok pluje ok 255-260km zaleznie od nastroju - kolektory 4-2-1 , wydech 70mm + strojenie ecumaster, afr przy wot 12.7 w calym zakresie. generalnie seryjne ecu jest mocno obrazone i uwazam ze ten motor ma duzo wiekszy potencjal. o ile paliwo wystroisz spoko, to odnosnie zaplonu jest duza autoadaptacja- po wlozeniu i wrzuceniu na rolki bylo 240km, teraz jak wyzeruje mape zaplonu ktory miescami jest ruszony po 7-8 stopni w przod to wychodzi 220km wiec komp sam pocofowal.
standalone jest moim zdaniem jedynm madrym rozwiazaniem, reszta to rzezba w kakao -------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
cieplak domyślam się że ty kolektory miałeś robione od podstaw, ja puki co poprawiłem troche ori z SC i mam nadzieje że się zmieszczą (wstępne pomiary mówią że tak), katów u mnie nie będzie i dalej to właśnie nie wiem czy robić X-pipa czy może Y-ka i jedną rure pociągnąć do końca.
Co do sterownika to rozmawiałem z gościem co Forestowi stroił jego silnik i powiedziane jest w prost że szłu nie ma i nie będzie na seryjnych wałkach... licze się z tym |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 03 April 2006 Skąd: Poznan ![]() |
heh tylko że Forest sam sobie stroi na ecumasterze więc nie wiem z kim rozmawiałeś .
Silnik ma spory potencjał ALE po zmianie wałków . seryjnie tam są wałki z tego co pamiętam 229 i 232 stopnie , wznios też bez szału. Jak do tego dodamy stopień sprężania to jasne jest, że ten silnik nie ma prawa jechać powyżej 4500 obr . Niestety w polskich warunkach ciężko o jakieś sensowne wałki do tego silnika . Po swapie strojenie jest konieczne bo seryjnie w lexach jest kontroler do pompy paliwa , napięciem reguluje ciśnienie paliwa, także korekty map paliwa są konieczne ale super przyrostów bym się tam nie spodziewał. Na pewno przy stockowym silniku nawet z super kolektorami i dolotem nie spodziewałbym się jakiś wielkich przyrostów po założeniu SA. Silni zajebisty ale po zmianie wałków i doprężeniu . |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
He he jednak najlepiej pytać u źródła bo się można pomylić, mowa o strojenu (sorrki Forest) ale wnioski te same, bez wałków nie będzie szaleństwa.
Doprężałeś silnik poprzez planowanie, do jakiego stopnia sprężania?? Jakie wałki byś widział do tej V-ki? |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 05 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Damian, o mnie Blacha pisał
![]() -------------------- Maleckis Motorsport
www.maleckis.com |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 09 August 2009 Skąd: Dolny Śląsk ![]() |
Nio o tobie Michale
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: drawsko p. ![]() |
panowie czy na MS moge to wysterowac bez uzycia edisa ?
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 04 May 2007 Skąd: triocity ![]() |
tak ale potrzebujesz plytke ktora hardwarowo obsluzy 2 rozdzielacze
-------------------- mk2 vrt 4motion
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: drawsko p. ![]() |
tak wlasnie myslalem, a czy nie da rady zrobic wasted spark ?
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
User Dołączył: Fri, 27 April 2007 ![]() |
nawet ms I spokojnie obsłuży ten silnik, co zapłonu to masz kilka opcji:
1 - oryginalny układ zapłonowy + podwójny vr ( ew pojedynczy vr z brakującym zębem ) + 2 tranzystory kluczyjące 2 - edis8 + koło 36-1 + 2 cewki - najprostsze rozwiązanie 3 - pozostają jeszcze 2 podwójne cewki fordowskie w wastesparku + 4 tranzystory kluczujące 4 - ew cop w wasted ( nie polecam, nie za bardzo się vw cewki sprawdzają ) Przrobiłem opcję 2,3 i 4 i njbardziej zadowolony byłem 3 1uz na vems |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 17 April 2004 Skąd: drawsko p. ![]() |
wielkie dzieki
![]() brzmi mega -gratki znajomy chce to miec najprosciej zrobione jak to mozliwe i sobie pomyslalem o seryjnym zaplonie ktory bedzie chodzil w wasted sparku myslalem wlasnie o opcji 1. na pojedynczym VR bez zeba tylko teraz bedzie mega lamerskie pytanie bo to moje pierwsze MS - do czego potrzebne mi beda tranzystory kluczujace ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 25 June 2025 - 21:38 |