Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
NOE141
post Sat, 29 Dec 2012 - 02:01
Post #841


Rookie
Dołączył: Thu, 13 December 2012





W czujniku od ABS jest pełen wieniec więc chyba nie przejdzie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 29 Dec 2012 - 02:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Pan. B
post Sat, 29 Dec 2012 - 02:28
Post #842


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





To ze jest pelen wieniec nic nie znaczy. Musi byc to czujnik magnetoindukcyjny lub halla. ecru a czy Ty nie masz juz dolozonego czujnika? W temacie na turbo bmw sa jakies fotki.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sat, 29 Dec 2012 - 10:36
Post #843


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Tak, na forum Turbo pokazywałem jak to zrobić z oryginalnym czujnikiem położenia wałka, ale założenie tego czujnika wymusza pozbycie się kopułki.
Przy obecnym projekcie chciałbym dołożyć czujnik i móc zrobić wtrysk sekwencyjny, ale pozostać przy zapłonie z jednej cewki.
Nie widzę jakie zalety miałoby rozdzielenie zapłonu na 6 cewek albo na wastepack zbudowany z 3 cewek.

Zastanawiam się więc nad czujnikiem ABS'u bo w nim końcówka jest długa i wąska a ja mam bardzo mało miejsca by wstawić czujnik z boku obudowy rozrządu.

Wszystkie czujniki CAM mają 3 przewody i są ekranowane. Czujnik ABS ma tylko 2 przewody a działa na takiej samej zasadzie - z czego to wynika?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 29 Dec 2012 - 15:07
Post #844


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Pytanie czy będzie miał odpowiednie parametry. Tu już sie musi Jadzwin wypowiedzieć. Ja bym poszedł w dwie cewki z omegi i normalna tarczke zamiast rozdzielacza i czujnik położenia choćby z M50.


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Sat, 29 Dec 2012 - 15:29
Post #845


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





CYTAT(ecru @ Sat, 29 Dec 2012 - 10:36) *
Wszystkie czujniki CAM mają 3 przewody i są ekranowane. Czujnik ABS ma tylko 2 przewody a działa na takiej samej zasadzie - z czego to wynika?


2 kablowy czujnik indukuje napiecie a 3 kablowy jest hall optyczny


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzespe
post Sat, 29 Dec 2012 - 17:30
Post #846


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 September 2008
Skąd: UK





QUOTE (cieplak @ Sat, 29 Dec 2012 - 15:29) *
2 kablowy czujnik indukuje napiecie a 3 kablowy jest hall optyczny

W nowych systemach abs jest czesto tzw czujnik aktywny (magnetoresistive) a sygnal jest pradowy nie napieciowy (zwykle kwadratowa fala 7mA-14mA) by miec z tego sensowny sygnal potrzeba 12v i dosc maly Pull down rezystor zwykle okolo 270 ohm (pdlaczony jako dzielnik napieciowy.)


--------------------
Data logging, race car engineering ,
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sat, 29 Dec 2012 - 19:56
Post #847


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





CYTAT(cieplak @ Sat, 29 Dec 2012 - 15:29) *
2 kablowy czujnik indukuje napiecie a 3 kablowy jest hall optyczny


To jednak nie jest takie proste. Poniżej czujnik wałka z M50 - 3 kable a to raczej czujnik magnetyczny. Obstawiam, że 3 pin to ekran.



Co do napięcia to jest ono ok 1-1.5V - myślę że to powinno wystarczyć. Chcę zastosować czujnik z E34 z połowy lat '90tych - to raczej na pewno jest magnetyczny.
W najbliższym czasie zrobię kilka testów z oscyloskopem i zobaczymy jakie napięcia się generują.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Sat, 29 Dec 2012 - 23:33
Post #848


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Też będę potrzebował czujnika położenia wałka czy ktoś ma jakiś patent na tarcze z zębami i czujnik ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ecru
post Sat, 29 Dec 2012 - 23:42
Post #849


Frequent User
Dołączył: Thu, 18 December 2008
Skąd: Wilanów





Wystarczy jeden ząb. W silniku M20 można wyrzucić kopułkę i zrobić to tak:







Go to the top of the page
 
+Quote Post
ALI23
post Sat, 29 Dec 2012 - 23:54
Post #850


Super User
Dołączył: Sun, 15 March 2009
Skąd: SRC





a można czujnik halla przymocować w pokrywie zaworowej, a jako ząb wykorzystać np krzywkę wałka?


--------------------
tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Sun, 30 Dec 2012 - 11:19
Post #851


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





A emu obsługuje dowolną ilość zębów ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 30 Dec 2012 - 11:32
Post #852


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Z manuala -> Obsługa 12-60 zębów i od 0-2 brakujących


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Sun, 30 Dec 2012 - 12:56
Post #853


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





no ok 36-1 mam na wale więc na wałku minimum to 12-1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sun, 30 Dec 2012 - 13:03
Post #854


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





A nie przejdzie to co pokazał ecru na zdjęciach?


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jose
post Sun, 30 Dec 2012 - 15:33
Post #855


User
Dołączył: Sun, 21 December 2008





Na wałku wystarczy jeden ząb.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trabirider
post Mon, 31 Dec 2012 - 00:58
Post #856


User
Dołączył: Thu, 08 March 2007
Skąd: SRC





Jest opcja dołożenia do logów coś takiego jak Map Trace znaczy w logu klikamy na odtwórz i w tym samym momencie cały log możemy śledzić na mapie VE i zapłonu


--------------------
s14 sr20det
2014....405km 1.4bar
2015....5??km E85
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Mon, 31 Dec 2012 - 19:10
Post #857


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Jadzwin oproznij trochu skrzynke smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
qbejs
post Wed, 02 Jan 2013 - 11:00
Post #858


Forum Killer
Dołączył: Sun, 30 April 2006
Skąd: Skarżysko-Kamienna / Warszawa Wawer





Czy jest szansa by w przyszłości można było wyciągnąć sygnał AFR na zegar z EMU ?


--------------------
VW 16V++ :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 02 Jan 2013 - 14:58
Post #859


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow






1) Jak masz rozdzielacz i czujnik na przewodzie wysokiego napiecia to mysle ze to by sie dalo wykorzystac.
Najlepiej ten czujnik przeniesc (jak sie da) na ostatni cylinder w kolejnosci. Wtedy wiadomo ze nastepny cylinder bedzie pierwszym.
Ale wymiana kopolki na jakies cewki daloby Ci wiecej niz sekwencyjny wtrysk.

2) EMU obsluguje juz od 2 zebow na wale (4 na walku). Przetestowane i dziala jak "zloto".

3) Najnowsza wersja softu ma obsluge protokolu AIM. Wraz z modulem BlueTooth mozna na tablecie / komorce z androidem mozna sledzic wszystkie podstawowe parametry ktore przesylane sa protokolem AIM (czyli. np AFR).

4) Postaramy sie dolozyc odtwarzanie loga w kolejnych wersja softu.


Jadzwin







CYTAT(qbejs @ Wed, 02 Jan 2013 - 12:00) *
Czy jest szansa by w przyszłości można było wyciągnąć sygnał AFR na zegar z EMU ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 02 Jan 2013 - 15:09
Post #860


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





Mówiłeś że udostępnisz format ramki danych czy to nadal aktualne?

Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 41 42 43 44 45 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 18:45