![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3961
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
A wyłumaczy mi ktoś sposób obliczania ratio do wpisania w EMU? Bo trochę nie do końca wiem co tam wpisać. Raczej nie surowe wartości z katalogu skrzyni... ? ;) Najłatwiej podczas jazdy otwórz sobie loga i wybierz kanał [gear ratio] i wartości z jazdy na poszczególnych biegach wpisz do odpowiednich pozycji tabeli. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3962
|
|
Rookie Dołączył: Tue, 15 May 2018 ![]() |
Witam podłączyłem przepustnicę elektroniczną VDO 96 526 826 80 do modułu DBW i po wybraniu dowolnej przepustnicy VDO z wizarda( bo dokładnie tego modelu nie ma) są 2 opcje - 1 przepustnica otwiera się nie w tą stronę a jeżeli zaznaczę opcje invert motor direction to zachowuje się tak jak opcja 2
opcja 2 przepustnica po naciśnięciu TPS nieznacznie np. 4% otwiera się na maxa a czasami otwiera się na maksa i szybko zamyka jak popie**olona Miał ktoś podobny problem? @edit podłączyłem inną przepustnice bosha i działa perfekcyjnie czyli moduł DBW i emu nie są uszkodzone a jedynie to kwestia ustawień, czy jest ktoś kto rozgryzł już działanie tej przepustnicy? dodam jeszcze że w DBW wizardzie nie ma jej ale w helpie podłączenia przepustnic jest i jest tam opisana tak : CYTAT Citroen / Peugeot 2.0 16V Rotational solenoid Not recommended i dalej schemat podłączenia według którego podłączyłem not recommended rozumiem jako nie rekomendowana ALE działająca, mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co w tym chodzi ? |
|
|
![]()
Post
#3963
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
ustaw sobie napiecia max i min poprawnie odczytujac je z analogow. przepustnice otwieraj i zamykaj reka
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3964
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Witam podłączyłem przepustnicę elektroniczną VDO 96 526 826 80 do modułu DBW i po wybraniu dowolnej przepustnicy VDO z wizarda( bo dokładnie tego modelu nie ma) są 2 opcje - 1 przepustnica otwiera się nie w tą stronę a jeżeli zaznaczę opcje invert motor direction to zachowuje się tak jak opcja 2 opcja 2 przepustnica po naciśnięciu TPS nieznacznie np. 4% otwiera się na maxa a czasami otwiera się na maksa i szybko zamyka jak popie**olona Miał ktoś podobny problem? @edit podłączyłem inną przepustnice bosha i działa perfekcyjnie czyli moduł DBW i emu nie są uszkodzone a jedynie to kwestia ustawień, czy jest ktoś kto rozgryzł już działanie tej przepustnicy? dodam jeszcze że w DBW wizardzie nie ma jej ale w helpie podłączenia przepustnic jest i jest tam opisana tak : not recommended rozumiem jako nie rekomendowana ALE działająca, mógłby mi ktoś wytłumaczyć o co w tym chodzi ? Zadzwon do Ecumastera i powiedz ze chcesz zeby ci zrobili kalibracje tego modelu - wyslesz i za pare dni dostaniesz cos co dziala dobrze. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#3965
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Cewka 0.8 ohma. Jaki jest maksymalny bezpieczny dla EMU powiedzmy przy 14V czas ładowania cewki? Jak zmniejszyć szansę upalenia EMU? Co można zrobić celem zwiększenia efektywności chłodzenia i czy ma sens wpinanie bezpiecznika pomiędzy cewkę, a EMU?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3966
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
w zadnym wypadku bezpiecznika pomiedzy cewka a emu. grozi kalectwem
jaka cewka opornosc nic nie mowi -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3967
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
RasPL ta cewka łączona w szereg:
http://www.powerongroup.it/PDF/0221503035.PDF Z drugiej strony czy ładowanie w tą cewkę czasami 9A jest z góry wyrokiem dla EMU? www.powerongroup.it/BOSCH/pdf/Injection%20&%20ignition/Ignition%20coils/Coil_P35_P35_T.PDF EMU będzie w kabinie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3968
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
ale jakim niby wyrokiem ma być prąd cewki na poziomie 9A ? przecież dopuszczalne obciążenie wyjścia jest znacznie większe , po drugie po co chcesz mieć prąd cewki na poziomie 9A skoro wyraźnie widać ze powyżej 8A rdzeń jest już nasycony i dalsze zwiększanie czasu(prądu) nie spowoduje większej Energi iskry
wpisz do emu czasy ładowania dla tej cewki dla prądu 8A i będzie działać , bo w tej chwili to zadajesz bardzo dziwne i niezrozumiałe pytania , nie do konca wiadomo o co ci chodzi ponieważ mieszasz wszystkie jednostki i pojęcia z zakresu elektryki jeszcze jedno , piszesz o cewce wpiętej szeregowo ? szeregowo z czym ma być niby wpięta ta cewka ? |
|
|
![]()
Post
#3969
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
przema72 cewka jest podwójna (dwie świece na cylinder) i silnik 6 cylindrowy. Cewka ma niski opór pojedynczo i nie chcę ich piąć równolegle ponieważ się obawiam upalenia EMU wysokim prądem.
Więc rozważam wpięcie szeregowe, ale wówczas muszę zastosować długie czasy ładowania cewek. Dobrze myślę? Mieszam pojęcia zupełnie nieświadomie ponieważ nie czuję się mocny z elektryki więc proszę o wyrozumiałość. Na chwilę obecną silnik chodzi na pojedynczej świecy, ale chcę to dzisiaj zmienić i palić z 12 świec. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3970
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
przy szeregowym zasilaniu uzwojeń czas ładowania musiałbyś wpisać dla napiecia 7v (przy napieciu 14v) , czasy dla niższego napiecia bedą odpowiedniu dłuższe
ale ja bym wpiął ją równolegle , chwilowy prąd przy maksymalnej Energi iskry będzie na poziomie 16A z czym EMU nie będzie miało żadnych problemów , nic nie będzie sie też grzało |
|
|
![]()
Post
#3971
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Wiem przema72, że 7V dlatego właśnie pytam jakie można ustawić maksymalne czasy. Kto co testował. Ograniczenia wynikające z obrotów sobie dostosuję odpowiednio.
Kumpel wpiął równolegle dwie cewki o większej rezystancji niż te moje i spalił płytę w EMU. Dlatego pytam co i jak bo nie chcę upalić swojej. P.S. Pytanie czy po wpięciu szeregowo i kręcąc rozrusznikiem niech powiedzmy napięcie spada do 10V. Czyli jak widać z danych tej cewki przy 5V czasy ładowania muszę ustawić bardzo długie. Więc ponawiam pytanie czy jest jakieś ograniczenie co do maksymalnych czasów ładowania i jaki to ma wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu o ile w ogóle ma? W obrotach rozrusznikowych mogę mieć nawet ponad 100msec. Pytanie więc jak to działa i gdzie jest granica? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3972
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
ale co ma rezystancja cewki do tego ? to nie rezystor w którym liczysz prąd z prawa ohma , w spec twojej cewki w tabeli masz jednoznacznie jaki będzie maksymalny prąd zależnie od czasu ładowania i tego sie trzymaj
wpisując odpowiedni czas zależnie od napięcia masz dokładną wartość prądu , wiec wiesz dokładnie wszystko co musisz wiedzieć aby nie spalić emu co do bezpiecznika to oczywiscie ze na cewce musi byc , bezpiecznik wpinasz w zasilanie cewki +12v , zazwyczaj jeden bezpiecznik 16-20A zasila wszystkie cewki czas ładowania nie wpływa w zaden sposób na kąt zapłonu , jesli poprawnie wpiszesz czasy ładowania to niewazne czy masz 50ms przy 6V czy 5ms przy 14v , prad czyli obciążenie emu zawsze bedzie takie samo , niezaleznie od czasu ładowania maxymany czas jaki można ustawić to taki jaki możesz największy wpisać w tabeli |
|
|
![]()
Post
#3973
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
OK, dziękuję Ci bardzo przema72. Mam oczywiście bezpiecznik zasilający cewki +12V, ale pytałem czy wpięcie 6 mniejszych bezpieczników między EMU, a cewki może mi uchronić EMU w razie przeciążenia.
Tabela mi faktycznie wytłumaczyła, że max czas ładowania to 12.5msec i więcej nie wejdzie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3974
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
wpięcie mniejszych bezpieczników nic nie da gdyż będzie ci je wywalać , czas ładowania jest tak krótki ze zadna cewka nie nachodzi na siebie , wiec jednym bezpiecznikiem zabespiecza sie wszystkie cewki ale wartość prądu bezpiecznika jest jak dla jednej cewki
|
|
|
![]()
Post
#3975
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 24 January 2006 ![]() |
Hej, ma ktoś może schemat albo liste podłączenia pinów EMU do 1JZ ?
-------------------- Soarer GT - 1JZ - big single (in progress)
CRX B16A1 CRX D16A9T |
|
|
![]()
Post
#3976
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Może ktoś podpowiedzieć gdzie w Motronicu 3.3.1 (M50B25 Vanos) we wtyczce wiązki są czujniki spalania stukowego? Nie mam wiązki pod ręką aby to sprawdzić, a robię przejściówkę na bazie oryginalnego gniazda z DME. Na wszystkich schematach jakie znalazłem w sieci jest wszystko oznaczone tylko nie stukowce
![]() -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#3977
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 22 November 2009 Skąd: Warszawa/Mława ![]() |
Może ktoś podpowiedzieć gdzie w Motronicu 3.3.1 (M50B25 Vanos) we wtyczce wiązki są czujniki spalania stukowego? Nie mam wiązki pod ręką aby to sprawdzić, a robię przejściówkę na bazie oryginalnego gniazda z DME. Na wszystkich schematach jakie znalazłem w sieci jest wszystko oznaczone tylko nie stukowce ![]() Odpowiem sam sobie, jakby ktoś szukał na przyszłość: PIN 69 Knock Sensor 4-6 PIN 70 Knock Sensor 1-3 -------------------- E36 / 400KM @ M50B25 Vanos / T04e @ FejsBook - Turbo Familia
Daily: Volkswagen Golf GTI TCR |
|
|
![]()
Post
#3978
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
znacie problem, że klient jest kapryśny i raz rysuje krzywą dyno, a raz nie? Czasami z tego samego loga potrafi raz narysować, po czym nie robi tego, albo robi. Od czego to zależy? Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3979
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
Jak ustawić delikatniejszy als ? teraz mam około 0,4 bara ale niemiłosiernie wali strzałami , w czym przestawiać w zapłonie czy paliwie ?
-------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#3980
|
|
Super User Dołączył: Tue, 11 January 2011 ![]() |
Zmniejsz % wyciętych zapłonów.
-------------------- Z pozdrowieniami,
Szymon |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 23:52 |