![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4721
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Dzięki, jeszcze zastanawiam się nad podwójnymi cewkami, mam z VW 1.4 2szt obsługujące 4 cylindry (po 2 w WS). Czy przy zapłonie 1 - 3 - 7 - 2 - 6 - 5 - 4 - 8 połączenie w pary pod zapłon: 1-2, 3-4, 7-5, 6-8 będzie ok? Idealnie mi się zgrywa z przewodami zapłonowymi, jak będę musiał obsługiwać cewką 2 banki to zrobi się niezły burdel Trzeba sprawdzić dla danego silnika, które piece współbieżnie osiągają TDC, najprawdopodobniej(jeśli nie jest to jakiś odd fire), to masz pary 1+6, 3+5, 4+7, 2+8. Vki rzadko miewają pary w jednym banku(tylko "płaskie" wały mają szanse na taki układ, ale niekoniecznie). Zamontuj jakieś COPy, jak będą miały zapas w czasie ładowania, to nic im nie będzie w wasted sparku. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4722
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
To wiem, tak mam podłączone pary dla wtrysków i tak chciałem dla P65 ale jest dupa bo fajka dla cylindra 4 i 8 opiera się o kolektor, a nie ma jak dorobić do tego customowego przewodu. Pomyślałem czy nie dałoby rady podłaczyć cewki od VW tak żeby cewka 1 obsługiwała bank 1 czyli: 1-2, 3-4, a cewka 2 bank 2: 5-7, 6-8. Wtedy w ignition event miałbym ustawione:
Event 1: Output 1 (cyl 1) Event 2: Output 2 (cyl 3) Event 3: Output 3 (cyl 7) Event 4: Output 1 (cyl 2) Event 5: Output 4 (cyl 6) Event 6: Output 3 (cyl 5) Event 7: Output 2 (cyl 4) Event 8: Output 4 (cyl 8) Czy to będzie działać czy coś źle rozumiem? Jeśli pary muszą być koniecznie co te 360* między TDC do dupa bo znowu mam problem z kombinowaniem z przewodami zapłonowymi bo z tych które były z cewkami wystarczyło ściągnąć fajkę, podgiąć konektor na 45* i założyć fajkę ze starych przewodów które mam od tego silnika, jak pójdzie "na krzyż" to będą już za krótkie -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4723
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Musiałbyś spróbować, problem może być taki, że strzelając iskrą w momencie sprężania ~90* przed TDC odpalisz mieszankę( a tak może być przy takiej konfiguracji np. dla ignition output 2: w momencie ignition eventu 7 na 4-tym cylindrze, wasted spark strzeli tez iskrą na 3-cim cylindrze, który będzie wtedy mniej więcej w połowie suwu ssania) - to trzeba sprawdzić doświadczalnie, pod dużym obciążeniem i przy rozgrzanej komorze może być to dopiero zauważalne:-) . Spalisz mieszankę nieefektywnie i silnik będzie kulawo chodził. ~90* przed TDC, ale w suwie wydechu nie zaszkidzi, ani ~90* za TDC też nic to nie popsuje.
|
|
|
![]()
Post
#4724
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Wiązka prawie cała ogarnięta, powoli konfiguruje urządzenie i nie ogarniam przypisania wtrysków.
Mam pary cylindrów (kolejność zapłonu 1 - 3 - 7 - 2 - 6 - 5 - 2 - 8): 1/6 - INJ 2 - COIL 2 3/5 - INJ 3 - COIL 3 4/7 - INJ 1 - COIL 1 2/8 - INJ 4 - COIL 6 Zapłon mam skonfigurowany: Ignition Event 1 -> Ignition Output 2 (cylindry 1/6) Ignition Event 2 -> Ignition Output 3 (cylindry 3/5) Ignition Event 3 -> Ignition Output 1 (cylindry 7/4) Ignition Event 4 -> Ignition Output 6 (cylindry 2/8) Ignition Event 5 -> Ignition Output 2 (cylindry 1/6) Ignition Event 6 -> Ignition Output 3 (cylindry 3/5) Ignition Event 7 -> Ignition Output 1 (cylindry 7/4) Ignition Event 8 -> Ignition Output 6 (cylindry 2/8) Dalej wtryski są jakoś pokrętenie ustawiane (IMO lepiej by było użyć spójnej konfiguracji czyli przypisywać wtryski do Ignition Event, a nie jak obecnie Event do wtrysku) Mam ustawione: Injector 1 Phase -> Ignition Event 1 Injector 2 Phase -> Ignition Event 3 Injector 3 Phase -> Ignition Event 2 Injector 4 Phase -> Ignition Event 4 Squirt twice [x] Rozumiem, że Ignition Eventów 5-8 nie muszę przypisywać? Idąc dalej Knock sensor sampling ma znowu przypisanie czujnika do Ignition Eventu. Mam po czujniku per cylinder, więc mam ustawione: Ignition Event 1 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 2 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 3 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 4 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 5 -> Knock Sensor Input 2 Ignition Event 6 -> Knock Sensor Input 2 Ignition Event 7 -> Knock Sensor Input 2 Ignition Event 8 -> Knock Sensor Input 2 Skoro to i tak działa w Wasted sparku to samplowanie będzie działać na obu czujnikach w tej samej chwili? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4725
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Wiązka prawie cała ogarnięta, powoli konfiguruje urządzenie i nie ogarniam przypisania wtrysków. Mam pary cylindrów (kolejność zapłonu 1 - 3 - 7 - 2 - 6 - 5 - 2 - 8): 1/6 - INJ 2 - COIL 2 3/5 - INJ 3 - COIL 3 4/7 - INJ 1 - COIL 1 2/8 - INJ 4 - COIL 6 Zapłon mam skonfigurowany: Ignition Event 1 -> Ignition Output 2 (cylindry 1/6) Ignition Event 2 -> Ignition Output 3 (cylindry 3/5) Ignition Event 3 -> Ignition Output 1 (cylindry 7/4) Ignition Event 4 -> Ignition Output 6 (cylindry 2/8) Ignition Event 5 -> Ignition Output 2 (cylindry 1/6) Ignition Event 6 -> Ignition Output 3 (cylindry 3/5) Ignition Event 7 -> Ignition Output 1 (cylindry 7/4) Ignition Event 8 -> Ignition Output 6 (cylindry 2/8) Dalej wtryski są jakoś pokrętenie ustawiane (IMO lepiej by było użyć spójnej konfiguracji czyli przypisywać wtryski do Ignition Event, a nie jak obecnie Event do wtrysku) Mam ustawione: Injector 1 Phase -> Ignition Event 1 Injector 2 Phase -> Ignition Event 3 Injector 3 Phase -> Ignition Event 2 Injector 4 Phase -> Ignition Event 4 Squirt twice [x] Rozumiem, że Ignition Eventów 5-8 nie muszę przypisywać? Idąc dalej Knock sensor sampling ma znowu przypisanie czujnika do Ignition Eventu. Mam po czujniku per cylinder, więc mam ustawione: Ignition Event 1 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 2 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 3 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 4 -> Knock Sensor Input 1 Ignition Event 5 -> Knock Sensor Input 2 Ignition Event 6 -> Knock Sensor Input 2 Ignition Event 7 -> Knock Sensor Input 2 Ignition Event 8 -> Knock Sensor Input 2 Skoro to i tak działa w Wasted sparku to samplowanie będzie działać na obu czujnikach w tej samej chwili? W kolejności zapłonu masz 2x2, zgubiłeś 4 piec;) Już tak motając kable, że piece 1/6 masz do wyjścia 2-go, sam sobie wprowadzasz zamieszanie; co prawda nie ma to żadnego znaczenia fizycznego, tylko zaburza ludzką logikę(cylindry 1/6 logicznie nasz umysł przypisałby do wyjścia 1-go). Przy tak skonfigurowanym zapłonie, zacząłbym od takiego ustawienia wtryskiwaczy: Injector 1 Phase -> Ignition Event 3 Injector 2 Phase -> Ignition Event 1 Injector 3 Phase -> Ignition Event 2 Injector 4 Phase -> Ignition Event 4 Squirt twice [x] Stukowy przy wasted sparku może tak być jak podałeś, a można też na przemian ustawić, skróci to ewentualnie interwał, w którym może się rozwinąć spalanie stukowe w danym rzędzie cylindrów(zakładając, że masz po czujniku na bank). |
|
|
![]()
Post
#4726
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Z podłączeniem wyszło w praniu dopiero jak robiłem output test. Zawsze mogę przełożyć piny
![]() -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4727
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Odpaliłem na samostarcie
![]() ![]() Został mi problem z czujnikiem clt, kupiłem z allegro jakiś ntc 47k 3800K(idealnie pasował mi gwint) ale za cholerę nie mogę go ustawić. Zamówiłem Boscha dostępnego w konfigach. Pytanie odnośnie zegarów bo widzę że można po canie spiąć. Wystarczy taki klaster z E36 albo rx8 zasilić, spiąć do emu i będzie śmigać? -------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4728
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
E36 nie ma zegarów po CAN. E46 ma (najlepiej polift i nie compact).
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4729
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
czesc. primary trigger jak ustawić żeby jak nakrócej kręcił rozrusznik? Koło 60-2. Bo tak na logikę, włączam rozrusznik czujnik vr musi złapać brakujce zęby i od tego momentu liczy zęby. Więc czy musi robić dodatkowy obrót aż do 57 zęba?
First trigger tooth 57 (ostatni zą ![]() czy takie coś nie odpali szybciej? First trigger tooth 2 (trzeci ząb po przerwie) plus trigger angle 72 stopnie czy brakujące zęby jeśli trafią w zakresie trigger angle do TDC czyli w zakresie regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu pogarszają dokładność obliczania kąta zapłonu? |
|
|
![]()
Post
#4730
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Nie ma to wielkiego znaczenia, pierwszy obrót robi ultraszybko się pojedynczy.
Wyłącz sobie synchro z wałkiem w trakcie odpalania, niech odpala w półsekwie paliwowo-zapłonowej. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4731
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
Pytanie o dwell time cewek.
Obecne cewki mają tą wartość ustawioną na 2.1ms. Zmieniam na mocniejsze cewki które wg. internetów wymagają 4 ms. 1. Rozmiem że będą pobierały znacznie więcej prądu ? 2. Czy jeśli okaże się, że nowe cewki działają poprawnie na ustawieniu niższym niż 4ms np. 3ms, zapłony nie wypadają i wszystko jest ok, to można je tak użytkować ? -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#4732
|
|
Super User Dołączył: Sun, 11 January 2015 Skąd: Zbąszyń ![]() |
Pytanie o dwell time cewek. Obecne cewki mają tą wartość ustawioną na 2.1ms. Zmieniam na mocniejsze cewki które wg. internetów wymagają 4 ms. 1. Rozmiem że będą pobierały znacznie więcej prądu ? 2. Czy jeśli okaże się, że nowe cewki działają poprawnie na ustawieniu niższym niż 4ms np. 3ms, zapłony nie wypadają i wszystko jest ok, to można je tak użytkować ? można ale w takim razie po co zmieniać cewki na mocniejsze? |
|
|
![]()
Post
#4733
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
jeśli masz cewki o tej samej energii to ta z dłuższym czasem ładowania będzie potrzebowała mniejszego natężenia prądu , ale jeśli chodzi ci o zużyta energię to wyjdzie mniej więcej na to samo
|
|
|
![]()
Post
#4734
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
można ale w takim razie po co zmieniać cewki na mocniejsze? bo są tańsze i łatwo dostępne, bo pochodzą od seryjnego masowo produkowanego auta ![]() dzięki Panowie za podpowiedzi -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#4735
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Czy do EMU można podłączyć dwie sondy lambda? na jakimś zewnętrznym kontrolerze? Silnik V8, wydech na boki.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#4736
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Chcesz mieć to do logów/podglądów czy korekty mieszanki również niezależnie na obu bankach?
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4737
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Do Blacka tak i definiuje się które wtryski mają być do banku 1 a które do drugiego. Najlepiej kontroler lambda to can żeby nie zajmować wejścia analogowego. Ale jak to dziala w praktyce nie sprawdzalem
|
|
|
![]()
Post
#4738
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 22 August 2006 Skąd: WKZ ![]() |
Do korekty, silnik amerykański, trigger 60-2, jeden wałek rozrządu z czujnikiem położenia wałka i zmienną fazą, TPS, CLT, IAT, DBW.
-------------------- golf mkI 4x4
golf mkII V8 audi A2 R36 polo 86C XX w budowie |
|
|
![]()
Post
#4739
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 26 October 2015 ![]() |
Emu classic i tak ma obsługę 1 banku. Mam ten sam problem. Dałem sondę na bank 1 a na bank 2 po prostu kontrolnie druga sonda + wskaźnik i analog pod emu żeby było do logowania
-------------------- Projekt: Mustang SN95 '94 coupe 302W 280KM
Daily: 300C '05 Wagon 5.7 AWD 360KM Praca: Rimac <TBD> |
|
|
![]()
Post
#4740
|
|
User Dołączył: Thu, 08 October 2015 ![]() |
Panowie, mam w aucie włożone emu classic a chce się przesiąść na emu black. Czy wystarczy tylko podmiana emu oraz przegranie programu? Czy będą większe schody z tym związane?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 19 June 2025 - 19:48 |