![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4801
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Odpalał ktoś bezpośredni wtrysk np w vw? I dq381?
Oraz druga rzecz. M54b30 który ząb przypada w tdc? Czujnika nie mogę ruszyć by policzyć. -------------------- Scirocco II
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4802
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 ![]() |
Jak podłączyć oryginalny czujnik paliwa e36 compact pod emu? Połączyć dwa pływaki szeregowo? Jeden pin pod analog in, drugi pod 5v? Potrzebuję do tego jakiś rezystor, jak tak to jaki?
|
|
|
![]()
Post
#4803
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Odpalał ktoś bezpośredni wtrysk np w vw? I dq381? Oraz druga rzecz. M54b30 który ząb przypada w tdc? Czujnika nie mogę ruszyć by policzyć. Bezpośredni wtrysk to już raczej na EMU Pro z dodatkowym modułem pod DI. A to jeszcze z pół roku czekania najbidniej. 6, trigger angle 50. |
|
|
![]()
Post
#4804
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Bezpośredni wtrysk to już raczej na EMU Pro z dodatkowym modułem pod DI. A to jeszcze z pół roku czekania najbidniej. 6, trigger angle 50. Przed pisaniem posta pytałem ecumastera czy emu pro zrobi bezpośredni wtrysk ale na tą chwilę nie. Dq381 też nie ogarnie. Dzięki -------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#4805
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 January 2023 ![]() |
witam, czy mógłby mi ktoś doradzić jak podłączyć podwójny vanos do emu Classic? Nie rozumiem diod flyback i ogólnego połączenia. Dzięki za radę…
![]() |
|
|
![]()
Post
#4806
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
"Podwójny Vanos" czyli M52TU/M54 czy podwójny Vanos S54?
W przypadku M52TU/M54 wystarczy przewody masowe z zaworów podłączyć do wyjść AUX w emu i w konfiguracji wybrać jako typ VVTi. Jeśli to EMU Black to AUX3,4,5,6 mają wbudowane diody Fly-back, jeśli Classic to po prostu trzeba ją wpiąć miedzy dwa przewody idące do zaworu. Z S54 jest nieco więcej zabawy. |
|
|
![]()
Post
#4807
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 January 2023 ![]() |
tak mam m52tu i emu clasic. 12+ od przekaźnika do bieguna dodatniego vanosa, aux od emu do bieguna ujemnego. I połącz dodatni i ujemny za pomocą diody flyback. Czy mam rację?
|
|
|
![]()
Post
#4808
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Jak najbardziej. Paseczkiem w stronę 12V.
|
|
|
![]()
Post
#4809
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 03 January 2023 ![]() |
Dziękuję Ci bardzo! Czy przypadkiem nie ma tu ktoś podstawowej mapy z zestawem Vanos? Żebym miał od czego się odbić podczas debugowania...
|
|
|
![]()
Post
#4810
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 ![]() |
Cześć
Jak skonfigurować sterowanie dyfrem evo x w emu black? Pinout: g3 - przekaznik pompy g11 - solenoid pompy b17 - czujnik w pompie. |
|
|
![]()
Post
#4811
|
|
![]() Rookie Dołączył: Thu, 19 January 2023 Skąd: Choszczno ![]() |
Cześć wszystkim.
Mam parę nurtujących mnie pytań na temat Det3. Robię to pierwszy raz, a mianowicie doładowuje silnik N/A kompresorem M65(M45). 1. Doładowanie będzie max 0.4-0.5bara więc ingerowałbym tylko w wtrysk paliwa podczas doładowania. Jeśli dobrze rozumiem instrukcję w trybie piggyback podłączę tylko wtrysk paliwa i położenie wału? Mógłbym wtedy edytować dawkę paliwa, oraz czy lepiej zwiększyć ciśnienie na pompie i detem tylko dostosować dawkę? (full group) 2. W moim silniku nie ma czujnika położenia wału, ecu bierze obroty silnika z aparatu zapłonowego. Jeden obrót aparatem to dwa obroty wałem, mogę podpiąć ten czujnik halla do deta czy konieczne jest dokładanie w moim przypadku uszczelniacza z triggerem 60-2. 3. Odczyt AFR. Szperam po sieci i jedyny kontroler jaki jest do kupienia to Innovate który kosztuje swoje, jest jakaś tańsza alternatywa? Info na temat samochodu Golf 3 1.8 90km, chłodnica z VR6, kanapka pod filtr oleju z chłodnicą, w planach jeszcze dołożenie EGT. Ad. 3 Zakupiłem Stag AFR, wejście analogowe 0-5v dam do DETa aby mieć cały czas pogląd na logach, tylko jedno mnie zastanawiać wspawać na łączeniu 4 rur czy użyć snifera. Jak mam końcowy tłumik z dwiema rurami to odczyt będzie zakłócony? (wiem że może występować minimalny lag w odczycie) Chociaż Golf 3 to krótki samochód. |
|
|
![]()
Post
#4812
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 18 October 2016 ![]() |
Panowie, mam do kupienia tanio swapa m73b54 i rozkminiam temat odpalenia. To że na Ecumasterze da się to zrobić to nie było trudno znaleźć jednak nie ma żadnych konkretów. Przepustnice elektroniczne by wyleciały, zmiana na manualne. Classic ogarnie wysterowanie wszystkiego czy trzeba Blacka? Oryginalne czujniki z V12 mogą zostać czy trzeba coś walczyć?
|
|
|
![]()
Post
#4813
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Iława ![]() |
W związku z tym że manual do EMU nie jest kompletny i część trzeba się domyślać mam kilka pytań. Nie podoba mi się reakcja na pedał gazu i mapa VE jest bardzo nie spójna (żeby utrzymać prawidłowy AFR).Silnik volvo b230 FK czyli 4 cylindry ,kolejność zapłonu 1342,trigger na wale 60-2 i dołożony trigger na wałku rozrządu dający jeden sygnał na obrót wałka .i tu pierwsze pytanie czy ten sygnał ma być w punkcie GMP 1 cylindra czy dla EMU nie ma to znaczenia do synchronizacji ? Czy jest gdzieś opcja offset jeżeli ten sygnał wypada w innym miejscu ? W ustawieniach wybrałem trigger type 1 tooth prawidłowo ? W logach CAM1 angle pokazuje -630 stopni,CAM sync trigger tooth pokazuje 104
Wtryskiwacze podłączone kolejno do wyjść 1,2,3,4 ,zapłon wasted spark out1 podłączone cylindry 1,4 i out2 - 2,3 i tu pytanie żeby to chodziło w sekwencji wtrysku przy wasted spak ustawienia injectors phase powinno być : injectors phase 1 ignition event 1 injectors phase 2 ignition event 4 injectors phase 3 ignition event 2 injectors phase 4 ignition event 3 ignition output jest ustawione : event 1 output 1 event 2 output 2 event 3 output 1 event 4 output 2 Czy wybór injectors angle control ma wpływ na wybór rodzaju wtrysku(sekwencja ,półsekwencja fullgrupa) ? |
|
|
![]()
Post
#4814
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Zainteresuj się dead time wtryskiwaczy skoro mapa VE jest niespójna, bo to najczęściej jest przyczyna cyrku z wartościami VE.
Rozmiar wtryskiwacza dobrze wpisany? Jeśli nie jesteś pewien, to znajdź rating dla n-heptanu i przelicz wartość *1,035, a potem wynik podziel przez 0,750 - będziesz miał wydajność wtrysku dla benzyny przy 3 barach. Jeśli ciśnienie jest inne to trzeba przeliczyć dodatkowo. Offset ustawiasz w Ignition Outputs. |
|
|
![]()
Post
#4815
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Iława ![]() |
Zainteresuj się dead time wtryskiwaczy skoro mapa VE jest niespójna, bo to najczęściej jest przyczyna cyrku z wartościami VE. Rozmiar wtryskiwacza dobrze wpisany? Jeśli nie jesteś pewien, to znajdź rating dla n-heptanu i przelicz wartość *1,035, a potem wynik podziel przez 0,750 - będziesz miał wydajność wtrysku dla benzyny przy 3 barach. Jeśli ciśnienie jest inne to trzeba przeliczyć dodatkowo. Offset ustawiasz w Ignition Outputs. Wtryskiwacze deatschwerks 900cc/min ,wybrany w EMU injectors wizard z listy predefiniowanych więc rozumiem że dead time uzupełnia się w tym przypadku automatycznie ? Ciśnienie na listwie 3 bary ,w fueling general -injector size wpisane 900 cc/min |
|
|
![]()
Post
#4816
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Podrzuć numer wtryskiwacza.
|
|
|
![]()
Post
#4817
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Iława ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4818
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Tak średnio. Widać, że to jakiś Bosch "modyfikowany" przez DW. Nie masz jakiegoś linku skąd kupowałeś? Da się to pewnie znaleźć i bez tego.
Jakie masz VE w idle przy AFR 14-14.5? |
|
|
![]()
Post
#4819
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
W związku z tym że manual do EMU nie jest kompletny i część trzeba się domyślać mam kilka pytań. Nie podoba mi się reakcja na pedał gazu i mapa VE jest bardzo nie spójna (żeby utrzymać prawidłowy AFR).Silnik volvo b230 FK czyli 4 cylindry ,kolejność zapłonu 1342,trigger na wale 60-2 i dołożony trigger na wałku rozrządu dający jeden sygnał na obrót wałka .i tu pierwsze pytanie czy ten sygnał ma być w punkcie GMP 1 cylindra czy dla EMU nie ma to znaczenia do synchronizacji ? Czy jest gdzieś opcja offset jeżeli ten sygnał wypada w innym miejscu ? W ustawieniach wybrałem trigger type 1 tooth prawidłowo ? W logach CAM1 angle pokazuje -630 stopni,CAM sync trigger tooth pokazuje 104 Wtryskiwacze podłączone kolejno do wyjść 1,2,3,4 ,zapłon wasted spark out1 podłączone cylindry 1,4 i out2 - 2,3 i tu pytanie żeby to chodziło w sekwencji wtrysku przy wasted spak ustawienia injectors phase powinno być : injectors phase 1 ignition event 1 injectors phase 2 ignition event 4 injectors phase 3 ignition event 2 injectors phase 4 ignition event 3 ignition output jest ustawione : event 1 output 1 event 2 output 2 event 3 output 1 event 4 output 2 Czy wybór injectors angle control ma wpływ na wybór rodzaju wtrysku(sekwencja ,półsekwencja fullgrupa) ? Pozamieniaj sobie injectors phase 1 z 2 i 3 z 4; lub 1 z 4 i 2 z 3; dla próby. Spróbuj zaznaczyć squirt twice per cycle - przy wasted sparku pomaga czasem. Wtryskiwacze masz najpewniej zmodyfikowane 0280158298, jeśli masz wtyczkę US. |
|
|
![]()
Post
#4820
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Iława ![]() |
Wtryski namierzone 18U-00-0088-8 wydajność 88 lbs/hr czyli wychodzi 924cc/min . Na stronie DW jest kilka modeli "900" ale jedne są 927cc/min i na logikę to muszą być te bo moje mają stempel(jak widać na zdjęciu wtryskiwacza) "927" I rzeczywiście dead time trochę się różni od predefiniowanego w EMU (wrzucam porównanie) ale czy takiego rzędu różnice są tak bardzo kluczowe? Wydajność mam wpisaną 900,rzeczywista 924 lub 927 .Zmienię w ustawieniach na te ze strony DW.
AFR na wolnych trzymam 13,5 i VE jest około 65(pływa tak od 63 d0 66) PW jest 2.4 ms (pływa od 2.35 do 2.45) Niestety wolne obroty nie utrzymują mi się w jednej komórce a jak wpisze te same VE dla komórek obok to faluje AFR i falują obroty Pozamieniać injectors phase czyli rozumiem ze jest możliwość że event jeden nie wypada na 1 cylindrze ? ,próbowałem squirt twice i AFR spadł na wolnych z 13.5 do 11.5 bez zmiany czegokolwiek innego, dalej w to nie brnąłem bo mi sie rozjechało AFR w wielu miejscach i trzeba by bylo pojeżdzić a nie wiedziałem czy to dobry kierunek(pogoda też średnia na robienie tego na ulicy) Irytujący jest moment lekkiego dodania gazu zarówno podczas stałego obciążenia jak i w momencie hamowania silnikiem, robi się ubogo i przez chwile się zastanawia, lekkie niepotrzebne szarpniecie układem napedowym , mówie o takim wychyleniu przepustnicy gdzie uważam że AE nie powinno jeszcze zadziałać bo jak ustawie AE tak hardcorowo to we wszystkich innych sytuacjach zalewa. ale przy bucie w podłogę idzie jak zły ![]() Chwilowo nie mogę odpalić wozu bo mam zdemontowany DP dokładam sondę którą podłącze bezpośrednio do EMU ,obecnie jest jest zegar AEM i po analogu podłączony do EMU .porównam przy okazji wartości z AEM z tymi które odczyta kontroler EMU .W obecnej konfiguracji EGO correction średnio działa ,jakoś mało energicznie z opóźnieniem wiec mam całkowicie wyłączone Wrzucam screena mapy VE chociaż nie powinienem tego robić... https://zapodaj.net/f4901baff2077.jpg.html https://zapodaj.net/5471ecb3a242d.jpg.html |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 18 June 2025 - 20:17 |