![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3821
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Panowie proszę o podpowiedzi - Emu nowe z pudełka, z 2015 roku po podaniu zasilania na stole normalnie działa - zaktualizowałem firmware do 1.200.
Po podłączeniu do auta brak reakcji. Oczywiście zasilanie i masa jest na odpowiednich pinach. Kostki wtryskiwaczy, cewek, czujników dostępnych do odpięcia już odpięte. -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3822
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 27 January 2013 Skąd: Kraków ![]() |
Panowie proszę o podpowiedzi - Emu nowe z pudełka, z 2015 roku po podaniu zasilania na stole normalnie działa - zaktualizowałem firmware do 1.200. Po podłączeniu do auta brak reakcji. Oczywiście zasilanie i masa jest na odpowiednich pinach. Kostki wtryskiwaczy, cewek, czujników dostępnych do odpięcia już odpięte. A na stole nadal działa ? Jak tak tak to sprawdź +5V wychodzące z EMU czy nie ma zwarcia do masy. -------------------- BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm |
|
|
![]()
Post
#3823
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
A na stole nadal działa ? Jak tak tak to sprawdź +5V wychodzące z EMU czy nie ma zwarcia do masy. Tak, na stole podpiąłem po dłuższej chwili kombinowania w aucie. +5V idzie/powinien iść tylko na tps, zresztą odpięty, ale wieczorem sprawdzę w pierwszej kolejności -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#3824
|
|
Super User Dołączył: Fri, 11 March 2005 Skąd: SRC ![]() |
Tomek - dzięki za dobry trop
![]() -------------------- Skoda 120 1.4T
525d F11 |
|
|
![]()
Post
#3825
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 February 2015 ![]() |
Panowie takie pytanie na szybko... na EMU idzie postawić auto na monowtrysku ?
|
|
|
![]()
Post
#3826
|
|
User Dołączył: Mon, 05 March 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3827
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 February 2015 ![]() |
Przy det3 wystarczyło dać divider na 1 przez co wtrysk lał coco 180 stopni ale w instrukcji EMU nie bardzo znalazłem czy można taki myk zrobić (jest opcja lania dwa razy, ale już nie 4)
|
|
|
![]()
Post
#3828
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Wystarczy przypisać jeden wtryskiwacz na każde zdarzenie zapłonowe.
-------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#3829
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Podpowie ktoś z tym wyjściem na AFR z EMU? Jest to wykonalne? w jakiej skali 0-1V czy 0-5V?
-------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#3830
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
jedyne opcje zewnętrzny kontroler z dwoma wyjściami jedno pod emu drugie do zegara , lub moduł BT i android
|
|
|
![]()
Post
#3831
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Tak jak przedmówca pisze. EMU nie ma żadnego wyjścia analogowego i jedynie osobny kontroler.
Ja mam natomiast pytanie co do kątów wtrysku. W mapie kąta jest domyślnie podana po całości wartość 400 stopni, zresztą wobec pytania nie istotne co tam jest... Od którego momentu/suwu zaczyna lecieć naliczanie stopni? -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3832
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 13 November 2010 Skąd: Łódź ![]() |
Generalnie EMU ma wbudowany kontroler sondy, bo podłącza się sondę bezpośrednio...
Przeglądam zegary, niestety większość jest pod 0-1v o zgrozo, ale znalazłem jeden 0-5v i TEORETYCZNIE wpina się go jako "szpiega" na linii stock ECU - sonda. Czy takie wpięcie może wprowadzać problem? Jakieś krzaki w odczycie emu? Chciałbym mieć podgląd na ten parametr w aucie, mam plan na radio z androidem - ale chce mieć wskaźnik boost, afr dodatkowo analogowo, dla pewności (EGT +boost miałem wcześniej) -------------------- E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo |
|
|
![]()
Post
#3833
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Gdyby chłopaki z ECUMASTERA dopisali do wyjścia PWM#1 opcję wybierania AFR w odgórnie usalonym zakresie 10-20 to można byłoby zastosować taki konwerter PWM do 0-5v
https://pl.aliexpress.com/item/PWM-to-volta....3ff41712qDk3iC -------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]()
Post
#3834
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Tak, owszem. Sondę podepniesz bezpośrednio do EMU i masz odczyt bieżący, lecz rzecz jasna laptopem. Nie ma wyjścia tego sygnału poza EMU.
Te zegary 0-1V są do wąskopasmówek i je wpina się bezpośrednio w sondę - tu ma prawo to działać, ale to tylko jako niedokładna zabawka. Generalny problem szerokopasmówek polega na tym że idzie od niej kilka przewodów sygnałowych i żaden NIE jest proporcjonalny do AFR. Kontroler sondy czy EMU mając te sygnały kalkuluje je sobie razem (jeszcze dochodzi grzanie sondy przez PID) i dopiero wtedy jako wynik operacji matematycznych daje jako AFR. Dlatego potrzebujesz zewnętrzny kontroler, który "przerobi" masę niezrozumiałych sygnałów z sondy na napięcie 0-5V, które wtedy możesz dopiąć do zegara. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3835
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
ale zamieszałeś z ta zasadą działania sondy szerokopasmowej , w uproszczeniu działa to tak że kontroler tak dobiera wartość pradu dla komory pompy aby wartośc napięcia na sondzie odpowiadała dawce stechiometrycznej , wartości tego prądu pompy przeliczana jest na wartość AFR
mozna by dopisac wyjscie PWM i zastosowac konwerter który bedzie odpowiednio skalibrowany pod zegar , ale to niepotrzebna plątanina gadzetników , szybciej i za tą samą kase kupimy moduł BT , smartfona posiada chyba kazdy i juz mamy zegar afr w dodatku mozemy śledzić niemal każda wartosć na bierząco |
|
|
![]()
Post
#3836
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: TM ![]() |
Witam. potrzebuje pomocy -mam problem z cewkami denso 90919-02240 z yarisa(nie mam do nich charakterystyki -nie są zdefiniowane w emu). mają one 4 piny , ja mam podłączone 3piny . plus z przekaźnika , minus i jeden do emu . problem jest taki ,że nie działają gdy są wciśnięte na świece. Muszą sobie leżeć na świecach niewciśnięte by silnik pracował na wszystkich. Czy ktoś pomoże? co trzeba odklikać by zadziało.
|
|
|
![]()
Post
#3837
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 14 August 2011 ![]() |
Witam. potrzebuje pomocy -mam problem z cewkami denso 90919-02240 z yarisa(nie mam do nich charakterystyki -nie są zdefiniowane w emu). mają one 4 piny , ja mam podłączone 3piny . plus z przekaźnika , minus i jeden do emu . problem jest taki ,że nie działają gdy są wciśnięte na świece. Muszą sobie leżeć na świecach niewciśnięte by silnik pracował na wszystkich. Czy ktoś pomoże? co trzeba odklikać by zadziało. Podłączyć wszystkie 4 piny i dać świece z odpowiednim dla tych cewek rezystorem? |
|
|
![]()
Post
#3838
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Dzięki przema za sprostowanie
![]() Co do cewek nie zawsze 4 piny oznaczają że wszystkie muszą być zapięte. Tak jest z moimi od Volvo a fabryka wyprowadziła dodatkowy pin tylko dla pomiaru uzwojenia strony pierwotnej na etapie produkcji. Nie dzieje się taki numer że jak cewka jest dociśnięta to masa cewki (ta co ma być masą) styka się z pokrywą głowicy i wtedy właśnie nie działa? To by oznaczało źle podłączone pinouty. W takich sytuacjach lepiej zabrać cewkę na biurko i badać jej działanie z osobnego akumulatorka 12V, a sterujące "5V" można zabrać z zapomnianej baterii płaskiej (tam jest 4,5V ale powinno odpalić jak u mnie). W razie niewypału nie usmażymy wyjścia ignition w EMU a tylko cewkę. Najlepiej zdobyć schemat z Yarisa i wtyczki cewek z kawałkami fabrycznych przewodów. Po kolorach się dojdzie co od czego. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3839
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 23 August 2006 Skąd: TM ![]() |
Witam. potrzebuje pomocy -mam problem z cewkami denso 90919-02240 z yarisa(nie mam do nich charakterystyki -nie są zdefiniowane w emu). mają one 4 piny , ja mam podłączone 3piny . plus z przekaźnika , minus i jeden do emu . problem jest taki ,że nie działają gdy są wciśnięte na świece. Muszą sobie leżeć na świecach niewciśnięte by silnik pracował na wszystkich. Czy ktoś pomoże? co trzeba odklikać by zadziało. założyłem używane wcześniej świece które są z przerwą 0,4 i cewki działają normalnie na wciśniętych...Nowe irydowe mają chyba 0,8 |
|
|
![]()
Post
#3840
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 23 November 2004 Skąd: Kampinos ![]() |
Do cewek z Yarisa wystarczą 3 przewody. Pokaż jakie masz wpisane wartości w czasach ładowania cewek.
-------------------- ...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:20 |