![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4741
|
|
User Dołączył: Thu, 08 October 2015 ![]() |
Panowie, mam w aucie włożone emu classic a chce się przesiąść na emu black. Czy wystarczy tylko podmiana emu oraz przegranie programu? Czy będą większe schody z tym związane?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4742
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
W większości przypadków przeróbki wiązki i strojenie od prawie zera.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4743
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
To chyba jak coś grubo skopane było lub duża różnica między aktualizacjami fw. Z reguły dorzucenie +12V na stałe, 6-go kabla od wbo(jeśli jest w użytku), przełożenie kabli czarnego złącza(szare może zostać) wystarczy hardwarowo.
A softowo zaktualizować stary fw do najnowszego w Classicu(sprawdzając po tej operacji czy wszystko działa jak należy), zapisać projekt, znaleźć sobie ten plik i zmienić mu rozszerzenie na .emub. Połączyć się z Blackiem, wrzucić mu zapisany projekt, posprawdzać czy nic się nie rozjechało(w szczególności wszystkie tabele, które przy imporcie projektu były "skipped"-co warto sobie spisać przy pojawieniu się komunikatu, bo trochę tego będzie), próbować uruchomić wóz i sprawdzić parametry pracy:-) |
|
|
![]()
Post
#4744
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
black ogarnia już 2 banki i 2 sondy wbo?
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4745
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4746
|
|
User Dołączył: Thu, 08 October 2015 ![]() |
Czyli przejście na black to gruby temat, a jak ma się to do "nowej" wersji emu classic w wersji kompaktowej? Posiadam classic w pierwszej wersji (duża, srebrna obudowa). Czy przejście na classic w wersji kompaktowej pójdzie p&p? Przepięcie wtyczek i wgranie programu?
|
|
|
![]()
Post
#4747
|
|
User Dołączył: Thu, 08 October 2015 ![]() |
Czyli przejście na black to gruby temat, a jak ma się to do "nowej" wersji emu classic w wersji kompaktowej? Posiadam classic w pierwszej wersji (duża, srebrna obudowa). Czy przejście na classic w wersji kompaktowej pójdzie p&p? Przepięcie wtyczek i wgranie programu?
|
|
|
![]()
Post
#4748
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Czyli przejście na black to gruby temat, a jak ma się to do "nowej" wersji emu classic w wersji kompaktowej? Posiadam classic w pierwszej wersji (duża, srebrna obudowa). Czy przejście na classic w wersji kompaktowej pójdzie p&p? Przepięcie wtyczek i wgranie programu? To powinno być P&P |
|
|
![]()
Post
#4749
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Black ma jedną wtyczkę szersza bo ma więcej pinów. I inny pinout ogólnie trzeba piny poprzekładac ale to latwe. I niema okrągłego złącza szeregowego.
|
|
|
![]()
Post
#4750
|
|
Rookie Dołączył: Fri, 23 July 2021 ![]() |
Cześć,
Pacjent e46, ory 1,9 swap na 2,8 turbo, postawione na emu classic. Dokupiony moduł CAN oraz bluetooth, zegary działają tzn obroty, mam tylko problem z temp płynu chłodniczego, wskazówka leży, nie podnosi się. Macie pomysł jak to rozwiązać? Mogę podglądać temp na tablecie ale fajnie byłoby mieć to na zegarach. |
|
|
![]()
Post
#4751
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
8 cewek, więc masz wasted spark zapewne, na cewki dałbym 20A(często przy LC lub FS w Emu generuje się overdwell i zalecane 10A szybko wysadza). Przewód 2.5mm2 dla cewek. Na 8 wtryskiwaczy wysokoomowych 15A powinno spokojnie sobie działać(10A też, ale jak dopuścisz DC100%, to będzie paliło przypadkowo). Przewód 2.5-4mm2 dla wtryskiwaczy. Dobre jakościowo kable mogłyby być i 1.5mm2 przy mocno przewymiarowanych wtryskiwaczach, gdyby wałczyć o każdy g wagi:). 4mm2 do wtryskiwaczy? Jeden wtryskiwacz wysokoomowy pobiera średnio 1-1.5A, ale raczej bliżej 1. Przy 8 wtryskiwaczach to będzie w granicy 10A, gdyby wszystkie uruchamiały się w tym samym czasie. 1.5mm2 starczy spokojnie. Na 4mm2 to można postawić wentylator, a nie wtryskiwacze. |
|
|
![]()
Post
#4752
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
4mm2 do wtryskiwaczy? Jeden wtryskiwacz wysokoomowy pobiera średnio 1-1.5A, ale raczej bliżej 1. Przy 8 wtryskiwaczach to będzie w granicy 10A, gdyby wszystkie uruchamiały się w tym samym czasie. 1.5mm2 starczy spokojnie. Na 4mm2 to można postawić wentylator, a nie wtryskiwacze. Czytaj ze zrozumieniem i w całości, bo później poprawiam po takich "minimalistach"; i pół biedy jak jest jeszcze co poprawiać:-) |
|
|
![]()
Post
#4753
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Wejście cam 2 jako przełącznik nie reaguje. Miał ktoś już taki przypadek? Zalaczany do masy. Aktywowany pullup. Zmiana na inne wartości i/lub pulldown aktywuja go na stałe. Tak samo odwrócenie wejścia nic nie zmienia. Chce użyć go do als. Czy jedno z 3 wejść switch się nada? Bo pozostaje mi podpięcie pod 5v jakieś wejscie analog lub mux switch i przeróbka wiązki.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#4754
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Wejście cam 2 jako przełącznik nie reaguje. Miał ktoś już taki przypadek? Zalaczany do masy. Aktywowany pullup. Zmiana na inne wartości i/lub pulldown aktywuja go na stałe. Tak samo odwrócenie wejścia nic nie zmienia. Chce użyć go do als. Czy jedno z 3 wejść switch się nada? Bo pozostaje mi podpięcie pod 5v jakieś wejscie analog lub mux switch i przeróbka wiązki. FW w miarę aktualny? Masa załączająca z SNSGND? Wejścia Switch też powinny działać dobrze do takiej funkcji. |
|
|
![]()
Post
#4755
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 July 2011 Skąd: Bartniczka ![]() |
Najnowszy wgrany, tylko zauważyłem, że egt jest nie takie jak na poprzednim firm, jest dużo niższe, było okolice 930* maks, teraz 650* maks. Tak, z sensor gnd masa. I myślę nie robić ma momentary tylko normalnie na hebelku.
-------------------- Scirocco II
|
|
|
![]()
Post
#4756
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Cześć, Pacjent e46, ory 1,9 swap na 2,8 turbo, postawione na emu classic. Dokupiony moduł CAN oraz bluetooth, zegary działają tzn obroty, mam tylko problem z temp płynu chłodniczego, wskazówka leży, nie podnosi się. Macie pomysł jak to rozwiązać? Mogę podglądać temp na tablecie ale fajnie byłoby mieć to na zegarach. Która wersja softu w EMU? -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#4757
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 ![]() |
Cześć, do e36 m44b19 wrzuciłem emu classic, do tego ściągnąłem gotową mapę z neta i mam pytanie. Cewkę mam tego typu: https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplonowa-1...e36-10205545802 i podłączone wyjścia w emu: 1cyl - g8, 2cyl - g16, 3cyl - g9, 4cyl - g1. Czy ignition outputs i injector phase jest dobrze ustawione?
![]() |
|
|
![]()
Post
#4758
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Jeśli faktycznie ta listwa jest trzy piny i ma jakieś bardzo małe rezystancję pomiędzy pinami czyli bez wzmacniaczy w środku a jedynie dwie cewki do pracy wasted Spark to jest dobrze. Inj też dobrze. Nie wiem ktory cylinder wskazuje trigger ale zakładam że pierwszy.
|
|
|
![]()
Post
#4759
|
|
User Dołączył: Mon, 25 July 2011 ![]() |
Jeśli faktycznie ta listwa jest trzy piny i ma jakieś bardzo małe rezystancję pomiędzy pinami czyli bez wzmacniaczy w środku a jedynie dwie cewki do pracy wasted Spark to jest dobrze. Inj też dobrze. Nie wiem ktory cylinder wskazuje trigger ale zakładam że pierwszy. Właśnie o to mi głównie chodzi czy jest bez wzmacniaczy w środku i czy jest wasted spark, bo pinów ma 6 czyli +, - i 4 do sterowania. Ogólnie na zimnym maszyna jeździ dobrze, dopiero jak się rozgrzeje to zaczyna przerywać i strzelać to w wydech, to w dolot. |
|
|
![]()
Post
#4760
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Nie znam tej listwy ale jeśli jest aktywna w dodatku ma 4 osobne wejścia a nie dwa pasywne to wogule nie powinno to chodzić. Sprawdź to dokładnie bo podłączenie cewki zapłonowej o rodzaju niepoprawnie ustawionym w emu może uwalić cewkei samo emu. I tego nie mozna ustawiac metoda prób i bledow. Rodzaj cewki ustawia się w polu ponad sekwencja zapłonu.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 09:58 |