Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
sebabyl
post Wed, 17 Oct 2012 - 16:01
Post #761


Rookie
Dołączył: Wed, 04 March 2009
Skąd: marki





czy może temat pięciu cylindrów audi aan poruszony (uruchomiony i przetestowany)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 17 Oct 2012 - 16:01
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
gość_pioootr_*
post Mon, 22 Oct 2012 - 20:48
Post #762









Cześć, mam na imię Piotr, jestem właścicielem Hondy Civic. W przyszłym roku zamierzam mocno zmodyfikować silnik swojego auta (minime) i dlatego szukam przydatnych informacji na Racingforum.

Tyle tytułem powitania. Mam pytanie dotyczące strategii wtrysku paliwa przez EMU. Kiedy następuje wtrysk paliwa? Tzn w jakim położeniu wału korbowego (analogicznie jak np zapłon występuje 20 przed GMP wału). Czy można programować strategię wtrysku, analogicznie jak programuje się mapę zapłonu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ptq
post Tue, 23 Oct 2012 - 20:26
Post #763


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





po to sa odpowiednie czujniki, żeby komp wiedział, kiedy strzelić wtryskiwaczem. nie pamiętam teraz, które: czy położenia wału, czy tłoka.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 23 Oct 2012 - 20:46
Post #764


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Czujnik położenia tłoka ????


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 23 Oct 2012 - 21:24
Post #765


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Aktualnie kat wtrysku powiazany jest ze zdarzeniami zaplonowymi czyli w miejscu trigger tootha (czyli z regoly okolo 60 stopni przed TDC).
W kolejnych wersjach softu bedzie dodatkowa mapa sterowania katem wtrysku, ale dla wiekszosci uzytkownikow jest ona malo przydatna.



CYTAT(pioootr @ Mon, 22 Oct 2012 - 21:48) *
Cześć, mam na imię Piotr, jestem właścicielem Hondy Civic. W przyszłym roku zamierzam mocno zmodyfikować silnik swojego auta (minime) i dlatego szukam przydatnych informacji na Racingforum.

Tyle tytułem powitania. Mam pytanie dotyczące strategii wtrysku paliwa przez EMU. Kiedy następuje wtrysk paliwa? Tzn w jakim położeniu wału korbowego (analogicznie jak np zapłon występuje 20 przed GMP wału). Czy można programować strategię wtrysku, analogicznie jak programuje się mapę zapłonu?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
trabirider
post Tue, 23 Oct 2012 - 21:29
Post #766


User
Dołączył: Thu, 08 March 2007
Skąd: SRC





Kuba kiedy jakiś oficjalny update softu ?


--------------------
s14 sr20det
2014....405km 1.4bar
2015....5??km E85
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Tue, 23 Oct 2012 - 21:39
Post #767









CYTAT(Jadzwin)
Aktualnie kat wtrysku powiązany jest ze zdarzeniami zapłonowymi czyli w miejscu trigger tootha (czyli z reguły około 60 stopni przed TDC).

Czyli EMU otwiera wtryskiwacz w trakcie suwu sprężania na 60 stopni przed GMP. Wtedy zamknięte są zawory ssące i paliwo (mieszanka) czeka na suw ssania kolejnego cylku - dobrze rozumuję ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Wed, 24 Oct 2012 - 08:02
Post #768


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Zakładając ze sekwencje ustawiłeś w kolejności zapłonow, to tak dokladnie jest. Można jednak przestawić sekwencje o 180 stopni, i wtryskiwacz nie będzie czekał na kolejny suw. Pytanie tylko po co, chyba ze montujesz ogromne wtryskiwacze, i dla własnej satysfakcji, lub w celach naukowych pragniesz uzyskać mieszankę spełniają a normy euro 5 smile.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 24 Oct 2012 - 09:33
Post #769


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Konkretnie, czy przestawianie czasu wtrysku względem suwu ma faktycznie jakikolwiek wpływ? Proszę o odnośniki do badań w temacie, o ile jest to znane.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Wed, 24 Oct 2012 - 09:41
Post #770









Chodzi mi o takie zaprogramowanie wtrysku, aby rozpoczynał się on i kończył na zamkniętym zaworze ssącym.
Oczywiście ważna jest tutaj znajomość charakterystyki wałka rozrządu i dobór odpowiedniej wydajności wtryskiwacza.

Takie rozwiązanie powinno dać teoretycznie najlepszą ekonomię.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 24 Oct 2012 - 09:53
Post #771


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Jaka teoria doprowadza do takiego wniosku?
Moja doprowadza do innego, dlatego pytam.

A najbardziej interesuje mnie czy faktycznie w praktyce ktoś coś zaobserwował, czy jest to mit podobny do tego, że oddalenie wtryskiwacza od zaworu czy rozpylanie mgły daje megakonie, podczas gdy u mnie dało wzrost sumaryczny mocy o 5 promili.

P.S. To z tej Hondy 1.4 chcesz robić rakietę?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 24 Oct 2012 - 10:34
Post #772


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





przeciez napisal ze zamieza mocno zmodyfikowac silnik (minime) czyli zmienic glowice biggrin.gif

wracajac do tematu , to w pewnych przypadkach wczesniejszy wtrysk (tuz po zamknieciu zaworu) moze byc bezpieczniejszy

zakladajac ze wtryskiwacze pracuja przy 100%dc , zainicjowany wtrysk zaplonem , przechodzi kolejno przez faze wydechu , ssania , i sprezania az do kolejnego zaplonu

niestety przed faza sprezania zawór sie zamyka , jesli w następnym zdążeniu zapłonowym wystąpi odcięcie paliwa , to czesc paliwa itak dostanie sie do silnika , a ze nienastapi kolejny cykl wtrysku paliwa to otrzymamy uboga mieszankę która doprowadzi do spalania stukowego

szczególnei przy duzych doladowaniach gdzie zapon iniciowany jest pare st przed gmp ;] to wiekszosc fazy wtrysku niezakonczy sie na suwie ssania a zachaczy o suw sprezania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 24 Oct 2012 - 10:46
Post #773


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Przema72 uważasz, że ta niewielka ilość paliwa spowoduje, że mieszanka będzie jeszcze palna?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 24 Oct 2012 - 11:21
Post #774


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





w wiekszosci przypadków nie ;] , ale jesli dmuchamy silnik o dość wysokim st sprężania , gdzie zapłon mieszanki jest w okolicach gmp , a docelowy AFR bardzo niski , to pozostałe 1/4 paliwa może spowodować samozapłon
pisze to w kontekście własnego doświadczenia , gdzie 3 razy w tym samym setupie i silniku wejście w odcinke powodowało samozapłon i pękniecie pólek tłoka , po wprowadzeniu odcięcia na zapłonie problem znikł

własnie dlatego często stosuje sie , bądź montuje urządzenia odcinające zapłon a nie dawkę paliwa

dlatego tez możliwość zmiany kąta wtrysku dla większości przypadków będzie raczej ciekawostką niż użytecznym narzędziem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Wed, 24 Oct 2012 - 11:28
Post #775


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dzięki za podzielenie się bolesnym doświadczeniem. To co piszesz jest teoretycznie możliwe i jak widać wykazane doświadczalnie. W tym przypadku faktycznie jest sens modyfikować czas wtrysku w funkcji suwu.

Pytanie jaka to teoria, która ma gwarantować wpływ tego parametru na ekonomię i kto to sprawdził?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 24 Oct 2012 - 12:08
Post #776


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





na ekonomie ? niema wpływu ;]
podczas normalnej jazdy raz ze zapłon jest opóźniony tym samym początek wtrysku jest dość wcześnie , druga sprawa ze czasy wtrysków są bardzo krótkie , w efekcie i tak faza wtrysku niema prawa wejść na suw ssania ;]

najbardziej ekonomiczny wtryski to bezpośredni z samozapłonem , gdy mamy możliwość efektywnego spalania bardzo ubogich mieszanek i nic tego niezmieni , naszczescie i w tym wypadku stoi za koncernami paliwowymi grupa ekologów skutecznie blokujac takie rozwiazania
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Wed, 24 Oct 2012 - 12:18
Post #777









Znalazłem kiedyś podobną dyskusję

LINK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Sat, 27 Oct 2012 - 08:40
Post #778









Pytanie z innej bajki: czy EMU też potrafi takie wykresy rysować?

Go to the top of the page
 
+Quote Post
torek
post Sat, 27 Oct 2012 - 09:36
Post #779


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





nie.


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
macpl
post Mon, 29 Oct 2012 - 10:08
Post #780


Forum Homee
Dołączył: Wed, 16 October 2002
Skąd: wawa





Spokojnie Panowie biggrin.gif.....poczekajcie chwileczkę...hamownia drogowa, wbudowane logowanie....i jeszcze parę rzeczy są w trakcie testów i będą w najbliższym czasie wdrażane....
Z nowości został uruchomiony oscyloskop...można podglądać sygnały wchodzące na wejście wału i wałka.....działa bardzo dobrze!


--------------------
Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya
S13 Moon Blue
EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie.

Hamownia 4x4 Dyno Project

2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 37 38 39 40 41 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:08