Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 243 244 245  
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
Nanab
post Tue, 08 Aug 2023 - 10:55
Post #4881


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(Rezor @ Tue, 08 Aug 2023 - 09:02) *
Dopiero dzisiaj zauważyłem

Po zabawie.
Tak, czujnik wpięty w zegary działa. Nie pamiętam odczytu z czujnika ale majta prądem przemiennym, chyba -5 do +5V. Z emu lata 0-12V


Może zabawa z małym trafkiem między wyjście emu a prędkościomierz? Nawet nawinięte na gwoździu kilkadziesiąt zwojów cieniutkiego drutu , na wtórnym 2x mniej niż na pierwotnym, ew. odczep po środku zwarty do masy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 08 Aug 2023 - 10:55
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Rezor
post Tue, 08 Aug 2023 - 11:30
Post #4882


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Nanab @ Tue, 08 Aug 2023 - 10:55) *
Może zabawa z małym trafkiem między wyjście emu a prędkościomierz? Nawet nawinięte na gwoździu kilkadziesiąt zwojów cieniutkiego drutu , na wtórnym 2x mniej niż na pierwotnym, ew. odczep po środku zwarty do masy.

Przekombinowane niepotrzebnie. Poprawię wiązkę i podłączę czujnik bezpośrednio. Najwyżej będę miał rozjechane wskazania póki nie wymienię dyfra


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Wed, 09 Aug 2023 - 03:09
Post #4883


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(Rezor @ Tue, 08 Aug 2023 - 10:02) *
Dopiero dzisiaj zauważyłem

Po zabawie.
Tak, czujnik wpięty w zegary działa. Nie pamiętam odczytu z czujnika ale majta prądem przemiennym, chyba -5 do +5V. Z emu lata 0-12V


Większości prędkościomierzy to nie przeszkadza(jak choćby starym zegarom z E30, które też czytają z dwupinowego czujnika w dyfrze), użyj któregoś wyjścia aux i zastosuj pullup do 5V, bez niego praktycznie żaden nie ruszy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Nanab
post Wed, 09 Aug 2023 - 05:19
Post #4884


Frequent User
Dołączył: Tue, 28 December 2021





CYTAT(Rezor @ Tue, 08 Aug 2023 - 11:30) *
Przekombinowane niepotrzebnie. Poprawię wiązkę i podłączę czujnik bezpośrednio. Najwyżej będę miał rozjechane wskazania póki nie wymienię dyfra

Najprostsze które na 99% zadziała i można je zrobić ze śmieci nie zamawiając żadnych części. Możesz jeszcze spróbować sterować dwoma wyjściami, drugie zanegowane i podłączone zamiast masy, ale szansa że zadziała mniejsza niż trafko i potrzeba dwóch wyjść.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Wed, 09 Aug 2023 - 08:11
Post #4885


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Ziuzio @ Wed, 09 Aug 2023 - 03:09) *
Większości prędkościomierzy to nie przeszkadza(jak choćby starym zegarom z E30, które też czytają z dwupinowego czujnika w dyfrze), użyj któregoś wyjścia aux i zastosuj pullup do 5V, bez niego praktycznie żaden nie ruszy.

W moim jest układ cyfrowy i steruje od razu wskazówką i licznikami bębnowymi od przebiegu i tripa. Mam generator pwm i tak samo, nie działa na stole.


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Fri, 11 Aug 2023 - 11:58
Post #4886


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





U mnie emu nie chce sterować obrotomierzem u kolegi tez tak było i kiedyś mi mówił za podłączył przez cewke w przekaźniku i mu działało, ale ja osobiście nie rozumie smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 22 Jul 2024 - 13:51
Post #4887


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Witam, Emu Black i e46, wiem, że black steruje zegarami w e46 po cenie, a jak z klimatyzacja? Climatronic też po canie daj sygnał ecu uruchamiający sprężarkę. Czy black to z czyta?


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 25 Jul 2024 - 01:15
Post #4888


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(moritz86 @ Mon, 22 Jul 2024 - 14:51) *
Witam, Emu Black i e46, wiem, że black steruje zegarami w e46 po cenie, a jak z klimatyzacja? Climatronic też po canie daj sygnał ecu uruchamiający sprężarkę. Czy black to z czyta?

Jak znasz adresy ramek, to bez problemu(trzeba poustawić w opcjach CAN - User defined).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Fri, 26 Jul 2024 - 14:31
Post #4889


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Zapomniałem dodać, że mam na lamiku 8hp, więc musiałbym z ręki też wpisać wszystko co jest w normalnym canowskim streamie emu?
Ile można dodać do emu?


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Fri, 26 Jul 2024 - 17:06
Post #4890


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





W Tcu można zmienić can na Ecumastera:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Wed, 23 Apr 2025 - 18:49
Post #4891


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





Czołgiem, mam mały problem z triggerem w RBeku.
Tak więc do RB25 zainstalowałem wieniec 60-2 na kole pasowym.
Z silnikiem ustawionym na znaki (potwierdzone fizycznie TDC 1 cylindra) czujnik na kole pasowym mam ustawiony na 18 zębie (zgodnie z instrukcja EMU będzie to ząb 17 bo tam liczy się od 0)
"trigger angle" mam ustawione na 60 stopni , czyli zakładjąc że przy kole 60-2 każdy ząb to 6stopni to "first trigger tooth" wychodzi na zębie 8 (7 w konfiguracji EMU)
Wg. moich wyliczeń w takiej konfiguracji (przy kolejności zapłonów 1-5-3-6-2-4) TDC powinno być
1 - 18 ząb,
5 - 38
3 - 58
6 - 18
2 - 38
4 - 58
Czyli w teorii nie wypada na brakującym zębie.

I teraz zagadka:
Pierwsze odpalenie w półsekwencji i pojawił sie pierwszy zonk, bo żeby uruchomić silnik "first trigger tooth" w EMU musiałem ustawić na 47.
W takiej konfiguracji silnik odpalił bez problemu, a kąt zapłonu pokrywał się z tym z EMU.
Sprawdzając lampą gdy zapłon miałem ustawiony na 0 czujnik pokrywał się z 18 zębem, a znaki na kole pasowym pokrywały się z TDC, sprawdziłem też 5, 10, 15 I też wszystko się pokrywało.

Może mi ktoś wytłumaczyć skąd taka rozbieżność między ustawieniami w EMU I tym co pokazuje lampa?

Kąt sprawdzany przy użyciu lampy podpiętej do przewodów WN.

W międzyczasie zrobiłem czujnik na wałek co by odpalić w pełnej sekwencji ale tutaj już nie szło w ogóle odpalić dziada, no ale obstawiam że to wynika z jakiegoś babola który wynika z rozbieżności teoretycznych ustawień z tymi które musiałem mieć na półsekwencji

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać problemu?


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
flapjck1
post Wed, 23 Apr 2025 - 21:47
Post #4892


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 November 2006





lampe masz z regulacja? generalnie takie tanie chinczyki to pokazuja dziwne rzeczy smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Thu, 24 Apr 2025 - 00:00
Post #4893


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





CYTAT(tekkenfan @ Wed, 23 Apr 2025 - 19:49) *
Czołgiem, mam mały problem z triggerem w RBeku.
Tak więc do RB25 zainstalowałem wieniec 60-2 na kole pasowym.
Z silnikiem ustawionym na znaki (potwierdzone fizycznie TDC 1 cylindra) czujnik na kole pasowym mam ustawiony na 18 zębie (zgodnie z instrukcja EMU będzie to ząb 17 bo tam liczy się od 0)
"trigger angle" mam ustawione na 60 stopni , czyli zakładjąc że przy kole 60-2 każdy ząb to 6stopni to "first trigger tooth" wychodzi na zębie 8 (7 w konfiguracji EMU)
Wg. moich wyliczeń w takiej konfiguracji (przy kolejności zapłonów 1-5-3-6-2-4) TDC powinno być
1 - 18 ząb,
5 - 38
3 - 58
6 - 18
2 - 38
4 - 58
Czyli w teorii nie wypada na brakującym zębie.

I teraz zagadka:
Pierwsze odpalenie w półsekwencji i pojawił sie pierwszy zonk, bo żeby uruchomić silnik "first trigger tooth" w EMU musiałem ustawić na 47.
W takiej konfiguracji silnik odpalił bez problemu, a kąt zapłonu pokrywał się z tym z EMU.
Sprawdzając lampą gdy zapłon miałem ustawiony na 0 czujnik pokrywał się z 18 zębem, a znaki na kole pasowym pokrywały się z TDC, sprawdziłem też 5, 10, 15 I też wszystko się pokrywało.

Może mi ktoś wytłumaczyć skąd taka rozbieżność między ustawieniami w EMU I tym co pokazuje lampa?

Kąt sprawdzany przy użyciu lampy podpiętej do przewodów WN.

W międzyczasie zrobiłem czujnik na wałek co by odpalić w pełnej sekwencji ale tutaj już nie szło w ogóle odpalić dziada, no ale obstawiam że to wynika z jakiegoś babola który wynika z rozbieżności teoretycznych ustawień z tymi które musiałem mieć na półsekwencji

Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać problemu?

W dobrą stronę liczysz zęby? Jak nie ma błędów triggera i kąt wyprzedzenia działa poprawnie, to nie problem w sumie:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Thu, 24 Apr 2025 - 09:26
Post #4894


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





Liczone jak na obrazku poniżej:


w Maździe mam tak samo (tylko inne zęby) i tam wszystko śmiga, a tutaj jakiś dziwny babol się zrobił.

CYTAT(Ziuzio @ Thu, 24 Apr 2025 - 00:00) *
Jak nie ma błędów triggera i kąt wyprzedzenia działa poprawnie, to nie problem w sumie:-)

Niby tak ale jednak coś jest nie halo.
Druga sprawa taka że na pełnej sekwencji już nie odpale. bo niby do jakiego zęba ma się to synchronizować?

CYTAT(flapjck1 @ Wed, 23 Apr 2025 - 21:47) *
lampe masz z regulacja? generalnie takie tanie chinczyki to pokazuja dziwne rzeczy smile.gif

Lampa bez regulacji, sprawdzana na innych samochodach i działa git.
Nawet jeżeli lampa by pokazywałą babole to silnik powinien odpalić na ustawienia z "first trigger tooth" na 7 a nie na 47


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 26 Apr 2025 - 01:51
Post #4895


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Może jeszcze kwestia trigger edge, ale to kilka stopni przy wasted sparku. A na jakim Emu i fw to masz? Classic nie zawsze byl zgodny z tym co było z liczenia zębów, ale to baardzo stare fw, a w którejś z pierwszych wersji to nawet było odwotnie niż rzeczywista kolejność.
Do pełnej sekwencji nie ma znaczenia gdzie będzie ząb, zmienisz offset zdarzeń zapłonowych i git:-)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Sat, 26 Apr 2025 - 08:56
Post #4896


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





Classic FW 1,2x (nie pamiętam dokładnie), sprawdzałem też na starym Silver i to samo.
FW raczej git bo to EMu wcześniej jeździło w maździe i tam też był trigger 60-2 (ale silni R4 zamiast R6).

Na sekwencji nie chce odpalić, regulowałem synchronizację od 5 zęba do 17 i nic.


Mnie tylko zastanawie czemu mając ustawiony 47 ząb w EMU lampa błyska na 18 zębie przy TDC 0.
Albo ja czegoś nie rozumiem i mam faktycznie pomieszane albo algorytmy EMU robi mnie w ciula.


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ziuzio
post Sat, 26 Apr 2025 - 12:25
Post #4897


Forum Killer
Dołączył: Sun, 19 October 2003
Skąd: krakooff





Fw 1.213, nie taki stary, ale trochę już ma, może być jakiś kwiatek.
Przy czujniku VR i właściwie podłączonej polaryzacji, powinno być Falling edge; ale jeśli masz rising bez trigger errorów, to też jest ok.
Dla pełnej sekwencji zmień offset zdarzeń zapłonowych, pewnie na 3:-)
I ustaw sobie pary do odpalania w wasted sparku, bo opcję już masz zaznaczoną.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tekkenfan
post Mon, 28 Apr 2025 - 11:32
Post #4898


Frequent User
Dołączył: Fri, 12 November 2010
Skąd: Gdynia





CYTAT(Ziuzio @ Sat, 26 Apr 2025 - 12:25) *
Fw 1.213, nie taki stary, ale trochę już ma, może być jakiś kwiatek.
Przy czujniku VR i właściwie podłączonej polaryzacji, powinno być Falling edge; ale jeśli masz rising bez trigger errorów, to też jest ok.
Dla pełnej sekwencji zmień offset zdarzeń zapłonowych, pewnie na 3:-)
I ustaw sobie pary do odpalania w wasted sparku, bo opcję już masz zaznaczoną.

o offsecie nie pomyślałem, bardziej skupiłem się na szukaniu przyczyny takiej odchyłki, tak więc dzięki za trop.

Do odpalania mam wasted spark ustawiony.


--------------------
www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7
2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rezor
post Thu, 01 May 2025 - 11:41
Post #4899


Forum Killer
Dołączył: Mon, 26 October 2015





CYTAT(Rezor @ Tue, 08 Aug 2023 - 11:30) *
Przekombinowane niepotrzebnie. Poprawię wiązkę i podłączę czujnik bezpośrednio. Najwyżej będę miał rozjechane wskazania póki nie wymienię dyfra

Dla potomnych moze komuś się przyda. Wpiałem w układ spolaryzowany kondensator z pullupem do 12V. Proste rozwiązanie, zamieniło sygnał 0<->12V na -6<->6V
schemat:
https://tinyurl.com/28hxpdq6


--------------------
Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM
Praca: Rimac <TBD>
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 243 244 245
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 08:15