Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 190 191 192 193 194 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
killme
post Wed, 10 Jan 2018 - 07:56
Post #3821


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Panowie proszę o podpowiedzi - Emu nowe z pudełka, z 2015 roku po podaniu zasilania na stole normalnie działa - zaktualizowałem firmware do 1.200.
Po podłączeniu do auta brak reakcji. Oczywiście zasilanie i masa jest na odpowiednich pinach. Kostki wtryskiwaczy, cewek, czujników dostępnych do odpięcia już odpięte.


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 10 Jan 2018 - 07:56
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tomek_P
post Wed, 10 Jan 2018 - 10:59
Post #3822


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 January 2013
Skąd: Kraków





CYTAT(killme @ Wed, 10 Jan 2018 - 07:56) *
Panowie proszę o podpowiedzi - Emu nowe z pudełka, z 2015 roku po podaniu zasilania na stole normalnie działa - zaktualizowałem firmware do 1.200.
Po podłączeniu do auta brak reakcji. Oczywiście zasilanie i masa jest na odpowiednich pinach. Kostki wtryskiwaczy, cewek, czujników dostępnych do odpięcia już odpięte.


A na stole nadal działa ?
Jak tak tak to sprawdź +5V wychodzące z EMU czy nie ma zwarcia do masy.


--------------------
BMW e30
Stage 1 : M50B25 + kompresor Eaton M62 0.5 bar. 230KM/305Nm
Stage 2 : M50B25 + turbo GT35/30 1.0 bar. ???KM/???Nm
Stage 3 : M50B29TU + turbo s200sx 490KM/640Nm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Wed, 10 Jan 2018 - 11:57
Post #3823


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





CYTAT(Tomek_P @ Wed, 10 Jan 2018 - 10:59) *
A na stole nadal działa ? Jak tak tak to sprawdź +5V wychodzące z EMU czy nie ma zwarcia do masy.


Tak, na stole podpiąłem po dłuższej chwili kombinowania w aucie.

+5V idzie/powinien iść tylko na tps, zresztą odpięty, ale wieczorem sprawdzę w pierwszej kolejności



--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
killme
post Thu, 11 Jan 2018 - 07:19
Post #3824


Super User
Dołączył: Fri, 11 March 2005
Skąd: SRC





Tomek - dzięki za dobry trop smile.gif Był problem z wiązką TPSa


--------------------
Skoda 120 1.4T
525d F11
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krysztal
post Tue, 16 Jan 2018 - 09:38
Post #3825


Rookie
Dołączył: Wed, 04 February 2015





Panowie takie pytanie na szybko... na EMU idzie postawić auto na monowtrysku ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Yuvi
post Tue, 16 Jan 2018 - 11:09
Post #3826


User
Dołączył: Mon, 05 March 2012





CYTAT(Krysztal @ Tue, 16 Jan 2018 - 09:38) *
Panowie takie pytanie na szybko... na EMU idzie postawić auto na monowtrysku ?

Według mnie bez problemu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krysztal
post Tue, 16 Jan 2018 - 13:53
Post #3827


Rookie
Dołączył: Wed, 04 February 2015





Przy det3 wystarczyło dać divider na 1 przez co wtrysk lał coco 180 stopni ale w instrukcji EMU nie bardzo znalazłem czy można taki myk zrobić (jest opcja lania dwa razy, ale już nie 4)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 16 Jan 2018 - 14:34
Post #3828


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Wystarczy przypisać jeden wtryskiwacz na każde zdarzenie zapłonowe.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Tue, 16 Jan 2018 - 18:16
Post #3829


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Podpowie ktoś z tym wyjściem na AFR z EMU? Jest to wykonalne? w jakiej skali 0-1V czy 0-5V?


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Tue, 16 Jan 2018 - 19:29
Post #3830


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





jedyne opcje zewnętrzny kontroler z dwoma wyjściami jedno pod emu drugie do zegara , lub moduł BT i android
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Tue, 16 Jan 2018 - 19:52
Post #3831


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Tak jak przedmówca pisze. EMU nie ma żadnego wyjścia analogowego i jedynie osobny kontroler.

Ja mam natomiast pytanie co do kątów wtrysku. W mapie kąta jest domyślnie podana po całości wartość 400 stopni, zresztą wobec pytania nie istotne co tam jest... Od którego momentu/suwu zaczyna lecieć naliczanie stopni?


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Tue, 16 Jan 2018 - 22:33
Post #3832


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Generalnie EMU ma wbudowany kontroler sondy, bo podłącza się sondę bezpośrednio...

Przeglądam zegary, niestety większość jest pod 0-1v o zgrozo, ale znalazłem jeden 0-5v i TEORETYCZNIE wpina się go jako "szpiega" na linii stock ECU - sonda.

Czy takie wpięcie może wprowadzać problem? Jakieś krzaki w odczycie emu? Chciałbym mieć podgląd na ten parametr w aucie, mam plan na radio z androidem - ale chce mieć wskaźnik boost, afr dodatkowo analogowo, dla pewności (EGT +boost miałem wcześniej)


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Tue, 16 Jan 2018 - 23:00
Post #3833


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Gdyby chłopaki z ECUMASTERA dopisali do wyjścia PWM#1 opcję wybierania AFR w odgórnie usalonym zakresie 10-20 to można byłoby zastosować taki konwerter PWM do 0-5v
https://pl.aliexpress.com/item/PWM-to-volta....3ff41712qDk3iC


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Tue, 16 Jan 2018 - 23:04
Post #3834


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Tak, owszem. Sondę podepniesz bezpośrednio do EMU i masz odczyt bieżący, lecz rzecz jasna laptopem. Nie ma wyjścia tego sygnału poza EMU.
Te zegary 0-1V są do wąskopasmówek i je wpina się bezpośrednio w sondę - tu ma prawo to działać, ale to tylko jako niedokładna zabawka. Generalny problem szerokopasmówek polega na tym że idzie od niej kilka przewodów sygnałowych i żaden NIE jest proporcjonalny do AFR. Kontroler sondy czy EMU mając te sygnały kalkuluje je sobie razem (jeszcze dochodzi grzanie sondy przez PID) i dopiero wtedy jako wynik operacji matematycznych daje jako AFR. Dlatego potrzebujesz zewnętrzny kontroler, który "przerobi" masę niezrozumiałych sygnałów z sondy na napięcie 0-5V, które wtedy możesz dopiąć do zegara.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Wed, 17 Jan 2018 - 11:01
Post #3835


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





ale zamieszałeś z ta zasadą działania sondy szerokopasmowej , w uproszczeniu działa to tak że kontroler tak dobiera wartość pradu dla komory pompy aby wartośc napięcia na sondzie odpowiadała dawce stechiometrycznej , wartości tego prądu pompy przeliczana jest na wartość AFR

mozna by dopisac wyjscie PWM i zastosowac konwerter który bedzie odpowiednio skalibrowany pod zegar , ale to niepotrzebna plątanina gadzetników , szybciej i za tą samą kase kupimy moduł BT , smartfona posiada chyba kazdy i juz mamy zegar afr w dodatku mozemy śledzić niemal każda wartosć na bierząco
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał Smejda
post Wed, 17 Jan 2018 - 11:23
Post #3836


User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: TM





Witam. potrzebuje pomocy -mam problem z cewkami denso 90919-02240 z yarisa(nie mam do nich charakterystyki -nie są zdefiniowane w emu). mają one 4 piny , ja mam podłączone 3piny . plus z przekaźnika , minus i jeden do emu . problem jest taki ,że nie działają gdy są wciśnięte na świece. Muszą sobie leżeć na świecach niewciśnięte by silnik pracował na wszystkich. Czy ktoś pomoże? co trzeba odklikać by zadziało.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
oress
post Wed, 17 Jan 2018 - 15:24
Post #3837


Frequent User
Dołączył: Sun, 14 August 2011





CYTAT(Michał Smejda @ Wed, 17 Jan 2018 - 11:23) *
Witam. potrzebuje pomocy -mam problem z cewkami denso 90919-02240 z yarisa(nie mam do nich charakterystyki -nie są zdefiniowane w emu). mają one 4 piny , ja mam podłączone 3piny . plus z przekaźnika , minus i jeden do emu . problem jest taki ,że nie działają gdy są wciśnięte na świece. Muszą sobie leżeć na świecach niewciśnięte by silnik pracował na wszystkich. Czy ktoś pomoże? co trzeba odklikać by zadziało.


Podłączyć wszystkie 4 piny i dać świece z odpowiednim dla tych cewek rezystorem?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Wed, 17 Jan 2018 - 16:48
Post #3838


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Dzięki przema za sprostowanie smile.gif Czyli w skrócie mówiąc innego rozwiązania na AFR niż te co proponujemy nie ma.

Co do cewek nie zawsze 4 piny oznaczają że wszystkie muszą być zapięte. Tak jest z moimi od Volvo a fabryka wyprowadziła dodatkowy pin tylko dla pomiaru uzwojenia strony pierwotnej na etapie produkcji.
Nie dzieje się taki numer że jak cewka jest dociśnięta to masa cewki (ta co ma być masą) styka się z pokrywą głowicy i wtedy właśnie nie działa? To by oznaczało źle podłączone pinouty.
W takich sytuacjach lepiej zabrać cewkę na biurko i badać jej działanie z osobnego akumulatorka 12V, a sterujące "5V" można zabrać z zapomnianej baterii płaskiej (tam jest 4,5V ale powinno odpalić jak u mnie). W razie niewypału nie usmażymy wyjścia ignition w EMU a tylko cewkę. Najlepiej zdobyć schemat z Yarisa i wtyczki cewek z kawałkami fabrycznych przewodów. Po kolorach się dojdzie co od czego.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michał Smejda
post Wed, 17 Jan 2018 - 19:09
Post #3839


User
Dołączył: Wed, 23 August 2006
Skąd: TM





CYTAT(Michał Smejda @ Wed, 17 Jan 2018 - 11:23) *
Witam. potrzebuje pomocy -mam problem z cewkami denso 90919-02240 z yarisa(nie mam do nich charakterystyki -nie są zdefiniowane w emu). mają one 4 piny , ja mam podłączone 3piny . plus z przekaźnika , minus i jeden do emu . problem jest taki ,że nie działają gdy są wciśnięte na świece. Muszą sobie leżeć na świecach niewciśnięte by silnik pracował na wszystkich. Czy ktoś pomoże? co trzeba odklikać by zadziało.



założyłem używane wcześniej świece które są z przerwą 0,4 i cewki działają normalnie na wciśniętych...Nowe irydowe mają chyba 0,8
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Wed, 17 Jan 2018 - 23:01
Post #3840


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





Do cewek z Yarisa wystarczą 3 przewody. Pokaż jakie masz wpisane wartości w czasach ładowania cewek.


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 190 191 192 193 194 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:20