![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#4101
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Najwyższą moc silnik osiąga w granicach AFR 12,7 +- więc nie ma sensu schodzić niżej przy 100kpa śmiało możesz zrobić 14,7 do 100kpa do 2500 i nic się nie stanie i płynnie przechodzić do tego 12,7 chociaz ja bym zrobił jakies 13+. Niektóre silniki wolnossące mają bogatszą mieszankę w wyższym zakresie obrotów ale jeśli masz turbo to wnioskuję że CR nie masz 12:1
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4102
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
ja bynm interpolowal horyzontalnie od 33 do 102 od 15 do 13. a od 102 do 140 interpolowal od 13 do 12,5. to auto doladowane ze jest 140kpa? i czym skoro tak niskie cisnienie?
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#4103
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2018 ![]() |
Silnik jest doładowany, na razie niski boost bo jest na dotarciu. Więc 14,7 przy 100KPa to bezpieczna mieszanka?
|
|
|
![]()
Post
#4104
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Przy niskich obrotach powiedzmy do 2200-2600 (zależy od wielu czynników) im wyżej tym afr powinien spadać. Dobrze jakbyś znał egt i miał poprawnie ustawiony zapłon bo zapłonem też można usmażyć zawory.
|
|
|
![]()
Post
#4105
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2018 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4106
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Nie wiem jaki to silnik ale zapłon wygląda na mocno cofnięty będzie skutkował wysokim EGT. AFR zrób płynne przejścia, interpoluj żeby to się wszystko płynnie zmieniało, dałbym interpolację od 60kpa do 100 tak jak masz ustawione i to samo w górę też żeby było płynnie i powinno być ok. Im niższe obroty tym egt jest niższe bo mieszanka ma czas na całkowite spalenie tak samo im mniejsze obciążenie. Zrób interpolację i będzie ok.
|
|
|
![]()
Post
#4107
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2018 ![]() |
Silnik to Saab B204. Najwyższe EGT jakie zanotowałem to 760* mierzone na wlocie do turbo, przy 0,3bara 4000obr/min zapłon 11*. Czy te 11 stopni w takich warunkach to aż tak mało?
|
|
|
![]()
Post
#4108
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Nie znam tych silników, też jestem amatorem ale na podstawie moich doświadczeń to w chu* mało
![]() |
|
|
![]()
Post
#4109
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2018 ![]() |
Kompresja to 9.2:1 ustawiając mapę zapłonu wzorowałem się na mapie z T5Suite, podobno jest to oryginalna mapa B204, z tym, że jest to mapa niedogrzanego silnika, ma ona zwiększone kąty przy niskim obciążeniu żeby szybciej rozgrzać silnik, lecz górny zakres powinien być ok.
![]() Nie chcę przesadzać, żeby czegoś nie ubić, jednak przy limiterze na 4500obr/min i doładowaniu 0,3Bar raczej ciężko coś spierdolić, chyba, że się mylę... |
|
|
![]()
Post
#4110
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#4111
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
Rozumiem to tak, przy pracy w połsekwencji wtryskiwacz leje mi w zamknięty zawór i później w otwarty, co wg mnie daje tez jakiś zysk bo paliwo możne odparować w tym czasie z gorącego zaworu.
Jeżeli przejdziemy na sekwencje to moment wtrysku przypadnie idealnie na czas w którym otwiera sie wtryskiwacz i mieszanka wpada prosto do komory spalania. Poza aspektami ekonomicznymi ja nie widzę sensu ale mogę się mylić wiec pytam was ![]() Dodam ze przy WOT leje TYLKO z wtryskiwaczy w trąbach, które są jakieś 25cm od zaworu, przy niskich i średnich obciążeniach leje z wtrysków przy głowicy |
|
|
![]()
Post
#4112
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Ja się tak zastanawiam czysto teoretycznie czy przy WOT nie byłoby lepiej lać paliwo tylko w otwarty zawór, żeby parowało w komorze spalania i nie zabierało "miejsca" dla powietrza? Tylko, że trzeba by wtedy mieć bardzo duże wtryski...
|
|
|
![]()
Post
#4113
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Najwyższą moc silnik osiąga w granicach AFR 12,7 +- Śmiałe stwierdzenie, ale to zależy od silnika, setupu, paliwa i miliarda rzeczy. Kamis płynne przejścia zrób, podjedź zapłonem, bo przy atmosferze schodzenie na 15 stopni nie ma sensu górą. Powyżej 2500rpm rób 14,7 przy spokojnej jeździe do 5000rpm, bo inaczej na trasie będziesz miał za bogato spokojnie jadąc. To, że teraz jeździsz na niskim doładowaniu nie ma znaczenia, oś obciążenia już zrób na docelowe doładowanie z zapasem 0,5bar nawet, inaczej potem dokładając doładowania cała mapa VE i zapłonu Ci się rozjedzie. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4114
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Odnośnie AFR chodziło mi o silniki wolnossące bo odnosiłem się do jazdy bez nadciśnienia.
|
|
|
![]()
Post
#4115
|
|
User Dołączył: Mon, 25 June 2018 ![]() |
Rozciągnąłem mapę do docelowych wartości i obecnie to wygląda tak.
![]() ![]() Mam też pytanie co do ustawienia stuku, engine noise. Czy wystarczy jak zmapuje silnik na średnim obciążenie w całym zakresie obrotów i względem tego zorbie tą mapkę? Czy pod większym obciążeniem poziom z czujnika będzie wyższy, lecz nie oznacza to detonacji? |
|
|
![]()
Post
#4116
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Poziom z czujnika (granica rozróżniania stuku od zakłóceń) głównie zmienia się względem obrotów, a nie obciążenia jeśli chodzi o stuk.
Ładnie teraz wygląda zapłon i VE, przy wstawaniu i overboost nie musisz zalewać na 11,8 aż, wystarczy 12-13. ![]() -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4117
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
Witam grono. Dodalismy do black wsparcie dla DSG dq250 oraz dq500. W sofcie 2.085 mozna sobie poklikac
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#4118
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Rewelacja.
-------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#4119
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 17 February 2006 Skąd: warszawa ![]() |
wzdłużne dsg mocno się różnią pod względem sterowania??? Czy za pomocą nowych opcji jesteśmy w stanie je obsłużyć?
-------------------- www.youtube.com/radzioFLATOUT
www.youtube.com/motoLAB www.facebook.com/radzioFLATOUT www.patronite.pl/radzioFLATOUT |
|
|
![]()
Post
#4120
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
O ktory typ dokladnie chodzi? Jezeli ktos jest w stanie teatowac mozna sprobowac
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 17 July 2025 - 15:04 |