![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 August 2011 ![]() |
Ja w zimę dużo nie jeździłem ale na świeżych zimówkach jakoś sobie radzi- tak jak każde mocne tylnonapędowe auto.
Co do ESP to już pisałem że bardzo wcześnie reaguje i nawet przy opcji OFF system jest dalej aktywny, a jego działanie można powiedziec jest bardzo brutalne. Czyli o lataniu bokami można zapomnieć ![]() Temat częsci w ASO naprawde nie jest straszny, za komplet tarcze+klocki P i T płaciłem chyba ok 3500 PLN więc w porównaniu z np. M5 E60 jest bardzo atrakcyjną ceną ![]() Janek |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
Hej
Wspomniałeś o koncepcji auta - tutaj koncepcja jest prosta - bardzo mocne cabrio. Dla mnie cabrio to auto drugie, trzecie, na pewno nie na zimę mimo twardego dachu i na pewno nie do szaleństw i driftów. Jak ktoś driftuje cabrio to mu potem dach skrzypi i płacze że mercedesy ch**wo wykonane. Jego bulwarowe przeznaczenie podkreśla wspomniany brak ESP off całkowity, to nie jest auto do szaleństw, ma dawać jakąś tam frajdę z jazdy i delektowanie się pięknym dźwiękiem przy otwartym dachu - tyle. Jeżeli szukasz auta sportowego every day use to IMO lepszą propozycją jest 911 turbo, tylko nie wiem w jaki budżet celujesz. Koncepcja auta jest znana i pielęgnowana od wielu lat, auto nie udaje niczego sportowego i ma 4x4 (kiepskie bo kiepskie ale ma ![]() Pozdrawiam -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 03 May 2004 ![]() |
Ja jestem ciekaw czy posiadacze Turbo faktycznie jeżdżą nimi cały rok, czy jednak na zimę wyciągają SUV-y.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 23 July 2005 Skąd: Nowy Jork / Choszczno ![]() |
Jezdzą, znam paru właścicieli 993,996 i 997 ktorzy na zimę zakładają tylko zimowe opony
![]() -------------------- 97 Ultra White SC300 + 2JZ VVTi + GT35R + 6 speed
98 Smaragd schwarz SL500 08 S500L |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Highman,
o lataniu bokami zapomnij, tak jak napisał Janek PMS. Co do skrzyni - pancerna, ale jest możliwość trafienia dowalonej przez niewłaściwą eksploatację. Jednak pojedyncza naprawa (3-6k PLN) i z głową to auto przejeździ kawał czasu, a skrzynia będzie git. EDIT: No i zimą nie będziesz miał napewno lepiej niż w M5, na ESP w ogóle nie da się jechać, włącza się je dopiero przy wyższej prędkości (od 70-80 np.) ale i na wyłączonym pochyły podjazd na dłuższym odcinku może być ciężki do pokonania. |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 04 February 2005 Skąd: Pruszków ![]() |
"At a mere 1500 rpm, the driver can elicit no less than 500 Newton metres of torque from the V8 engine, rising to 650 Newton metres at 2000 rpm and 690 Newton metres at 2500 rpm. The rev counter still only displays 2650 rpm when maximum torque is reached: a massive 700 Newton metres." idealne auto żeby myśleć o zimie
![]() -------------------- Lexus IS200t
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Ceny tarcz i klocków co podajecie, rzeczywiście zupełnie spoko, nawet troche zaskoczony jestem, ze nie wiecej w ASO kosztują.
A możecie mi wytłumaczyć, jak właściwie działa wyłączony ESP ? Latałem troche z CLK 63 i tam koła buksowały mu, leciał poślizgiem przy wyjeżdzaniu z bocznej uliczki. Że skrzynia siadła po 2 miesiącach, to inny temat ![]() Wyobrażam sobie sytuacje, że jest środek sezonu, opony nie mają już 8mm tylko 5-6mm, i już nie trzymaja tak dobrze. Wyjeżdzam z boku nieco lajtowo, auto w skręcie, widze że lecą z tyłu na mnie auta, naciskam gaz a tu miga ESP ![]() Jak i czy zareaguje w tej sytuacji ESP ? Co do zimy, to auto byłoby jeżdzone cały rok, rekreacyjnie ogólnie, ale wyciagane w zimie również, i byłoby gotowe do jazdy, czyli zimowe koła plus opony. Niemniej ciekawi mnie, co będzie, jak lód skuje samochód hehehe i czy dach sie pokurczy i nie zacznie świstać ![]() -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Wyłączone ESP ingeruje (blokuje) cały czas, ale mniej inwazyjnie. Wyjeżdżając z uliczki postawisz go bokiem ale nie zrobisz spina. Ruszając ze świateł zostawisz trochę dymu ale nie staniesz w miejscu. Ciężko to opisać, trzeba by pojeździć....ogólnie zapierdala lepiej, ale bokiem ronda nie zrobisz.
Sam chciałbym się dogrzebać do jakichś danych na temat ESP i sposobie jego działania w trybie pseudoOFF. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 25 August 2011 ![]() |
Z tym ESP to postaram wytłumaczyć to tak:
Masz ESP OFF, wchodzisz w zakręt- tył zaczyna wyjeżdzać -wszytsko super ty robisz kontrę wciskasz mocniej gaz i......... dupa:) poprostu auto przestaje reagować, ESP odcina moc a ty nie wiesz jak zareagować bo wszytkie odruchy jakie miałeś w M5 tu zawodzą ![]() Czyli generalnie to tak ja napisał Joker, chcesz zrobić rondo bokiem ale w 1/4 długości tego ronda nagle ESP mówi NIE! Wracając do zimy to moje auto stało całe oblodzone 2 tygodnie na dworzu i nic, absolutnie nic się z dachem nie stało! ten samochód naprawdę pod tym względem jest mega dopracowany! A setup na zimę najlepszy jest na czterech takich samych 18'stkach - nie pamiętm teraz rozmiaru. Janek |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Nie wiem jak w r230 ale w w210 da się zrobić rondo bokiem przy esp "off" a na śniegu czy mokrym można się już całkiem fajnie pobawić. Z tego co piszą osoby wyżej wygląda na to, że nowsze modele mają bardziej powściągliwe esp. Najlepiej jest zrobić jakąś jazdę testową a jeżeli nie masz takiej możliwości poszukaj na YT jakiś filmów z zabaw takim autem z wyłączonym esp i spróbuj po tym ocenić jak bardzo system ingeruje w to co kierowca robi z autem. Pamiętam, że właśnie na YT jest jakiś przejazd CL'a w215 55 amg po Ringu i trochę tych zakrętów leci slidem i generalnie widać tam, że jeżeli chcesz i koniecznie musisz to dasz radę ale driftowóz to nigdy nie będzie.
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Pytanie czy te slide'y nie są po ingerencji w oprogramowanie
![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
albo po jakimś wyciągnięciu bezpiecznika, albo coś w tym guście
![]() -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 24 December 2006 Skąd: RADOM ![]() |
Panowie R230 to nie kabrio tylko ROADSTER. Naprawde solidny i dopracowany wózek.
Nie wiem jak SL 55, ale mój R129 500SL całkiem niezle sobie radził mimo 4-ro biegowej skrzyni http://www.youtube.com/watch?v=Oxr-tnCQLl8 |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
albo po jakimś wyciągnięciu bezpiecznika, albo coś w tym guście ![]() Za mocno skomplikowany komp by jeden bezpiecznik załatwiał sprawę. Można by popytać tunerów czy coś robili z takim autem pod kątem wyłączania ESP. Panowie R230 to nie kabrio tylko ROADSTER. Naprawde solidny i dopracowany wózek. Nie wiem jak SL 55, ale mój R129 500SL całkiem niezle sobie radził mimo 4-ro biegowej skrzyni http://www.youtube.com/watch?v=Oxr-tnCQLl8 Że to Roadster chciałem napisać już wcześniej, Cabrio to może być GOLF III ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Super User Dołączył: Tue, 20 February 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Panowie R230 to nie kabrio tylko ROADSTER. Naprawde solidny i dopracowany wózek. Nie wiem jak SL 55, ale mój R129 500SL całkiem niezle sobie radził mimo 4-ro biegowej skrzyni http://www.youtube.com/watch?v=Oxr-tnCQLl8 Jak na takiego starego mietka to coś szybko ta skrzynia zmienia biegi ![]() -------------------- 0-100 - 2.8
100-200 - 6.0 |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
User Dołączył: Tue, 07 December 2010 ![]() |
a nie mozna wlaczyc w komputerze opcji dyno test?gdzie rozpinalo wszystko abs esp i wszelkie elektroniczne kagance?bawilem sie tak w w203 i robisz z autem co chcesz
-------------------- Ford Fiesta ST150 Race Car
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 11 December 2008 Skąd: Na dole z lewej strony mapy ![]() |
Mozna wlaczyc, tak sie go hamuje
![]() -------------------- Mocy Dostarcza JETRONIK
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Tue, 07 December 2010 ![]() |
no i tak sie lata bokiem
![]() -------------------- Ford Fiesta ST150 Race Car
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 21 November 2002 Skąd: Tarnow ![]() |
Obecnie jeżdże M5, i powiedzmy że w kilku zdaniach moge powiedzieć o tym, co boli generalnie to auto, jakie ma błędy i niedoróbki w rozwiązaniach, co sie psuje, a co zaskakuje miło etc. HighMan, czy bylbys tak uprzejmy i mogl w punktach plusy/minusy/przemyslenia wyrazić opinie na temat swojej M5. Mysle, ze takie oceny sa mile widziane przez potencjalnych uzytkownikow, ktorzy byc moze sie przymierzaja do tego typu aut. Z gory dzieki. ![]() -------------------- M157 :)
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 03 November 2003 Skąd: W-wa/ Radom ![]() |
Mógłbym, ale nie w tym wątku
Było już zdaje sie kilka tematów o M5e39, zapraszam również na Mforum Generalnie mam mocno osadzone realne podejście heheh -------------------- Boogie
Sprzedam SkRzYnIe Manual 6-b z M5 e39 w super stanie, info na priv |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 18:21 |