Większe hamulce - mogą być lepsze i lżejsze? A co z kosztami? |
Większe hamulce - mogą być lepsze i lżejsze? A co z kosztami? |
Tue, 30 Aug 2011 - 13:54
Post
#21
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
fiat coupe miał zacisk brembo pod tarcze 280mm i to stanowczo mniejszy zacisk niż evo itp.
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Wspieraj forum |
Tue, 30 Aug 2011 - 13:54
Post
#
|
Dotacja |
|
|
|
Tue, 30 Aug 2011 - 14:36
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 11 February 2007 Skąd: Warszawa |
Fiat Coupe ma tarczę 305 mm jeśli chodzi o ścisłość
-------------------- Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582 |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 09:36
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 |
faktycznie 305mm, mój błąd że pisałem z pamięci.... hmm widocznie jak szukałem dla siebie to 305 wydawało się malutkie i dla tego wymyśliłem 280
i tak jest to zacisk mniejszy niż np. e38 który z kolei ma mniejsze klocki niż evo (być może znowu coś pomyliłem -skleroza? ale wydaje mi się że różnice w zaciskach brembo nie ograniczają się tylko do roztawu śrub) -------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 09:39
Post
#24
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
zacisków brembo jest bardzo wiele rodzajów, te mniejsze mają małe klocki, mniejsze tłoczki itd
ja nie polecam sztucznego powiększania zacisku poprzez instalacje przekładek i kombinowanie, skoro mozna dobrać odpowiedni zacisk (mozna dac tez ciensze klocki) założenie małego zacisku brembo 4 tłoczkowego na dużą tarcze moze okazać sie mało wydajne bo bedą klocki o małej powierzchni zacisków jest tyle że mozna wybnierac i przebierac w zakresach tarcz 270-360mm srednicy / 25-35mm grubości -------------------- |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 13:21
Post
#25
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 |
cowboy ja to mało widziałem ale podaj jakiś przykład zacisk pod 280 tarcze grubość 24-25mm moze 2 moze 4 tłoczkowy
kiedys widziałem chyba od volvo 240 2.1T miało chyba zaciski 4tłczki dosc niewielkie |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
Wed, 31 Aug 2011 - 14:02
Post
#26
|
|
zacisków brembo jest bardzo wiele rodzajów, te mniejsze mają małe klocki, mniejsze tłoczki itd ja nie polecam sztucznego powiększania zacisku poprzez instalacje przekładek i kombinowanie, skoro mozna dobrać odpowiedni zacisk (mozna dac tez ciensze klocki) założenie małego zacisku brembo 4 tłoczkowego na dużą tarcze moze okazać sie mało wydajne bo bedą klocki o małej powierzchni zacisków jest tyle że mozna wybnierac i przebierac w zakresach tarcz 270-360mm srednicy / 25-35mm grubości W przypadku zacisku od Alfy 166 jest naprawdę opłacalne pobawić się z przekładką żeby go poszerzyć, zacisk ma duże tłoczki i dużą powierzchnię klocka dokładnie taką jak w zacisku z Evo generalnie konstrukcyjnie taki sam poza mocowaniem i jedynie jest ciaśniejszy tak to nazwijmy pod tarczę 28mm grubości a kosztuje ułamek ceny zacisku z Evo. |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 14:14
Post
#27
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
cowboy ja to mało widziałem ale podaj jakiś przykład zacisk pod 280 tarcze grubość 24-25mm moze 2 moze 4 tłoczkowy kiedys widziałem chyba od volvo 240 2.1T miało chyba zaciski 4tłczki dosc niewielkie najtansza opcja to zacisk z bmw e39 (chodza czasem po 300-400 za pare) z tego co wiem to chodzi z tarczami 312/25 VAG to i i 280 bedzie dobry W przypadku zacisku od Alfy 166 jest naprawdę opłacalne pobawić się z przekładką żeby go poszerzyć, zacisk ma duże tłoczki i dużą powierzchnię klocka dokładnie taką jak w zacisku z Evo generalnie konstrukcyjnie taki sam poza mocowaniem i jedynie jest ciaśniejszy tak to nazwijmy pod tarczę 28mm grubości a kosztuje ułamek ceny zacisku z Evo. ale po co jak są zaciski oryginalnie pod tarcze 330/30mm z pegeota 607 V6 (vs alfa 310/28), moge po taniosci za 550 PLN za komplet oddać - taniej niz EVO ? klocek długi na 133mm, rozstaw srub mocujących 100mm -------------------- |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 15:00
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 26 March 2008 |
W przypadku zacisku od Alfy 166 jest naprawdę opłacalne pobawić się z przekładką żeby go poszerzyć, zacisk ma duże tłoczki i dużą powierzchnię klocka dokładnie taką jak w zacisku z Evo generalnie konstrukcyjnie taki sam poza mocowaniem i jedynie jest ciaśniejszy tak to nazwijmy pod tarczę 28mm grubości a kosztuje ułamek ceny zacisku z Evo. Do lansu sobie można poszerzać... ale gdyby to było ok nikt by nie stosował w sporcie drogich zacisków wykonanych z jednego kawałka metalu. Sztywność zacisku ma znaczenie i wpływa na trwałość tarczy np. gięcie. W volvach 200 zaciski przednie były 4tłoczkowe ale odlewy stalowe więc ważą więcej ale mam ich kilka kompletów jakby ktoś potrzebował. |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
Wed, 31 Aug 2011 - 17:36
Post
#29
|
|
Do lansu sobie można poszerzać... ale gdyby to było ok nikt by nie stosował w sporcie drogich zacisków wykonanych z jednego kawałka metalu. Sztywność zacisku ma znaczenie i wpływa na trwałość tarczy np. gięcie. W volvach 200 zaciski przednie były 4tłoczkowe ale odlewy stalowe więc ważą więcej ale mam ich kilka kompletów jakby ktoś potrzebował. To teraz kolego wytłumacz ładnie proszę w kwestii owej sztywności, co zmieni Ci dołożony kawałek 4mm "blachy" między połówki zacisku który już fabrycznie jest tak właśnie dzielony i skręcany do kupy śrubami na przestrzał. |
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 21:06
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 19 September 2005 Skąd: Przasnysz |
Nic sie nie zmieni o ile zostanie to ładnie spasowane przez równe splanowanie blachy/przekładki. Ale co niektórzy będą pisać co innego Fakt co drogi zestaw to drogi ale nie każdego na to stać.
-------------------- Probe 2.2 TURBO GT
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 22:08
Post
#31
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE |
jesli ktoś poszukuje duzej tarczy na zaciski od np alfy 166 czyli "węższe" to można śmiało polecić tarcze od Nissana Murano - 320mm srednicy i 28mm grubości. ja właśnie takie bede wkładał. Evo tez ma 320 takze jest alternatywa, tu ogranicza nas tylko rozstaw śrub, no bo niestety nie wszystkie auta maja 5x114
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 22:11
Post
#32
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 25 May 2011 Skąd: KIELCE |
jesli ktoś poszukuje duzej tarczy na zaciski od np alfy 166 czyli "węższe" to można śmiało polecić tarcze od Nissana Murano - 320mm srednicy i 28mm grubości. ja właśnie takie bede wkładał. Evo tez ma 320 takze jest alternatywa, tu ogranicza nas tylko rozstaw śrub, no bo niestety nie wszystkie auta maja 5x114
|
|
|
Wed, 31 Aug 2011 - 23:32
Post
#33
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 07 February 2005 Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole! |
Nic sie nie zmieni o ile zostanie to ładnie spasowane przez równe splanowanie blachy/przekładki. Ale co niektórzy będą pisać co innego Fakt co drogi zestaw to drogi ale nie każdego na to stać. Drobna ilustracja z południa http://skoda.daves.cz/Chlazene_kotoucove_brzdy-english r. -------------------- e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć |
|
|
Thu, 01 Sep 2011 - 07:27
Post
#34
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
ta przekładka z linka nie wygląda druciarsko, po założeniu jej dorzucić dłuższe śruby aby cały gwint w zacisku współpracował z gwintem śruby.
Aby dostosować zacisk do grubszej tarczy, myślałem też o sfrezowaniu tych dystansów które są wewnątrz zacisku ( te ograniczające grubość tarczy ). -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
gość_Grzesiek Kuśmierz_* |
Thu, 01 Sep 2011 - 08:46
Post
#35
|
|
ta przekładka z linka nie wygląda druciarsko, po założeniu jej dorzucić dłuższe śruby aby cały gwint w zacisku współpracował z gwintem śruby. Aby dostosować zacisk do grubszej tarczy, myślałem też o sfrezowaniu tych dystansów które są wewnątrz zacisku ( te ograniczające grubość tarczy ). Frezowanie kołków oporowych nie jest dobrym pomysłem, będziesz musiał cienkie klocki pchać wtedy w zacisk. |
|
|
Thu, 01 Sep 2011 - 10:51
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
oczywiście na tyle na ile pozwoli grubość klocka, powiedziałem to bez mierzenia i sprawdzania. Ja właśnie u siebie założyłem zaciski z AR166 i grubość tarczy mam 25mm , a klocki są dosyć cienkie w porównaniu do klocków do fabrycznych zacisków.
-------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Thu, 01 Sep 2011 - 12:39
Post
#37
|
|
Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa |
w takim razie wychodzi ze te zaciski z alfy są do bani
lepiej szukac wiekszysz od razu szerokich a nie bawić sie w przeróbki, skoro używki w podobnych cenach -------------------- |
|
|
Sat, 03 Sep 2011 - 00:56
Post
#38
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów |
w kwestii tych mas to warto dodac, bo chyba nie wszyscy rozróżniaja, że na przyspieszenie, hamowanie wplyw ma masa wirujaca i jej promien od osi obrotu, ale juz na prowadzenie i jego precyzje wplyw ma masa nieresorowana i tu juz liczy sie wszystko co doklejone jest do piasty.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Sat, 03 Sep 2011 - 21:40
Post
#39
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 24 April 2009 |
Przymierzałem zaciski z Alfy 166 na tarcze z A4 288/25 klocki ładnie pasuja i przylegaja całą powierzchnią, jednak do tak małych tarcz istnieje problem z dorobieniem adaptera ponieważ zacisk znajduje sie blisko osi piasty i nie ma za bardzo miejsca zeby zaszaleć. Do tego zaciski są szerokie i zeby zapodać ronala 15' jak na fotkach trzeba użyć duży dystans. Więc chyba pokombinuje z girlingami z s2.
Kilka fotek poglądowych ( sorry za jakość ) |
|
|
Mon, 05 Sep 2011 - 07:47
Post
#40
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 11 June 2007 Skąd: WG |
spróbuj na 312mm, będzie troche lepiej, ale nie obejdzie się bez frezowania zacisku. Ja u siebie mam zacisk od AR166 na tarczy 312mm, no ale wtedy minimum to felga 16".
Aby nie ruszać zacisku to trzeba by było wsadzić tarczę 330mm lub nawet 345mm. -------------------- A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC |
|
|
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 01:19 |