![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4881
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Dopiero dzisiaj zauważyłem Po zabawie. Tak, czujnik wpięty w zegary działa. Nie pamiętam odczytu z czujnika ale majta prądem przemiennym, chyba -5 do +5V. Z emu lata 0-12V Może zabawa z małym trafkiem między wyjście emu a prędkościomierz? Nawet nawinięte na gwoździu kilkadziesiąt zwojów cieniutkiego drutu , na wtórnym 2x mniej niż na pierwotnym, ew. odczep po środku zwarty do masy. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4882
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Może zabawa z małym trafkiem między wyjście emu a prędkościomierz? Nawet nawinięte na gwoździu kilkadziesiąt zwojów cieniutkiego drutu , na wtórnym 2x mniej niż na pierwotnym, ew. odczep po środku zwarty do masy. Przekombinowane niepotrzebnie. Poprawię wiązkę i podłączę czujnik bezpośrednio. Najwyżej będę miał rozjechane wskazania póki nie wymienię dyfra -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4883
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Dopiero dzisiaj zauważyłem Po zabawie. Tak, czujnik wpięty w zegary działa. Nie pamiętam odczytu z czujnika ale majta prądem przemiennym, chyba -5 do +5V. Z emu lata 0-12V Większości prędkościomierzy to nie przeszkadza(jak choćby starym zegarom z E30, które też czytają z dwupinowego czujnika w dyfrze), użyj któregoś wyjścia aux i zastosuj pullup do 5V, bez niego praktycznie żaden nie ruszy. |
|
|
![]()
Post
#4884
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 28 December 2021 ![]() |
Przekombinowane niepotrzebnie. Poprawię wiązkę i podłączę czujnik bezpośrednio. Najwyżej będę miał rozjechane wskazania póki nie wymienię dyfra Najprostsze które na 99% zadziała i można je zrobić ze śmieci nie zamawiając żadnych części. Możesz jeszcze spróbować sterować dwoma wyjściami, drugie zanegowane i podłączone zamiast masy, ale szansa że zadziała mniejsza niż trafko i potrzeba dwóch wyjść. |
|
|
![]()
Post
#4885
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Większości prędkościomierzy to nie przeszkadza(jak choćby starym zegarom z E30, które też czytają z dwupinowego czujnika w dyfrze), użyj któregoś wyjścia aux i zastosuj pullup do 5V, bez niego praktycznie żaden nie ruszy. W moim jest układ cyfrowy i steruje od razu wskazówką i licznikami bębnowymi od przebiegu i tripa. Mam generator pwm i tak samo, nie działa na stole. -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4886
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
U mnie emu nie chce sterować obrotomierzem u kolegi tez tak było i kiedyś mi mówił za podłączył przez cewke w przekaźniku i mu działało, ale ja osobiście nie rozumie
![]() |
|
|
![]()
Post
#4887
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Witam, Emu Black i e46, wiem, że black steruje zegarami w e46 po cenie, a jak z klimatyzacja? Climatronic też po canie daj sygnał ecu uruchamiający sprężarkę. Czy black to z czyta?
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#4888
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Witam, Emu Black i e46, wiem, że black steruje zegarami w e46 po cenie, a jak z klimatyzacja? Climatronic też po canie daj sygnał ecu uruchamiający sprężarkę. Czy black to z czyta? Jak znasz adresy ramek, to bez problemu(trzeba poustawić w opcjach CAN - User defined). |
|
|
![]()
Post
#4889
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Zapomniałem dodać, że mam na lamiku 8hp, więc musiałbym z ręki też wpisać wszystko co jest w normalnym canowskim streamie emu?
Ile można dodać do emu? -------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#4890
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
W Tcu można zmienić can na Ecumastera:-)
|
|
|
![]()
Post
#4891
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 November 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Czołgiem, mam mały problem z triggerem w RBeku.
Tak więc do RB25 zainstalowałem wieniec 60-2 na kole pasowym. Z silnikiem ustawionym na znaki (potwierdzone fizycznie TDC 1 cylindra) czujnik na kole pasowym mam ustawiony na 18 zębie (zgodnie z instrukcja EMU będzie to ząb 17 bo tam liczy się od 0) "trigger angle" mam ustawione na 60 stopni , czyli zakładjąc że przy kole 60-2 każdy ząb to 6stopni to "first trigger tooth" wychodzi na zębie 8 (7 w konfiguracji EMU) Wg. moich wyliczeń w takiej konfiguracji (przy kolejności zapłonów 1-5-3-6-2-4) TDC powinno być 1 - 18 ząb, 5 - 38 3 - 58 6 - 18 2 - 38 4 - 58 Czyli w teorii nie wypada na brakującym zębie. I teraz zagadka: Pierwsze odpalenie w półsekwencji i pojawił sie pierwszy zonk, bo żeby uruchomić silnik "first trigger tooth" w EMU musiałem ustawić na 47. W takiej konfiguracji silnik odpalił bez problemu, a kąt zapłonu pokrywał się z tym z EMU. Sprawdzając lampą gdy zapłon miałem ustawiony na 0 czujnik pokrywał się z 18 zębem, a znaki na kole pasowym pokrywały się z TDC, sprawdziłem też 5, 10, 15 I też wszystko się pokrywało. Może mi ktoś wytłumaczyć skąd taka rozbieżność między ustawieniami w EMU I tym co pokazuje lampa? Kąt sprawdzany przy użyciu lampy podpiętej do przewodów WN. W międzyczasie zrobiłem czujnik na wałek co by odpalić w pełnej sekwencji ale tutaj już nie szło w ogóle odpalić dziada, no ale obstawiam że to wynika z jakiegoś babola który wynika z rozbieżności teoretycznych ustawień z tymi które musiałem mieć na półsekwencji Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać problemu? -------------------- www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7 2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h |
|
|
![]()
Post
#4892
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 14 November 2006 ![]() |
lampe masz z regulacja? generalnie takie tanie chinczyki to pokazuja dziwne rzeczy
![]() |
|
|
![]()
Post
#4893
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Czołgiem, mam mały problem z triggerem w RBeku. Tak więc do RB25 zainstalowałem wieniec 60-2 na kole pasowym. Z silnikiem ustawionym na znaki (potwierdzone fizycznie TDC 1 cylindra) czujnik na kole pasowym mam ustawiony na 18 zębie (zgodnie z instrukcja EMU będzie to ząb 17 bo tam liczy się od 0) "trigger angle" mam ustawione na 60 stopni , czyli zakładjąc że przy kole 60-2 każdy ząb to 6stopni to "first trigger tooth" wychodzi na zębie 8 (7 w konfiguracji EMU) Wg. moich wyliczeń w takiej konfiguracji (przy kolejności zapłonów 1-5-3-6-2-4) TDC powinno być 1 - 18 ząb, 5 - 38 3 - 58 6 - 18 2 - 38 4 - 58 Czyli w teorii nie wypada na brakującym zębie. I teraz zagadka: Pierwsze odpalenie w półsekwencji i pojawił sie pierwszy zonk, bo żeby uruchomić silnik "first trigger tooth" w EMU musiałem ustawić na 47. W takiej konfiguracji silnik odpalił bez problemu, a kąt zapłonu pokrywał się z tym z EMU. Sprawdzając lampą gdy zapłon miałem ustawiony na 0 czujnik pokrywał się z 18 zębem, a znaki na kole pasowym pokrywały się z TDC, sprawdziłem też 5, 10, 15 I też wszystko się pokrywało. Może mi ktoś wytłumaczyć skąd taka rozbieżność między ustawieniami w EMU I tym co pokazuje lampa? Kąt sprawdzany przy użyciu lampy podpiętej do przewodów WN. W międzyczasie zrobiłem czujnik na wałek co by odpalić w pełnej sekwencji ale tutaj już nie szło w ogóle odpalić dziada, no ale obstawiam że to wynika z jakiegoś babola który wynika z rozbieżności teoretycznych ustawień z tymi które musiałem mieć na półsekwencji Ma ktoś jakiś pomysł gdzie szukać problemu? W dobrą stronę liczysz zęby? Jak nie ma błędów triggera i kąt wyprzedzenia działa poprawnie, to nie problem w sumie:-) |
|
|
![]()
Post
#4894
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 November 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Liczone jak na obrazku poniżej:
![]() w Maździe mam tak samo (tylko inne zęby) i tam wszystko śmiga, a tutaj jakiś dziwny babol się zrobił. Jak nie ma błędów triggera i kąt wyprzedzenia działa poprawnie, to nie problem w sumie:-) Niby tak ale jednak coś jest nie halo. Druga sprawa taka że na pełnej sekwencji już nie odpale. bo niby do jakiego zęba ma się to synchronizować? lampe masz z regulacja? generalnie takie tanie chinczyki to pokazuja dziwne rzeczy ![]() Lampa bez regulacji, sprawdzana na innych samochodach i działa git. Nawet jeżeli lampa by pokazywałą babole to silnik powinien odpalić na ustawienia z "first trigger tooth" na 7 a nie na 47 -------------------- www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7 2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h |
|
|
![]()
Post
#4895
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Może jeszcze kwestia trigger edge, ale to kilka stopni przy wasted sparku. A na jakim Emu i fw to masz? Classic nie zawsze byl zgodny z tym co było z liczenia zębów, ale to baardzo stare fw, a w którejś z pierwszych wersji to nawet było odwotnie niż rzeczywista kolejność.
Do pełnej sekwencji nie ma znaczenia gdzie będzie ząb, zmienisz offset zdarzeń zapłonowych i git:-) |
|
|
![]()
Post
#4896
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 November 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Classic FW 1,2x (nie pamiętam dokładnie), sprawdzałem też na starym Silver i to samo.
FW raczej git bo to EMu wcześniej jeździło w maździe i tam też był trigger 60-2 (ale silni R4 zamiast R6). Na sekwencji nie chce odpalić, regulowałem synchronizację od 5 zęba do 17 i nic. ![]() Mnie tylko zastanawie czemu mając ustawiony 47 ząb w EMU lampa błyska na 18 zębie przy TDC 0. Albo ja czegoś nie rozumiem i mam faktycznie pomieszane albo algorytmy EMU robi mnie w ciula. -------------------- www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7 2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h |
|
|
![]()
Post
#4897
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Fw 1.213, nie taki stary, ale trochę już ma, może być jakiś kwiatek.
Przy czujniku VR i właściwie podłączonej polaryzacji, powinno być Falling edge; ale jeśli masz rising bez trigger errorów, to też jest ok. Dla pełnej sekwencji zmień offset zdarzeń zapłonowych, pewnie na 3:-) I ustaw sobie pary do odpalania w wasted sparku, bo opcję już masz zaznaczoną. |
|
|
![]()
Post
#4898
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 12 November 2010 Skąd: Gdynia ![]() |
Fw 1.213, nie taki stary, ale trochę już ma, może być jakiś kwiatek. Przy czujniku VR i właściwie podłączonej polaryzacji, powinno być Falling edge; ale jeśli masz rising bez trigger errorów, to też jest ok. Dla pełnej sekwencji zmień offset zdarzeń zapłonowych, pewnie na 3:-) I ustaw sobie pary do odpalania w wasted sparku, bo opcję już masz zaznaczoną. o offsecie nie pomyślałem, bardziej skupiłem się na szukaniu przyczyny takiej odchyłki, tak więc dzięki za trop. Do odpalania mam wasted spark ustawiony. -------------------- www.facebook.com/BurboAstina/
2017: 60ft: 1.601; 1/8mili: 6.609 @180km/h; 1/4mili: 9.942 @ 242km/h; 0-100: 2.7; 100-200: 4.7 2018: 60ft: 1.667; 1/8mili: 6.423 @188km/h; 1/4mili: 9.706 @ 244km/h |
|
|
![]()
Post
#4899
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Przekombinowane niepotrzebnie. Poprawię wiązkę i podłączę czujnik bezpośrednio. Najwyżej będę miał rozjechane wskazania póki nie wymienię dyfra Dla potomnych moze komuś się przyda. Wpiałem w układ spolaryzowany kondensator z pullupem do 12V. Proste rozwiązanie, zamieniło sygnał 0<->12V na -6<->6V schemat: https://tinyurl.com/28hxpdq6 -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 16:43 |