![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#761
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 March 2009 Skąd: marki ![]() |
czy może temat pięciu cylindrów audi aan poruszony (uruchomiony i przetestowany)
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#762
|
![]() |
Cześć, mam na imię Piotr, jestem właścicielem Hondy Civic. W przyszłym roku zamierzam mocno zmodyfikować silnik swojego auta (minime) i dlatego szukam przydatnych informacji na Racingforum.
Tyle tytułem powitania. Mam pytanie dotyczące strategii wtrysku paliwa przez EMU. Kiedy następuje wtrysk paliwa? Tzn w jakim położeniu wału korbowego (analogicznie jak np zapłon występuje 20 przed GMP wału). Czy można programować strategię wtrysku, analogicznie jak programuje się mapę zapłonu? |
|
|
![]()
Post
#763
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 24 July 2003 Skąd: Szczecin/Koszalin ![]() |
po to sa odpowiednie czujniki, żeby komp wiedział, kiedy strzelić wtryskiwaczem. nie pamiętam teraz, które: czy położenia wału, czy tłoka.
|
|
|
![]()
Post
#764
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Czujnik położenia tłoka ????
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#765
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Aktualnie kat wtrysku powiazany jest ze zdarzeniami zaplonowymi czyli w miejscu trigger tootha (czyli z regoly okolo 60 stopni przed TDC).
W kolejnych wersjach softu bedzie dodatkowa mapa sterowania katem wtrysku, ale dla wiekszosci uzytkownikow jest ona malo przydatna. Cześć, mam na imię Piotr, jestem właścicielem Hondy Civic. W przyszłym roku zamierzam mocno zmodyfikować silnik swojego auta (minime) i dlatego szukam przydatnych informacji na Racingforum. Tyle tytułem powitania. Mam pytanie dotyczące strategii wtrysku paliwa przez EMU. Kiedy następuje wtrysk paliwa? Tzn w jakim położeniu wału korbowego (analogicznie jak np zapłon występuje 20 przed GMP wału). Czy można programować strategię wtrysku, analogicznie jak programuje się mapę zapłonu? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#766
|
|
User Dołączył: Thu, 08 March 2007 Skąd: SRC ![]() |
Kuba kiedy jakiś oficjalny update softu ?
-------------------- s14 sr20det
2014....405km 1.4bar 2015....5??km E85 |
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#767
|
![]() |
CYTAT(Jadzwin) Aktualnie kat wtrysku powiązany jest ze zdarzeniami zapłonowymi czyli w miejscu trigger tootha (czyli z reguły około 60 stopni przed TDC). Czyli EMU otwiera wtryskiwacz w trakcie suwu sprężania na 60 stopni przed GMP. Wtedy zamknięte są zawory ssące i paliwo (mieszanka) czeka na suw ssania kolejnego cylku - dobrze rozumuję ? |
|
|
![]()
Post
#768
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Zakładając ze sekwencje ustawiłeś w kolejności zapłonow, to tak dokladnie jest. Można jednak przestawić sekwencje o 180 stopni, i wtryskiwacz nie będzie czekał na kolejny suw. Pytanie tylko po co, chyba ze montujesz ogromne wtryskiwacze, i dla własnej satysfakcji, lub w celach naukowych pragniesz uzyskać mieszankę spełniają a normy euro 5
![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#769
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Konkretnie, czy przestawianie czasu wtrysku względem suwu ma faktycznie jakikolwiek wpływ? Proszę o odnośniki do badań w temacie, o ile jest to znane.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#770
|
![]() |
Chodzi mi o takie zaprogramowanie wtrysku, aby rozpoczynał się on i kończył na zamkniętym zaworze ssącym.
Oczywiście ważna jest tutaj znajomość charakterystyki wałka rozrządu i dobór odpowiedniej wydajności wtryskiwacza. Takie rozwiązanie powinno dać teoretycznie najlepszą ekonomię. |
|
|
![]()
Post
#771
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jaka teoria doprowadza do takiego wniosku?
Moja doprowadza do innego, dlatego pytam. A najbardziej interesuje mnie czy faktycznie w praktyce ktoś coś zaobserwował, czy jest to mit podobny do tego, że oddalenie wtryskiwacza od zaworu czy rozpylanie mgły daje megakonie, podczas gdy u mnie dało wzrost sumaryczny mocy o 5 promili. P.S. To z tej Hondy 1.4 chcesz robić rakietę? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#772
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
przeciez napisal ze zamieza mocno zmodyfikowac silnik (minime) czyli zmienic glowice
![]() wracajac do tematu , to w pewnych przypadkach wczesniejszy wtrysk (tuz po zamknieciu zaworu) moze byc bezpieczniejszy zakladajac ze wtryskiwacze pracuja przy 100%dc , zainicjowany wtrysk zaplonem , przechodzi kolejno przez faze wydechu , ssania , i sprezania az do kolejnego zaplonu niestety przed faza sprezania zawór sie zamyka , jesli w następnym zdążeniu zapłonowym wystąpi odcięcie paliwa , to czesc paliwa itak dostanie sie do silnika , a ze nienastapi kolejny cykl wtrysku paliwa to otrzymamy uboga mieszankę która doprowadzi do spalania stukowego szczególnei przy duzych doladowaniach gdzie zapon iniciowany jest pare st przed gmp ;] to wiekszosc fazy wtrysku niezakonczy sie na suwie ssania a zachaczy o suw sprezania |
|
|
![]()
Post
#773
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Przema72 uważasz, że ta niewielka ilość paliwa spowoduje, że mieszanka będzie jeszcze palna?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#774
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
w wiekszosci przypadków nie ;] , ale jesli dmuchamy silnik o dość wysokim st sprężania , gdzie zapłon mieszanki jest w okolicach gmp , a docelowy AFR bardzo niski , to pozostałe 1/4 paliwa może spowodować samozapłon
pisze to w kontekście własnego doświadczenia , gdzie 3 razy w tym samym setupie i silniku wejście w odcinke powodowało samozapłon i pękniecie pólek tłoka , po wprowadzeniu odcięcia na zapłonie problem znikł własnie dlatego często stosuje sie , bądź montuje urządzenia odcinające zapłon a nie dawkę paliwa dlatego tez możliwość zmiany kąta wtrysku dla większości przypadków będzie raczej ciekawostką niż użytecznym narzędziem |
|
|
![]()
Post
#775
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki za podzielenie się bolesnym doświadczeniem. To co piszesz jest teoretycznie możliwe i jak widać wykazane doświadczalnie. W tym przypadku faktycznie jest sens modyfikować czas wtrysku w funkcji suwu.
Pytanie jaka to teoria, która ma gwarantować wpływ tego parametru na ekonomię i kto to sprawdził? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#776
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
na ekonomie ? niema wpływu ;]
podczas normalnej jazdy raz ze zapłon jest opóźniony tym samym początek wtrysku jest dość wcześnie , druga sprawa ze czasy wtrysków są bardzo krótkie , w efekcie i tak faza wtrysku niema prawa wejść na suw ssania ;] najbardziej ekonomiczny wtryski to bezpośredni z samozapłonem , gdy mamy możliwość efektywnego spalania bardzo ubogich mieszanek i nic tego niezmieni , naszczescie i w tym wypadku stoi za koncernami paliwowymi grupa ekologów skutecznie blokujac takie rozwiazania |
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#777
|
![]() |
|
|
|
gość_pioootr_* |
![]()
Post
#778
|
![]() |
Pytanie z innej bajki: czy EMU też potrafi takie wykresy rysować?
![]() |
|
|
![]()
Post
#779
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 24 November 2011 Skąd: Wawa ![]() |
nie.
-------------------- Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015 Mazda 6Speed - jest |
|
|
![]()
Post
#780
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 16 October 2002 Skąd: wawa ![]() |
Spokojnie Panowie
![]() Z nowości został uruchomiony oscyloskop...można podglądać sygnały wchodzące na wejście wału i wałka.....działa bardzo dobrze! -------------------- Racing is my Life......
"I drift not because it is a quicker way around a corner, but it is the most exciting way" - Keiichi Tsuchiya S13 Moon Blue EMU LINK VEMS ECUMASTER SMT AEM APEXI POWER FC AUTRONIC HALTECH instalacje i strojenie. Hamownia 4x4 Dyno Project 2JZ Bp 98 Ultimate 701KM 787Nm NAJMOCNIEJSZY W POLSCE JZ ;) |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:08 |