Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 189 190 191 192 193 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
MichalST
post Wed, 20 Dec 2017 - 16:54
Post #3801


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Dokładnie jak pisze Miś, wpisać coś tam żeby było i działać. I tak wszystkie mapy włącznie z acceleration enrichment trzeba ustawiać od zera niezależnie na ile stan rzeczywisty wtrysków pokrywa się z tym co wpisane w EMU.
Zaś w DET3 robiłem kiedyś eksperymenty podstawiając różne wartości ccm i nic się nie zmieniało, auto dalej jechało, AFR bez zmian.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 20 Dec 2017 - 16:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
nomaster
post Wed, 20 Dec 2017 - 19:18
Post #3802


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Zapłon mam ok 10 stopni, kontrola zapłonu również odpalona. Spróbuję podbić iddle ref table o 1% i zobaczę wtedy. Wcześniej przed założeniem turbo, miałem to jakoś ustawione i było naprawdę dobrze, problemów nie miałem ale też z tym dociąganiem obrotów było różnie a chcę żeby to działało jak w oryginale. próbowałem już mieszać wszystkimi wartościami i dalej nie jest tak jakbym chciał, myślałem, że znalazłem złoty środek wczoraj ale jednak dziś auto zgasło mi na zakręcie a raz się przydusiło. w momencie kiedy to się dzieje to mam takie "coś" że obroty spadają szybko a kontroler podnosi je bardzo powoli zamiast ratować dupę i otworzyć zawór to właśnie działa bardzo wolno. Zawsze dzieje się to po overrunie kiedy hamuję silnikiem i zapewne PID próbuje zbić obroty więc powoli zamyka zawór do wartości przy krótej silnik zgaśnie jak wcisnę sprzęgło. Może pierdyknąć niżej maksymalne obroty kontroli obrotów na 1100 i overrun też dociągnąć do tego?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Wed, 20 Dec 2017 - 21:30
Post #3803


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





A jak wygląda mapa Idle RPM ref? Ona jest odpowiedzialna za otwieranie zaworu jałowych gdy pedał gazu nie jest naciśnięty a silnik np. schodzi z obrotów.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
[Yossarian]
post Thu, 21 Dec 2017 - 08:57
Post #3804


Forum Homee
Dołączył: Wed, 19 August 2009
Skąd: Białystok





Dzięki za odpowiedzi. Czyli nie ma co kombinować z tymi wtryskami za mocno smile.gif


--------------------
_http://autobezsens.blogspot.com/ <- nudne gadanie o niczym
Drive like lightning, crash like thunder
Civic fk2 R18A2 + Civic EG B16
było: E36 4d M44B19 - "(b)awaria", Astra F GSi 16v - "Disastra"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Thu, 21 Dec 2017 - 19:19
Post #3805


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





CYTAT(MichalST @ Wed, 20 Dec 2017 - 21:30) *
A jak wygląda mapa Idle RPM ref? Ona jest odpowiedzialna za otwieranie zaworu jałowych gdy pedał gazu nie jest naciśnięty a silnik np. schodzi z obrotów.

Jesteś pewny że ma jakies znaczenie? mam tam chyba wszędzie 64% otwarcia zaworu czyli wartość przy której auto chodzi dobrze rozgrzane.
Odpaliłem debugowanie i tak jak wcześniej pisałem overrun>iddle active>Ki zmniejsza wypełnienie powoli>wciskam sprzęgło i zawór mam otwarty na 60%>silnik przygasa albo gaśnie. Jak temu zaradzić, żeby przy hamowaniu silnikiem nie próbował sterownik na siłę zbić tych obrotów?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sat, 23 Dec 2017 - 22:17
Post #3806


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Idle ref table - tu ustawiasz % otwarcia zależnie od temperatury. Zaś mapa idle RPM ref jest mapą pomocniczą. U mnie powyżej 1500 wszystko jest na zero. Poniżej zaczyna rosnąć i od ok 1100 w dół jest na 50%.

Ale... Przed chwilą cofnąłem się stronę wstecz zobaczyć Twojego screena. Masz idle valve min DC na 40%. Nie jest to za późno? Jeżeli np. będzie sytuacja że EMU wyliczy w danej sytuacji 39% otwarcia to on pozostawi elektrozawór zamknięty. Może tak masz że przy schodzeniu z obrotów chce dać wartość PWM poniżej 40%, a ze względu na te ustawienia pozostawia zawór zamknięty i dusi silnik.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sun, 24 Dec 2017 - 11:42
Post #3807


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





DC min mam tak nisko ze względu właśnie na regulator Kd. 40% to już zawór całkowicie zamknięty czyli praktycznie zero powietrza zmniejsza mi oscylacje praktycznie do zera, przy wyższej wartości mam spadek do 750 później 900 i takie kilka fal, przy DC min na 40% nie mam prawie w ogóle oscylacji. Narazie zmniejszyłem fedback w minus do 10% i śmigam, nic sie złego nie dzieje narazie zobaczę na dłuższa metę Ki mam dalej 0,25 i działa narazie jak trzeba. Dam znać po dłuższym czasie czy się udało to ustawić dobrze bo wiadomo, trzeba polatać żeby była pewność.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CaliforniaKid
post Fri, 29 Dec 2017 - 09:40
Post #3808


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





Panowie czy do EMU Black jest jakaś możliwość podpięcia wyświetlacza z kompletem parametrów (pomijając tablet/telefon z aplikacją)?
Coś na kształt rozwiązania np Haltecha KLIK
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zibi122
post Fri, 29 Dec 2017 - 11:38
Post #3809


Forum Homee
Dołączył: Tue, 23 November 2004
Skąd: Kampinos





CYTAT(CaliforniaKid @ Fri, 29 Dec 2017 - 09:40) *
Panowie czy do EMU Black jest jakaś możliwość podpięcia wyświetlacza z kompletem parametrów (pomijając tablet/telefon z aplikacją)?
Coś na kształt rozwiązania np Haltecha KLIK


Do EMU już pewnie w marcu będą gotowe dashe podobne jak w linku, który zapodałeś.

https://www.youtube.com/watch?v=cdZzMw7Se1Y


--------------------
...
Fiat Uno Turbo - 185KM & 232Nm
Fiat Stilo 1,9 JTD - 160KM & 343Nm
Lancia Delta 2.0 16V Turbo - in progres
Lexus IS300 2JZ-GE Turbo Drift - w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Fri, 29 Dec 2017 - 12:37
Post #3810


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(CaliforniaKid @ Fri, 29 Dec 2017 - 09:40) *
Panowie czy do EMU Black jest jakaś możliwość podpięcia wyświetlacza z kompletem parametrów (pomijając tablet/telefon z aplikacją)?
Coś na kształt rozwiązania np Haltecha KLIK


Haltech
AEM
Pectel
Motec
AIM
Ecumaster



--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Fri, 29 Dec 2017 - 13:25
Post #3811


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





CYTAT(kisielisodd @ Fri, 29 Dec 2017 - 12:37) *
Ecumaster

Czyli macie jakiś swój display?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Fri, 29 Dec 2017 - 18:43
Post #3812


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





Wprowadzamy na rynek w pierwszym kwartale 2018 dwa modele, 5 i 7 cali.


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CaliforniaKid
post Sat, 30 Dec 2017 - 14:03
Post #3813


Frequent User
Dołączył: Fri, 10 June 2016
Skąd: Gdańsk





Dzięki Panowie za odpowiedź i świetne wieści smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
deejey!
post Sat, 06 Jan 2018 - 20:50
Post #3814


Forum Killer
Dołączył: Sat, 13 November 2010
Skąd: Łódź





Jak wygląda podłączenie zewnętrznego zegara AFR dla podglądu w kabinie? Czy trzeba go wpinać w sondę czy można wykorzystać jakieś wyjście z EMU? Bo myślałem drugim zestawie sonda + kontroler ale to wyższe koszty a po drugie w sumie sondy nie są wieczne - więc łatwiej wymienić jedną niż dwie. Zauważyłem, że w te sondy w projektach szybko kończą żywot, zdecydowanie nie jest to ten sam czas eksploatacji co w cywilnych autach smile.gif


--------------------
E46Turbo || M50TUB25 @ 1.25bar
https://www.facebook.com/E46Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
szczepan84
post Sun, 07 Jan 2018 - 10:13
Post #3815


User
Dołączył: Sun, 19 February 2017





Mam pytanie ogarniętych w temacie czym posterować silnik opla 3.2 w budzie rx8 żeby to chodziło jak należy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sun, 07 Jan 2018 - 16:13
Post #3816


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Pytanie bezsensowne smile.gif Polskie dzieło i jeszcze obsługa CAN jak dokupisz moduł (lub EMU Black co ma wewnętrzny). Dobrze że protokół CAN dla RX-8 jest rozpracowany w EMU i zegary zostawiasz fabryczne bez ruszania wiązki w środku auta.


Ja natomiast uruchamiam VVTI i mam cyrki z odczytem pozycji wałka.
Tak mam ustawiony obecnie trigger i na tym auto pali:
https://photos.app.goo.gl/MQ6UpE4ec1ALNPHh1

Log VVTI pokazuje pozycję w zakresie 0 do 0,5 stopnia, po zasterowaniu wałka 2 do 2,5 stopnia. Kółko faz działa bo zmienia się wyraźnie odgłos pracy silnika. Niestety przy próbie sterowania DC staje w jakieś wartości % (powyżej steady position) i zostaje tak potem na stałe nawet jak z mapy ma powrócić wałek na pozycję spoczynkową. Dopiero zgaszenie i odpalenie auta resetuje do MIN DC, ale jak przyjdzie pchnąć wałek w przód to znów zawiesza wartość DC. Gdy na output dam jakiś niepodpięty Aux to wartości DC ładnie się zmieniają pomimo pracy w open loop i wałka stojącego w miejscu.
Czy to może być spowodowane równymi odstępami na triggerze wałka? Co prawda ilość jest nieparzysta i dzięki temu pełna sekwencja zapłonu i wtrysku działa na 5 cylindrowcu.

Mam jeszcze możliwość dać trigger edge rising i tak wygląda przebieg:
https://photos.app.goo.gl/Uv2zoK1snItdqP1K2

A tak wygląda sam trigger na wałku:
https://photos.app.goo.gl/ABxwRNRXxdxEEA6c2

Obecnie żeby auto nie było mulaste w pewnym zakresie obrotów steruję wałkiem prowizorycznie ON-OFF za pomocą VTEC Control.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sun, 07 Jan 2018 - 16:48
Post #3817


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Jak dla mnie masz za mały zakres między min i max dla tego triggera. Musisz mieć co najmniej tyle zębów w stronę w którą przestawiasz co kat o który wałek może się przestawić


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sun, 07 Jan 2018 - 21:04
Post #3818


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Najdziwniejsze jest to że powinno wyłączyć w tym momencie zapłon (aktywny camsync do 15000rpm). Teoretycznie po odpaleniu silnika mogę wypiąć wtyczkę od halla na wałku i nie powinien zgasnąć a dla bezpieczeństwa powinien (np. przeskoczenie rozrządu).
Byłem teraz w wozie i miałeś Panie trochę racji. Pozycja wałka jest teraz czytana w całym zakresie. Rozciągnąłem widełki i teraz gra, ale będę musiał jednak na innym wieńcu (programowo) to zrobić. Niestety, ale tylko 1 impuls na 2 obroty wału to za wolna aktualizacja pozycji wałka i elektrozawór albo cofa, albo przyspiesza ciągle wałek, DC nie staje w steady. Nawet poszerzenie deadband na 5 stopni i więcej nie pomaga. Jedynie jak dam wartość w mapie nieosiągalną dla wałka to elektrozawór wtedy jest na max zasterowany i nie faluje.

Najważniejsze obecnie jest ubić spalanie bo 12L w trasie to przesada, gdzie w dawcy palił on 10 w mieście... AFR nie ważne czy 12,5 czy 14,0 nie pomaga, pora bawić się kątem wtrysku.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Sun, 07 Jan 2018 - 23:19
Post #3819


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Mam podwójnego vanosa i szczerze mówiąc nie bardzo jestem w stanie utrzymać stan nazwijmy to pośredni walka. Tylko skrajne wartości. Moim zdaniem to nie wina triggera tylko regulatora pid a raczej jego nastaw. Moje auto to i tak zabawka i tak naprawdę skrajne wartości mi wystarczą i z tym nie walczę.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Mon, 08 Jan 2018 - 09:22
Post #3820


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Tylko najgorsza jest sytuacja jak jadę ok 2000rpm, wałek na max do przodu już jest od 2400rpm. Więc według tabeli wychodzi mi że ma być już trochę pchnięty w przód i wtedy zaczynają się falowania mocy bo on szuka pozycji pośredniej. Gdyby trzymało z dokładnością do 10st to bym olał sprawę a mnie wtedy szaleje po całym zakresie wychyleń i nie idzie jechać. Wartości min max oraz steady dobrałem według instrukcji, nawet te min-max dałem tak żeby wałek spokojniej zmieniał pozycję a nie agresywnie.

Zostawiłbym u siebie ON-OFF na skrajnych wartościach za pomocą VTEC Control, tylko czy elektrozawór zasilany 100% DC nie upali się? No i druga rzecz jak jest załączanie i wyłączanie to wiadomo są jakieś szarpnięcia na pasku rozrządu w momencie przełączania, czy on nie będzie obrywać mocno?


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 189 190 191 192 193 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 03:20