![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3881
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Czy jest możliwość w Blacku w EGO fedback wprowadzić mape 2D odnośnie Transients delay w funkcji obrotów? Mam długie kolektory wydechwe a sonda jeszcze za turbo i zanim spaliny dortą do sondy w momencie jak lecę na overrunie i zacznie podawać paliwo to ego już mi leci na bogato o jakies 15%~10% po czym mam chwilwe przylanie jak w tym momencie wcisnę sprzęgło. Transients delay mam już maksymalnie tzn 255ms i tez jest to dalej za malo przy niskich obrotach a za dużo przy większych.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3882
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
A jakby zmienić change rate?
Ja zaś pokombinowałem z kątami wtrysków i owszem podawanie paliwa na zamknięte zawory jest dobre w przypadku jałowych obrotów (mniej wypadania zapłonów). Na całą resztę mapy dałem w czasie suwu ssania i pojawiły się przelewania przy acceleration enrichment. Zjąłem wszystko do wartości domyślnych w mapach wzbogaceń i jest bajka, powinien mniej palić teraz. W przypadku Alpha-N trzeba tylko mocno wyjechać sustain rate na ponad 80% (u mnie 90) i zachowanie auta w tym algorytmie jest bajkowe. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3883
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Postaramy sie juz w najblizszym updacie softu zwiekszyc zakres tego parametru
Czy jest możliwość w Blacku w EGO fedback wprowadzić mape 2D odnośnie Transients delay w funkcji obrotów? Mam długie kolektory wydechwe a sonda jeszcze za turbo i zanim spaliny dortą do sondy w momencie jak lecę na overrunie i zacznie podawać paliwo to ego już mi leci na bogato o jakies 15%~10% po czym mam chwilwe przylanie jak w tym momencie wcisnę sprzęgło. Transients delay mam już maksymalnie tzn 255ms i tez jest to dalej za malo przy niskich obrotach a za dużo przy większych. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#3884
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Silnik m112 mercedes. V6, dwie świece na cylinder. Oryginalnie jest tam phase-shifted dual ignition.
Cewki są podwójne, czyli na jeden cylinder cewka 1a oraz 1b. W instrukcji EMU napisane jest, że nie należy podpinać dwóch pasywnych cewek pod jedno wyjście. Jakie proponujecie rozwiązanie problemu zapłonu? Można podpiąć dwie cewki i próbować ładować w krótkim czasie (nie będzie turbo)? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3885
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 09 October 2011 ![]() |
Silnik m112 mercedes. V6, dwie świece na cylinder. Oryginalnie jest tam phase-shifted dual ignition. Cewki są podwójne, czyli na jeden cylinder cewka 1a oraz 1b. W instrukcji EMU napisane jest, że nie należy podpinać dwóch pasywnych cewek pod jedno wyjście. Jakie proponujecie rozwiązanie problemu zapłonu? Można podpiąć dwie cewki i próbować ładować w krótkim czasie (nie będzie turbo)? Post #3875 |
|
|
![]()
Post
#3886
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Dzięki. To pytanie do tych co po dwie cewki podpinają i jeżdżą. Jaki macie czas ładowania max przetestowany, że wszystko działa jak należy i nic się nie pali? Jakie opory cewek?
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3887
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 March 2018 Skąd: Bielsko Biała ![]() |
Ahoj!
Z okazji że to mój pierwszy post Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników:). A teraz do rzeczy, z okazji wolnej chwili robiłem mała obsługę w mojej Imprezie GT filtry olej itp itd. Po wymianie odpaliłem motor w celu sprawdzenia podcieków wszystko ładnie. Również pokusiło mnie żeby podpiąć laptopa pod moje EMU i zgrać logi. No i tu się zaczyna problem hehe, wyskoczyły komunikaty; - o nazwę urządzenia zostawiłem taka samą jak serial number(?) - kolejne o to że urządzenie(mapy) jest chronione hasłem kliknałem anuluj nie znając hasła -wydaje mi że był również i trzeci komunikat ale nie pamiętam jaki. Wyskoczył mi pulpit od emu poklikałem sobie z ciekawości NIE ZMIENIAJĄC ŻADNYCH WARTOŚCI, nie klikałem w nic enable/disable i napewno nie zapisywałem zmian. Odłączyłem laptopa, wróciłem do samochodu aby wyjechać nim z garażu a tu dupa silnik kręci, nie zapala. Nie słychać w ogóle pompy paliwa. Stąd moje pytanie podpinając laptopa mogłem przypadkiem/nie przypadkiem usunąć mapy/zmienić przez co trzeba mu wgrać mapy na nowo? Czy wystarczy kliknąć na przywróć mapy domyślne? Podłączając laptopa i patrząc wydaje mi się że większość parametrów nie jest wprowadzonych, przez co wygląda jakby map tam nie było(hehe). Przełączając mapy na przycisku zewnętrzynym(były wgranę dwie) nie powoduję żadnych zmian. Pompa paliwa sprawdzona, zero przebicia do masy, nie dostaję napięcia na złączu (mógłbym szukać dalej w przekaźnikach ale wątpię że to o nie chodzi). Przyznaję się bez bicia że jestem zielony jeśli chodzi o ten temat:) i pewnie przypadkiem odj***bałem jakąś maniane. Dlatego proszę o pomoc zacnych użytkowników Pacjent subaru impreza gt |
|
|
![]()
Post
#3888
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Dzięki. To pytanie do tych co po dwie cewki podpinają i jeżdżą. Jaki macie czas ładowania max przetestowany, że wszystko działa jak należy i nic się nie pali? Jakie opory cewek? Dokładnie taki jak w oryginalnym ecu Boscha w funkcji napięcia instalacji i wszystko śmiga na EMU przy 2 pasywnych na jednym tranzystorze. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]()
Post
#3889
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Mocno tajemniczy jesteś. Masz pewność, że tam obie cewki idą z jednego tranzystora? Piny w sterowniku są osobne i jest phase-shifted dual jak wyżej pisałem.
Tutaj charakterystyka tych cewek, jak widać prądy spore: http://www.powerongroup.it/PDF/0221503035.PDF -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#3890
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Jak podpinasz teraz komputer to masz pytanie o hasło jak nie to wyczyściłeś EMU.
Wpisując złe hasło masz pytanie czy wyjść z programu czy przywrócić wartości domyślne. Najpewniej wykasowałeś sobie mapy. Stąd moje pytanie podpinając laptopa mogłem przypadkiem/nie przypadkiem usunąć mapy/zmienić przez co trzeba mu wgrać mapy na nowo? Czy wystarczy kliknąć na przywróć mapy domyślne? Podłączając laptopa i patrząc wydaje mi się że większość parametrów nie jest wprowadzonych, przez co wygląda jakby map tam nie było(hehe). Przełączając mapy na przycisku zewnętrzynym(były wgranę dwie) nie powoduję żadnych zmian. Pompa paliwa sprawdzona, zero przebicia do masy, nie dostaję napięcia na złączu (mógłbym szukać dalej w przekaźnikach ale wątpię że to o nie chodzi). -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#3891
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Ahoj! Z okazji że to mój pierwszy post Witam i pozdrawiam wszystkich użytkowników:). A teraz do rzeczy, z okazji wolnej chwili robiłem mała obsługę w mojej Imprezie GT filtry olej itp itd. Po wymianie odpaliłem motor w celu sprawdzenia podcieków wszystko ładnie. Również pokusiło mnie żeby podpiąć laptopa pod moje EMU i zgrać logi. No i tu się zaczyna problem hehe, wyskoczyły komunikaty; - o nazwę urządzenia zostawiłem taka samą jak serial number(?) - kolejne o to że urządzenie(mapy) jest chronione hasłem kliknałem anuluj nie znając hasła -wydaje mi że był również i trzeci komunikat ale nie pamiętam jaki. Wyskoczył mi pulpit od emu poklikałem sobie z ciekawości NIE ZMIENIAJĄC ŻADNYCH WARTOŚCI, nie klikałem w nic enable/disable i napewno nie zapisywałem zmian. Odłączyłem laptopa, wróciłem do samochodu aby wyjechać nim z garażu a tu dupa silnik kręci, nie zapala. Nie słychać w ogóle pompy paliwa. Stąd moje pytanie podpinając laptopa mogłem przypadkiem/nie przypadkiem usunąć mapy/zmienić przez co trzeba mu wgrać mapy na nowo? Czy wystarczy kliknąć na przywróć mapy domyślne? Podłączając laptopa i patrząc wydaje mi się że większość parametrów nie jest wprowadzonych, przez co wygląda jakby map tam nie było(hehe). Przełączając mapy na przycisku zewnętrzynym(były wgranę dwie) nie powoduję żadnych zmian. Pompa paliwa sprawdzona, zero przebicia do masy, nie dostaję napięcia na złączu (mógłbym szukać dalej w przekaźnikach ale wątpię że to o nie chodzi). Przyznaję się bez bicia że jestem zielony jeśli chodzi o ten temat:) i pewnie przypadkiem odj***bałem jakąś maniane. Dlatego proszę o pomoc zacnych użytkowników Pacjent subaru impreza gt Dzwoń do tunera, który pisał mapy - najpewniej wyczyściłeś EMU, które było zabezpieczone hasłem. Teraz nic nie masz, więc załatwi sprawę wgranie ponowne całego softu bezpośrednio od tunera, który zapewne ma Twoje ustawienia zapisane. -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#3892
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 04 March 2018 Skąd: Bielsko Biała ![]() |
Gracias Panowie, tak mi się właśnie wydawało że gruba maniana ale trudno teraz już wiem.
Jutro będę się kontaktował z tunerem. |
|
|
![]()
Post
#3893
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
A jakby zmienić change rate? Ja zaś pokombinowałem z kątami wtrysków i owszem podawanie paliwa na zamknięte zawory jest dobre w przypadku jałowych obrotów (mniej wypadania zapłonów). Na całą resztę mapy dałem w czasie suwu ssania i pojawiły się przelewania przy acceleration enrichment. Zjąłem wszystko do wartości domyślnych w mapach wzbogaceń i jest bajka, powinien mniej palić teraz. W przypadku Alpha-N trzeba tylko mocno wyjechać sustain rate na ponad 80% (u mnie 90) i zachowanie auta w tym algorytmie jest bajkowe. A można poprosić by przy wyborze CAN bus dashboard innego niż custom can stream dane TX z custom dalej wychodziły na magistrale ? Potrzebuje kilka parametrów których nie ma w EMU Can stream .. -------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3894
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
No i fajna byłaby mapa do skalowania czasu wtrysku przy cranking w zależności od podciśnienia w kolektorze (słabszy akumulator=mniejsze obroty=mniej podciśnienia- potrzeba więcej paliwa) ale to tylko taka sugestia.
|
|
|
![]()
Post
#3895
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Pacjent M113 Mercedes.
Jak w EMU wyglada sprawa dwóch sond lambda. Po sztuce na rząd. Nie ma możliwości podłączenia obu? |
|
|
![]()
Post
#3896
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
jedna z emu i druga z kontrolera podpieta do analog in
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3897
|
|
Frequent User Dołączył: Tue, 13 December 2016 Skąd: Radom ![]() |
Zapomniałem dodać, że chodzi mi o wąskopasmowe. I zasadnicze pytanie. Czy jest w ogóle sens je podłączać? W F20B6 Hondy (Accord) montowałem EMU i tam mimo poprawnego podłączenia w logach nie pojawia się żadne napięcie.
|
|
|
![]()
Post
#3898
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
onda uszkodzona i waskopasmowka to wcale nie potrzebna.
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3899
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 14 March 2009 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3900
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 07 January 2009 Skąd: Rzeszów ![]() |
Mocno tajemniczy jesteś. Masz pewność, że tam obie cewki idą z jednego tranzystora? Piny w sterowniku są osobne i jest phase-shifted dual jak wyżej pisałem. Tutaj charakterystyka tych cewek, jak widać prądy spore: http://www.powerongroup.it/PDF/0221503035.PDF Mam pewność, że przy moim BMW V8 na oryginalnym Motronicu każda cewka ma osobny tranzystor, a przy EMU cztery tranzystory obsługują 8 cewek, bo sam tak podpiąłem. Odczytałem czas ładowania we wsadzie w ori ecu, uwzględniając oczywiście factory i offsety wartości dla jednostki "ms" i tyle wpisałem w EMU. Jeździ już kilka lat, tranzystorów w EMU nie upala, zapłon nie wypada, cewki żyją. -------------------- RS3 8V2 nardo limo pl 540HP 680NM
109-Performance |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 09:43 |