Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 32 33 34 35 36 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
koziol1
post Sun, 05 Aug 2012 - 20:11
Post #661


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





zwodowałem łódke z v8 z s500 2004r na emu
mam kilka problemow ze sterowaniem o ktorych napisze bo moze ktos sie spotkal i sobie poradzil
1. jest tak ze łódka chodzi na wolnych stabilnie powiedzmy 800 obr i nagle gasnie jakbym wylaczyl kluczyk dziwne zjawisko.
2. kalibracja clt z wizarda niebardzo dziala - musialem ustawic napiecia zeby jakos korespondowalo z realna temp.
3. jak silnik chodzi na obrotach rzedu 700 obr/min niebardzo mozna zmodyfikowac mape paliwa. chodzi na 13.0 AFR podnosze ve i nie wpływa to wplywa na zubozenie.
4. o ile na wolnych silnik chodzi stabilnie o tyle na wyzszych chodzi troche nierowno. slychac jakby jakis cyl nie chodzil albo wypadaly zaplony na roznych cyl. - silnik ma 2 swiece na cyl a ja korzystam narazie z jednej na cyl i zastanawiam sie czy jednak nie musze zasilic wszystkich 16 cewek czyli 2 swiec na cyl.- czyli dolozyc jeszcze 2 moduly. Zacząłem sie tez zastanawiać czy czas ladowania cewek moze wplywac na takie problemy bo mam dosc duzy kolo 4.3 ms - tak Jakub ustalil w jakies serwisowce boscha do cewek ze taki wysoki powinien byc.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 05 Aug 2012 - 20:11
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
torek
post Sun, 05 Aug 2012 - 22:02
Post #662


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 November 2011
Skąd: Wawa





Odnośnie 1 pkt, mam u siebie to samo. co jakiś czas, z niewiadomych przyczyn silnik sobie gaśnie.. na razie nie jest to rozwiązane mellow.gif


--------------------
Renault Megane 1.8 16V Turbo - było
Mazda 6 MPS - był -Best ET 13:45 Ryki 2015
Mazda 6Speed - jest
Go to the top of the page
 
+Quote Post
titor
post Sun, 05 Aug 2012 - 22:06
Post #663


Rookie
Dołączył: Sat, 10 March 2007
Skąd: Rudnik





Będzie Road Dyno jak w det3 ?


--------------------
Golf mk I 2.0 16v 9a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 06 Aug 2012 - 11:06
Post #664


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

1) Jak masz sterowanie wolnymi obrotami ustawione ? Przeslij mi loga z sytuacji jak pracuje i gasnie.
2) W nowym sofcie teoretycznie powinno byc ok. Sprawdze co Ci wyslalem smile.gif
3) Jak masz ustawiony cranking threshold ? Tez by sie log przydal
4) Czas ladownia moglby gdyby przegrzewaly sie moduly. Mozesz poeksperymentowac i ustawic nizszy...


CYTAT(koziol1 @ Sun, 05 Aug 2012 - 21:11) *
zwodowałem łódke z v8 z s500 2004r na emu
mam kilka problemow ze sterowaniem o ktorych napisze bo moze ktos sie spotkal i sobie poradzil
1. jest tak ze łódka chodzi na wolnych stabilnie powiedzmy 800 obr i nagle gasnie jakbym wylaczyl kluczyk dziwne zjawisko.
2. kalibracja clt z wizarda niebardzo dziala - musialem ustawic napiecia zeby jakos korespondowalo z realna temp.
3. jak silnik chodzi na obrotach rzedu 700 obr/min niebardzo mozna zmodyfikowac mape paliwa. chodzi na 13.0 AFR podnosze ve i nie wpływa to wplywa na zubozenie.
4. o ile na wolnych silnik chodzi stabilnie o tyle na wyzszych chodzi troche nierowno. slychac jakby jakis cyl nie chodzil albo wypadaly zaplony na roznych cyl. - silnik ma 2 swiece na cyl a ja korzystam narazie z jednej na cyl i zastanawiam sie czy jednak nie musze zasilic wszystkich 16 cewek czyli 2 swiec na cyl.- czyli dolozyc jeszcze 2 moduly. Zacząłem sie tez zastanawiać czy czas ladowania cewek moze wplywac na takie problemy bo mam dosc duzy kolo 4.3 ms - tak Jakub ustalil w jakies serwisowce boscha do cewek ze taki wysoki powinien byc.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 06 Aug 2012 - 11:09
Post #665


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Myslalem ze u Ciebie jest ok. Potrzebowalbym tez od Ciebie loga z tej sytuacji.

CYTAT(torek @ Sun, 05 Aug 2012 - 23:02) *
Odnośnie 1 pkt, mam u siebie to samo. co jakiś czas, z niewiadomych przyczyn silnik sobie gaśnie.. na razie nie jest to rozwiązane mellow.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 06 Aug 2012 - 11:13
Post #666


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Przeszkód technicznych nie ma...


CYTAT(titor @ Sun, 05 Aug 2012 - 23:06) *
Będzie Road Dyno jak w det3 ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Mon, 06 Aug 2012 - 11:30
Post #667


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





Jak masz ustawiony cranking threshold - tak jak wyjsciowo na 400 obr. - zastanawiam sie wlasnie czy nie musze podniesc bo silnik bardzo szybko kreci na rozruszniku i mam problemy z odpaleniem bez ruszania gazu ale jak podniose to pytanie cz nie spooduje to innego problemu. mam wrazenie ze jesli obroty sa zaniskie to on wraca do stany cranking i dlatego nie chce stewrowac paliwem. moze i to jest przyczyna naglego gasniecia. Wiem że Voj2s mial podobne problemy w jakims golfie i pytanie czy to zostalo wyeliminowane.
czas ladowania cewek zmniejsze i zobacze czy to cos zmienia - znalazlem karte tej cewki wiec mam czasy ladowania - powinny byc o polowe nizsze.
mam wlaczone sterowanie obrotami przez zaplon poiwnien dazyc do 800 obr/min. parametry dodawani i odejmowania zaplonu tak jak w default softu.

wizard czujnika dziala jak dzialal czyli stoi na 52-54 st po wpisaniu kalibracji. akurat ta sprawa jest najmniej istotna bo jako tako skorygowalem napiecia i jakos to dziala.
dzis po poludniu moze zrobie drugie podejscie to zapisze logi.

Ps. znow chyba trafilem na czarna liste bo nie odbierasz tel. odemnie tongue.gif


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Mon, 06 Aug 2012 - 11:49
Post #668


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





CYTAT(koziol1 @ Mon, 06 Aug 2012 - 11:30) *
Wiem że Voj2s mial podobne problemy w jakims golfie i pytanie czy to zostalo wyeliminowane.


ja na to pytanie nie odpowiem....



obroty byly troche wyższe niz 900 wink.gif i wszystko dzialalo


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 06 Aug 2012 - 21:30
Post #669


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Problem ktory wystepowal u Voj2ka zostal wtedy rozwiazany.



CYTAT(voj2s @ Mon, 06 Aug 2012 - 12:49) *
ja na to pytanie nie odpowiem....



obroty byly troche wyższe niz 900 wink.gif i wszystko dzialalo



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_turbo_maniac_*
post Thu, 09 Aug 2012 - 12:37
Post #670









Czy jest w planach wyświetlacz z różnymi parametrami pracy? Taki jak do VEMSa?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 11 Aug 2012 - 10:52
Post #671


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Tak. Dashboard na tablet komunikacja za pomoca blue tooth.

Druga opcja juz niestety drozsza to dashboardy oparte o protokol AIM



CYTAT(turbo_maniac @ Thu, 09 Aug 2012 - 13:37) *
Czy jest w planach wyświetlacz z różnymi parametrami pracy? Taki jak do VEMSa?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pan. B
post Sat, 11 Aug 2012 - 19:25
Post #672


Forum Homee
Dołączył: Tue, 05 May 2009
Skąd: Nowa Huta





Dash na tablet bardzo dobry pomysłsmile.gif Gdyby jeszcze był port klienta pod androida...


--------------------
BMW...freude am fahren...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Wed, 15 Aug 2012 - 02:19
Post #673


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Nie wiedziałem gdzie konkretnie to wrzucić, ale...
Niektórzy pytali się, czy na EMU da sie ogarnąć silnik motocyklowy. Otóż DA SIĘ, co widać na poniższym filmie - BMW g450x odpalony na EMU.

Jednocześnie chciałbym, w imieniu całego zespołu, podziękować Jadzwinowi za ogromne wsparcie i udostępnienie nam technologii EMU - bez Ciebie nie pojechali byśmy nigdzie smile.gif Oraz Śpiącemu, który po raz kolejny stanął na wysokości zadania, strojąc bolid przed wyjazdem i zapewniając zdalne wsparcie, gdy byliśmy na Silverstone.
Dzięki Panowie jeszcze raz!



Jak by nie chodziło, to lina bezpośrednia do yt: http://www.youtube.com/watch?v=_wRhG3tKkVQ...eature=youtu.be
Powód Edycji: Poprawiłem sznurek do yt, powinien wyglądać tak: [yt]_wRhG3tKkVQ[/yt]


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Wed, 15 Aug 2012 - 14:54
Post #674


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





witam
czy będzie możliwość podpiecią 2 sond lambda ?
mam silnik v8 z ls 400 na nowych wydecach które się nie krzyżują, o dodatkowych 2 sondach raczej zapomne bo poco na emu
( były dwie 4 przewodowe i dwie 2 przewodowe )
a przymierzałbym się do kupna bo chce dołozyc kompresor a fabryczny komp jest kłopotliwy nawet ze świnka

czytajac wątek widze ze było juz troch 1uz na emu wiec zapytam sie jeśli mozna jak jest z zapłonem , czy trzeba zmieniać trigery , czy wystarczą te fabryczne ? zapłon bym chciał na pojedyńczych cewkach aby zapomniec o kablach zapłonowych
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 15 Aug 2012 - 16:28
Post #675


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Szerokopasmowa mozna podpiac tylko jedna.

CYTAT(malin90 @ Wed, 15 Aug 2012 - 15:54) *
witam
czy będzie możliwość podpiecią 2 sond lambda ?
mam silnik v8 z ls 400 na nowych wydecach które się nie krzyżują, o dodatkowych 2 sondach raczej zapomne bo poco na emu
( były dwie 4 przewodowe i dwie 2 przewodowe )
a przymierzałbym się do kupna bo chce dołozyc kompresor a fabryczny komp jest kłopotliwy nawet ze świnka

czytajac wątek widze ze było juz troch 1uz na emu wiec zapytam sie jeśli mozna jak jest z zapłonem , czy trzeba zmieniać trigery , czy wystarczą te fabryczne ? zapłon bym chciał na pojedyńczych cewkach aby zapomniec o kablach zapłonowych



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cieplak
post Wed, 15 Aug 2012 - 17:47
Post #676


Super User
Dołączył: Fri, 04 May 2007
Skąd: triocity





1uz ma taki trigger jak 1jz wiec bez problemu bedzie chodzil na emu - 12zebow na wale + synchronizacja czujnikiem walka z jednej z glowic.
do pelnej sekwencji wtrysku i zaplonu brakuje wyjsc, ale 1uz bardzo ladnie chodzi na wtryskach parami i wasted sparku- mialem tak zrobione na 8cewkach z jaguara 4.2 supercharged.


--------------------
mk2 vrt 4motion
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Thu, 16 Aug 2012 - 12:18
Post #677


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





Dzięki za oświecenie w kwestii paru pytań technicznych.
Szkoda że nie można podłączyć 2 sąd sond lamda, jest to wada dla osób co mają osobne kolektory w silnikach typu V albo VR i nie_ma miejca na łączenie wydechu w jeden albo ktoś by nie chciał by cieszyć się dzwiękiem osobnych wydechów.
Myślę ze mógłbym temu zaradzić dorabiajac dodatkowy moduł który by porównywał napiecia z sond i przekazywał do EMU wskazanie z tej co wykrywa uboższą mieszanke, co by nie wpłyneło w żadną ingerencje mechaniczną ani programową EMU.

Myślę ze układ by był na tyle mały ze mozna by było go umiescić wewnatrz emu przykrecając na kanapkę jak by ktoś chciał.
Potrzebował bym informacji jakie maksymalne napiecie mogą mieć w sygnale sondy, oraz jakie duże natężenie prądu pobiera EMU z sygnału sondy, oraz czy EMU może zasilić grzanie 2 sond jednocześnie

Druga sprawa to brak możliwości sekwencyjnego wtrysku dla V8,10,12
tu też mógł bym wykonać moduł który by rozdzielał sygnał wtrysku tak by nie pracowały już parami, potrzebny by był tylko wolny czujnik wałka rozrządu nie bedącym wykorzystywanym przez EMU lub wykonany dodatkowy czujnik przykręcony do wałka, którego triger miał by kształt półksiężyca wiec łatwy do zrobienia.

to co bym wymyślił po zasięgnięciu informacji oczywiście bym udostepnił ze schematami oraz opisem jak wykonac samemu
myśle ze dołozenie paru klocków elektroniki na ta chwile było by rozsądniejsze niz przebudowa całego ECU i pisanie nowego wsadu, a i tak jest juz potęrznym narzędziem za rozsądną sumke

Sorry za off-top ale dokładki maja być do EMU, może jak autor zechce to były by produkkowane płytki z takowymi modułami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Thu, 16 Aug 2012 - 12:23
Post #678


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





ło kurde ale deweloper biggrin.gif
dla twojej wiedzy roznice AFR pomiedzy rzedami cylindrow w silniku V sa pomijalne i nie potrzebne sa 2 sondy.
jak juz jestes specjalistą to powinienes wiedziec ze sonda WBO na zewnetrznym kontrolerze pracuje w zakresie napięć 0-5v a jako czujnik nie daje stricte napiecia. tu masdz m/w wyjasniona zasade dzialania http://wbo2.com/lsu/lsuworks.htm
emu nie pobiera natezenia z sondy tongue.gif jak również ich nie zasila smile.gif
wogole jakies herezje czytam normalnie w czwartkowe popołudnie.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin90
post Thu, 16 Aug 2012 - 12:58
Post #679


User
Dołączył: Wed, 15 August 2012





oto chodzi ze nieznam się na tego typu elektronice samochodowej wiec chce się czegosć dowiedzieć
gdzies słyszałem ze muszą być 2 sondy dlatego tak zaczołem wątek
,, emu nie pobiera natęrzenia sondy "
nie chodzi mi o to co robi z sondą emu ale by zbadać napiecie prad musi popłynać czyli natężenie jakieś musi pobierać na pewno jest to mikro A lub nawet mniej ze nikt nie mówi o takich parametrach gdyż wiecej energi uchodzi z akumulatora gdy stoi nie podłączony, ale chce jak nalepiej dobrać elementy by były najtańsze a dobre, pomimo braku tego parametru zrobił bym układ z zapasem przepuszczalności prądu, ale takie herezje się przydają w elektronice, ale spoko rozumiem uprzedzenia do nowych użytkowników tongue.gif
skoro emu nie zasila sond to jak są zasilane ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
huba301
post Thu, 16 Aug 2012 - 22:06
Post #680


Rookie
Dołączył: Sat, 13 November 2004
Skąd: Warszawa





Jest możliwość zrobienia testu wtryskiwaczy i cewek, tak żeby wtrysk zadziałał 3 - 5 razy i można było sprawdzić czy poprawnie działa ?
Może jest gdzieś to w menu, a ja nie znalazłem ?


--------------------
www.monsterstodola.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 32 33 34 35 36 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 12 July 2025 - 21:17