Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Większe hamulce - mogą być lepsze i lżejsze? A co z kosztami?
WojtekMR
post Tue, 30 Aug 2011 - 13:54
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





fiat coupe miał zacisk brembo pod tarcze 280mm i to stanowczo mniejszy zacisk niż evo itp.


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 30 Aug 2011 - 13:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mariuszl
post Tue, 30 Aug 2011 - 14:36
Post #22


Frequent User
Dołączył: Sun, 11 February 2007
Skąd: Warszawa





Fiat Coupe ma tarczę 305 mm jeśli chodzi o ścisłość smile.gif


--------------------
Fiat Coupe LE 20vt, gt 2871
Volvo v70r gtx3582
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WojtekMR
post Wed, 31 Aug 2011 - 09:36
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 August 2003





faktycznie 305mm, mój błąd że pisałem z pamięci.... hmm widocznie jak szukałem dla siebie to 305 wydawało się malutkie i dla tego wymyśliłem 280



i tak jest to zacisk mniejszy niż np. e38 który z kolei ma mniejsze klocki niż evo (być może znowu coś pomyliłem -skleroza? ale wydaje mi się że różnice w zaciskach brembo nie ograniczają się tylko do roztawu śrub)


--------------------
_http://forum.mr2cp.pl/index.php
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 31 Aug 2011 - 09:39
Post #24


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





zacisków brembo jest bardzo wiele rodzajów, te mniejsze mają małe klocki, mniejsze tłoczki itd
ja nie polecam sztucznego powiększania zacisku poprzez instalacje przekładek i kombinowanie, skoro mozna dobrać odpowiedni zacisk (mozna dac tez ciensze klocki)
założenie małego zacisku brembo 4 tłoczkowego na dużą tarcze moze okazać sie mało wydajne bo bedą klocki o małej powierzchni
zacisków jest tyle że mozna wybnierac i przebierac wink.gif w zakresach tarcz 270-360mm srednicy / 25-35mm grubości


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Wed, 31 Aug 2011 - 13:21
Post #25


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





cowboy ja to mało widziałem ale podaj jakiś przykład zacisk pod 280 tarcze grubość 24-25mm moze 2 moze 4 tłoczkowy

kiedys widziałem chyba od volvo 240 2.1T miało chyba zaciski 4tłczki dosc niewielkie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Grzesiek Kuśmierz_*
post Wed, 31 Aug 2011 - 14:02
Post #26









CYTAT(cowboy @ Wed, 31 Aug 2011 - 09:39) *
zacisków brembo jest bardzo wiele rodzajów, te mniejsze mają małe klocki, mniejsze tłoczki itd
ja nie polecam sztucznego powiększania zacisku poprzez instalacje przekładek i kombinowanie, skoro mozna dobrać odpowiedni zacisk (mozna dac tez ciensze klocki)
założenie małego zacisku brembo 4 tłoczkowego na dużą tarcze moze okazać sie mało wydajne bo bedą klocki o małej powierzchni
zacisków jest tyle że mozna wybnierac i przebierac wink.gif w zakresach tarcz 270-360mm srednicy / 25-35mm grubości


W przypadku zacisku od Alfy 166 jest naprawdę opłacalne pobawić się z przekładką żeby go poszerzyć, zacisk ma duże tłoczki i dużą powierzchnię klocka dokładnie taką jak w zacisku z Evo generalnie konstrukcyjnie taki sam poza mocowaniem i jedynie jest ciaśniejszy tak to nazwijmy pod tarczę 28mm grubości a kosztuje ułamek ceny zacisku z Evo.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Wed, 31 Aug 2011 - 14:14
Post #27


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(mlody1921 @ Wed, 31 Aug 2011 - 13:21) *
cowboy ja to mało widziałem ale podaj jakiś przykład zacisk pod 280 tarcze grubość 24-25mm moze 2 moze 4 tłoczkowy

kiedys widziałem chyba od volvo 240 2.1T miało chyba zaciski 4tłczki dosc niewielkie


najtansza opcja to zacisk z bmw e39 (chodza czasem po 300-400 za pare) z tego co wiem to chodzi z tarczami 312/25 VAG to i i 280 bedzie dobry


CYTAT(Grzesiek Kuśmierz @ Wed, 31 Aug 2011 - 14:02) *
W przypadku zacisku od Alfy 166 jest naprawdę opłacalne pobawić się z przekładką żeby go poszerzyć, zacisk ma duże tłoczki i dużą powierzchnię klocka dokładnie taką jak w zacisku z Evo generalnie konstrukcyjnie taki sam poza mocowaniem i jedynie jest ciaśniejszy tak to nazwijmy pod tarczę 28mm grubości a kosztuje ułamek ceny zacisku z Evo.


ale po co jak są zaciski oryginalnie pod tarcze 330/30mm z pegeota 607 V6 (vs alfa 310/28), moge po taniosci za 550 PLN za komplet oddać - taniej niz EVO ? smile.gif
klocek długi na 133mm, rozstaw srub mocujących 100mm


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ANTEQ
post Wed, 31 Aug 2011 - 15:00
Post #28


Frequent User
Dołączył: Wed, 26 March 2008





CYTAT(Grzesiek Kuśmierz @ Wed, 31 Aug 2011 - 14:02) *
W przypadku zacisku od Alfy 166 jest naprawdę opłacalne pobawić się z przekładką żeby go poszerzyć, zacisk ma duże tłoczki i dużą powierzchnię klocka dokładnie taką jak w zacisku z Evo generalnie konstrukcyjnie taki sam poza mocowaniem i jedynie jest ciaśniejszy tak to nazwijmy pod tarczę 28mm grubości a kosztuje ułamek ceny zacisku z Evo.


Do lansu sobie można poszerzać... ale gdyby to było ok nikt by nie stosował w sporcie drogich zacisków wykonanych z jednego kawałka metalu.
Sztywność zacisku ma znaczenie i wpływa na trwałość tarczy np. gięcie.
W volvach 200 zaciski przednie były 4tłoczkowe ale odlewy stalowe więc ważą więcej ale mam ich kilka kompletów jakby ktoś potrzebował.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Grzesiek Kuśmierz_*
post Wed, 31 Aug 2011 - 17:36
Post #29









CYTAT(ANTEQ @ Wed, 31 Aug 2011 - 15:00) *
Do lansu sobie można poszerzać... ale gdyby to było ok nikt by nie stosował w sporcie drogich zacisków wykonanych z jednego kawałka metalu.
Sztywność zacisku ma znaczenie i wpływa na trwałość tarczy np. gięcie.
W volvach 200 zaciski przednie były 4tłoczkowe ale odlewy stalowe więc ważą więcej ale mam ich kilka kompletów jakby ktoś potrzebował.


To teraz kolego wytłumacz ładnie proszę w kwestii owej sztywności, co zmieni Ci dołożony kawałek 4mm "blachy" między połówki zacisku który już fabrycznie jest tak właśnie dzielony i skręcany do kupy śrubami na przestrzał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Bogdan9999
post Wed, 31 Aug 2011 - 21:06
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Mon, 19 September 2005
Skąd: Przasnysz





Nic sie nie zmieni o ile zostanie to ładnie spasowane przez równe splanowanie blachy/przekładki. Ale co niektórzy będą pisać co innego biggrin.gif Fakt co drogi zestaw to drogi ale nie każdego na to stać.


--------------------
Probe 2.2 TURBO GT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TofikGST
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:08
Post #31


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: KIELCE





jesli ktoś poszukuje duzej tarczy na zaciski od np alfy 166 czyli "węższe" to można śmiało polecić tarcze od Nissana Murano - 320mm srednicy i 28mm grubości. ja właśnie takie bede wkładał. Evo tez ma 320 takze jest alternatywa, tu ogranicza nas tylko rozstaw śrub, no bo niestety nie wszystkie auta maja 5x114
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TofikGST
post Wed, 31 Aug 2011 - 22:11
Post #32


Frequent User
Dołączył: Wed, 25 May 2011
Skąd: KIELCE





jesli ktoś poszukuje duzej tarczy na zaciski od np alfy 166 czyli "węższe" to można śmiało polecić tarcze od Nissana Murano - 320mm srednicy i 28mm grubości. ja właśnie takie bede wkładał. Evo tez ma 320 takze jest alternatywa, tu ogranicza nas tylko rozstaw śrub, no bo niestety nie wszystkie auta maja 5x114
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k11
post Wed, 31 Aug 2011 - 23:32
Post #33


Administrator
Dołączył: Mon, 07 February 2005
Skąd: Nicaragua! Agua for my bunghole!





CYTAT(Bogdan9999 @ Wed, 31 Aug 2011 - 21:06) *
Nic sie nie zmieni o ile zostanie to ładnie spasowane przez równe splanowanie blachy/przekładki. Ale co niektórzy będą pisać co innego biggrin.gif Fakt co drogi zestaw to drogi ale nie każdego na to stać.


Drobna ilustracja z południa smile.gif

http://skoda.daves.cz/Chlazene_kotoucove_brzdy-english

r.


--------------------
e-trzy-sześć-przez-pięć
en-a-sześć
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 01 Sep 2011 - 07:27
Post #34


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





ta przekładka z linka nie wygląda druciarsko, po założeniu jej dorzucić dłuższe śruby aby cały gwint w zacisku współpracował z gwintem śruby.

Aby dostosować zacisk do grubszej tarczy, myślałem też o sfrezowaniu tych dystansów które są wewnątrz zacisku ( te ograniczające grubość tarczy ).


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Grzesiek Kuśmierz_*
post Thu, 01 Sep 2011 - 08:46
Post #35









CYTAT(uki82 @ Thu, 01 Sep 2011 - 07:27) *
ta przekładka z linka nie wygląda druciarsko, po założeniu jej dorzucić dłuższe śruby aby cały gwint w zacisku współpracował z gwintem śruby.

Aby dostosować zacisk do grubszej tarczy, myślałem też o sfrezowaniu tych dystansów które są wewnątrz zacisku ( te ograniczające grubość tarczy ).


Frezowanie kołków oporowych nie jest dobrym pomysłem, będziesz musiał cienkie klocki pchać wtedy w zacisk.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Thu, 01 Sep 2011 - 10:51
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





oczywiście na tyle na ile pozwoli grubość klocka, powiedziałem to bez mierzenia i sprawdzania. Ja właśnie u siebie założyłem zaciski z AR166 i grubość tarczy mam 25mm , a klocki są dosyć cienkie w porównaniu do klocków do fabrycznych zacisków.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 01 Sep 2011 - 12:39
Post #37


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





w takim razie wychodzi ze te zaciski z alfy są do bani wink.gif

lepiej szukac wiekszysz od razu szerokich a nie bawić sie w przeróbki, skoro używki w podobnych cenach


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 03 Sep 2011 - 00:56
Post #38


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





w kwestii tych mas to warto dodac, bo chyba nie wszyscy rozróżniaja, że na przyspieszenie, hamowanie wplyw ma masa wirujaca i jej promien od osi obrotu, ale juz na prowadzenie i jego precyzje wplyw ma masa nieresorowana i tu juz liczy sie wszystko co doklejone jest do piasty.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sosiek
post Sat, 03 Sep 2011 - 21:40
Post #39


Rookie
Dołączył: Fri, 24 April 2009





Przymierzałem zaciski z Alfy 166 na tarcze z A4 288/25 klocki ładnie pasuja i przylegaja całą powierzchnią, jednak do tak małych tarcz istnieje problem z dorobieniem adaptera ponieważ zacisk znajduje sie blisko osi piasty i nie ma za bardzo miejsca zeby zaszaleć. Do tego zaciski są szerokie i zeby zapodać ronala 15' jak na fotkach trzeba użyć duży dystans. Więc chyba pokombinuje z girlingami z s2.
Kilka fotek poglądowych ( sorry za jakość )



Go to the top of the page
 
+Quote Post
uki82
post Mon, 05 Sep 2011 - 07:47
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Mon, 11 June 2007
Skąd: WG





spróbuj na 312mm, będzie troche lepiej, ale nie obejdzie się bez frezowania zacisku. Ja u siebie mam zacisk od AR166 na tarczy 312mm, no ale wtedy minimum to felga 16".


Aby nie ruszać zacisku to trzeba by było wsadzić tarczę 330mm lub nawet 345mm.


--------------------
A4 Allroad 3.0TDI
KTM 520EXC
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 29 April 2024 - 01:19