![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4681
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Napisać do Ecumastera OK, warto spróbować w sumie. udać się do stroiciela Wszelkie pomysły, testy i zabawy do tej pory robione u stroiciela dołożyć ori ecu dodatkowo oprócz EMU pod maskę ostateczność przejść na ori ecu całkowicie. nie ma szans -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4682
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
W wersji dla dociekliwych kupić analizator can. Wpiąć się w szybki can, odczytac i spróbować podrobić wysyłane ramki. Zauważyłem kiedyś przy fabrycznym sterowniku ecm, że wyjęci modułu tracs powoduje szybsza reakcję na pedał gazu. Czyli wciśnięcie gazu jest niejako autoryzowane, bądź teZ nie, przez moduł ABS. Takze obieg ramek dotyczących zadanego otwarcia przepustnicy może być dość skomplikowany.
W kaDym razie przy emu zostawiłem do tego celu Ori sterownik. Efekt jest taki, że kontrolki nie świecą, niema błędów, ABS działa całkowicie poprawnie a kontrola trakcji costam sobie pomieli zaworami, kiedy niby działa to kontrolka miga jak Ori ale kontrola trakcji raczej nie działa, bo przepustnica steruje emu, o co zresztą chodziło w aucie z napędem AWD. Emu ma swoją kontrolę bazująca na pomiarze przyspieszenia generalnie silnika, a nie kazdego z kół osobno. Jeśli emu stwierdzi, że przyspiesza zbyt szybko, to znaczy że to jest uślizg i podejmuje działania, wycinanie zapłonu i nie pamiętam co tam jeszcze potrafi. Ale zamykanie przepustnicy to zlo, także ta kontrola jest dosyć szybka. Ale to tego rodzaju metody detekcji poślizgu potrzebny jest potencjometr w kabinie, którym określa się próg zadziałania w zależności od nawierzchni. |
|
|
![]()
Post
#4683
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 June 2007 ![]() |
Napisać do Ecumastera/udać się do stroiciela/dołożyć ori ecu dodatkowo oprócz EMU pod maskę/przejść na ori ecu całkowicie.
Do dzis dnia zegary w E46 pogode pokazuja, mysle z ABS bedzie podobnie |
|
|
![]()
Post
#4684
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
Zawsze można włożyć sportowy sterownik ABSu Boscha. I to w sytuacji, gdzie rozwiązać problem można bardzo łatwo - wracając do seryjnego ECU. W Golfie 4 każdy silnik da się dmuchnąć na ori ECU...
|
|
|
![]()
Post
#4685
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Wystarczyło ori ecu dodatkowo z podłączonymi 10% dosłownie ilościowo czujnikami.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4686
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Napisać do Ecumastera/udać się do stroiciela/dołożyć ori ecu dodatkowo oprócz EMU pod maskę/przejść na ori ecu całkowicie. Do dzis dnia zegary w E46 pogode pokazuja, mysle z ABS bedzie podobnie Zegary działają z wersją testową 1.210 i kilkoma poprzednimi, po ich "poprawkach" 1.211 przestały działać i w sumie nigdy z zegarami nie miałem problemów. Ale za to czujnik prędkości VSS bądź prędkość kół po CAN nigdy nie działało, mimo jakiś tam maili do nich bez odpowiedzi. Ogólnie można powiedzieć, że pisanie do nich to raczej nonsens ![]() -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#4687
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
odpisali mi w stylu "przepraszamy, nie mamy schematów, nie wiemy czy możemy pomóc ale raczej nie".
Sportowy ABS boscha przewinął mi się w googlu jak szukałem wskazówek. Jedyne 25k PLN. Sytuacja patowa, auto bez ABS jest nieprzewidywalne podczas hamowania (czyt. niebezpieczne) no i generalnie uziemione. Zapytam tunera o dołożenie ori sterownika pod maskę, żeby spiąć z nim ABS. Może nie będzie to fizyka kwantowa. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#4688
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Pozwolę sobie pytanko zadać... Może dla kogoś prosty temat i coś podpowie. EMU Black vs sterownik ABS/ESP Bosch 5.7 Brak ABS'u, sterownik zwraca błąd "Missing ECU signal". W EMU wszystkie zdaje się opcje odnośnie komunikacji CAN itp przerobione i żadnych efektów. Zależy mi na ABS, EDL... Co czynić? Najpewniej nie masz loga z CANa, gdy ten ABS jeszcze działał. To najszybciej rozwiązałoby problemy. Definiowalny strumień CAN próbowałeś wysłać(np. na podstawie podobnego zlogowanego CANa(czyli z silnikiem, który oryginalnie współpracował z danym numerem pompy ABS?)? Próbowałeś w zakładce Automatic gearbox parameters najpierw wybrać zbliżony model wozu/skrzyni, z którym mogłaby współpracować Twoja pompa ABS, i zaznaczyć ESP emulation? |
|
|
![]()
Post
#4689
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Najpewniej nie masz loga z CANa, gdy ten ABS jeszcze działał. To najszybciej rozwiązałoby problemy. Definiowalny strumień CAN próbowałeś wysłać(np. na podstawie podobnego zlogowanego CANa(czyli z silnikiem, który oryginalnie współpracował z danym numerem pompy ABS?)? Próbowałeś w zakładce Automatic gearbox parameters najpierw wybrać zbliżony model wozu/skrzyni, z którym mogłaby współpracować Twoja pompa ABS, i zaznaczyć ESP emulation? Ad 1 - Nie i trochę to brzmi jak czarna magia. Ad 2 - Nie próbowaliśmy chyba. Doprecyzuje z tunerem. Wszelkie wskazówki co do obu punktów mile widziane. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#4690
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
Ad 1 - Nie i trochę to brzmi jak czarna magia. Ad 2 - Nie próbowaliśmy chyba. Doprecyzuje z tunerem. Wszelkie wskazówki co do obu punktów mile widziane. 1) Jak jeszcze wóz był pełnosprawny, wpinasz się jakimś can analyzerem(może być np. usbtocan od Ecumastera) między silnikiem a resztą, logujesz przejazd(np w Ecumaster light client); danych jest oczywiście mnóstwo, a robota czasochłonna; pasuje choć trochę rozkminić cały ten bałagan cyferkowy, abs/esp najpewniej potrzebuje dane odnośnie generowanego momentu, uchylenia przepustnicy, prędkości obrotowej silnika; póżniej trzeba próbować zdefiniować kluczowe parametry i wysłać z Blacka te dane z odpowiednimi adresami. 2) To spróbuj, zrób jakąś najprostszą tabelę momentu(niekoniecznie faktyczną, byle mniej więcej odwzorowywała charakterystykę silnika z którym współpracowała Twoja pompa abs), zaznacz esp emulation i może akurat pompa to przyjmie. A jak nie, to może chociaż zmienią się błędy z pompy, to będzie wiadomo czy jest szansa na komunikację. Niestety zmiana pompy abs nawet w seryjnym wozie na ciut inny numerek, często owocuje już błędami komunikacji, czasem wystarczy jakieś kodowanie/adaptacja/klonowanie; tu już nie ma bezpośrednich narzędzi, więc zabawa jest dla cierpliwych/bogatych:). Oczywiście zakładamy, że wiązka sprawna, przewody cana nie zamienione, terminacja pinów jest ok(ani za duża, ani za mała); nie są usunięte jakieś inne sterowniki, wpływające na pracę sieci(np. czasem usunięcie tcu również może skutkować brakiem komunikacji silnik-abs-bcm/bsi/cem). |
|
|
![]()
Post
#4691
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 04 December 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4692
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 12 November 2016 Skąd: Stolica ![]() |
Co Ty masz w tym aucie konkretnie zmienione? Może to jakoś pomoże... Emu Black i licznik. Autko wcześniej było dieslem. Licznik podmienialismy na oem żeby skreślić go z listy podejrzanych. -------------------- Sleeper R30T 744KM 789Nm
0-100 2.99 100-200 5.8 ET 10.539 |
|
|
![]()
Post
#4693
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2020 ![]() |
Panowie, potrzebuję porady
Emu Black i 1uz vvti kolejność zapłonu 1 8 4 3 6 5 7 2 czy połączenie cewek ign 1 - 1,6 ign 2 - 8,5 ign 3 - 4,7 ign 4 - 3,2 będzie ok ? I jeszcze jedno, czujnik wałka z jednym zębem i jest jeszcze dwa czujniki wałków jak to spiąć ? wystarczy jeden z nich by zmienną fazę uruchomić ? |
|
|
![]()
Post
#4694
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
I jeszcze jedno, czujnik wałka z jednym zębem i jest jeszcze dwa czujniki wałków jak to spiąć ? wystarczy jeden z nich by zmienną fazę uruchomić ? każdy wałek z płynnym VVT musi mieć swój czujnik. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#4695
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2020 ![]() |
Czyli black tego nie ogarnie ?
|
|
|
![]()
Post
#4696
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 16 June 2007 ![]() |
Na classicu zrobisz tyle ze bez sekwencji , na blacku bajka , wszystko bedzie dzialac.
|
|
|
![]()
Post
#4697
|
|
Super User Dołączył: Sun, 18 November 2018 ![]() |
Nieno Black ma kontrolę 2 wałków i jemu jest wszystko jedno czy są to ssący i wydechowy czy dwa ssące lub dwa wydechowe. Czyli ogarnie. W Twoim przypadku pewnie dwóch ssących. Jeśli w V8 masz 4 walki regulowane to tylko ssące regulujesz płynnie, a wydech conajwyej 0-1 włącz wyłącz bez kontroli czy faktycznie się przekręcił.
|
|
|
![]()
Post
#4698
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2020 ![]() |
Mam u siebie trzy czujniki wałka, na wałku lewym jest koło z jednym zębem i mam dwa czujniki położenia na ssących do zmiennych faz więc z jednego muszę zrezygnować ?
|
|
|
![]()
Post
#4699
|
|
Forum Killer Dołączył: Sun, 19 October 2003 Skąd: krakooff ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4700
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 16 May 2020 ![]() |
Dzięki wielkie za podpowiedź
![]() Co do zapłonu będzie dobrze ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 05:00 |