![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Bzdura. Nie policzyłeś wielu rzeczy, które osobno kosztują grosze, a sumarycznie daje się to już we znaki. Gdzie masz wszystkie uszczelki, rozrząd, układ paliwowy... Pomnóż budżet razy 2, to zaczniemy w ogóle rozmawiać. No i kup mi komplet na swapa za 2kpln. Ze wszystkim. Bo takie jest założenie tematu - spójrz na pierwszego posta. Dopiero ktoś, kto budował mocny setup od podstaw przyzna mi rację. Bo znaczna większość ludzi myśli, że to takie proste jest przecież - 500KM w Saab'ie robi się w jedno popołudnie za kilka kpln, a z innymi markami jest podobnie, tylko drożej o 4kpln, bo silnik trzeba kuć. Zróbcie, podliczcie wszystko i wtedy pogadamy ![]() A może byś łaskawie wziął pod uwagę co cytowałem? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie bo temat trochę zszedł na drogę czy silniki saaba są zajebi**e czy nie ;P
Ogólnie rzecz biorąc nie chce na projekt przeznaczać pierdyliona zł ![]() Myśłimy dalej ![]() W silnikach hondy to tak średnio stoję ale np ile można zrobić ze 180 km 2.2 z integry. Skrzynia i most od tego samego samochodu. Czyli mamy tak: -waga nie więcej jak 500 kg -silnik z przodu kierowca na tylnim moscie, porządne oponki na tył żeby minimum trakcji było -lekki bodywork z pakiecikiem areo tzn sie regulowane przednie i tylnie skrzydło Czego nie mam: -silnik bolidu, serce przemawia nad jakąś wiertarką hondy ewentualnie innym japońcem ale wolał bym coś seryjnego co da mi bezawaryjne 200-300 koni, faktycznie więcej nie ma co -ogólny plan zawiasu mam i tu przemawia do mnie zawieszenie rodem z f1 tzn przedłuzone górne wahacze a sprezyny i amory schowane po poszyciem tylko pytanie z czego amory i sprezyny przy nacisku na os 250 kg czyli o polowe mniej niz w normalnym aucie, sek w tym żeby było regulowane i w miare nie drogie, może jakis porzadny zawias od cc micry ale czegos ala koni czy einbach, oczywiscie z grubsza twardosc i skok mozna regulowac odstawieniem od mocowania wahacza marzy mi sie jakas wiertara ala 10 tys obrotow z 220 - 240 km i tu znowu prosta i lekka konstrukcja z motocykla przemawia tylko z trwaloscia to roznie tu moze byc nie mowiac ze silniki takie drogie sa i jak cos pierdyknie to koszta znowu, PS: ile takie m54 wazy2.8 albo 3.0 z bmw plus skrzynia plus most ? z 150 kg ? z silnika duzo mozna usunac i uproscic, i co najwazniejsze latwo to dostepne i modyfikowalne, bo jak mnie najadzie to wrzuce ostre walki i strojenie |
|
|
![]()
Post
#63
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Hamuuuujjjj!!!!!!
W integrze nie bylo mostu ani nawet 2.2 z tego co pamietam. Idac dalej jak chcesz miec jakakolwiek trakcje, to silni z przodu srednio sie do tego nadaje (przy takiej masie) - jedynie z tylu/centralnie. Wychodzac naprzeciw pomyslu o silniku bmw radze sie zastanowic, czy 6cyl nie bedzie duzo ciezsze od 4cyl, nawet gdy bedzie aluminiowe. Przy masie docelowej 500kg raczej nie rozwazalbym nic innego niz 4cyl na alu bloku ze wskazaniem na motocykl i koniec. Kazda gadka o silniku z wieksza iloscia cyl albo zeliwnym bloku to poprostu pierdolenie glupot. WW sumie wolnossace 200-300KM to jak juz wspominalem k20/k24 ma sens bo latwo zmodzic ale wazyc bedzie wiecej niz motocyklowy silnik. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 November 2002 Skąd: Wołomin ![]() |
Colin - tu chyba mowa o układzie jak w lotusie 7, silnik masz właściwie centralnie, ale kierowca siedzi za nim
![]() -------------------- dragracingowy spiker do wynajęcia ;)
_http://www.youtube.com/watch?v=2opWEnxSs1g |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
no ale gdzie ten most?
Jak honda + most to F20C zostaje najlatwiej. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
User Dołączył: Fri, 22 September 2006 Skąd: Kraków ![]() |
Popatrzylem wlasnie na taki komplecik i power fajny by byl z tego ale drogie te kuce. Tu sie chyba zaczyna sprawdzac teza ze nie ma co w NA isc tylko pakowac lekką 4 z turbo.
No mam mentlik straszny w glowie. Z drugiej strony moge spróbować z wagi zejsc ale swoje to musi wazyc zeby sztywnosc zachowac i jakies tam bezpieczenstwo. Chociaz najlepszym wyjsciem bedzie wpakowanie c20xe ktorego za grosze kupie, do tego tyl od omegi. Po małym remoncie 160 km bedzie, zainwestuje w zawias i osprzet a jak bedzie juz malo ruszy stage 2 czyli turbo i 250 km ;P |
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Mon, 17 January 2011 ![]() |
tak jest;) a ja jutro lece w kosmos
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
Bzdura. Nie policzyłeś wielu rzeczy, które osobno kosztują grosze, a sumarycznie daje się to już we znaki. Gdzie masz wszystkie uszczelki, rozrząd, układ paliwowy... Pomnóż budżet razy 2, to zaczniemy w ogóle rozmawiać. No i kup mi komplet na swapa za 2kpln. Ze wszystkim. Bo takie jest założenie tematu - spójrz na pierwszego posta. Dopiero ktoś, kto budował mocny setup od podstaw przyzna mi rację. Bo znaczna większość ludzi myśli, że to takie proste jest przecież - 500KM w Saab'ie robi się w jedno popołudnie za kilka kpln, a z innymi markami jest podobnie, tylko drożej o 4kpln, bo silnik trzeba kuć. Zróbcie, podliczcie wszystko i wtedy pogadamy ![]() Spoko może mnie i poniosło bo ja grzebie wszystko sam i nie biore pod uwage roboty ale z odrobiną zaangażowania w szukanie gratów da sie to zrobić taniej niż 10 kpln . Ogólnie temat wydaje mi się dosyć bajkowy ale nawiązując do pytania o zawias to jedyne sensowne rozwiązanie to tylny amortyzator + sprężyna ze sportowego moto , są regulowane , tanie i wybór gratów z wyższej półki jest szeroki gdyby seria z np gsxr nie starczała pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
400KM z turbo i 500kg
parametry blisko F1 to powinno dać Ci do myslenia co jest najwazniejsze ![]() nic lepszego niz replika lotusa 7 chyba nie wymyslisz ![]() 200KM z na przy tej masie bedzie az za dużo na początek -------------------- |
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Hondowskie K20 będzie idealne. 200 w serii (no, 185, bo przeważnie kilku brakuje), masa ok, do tego masz już przetarte wszystkie szlaki - czy silnik ma być z przodu czy z tyłu, czy ma pędzić przednią oś czy RWD, czy ma być NA (hybryda K20/24, ITB) czy doładowany (turbo, kompresor - wszystko już grali). Dalej - dostęp do gratów znakomity, 400 koni to może nie koniecznie, ale >300 bez większego problemu (choć są i dużo mocniejsze, tyle, że wtedy się budżet robi kosmiczny).
Choć mam dziwne wrażenie, że to jak już napisał Marlon luftbrandzlung (orcowanie powietrza ![]() |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
ja myślę, że speedster jest chyba najlepszym rozwiązaniem, Tommi z silnikiem turbo robił niecałe 4 do paki i przyznam szczerze ... gniecie ... mimo napędu na oś, można dopsikać to jeszcze gazem i będzie latało jak wściekłe
-------------------- BRmotoRS
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
ale to ma byc rurak ! w pierwszym poscie jest napisane ze auto zbudowane na bazie ramy jak gokart
![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
najlzejszy pewnie bedzie motor z RX7 - 13B
maly, lekki, podatny na zalozone moce. minusy - malo kto to ogarnia w PL -------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
ale to ma byc rurak ! w pierwszym poscie jest napisane ze auto zbudowane na bazie ramy jak gokart ![]() Z całym szacunkiem dla autora tematu, ale wyobrażasz sobie zbudowanie czegokolwiek NIE GOTOWEGO, kiedy padają zwroty takie jak most w integrze ? W dodatku wszyscy mówią o najrozsądniejszych (słusznie, czy niesłusznie to już nieważne) rozwiązaniach, a autor nadal upiera sie przy c20xe. Temat super, zaplułem sobie całą klawiature obiadem ![]() Peace. -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 11 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 12 August 2011 Skąd: Radość. ![]() |
najlzejszy pewnie bedzie motor z RX7 - 13B maly, lekki, podatny na zalozone moce. minusy - malo kto to ogarnia w PL Nie widziałem tego posta wczesniej. ;o Pomysł poroniony jak z tym maluchem. Tak jak ju-by napisał, chyba nie ma w Polsce kogoś kto potrafi takowy silnik porządnie serwisować, co tu mówić o tuningu. Zresztą bardzo zgadza sie z założeniami (szczególnie tym o worku kasy). edit. Autor ogarnia o co chodzi, zdał sobie sprawe że lekkie R4 będzie najlepsze, to teraz Vankle proponujecie -,- -------------------- Żadne hobby, daj mi spokój i sam dorośnij.
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 17 October 2002 Skąd: Pruszków ![]() |
kiedyś trax racing robił polo z lat 80 z 1,8 t z klatką itp nie wiem. czy projekt żyje i kto jest obecnym właścicielem, ale warto się zainteresować
-------------------- Brakuje mi VTEC'a :(
MX-5 uczymy się RWD |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 02 June 2006 Skąd: okolice Warszawy ![]() |
niedlugo pewnie bedzie wiadomo jak sie sprawuje taki jeden co jest w trakcie budowy. troche pojezdzi to bedzie wiadomo czy warsztat to ogarnal.
-------------------- <b>wtryskiwacze: BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc 1200cc Lucas niskoomowe</b> |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: Szczecin ![]() |
400KM z turbo i 500kg parametry blisko F1 to powinno dać Ci do myslenia co jest najwazniejsze ![]() nic lepszego niz replika lotusa 7 chyba nie wymyslisz ![]() 200KM z na przy tej masie bedzie az za dużo na początek Caterham V8 lub atom V8 idealnie spełniają wymagania autora tematu ![]() -------------------- Uzależniony od motoryzacji, techniki i rajdów :)
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
pewnie tak.tylko majac 10tys zl pewnie nie uda mu sie kupic. a z malucha za ta cene pewnie tez rakeity nie zrobi
![]() -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 03 May 2025 - 13:52 |