Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 197 198 199 200 201 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
Tomek_P
post Mon, 14 May 2018 - 20:51
Post #3961


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(deejey! @ Mon, 14 May 2018 - 12:30) *
A wyłumaczy mi ktoś sposób obliczania ratio do wpisania w EMU? Bo trochę nie do końca wiem co tam wpisać. Raczej nie surowe wartości z katalogu skrzyni... ? ;)


Najłatwiej podczas jazdy otwórz sobie loga i wybierz kanał [gear ratio] i wartości z jazdy na poszczególnych biegach wpisz do odpowiednich pozycji tabeli.


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 14 May 2018 - 20:51
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
159847
post Tue, 15 May 2018 - 16:53
Post #3962


Rookie
Dołączył: Tue, 15 May 2018





Witam podłączyłem przepustnicę elektroniczną VDO 96 526 826 80 do modułu DBW i po wybraniu dowolnej przepustnicy VDO z wizarda( bo dokładnie tego modelu nie ma) są 2 opcje - 1 przepustnica otwiera się nie w tą stronę a jeżeli zaznaczę opcje invert motor direction to zachowuje się tak jak opcja 2
opcja 2 przepustnica po naciśnięciu TPS nieznacznie np. 4% otwiera się na maxa a czasami otwiera się na maksa i szybko zamyka jak popie**olona
Miał ktoś podobny problem?

@edit
podłączyłem inną przepustnice bosha i działa perfekcyjnie czyli moduł DBW i emu nie są uszkodzone a jedynie to kwestia ustawień, czy jest ktoś kto rozgryzł już działanie tej przepustnicy? dodam jeszcze że w DBW wizardzie nie ma jej ale w helpie podłączenia przepustnic jest i jest tam opisana tak :
CYTAT
Citroen / Peugeot 2.0 16V
Rotational solenoid
Not recommended
i dalej schemat podłączenia według którego podłączyłem

not recommended rozumiem jako nie rekomendowana ALE działająca, mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co w tym chodzi ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Wed, 16 May 2018 - 05:19
Post #3963


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





ustaw sobie napiecia max i min poprawnie odczytujac je z analogow. przepustnice otwieraj i zamykaj reka


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 16 May 2018 - 09:35
Post #3964


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(159847 @ Tue, 15 May 2018 - 16:53) *
Witam podłączyłem przepustnicę elektroniczną VDO 96 526 826 80 do modułu DBW i po wybraniu dowolnej przepustnicy VDO z wizarda( bo dokładnie tego modelu nie ma) są 2 opcje - 1 przepustnica otwiera się nie w tą stronę a jeżeli zaznaczę opcje invert motor direction to zachowuje się tak jak opcja 2
opcja 2 przepustnica po naciśnięciu TPS nieznacznie np. 4% otwiera się na maxa a czasami otwiera się na maksa i szybko zamyka jak popie**olona
Miał ktoś podobny problem?

@edit
podłączyłem inną przepustnice bosha i działa perfekcyjnie czyli moduł DBW i emu nie są uszkodzone a jedynie to kwestia ustawień, czy jest ktoś kto rozgryzł już działanie tej przepustnicy? dodam jeszcze że w DBW wizardzie nie ma jej ale w helpie podłączenia przepustnic jest i jest tam opisana tak :
not recommended rozumiem jako nie rekomendowana ALE działająca, mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co w tym chodzi ?


Zadzwon do Ecumastera i powiedz ze chcesz zeby ci zrobili kalibracje tego modelu - wyslesz i za pare dni dostaniesz cos co dziala dobrze.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 18 May 2018 - 09:13
Post #3965


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Cewka 0.8 ohma. Jaki jest maksymalny bezpieczny dla EMU powiedzmy przy 14V czas ładowania cewki? Jak zmniejszyć szansę upalenia EMU? Co można zrobić celem zwiększenia efektywności chłodzenia i czy ma sens wpinanie bezpiecznika pomiędzy cewkę, a EMU?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Fri, 18 May 2018 - 09:38
Post #3966


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





w zadnym wypadku bezpiecznika pomiedzy cewka a emu. grozi kalectwem


jaka cewka opornosc nic nie mowi


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 18 May 2018 - 10:01
Post #3967


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





RasPL ta cewka łączona w szereg:
http://www.powerongroup.it/PDF/0221503035.PDF

Z drugiej strony czy ładowanie w tą cewkę czasami 9A jest z góry wyrokiem dla EMU?
www.powerongroup.it/BOSCH/pdf/Injection%20&%20ignition/Ignition%20coils/Coil_P35_P35_T.PDF

EMU będzie w kabinie.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 18 May 2018 - 11:09
Post #3968


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





ale jakim niby wyrokiem ma być prąd cewki na poziomie 9A ? przecież dopuszczalne obciążenie wyjścia jest znacznie większe , po drugie po co chcesz mieć prąd cewki na poziomie 9A skoro wyraźnie widać ze powyżej 8A rdzeń jest już nasycony i dalsze zwiększanie czasu(prądu) nie spowoduje większej Energi iskry

wpisz do emu czasy ładowania dla tej cewki dla prądu 8A i będzie działać , bo w tej chwili to zadajesz bardzo dziwne i niezrozumiałe pytania , nie do konca wiadomo o co ci chodzi ponieważ mieszasz wszystkie jednostki i pojęcia z zakresu elektryki

jeszcze jedno , piszesz o cewce wpiętej szeregowo ? szeregowo z czym ma być niby wpięta ta cewka ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 18 May 2018 - 11:55
Post #3969


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





przema72 cewka jest podwójna (dwie świece na cylinder) i silnik 6 cylindrowy. Cewka ma niski opór pojedynczo i nie chcę ich piąć równolegle ponieważ się obawiam upalenia EMU wysokim prądem.
Więc rozważam wpięcie szeregowe, ale wówczas muszę zastosować długie czasy ładowania cewek. Dobrze myślę? Mieszam pojęcia zupełnie nieświadomie ponieważ nie czuję się mocny z elektryki więc proszę o wyrozumiałość. Na chwilę obecną silnik chodzi na pojedynczej świecy, ale chcę to dzisiaj zmienić i palić z 12 świec.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 18 May 2018 - 12:09
Post #3970


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





przy szeregowym zasilaniu uzwojeń czas ładowania musiałbyś wpisać dla napiecia 7v (przy napieciu 14v) , czasy dla niższego napiecia bedą odpowiedniu dłuższe

ale ja bym wpiął ją równolegle , chwilowy prąd przy maksymalnej Energi iskry będzie na poziomie 16A z czym EMU nie będzie miało żadnych problemów , nic nie będzie sie też grzało
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 18 May 2018 - 12:16
Post #3971


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Wiem przema72, że 7V dlatego właśnie pytam jakie można ustawić maksymalne czasy. Kto co testował. Ograniczenia wynikające z obrotów sobie dostosuję odpowiednio.
Kumpel wpiął równolegle dwie cewki o większej rezystancji niż te moje i spalił płytę w EMU. Dlatego pytam co i jak bo nie chcę upalić swojej.

P.S. Pytanie czy po wpięciu szeregowo i kręcąc rozrusznikiem niech powiedzmy napięcie spada do 10V. Czyli jak widać z danych tej cewki przy 5V czasy ładowania muszę ustawić bardzo długie. Więc ponawiam pytanie czy jest jakieś ograniczenie co do maksymalnych czasów ładowania i jaki to ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu o ile w ogóle ma? W obrotach rozrusznikowych mogę mieć nawet ponad 100msec. Pytanie więc jak to działa i gdzie jest granica?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 18 May 2018 - 14:39
Post #3972


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





ale co ma rezystancja cewki do tego ? to nie rezystor w którym liczysz prąd z prawa ohma , w spec twojej cewki w tabeli masz jednoznacznie jaki będzie maksymalny prąd zależnie od czasu ładowania i tego sie trzymaj

wpisując odpowiedni czas zależnie od napięcia masz dokładną wartość prądu , wiec wiesz dokładnie wszystko co musisz wiedzieć aby nie spalić emu

co do bezpiecznika to oczywiscie ze na cewce musi byc , bezpiecznik wpinasz w zasilanie cewki +12v , zazwyczaj jeden bezpiecznik 16-20A zasila wszystkie cewki


czas ładowania nie wpływa w zaden sposób na kąt zapłonu , jesli poprawnie wpiszesz czasy ładowania to niewazne czy masz 50ms przy 6V czy 5ms przy 14v , prad czyli obciążenie emu zawsze bedzie takie samo , niezaleznie od czasu ładowania

maxymany czas jaki można ustawić to taki jaki możesz największy wpisać w tabeli
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 18 May 2018 - 15:09
Post #3973


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





OK, dziękuję Ci bardzo przema72. Mam oczywiście bezpiecznik zasilający cewki +12V, ale pytałem czy wpięcie 6 mniejszych bezpieczników między EMU, a cewki może mi uchronić EMU w razie przeciążenia.
Tabela mi faktycznie wytłumaczyła, że max czas ładowania to 12.5msec i więcej nie wejdzie.



--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 18 May 2018 - 17:48
Post #3974


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





wpięcie mniejszych bezpieczników nic nie da gdyż będzie ci je wywalać , czas ładowania jest tak krótki ze zadna cewka nie nachodzi na siebie , wiec jednym bezpiecznikiem zabespiecza sie wszystkie cewki ale wartość prądu bezpiecznika jest jak dla jednej cewki
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bua
post Mon, 21 May 2018 - 03:03
Post #3975


User
Dołączył: Tue, 24 January 2006





Hej, ma ktoś może schemat albo liste podłączenia pinów EMU do 1JZ ?


--------------------
Soarer GT - 1JZ - big single (in progress)
CRX B16A1
CRX D16A9T
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Tue, 22 May 2018 - 10:50
Post #3976


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





Może ktoś podpowiedzieć gdzie w Motronicu 3.3.1 (M50B25 Vanos) we wtyczce wiązki są czujniki spalania stukowego? Nie mam wiązki pod ręką aby to sprawdzić, a robię przejściówkę na bazie oryginalnego gniazda z DME. Na wszystkich schematach jakie znalazłem w sieci jest wszystko oznaczone tylko nie stukowce sad.gif


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AT89S52
post Thu, 24 May 2018 - 00:55
Post #3977


Super User
Dołączył: Sun, 22 November 2009
Skąd: Warszawa/Mława





CYTAT(AT89S52 @ Tue, 22 May 2018 - 10:50) *
Może ktoś podpowiedzieć gdzie w Motronicu 3.3.1 (M50B25 Vanos) we wtyczce wiązki są czujniki spalania stukowego? Nie mam wiązki pod ręką aby to sprawdzić, a robię przejściówkę na bazie oryginalnego gniazda z DME. Na wszystkich schematach jakie znalazłem w sieci jest wszystko oznaczone tylko nie stukowce sad.gif


Odpowiem sam sobie, jakby ktoś szukał na przyszłość:

PIN 69 Knock Sensor 4-6
PIN 70 Knock Sensor 1-3


--------------------
E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 29 May 2018 - 20:33
Post #3978


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





znacie problem, że klient jest kapryśny i raz rysuje krzywą dyno, a raz nie? Czasami z tego samego loga potrafi raz narysować, po czym nie robi tego, albo robi. Od czego to zależy? Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Tue, 29 May 2018 - 22:51
Post #3979


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





Jak ustawić delikatniejszy als ? teraz mam około 0,4 bara ale niemiłosiernie wali strzałami , w czym przestawiać w zapłonie czy paliwie ?


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Al Ed Upek
post Wed, 30 May 2018 - 18:44
Post #3980


Super User
Dołączył: Tue, 11 January 2011





Zmniejsz % wyciętych zapłonów.


--------------------
Z pozdrowieniami,
Szymon
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 197 198 199 200 201 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 23:52