Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 187 188 189 190 191 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
przema72
post Fri, 10 Nov 2017 - 02:40
Post #3761


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





nie jest prawidłowa

event to zapłon dla wybranego cylindra , wiec mając np event 2 dla cylindra 4 , wtrysk też następuje dla cylindra 4

czyli w fazach wtrysku , wybierasz który cylinder odpowiada konkretnemu zdarzeniu zapłonu


jesli event 5 , wyzwala zapłon a 3 cylindrze , wtedy phase 3cyl odpowiada event 5

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 10 Nov 2017 - 02:40
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MichalST
post Fri, 10 Nov 2017 - 15:21
Post #3762


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Ok, dzięki.

Czyli w injector phase przepisuję w prawej kolumnie identycznie jak kolejność zapłonu w ignition outputs?



Bo generalnie kombinuję żeby faza wtrysku następowała wtedy, gdy dany cylinder zasysa powietrze, ale to chyba lepiej ustawić na początku normalnie a potem bawić się offsetem żeby wtryskiwacz zaczął podawać gdy zacznie się suw ssania.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 10 Nov 2017 - 16:13
Post #3763


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





dokładny kąt ustawiasz sobie w mapie kata wtrysku " injector angle "

w zwykłych silnikach najlepiej wtryskiwac paliwo na zamkniętym zaworze ssacym , dokładniej ustawiając kąt wtrysku , tak aby koniec wtrysku przypadał tuż przed otwarciem zaworu ssacego
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sat, 11 Nov 2017 - 00:44
Post #3764


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





No widzisz, słuszna uwaga.
A ja myślałem żeby wtryskiwać w momencie ssania aby jak najmniej paliwa ściekało później ściankami.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Sat, 11 Nov 2017 - 20:29
Post #3765


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





taki problem napotkałem
AFR innovate podłączony pod analog in3, wszystko skonfigurowane i odczyt jest niestabilny
odczytane napięcie z sondy waha się jak sinusoida - od razu uprzedzam wyjście z sondy nie jest skonfigurowane jako wąskopasmowa, 0V - 7.35 , 5V - 22
na zegarze Innovate odczyt AFR jest normalny/stabilny
odłączam EMU od sondy i pod wyjście sondy podłączam hamownie i odczyt też jest stabilny
o co chodzi ?

https://zapodaj.net/103d52f870315.jpg.html


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 12 Nov 2017 - 02:30
Post #3766


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





generalnie zegar AFR ma pewne wygładzanie , zeby odczyt był stabilny i widoczny to napięcie dla zegara jest wygładzane i uśredniane , dlatego widac ze jest stabilny

natomiast zakłócenia w odczycie analog in mogą byc po stronie sondy lub po stronie emu , nawet samej zmiany dawki paliwa , choc w tym konkretnym przypadku widać ze są to zakłócenia , musisz sprawdzić i pospinać prawidłowo masy , odczyt afr będzie sie wąchał lecz w małym zakresie i nie regularnie

po twoim wykresie widać jakby jakieś urządzenie ( krokowy lub sonda ) podłączone wspólną masą podbijało jej potencjał stad symetryczne wahania

innovate nie posiada odseparowanej masy , jak emu dla czujników , dlatego zakłócenia mogą wynikać z mas , podłączając prawidłowo masy w emu rozdzielasz masy prądowe od mas czujników , analog in ma odniesienie do masy czujników ( pin 18 ) , natomiast innovate ma odniesienie dla masy prądowej zacisk ujemny zasilania

rozwiązanie ;] , kup kostkę do LSU , i podłączaj sondę bezpośrednio do emu , komputer pozwala na szybszy odczyt , o większej rozdzielczości niż innovate

natomiast lepszej jakości odczyt uzyskałbyś wpinając wszystkie masy emu i masy innovate w jeden dobry punkt , wpinając je krótkimi dobrej jakości połączeniami
Go to the top of the page
 
+Quote Post
RasPL
post Sun, 12 Nov 2017 - 11:54
Post #3767


Forum Homee
Dołączył: Sun, 28 October 2012
Skąd: Tychy





wyjscie analog out z innovate jest słabo filtrowane i jest wiecej wachań niż na zegarze widzisz. Gdyby na zegarze było to samo co na analog out to byś nic nie widziął takby to skakało. Pozatym wyjscie analog out w innovate jest zje$$@@ (DAC jest lichy). Daj kondensator miedzy wyjscie a mase, 10-100nF. bedzie lepiej


--------------------
Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IceMan
post Sun, 12 Nov 2017 - 19:11
Post #3768


Frequent User
Dołączył: Mon, 04 August 2008
Skąd: Szczecin





dzięki za podpowiedzi, ale dlaczego na hamowni odczyt jest prawidłowy ? jeśli są jakieś zakłócenia w instalacji to i na hamowni widziałbym falowanie , chyba ?

to że odczyt nie będzie idealną linią to wiem, w poprzednim aucie nie miałem takich problemów

masy już sprawdzałem i nie ma się do czego przyczepić, a sondy bezpośrednio do emu nie chcę podłączać bo jest potrzebna tylko do strojenia, a to za dużo zabawy z taką ilością kabli wink.gif

odłączę od emu wszystko i zostawię tylko sondę i zobaczę co się zmieni


--------------------
126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Sun, 12 Nov 2017 - 20:27
Post #3769


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Dołączając się do dyskusji masy EMU to jak ona się ma do masy pojazdu? Mam taką sytuację że focusowy pedał gazu ma 2 wyjścia: jedno analogowe 0-5V, potencjometr zasilany bezpośrednio z zegarów +5V, masa w zegarach. Druga część PWM, zasilana +12V.
Wyjście analogowe jest dla zegarów do obliczania średniego spalania oraz zasięgu na pozostałym paliwie (podstawia sobie aktualne obroty silnika i ma wykalkulowane). Wyjście PWM idzie do fabrycznego ECU i nie byłoby problemu gdyby struś EMU mógł odczytywać ten rodzaj sygnału a jak wiemy do sterowania DBW nie przyjmuje innego jak napięciowego w zakresie 0-5V. Więc ta druga część jest nieprzydatna dla mnie.

No i pojawia się moje pytanie czy mogę podciągnąć przewód od wyjścia analogowego pedału do wejścia TPS w EMU? Boję się o różnicę potencjałów na masach i związane z tym niebezpieczeństwo (otwieranie przepustnicy DBW przy zakłóceniach).

Ewentualnie pozostaje mi jakiś fachman od elektroniki co zrobi separator galwaniczny pomiędzy obwodem +5V zegarów i +5V EMU.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Mon, 13 Nov 2017 - 14:48
Post #3770


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





problem byłby gdyby pedał gazu pobierał duże ilości prądu , natomiast tutaj "generuje" tylko napięcie które mierzone jest przez emu wiec nie powinno być żadnych zakłóceń
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MichalST
post Mon, 13 Nov 2017 - 15:41
Post #3771


User
Dołączył: Sun, 30 November 2014
Skąd: Bielsko-Biała





Ok, dzięki. Zaryzykuję i podciągnę.

Mam jeszcze możliwość nr 2, czyli Vref i GND z EMU, czyli tak jak powinno być pierwotnie, zaś Vout byłby wspólny dla EMU i zegarów.


--------------------

FF2 ST + EMU
& Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
oldtimer2000
post Thu, 16 Nov 2017 - 20:18
Post #3772


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 May 2014
Skąd: Iława





Mam pytanie dotyczące EMU
Zmieniam wtryskiwacze z 630 cc na 900 cc i teraz tak; w injectors wizard wybieram predefiniowane DW900 ,w injectors size wpisuje 900 cc ale nie wiem co z mapą VE powinienem zdjąć z całej mapy 30 % (czyli o tyle ile będą większe nowe wtryski ) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Thu, 16 Nov 2017 - 20:28
Post #3773


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





Teoretycznie nic nie musisz robićz mapą VE, w praktycę zapewne będzie troszkę inaczej.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Snara
post Thu, 16 Nov 2017 - 23:04
Post #3774


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 February 2016
Skąd: BI





Hej
Pytanie odnośnie shiftlighta, ma ktoś może schemat gdzie podpiać i jak skonfigurowac?
Chociaż żeby jedna dioda była tongue.gif


--------------------
Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Fri, 17 Nov 2017 - 08:57
Post #3775


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





otwórz sobie EMU client , następnie zakładkę "sport" , potem zakładkę "shift light" , naciskając niebieski przycisk z pytajnikiem uzyskasz odpowiedz na swoje pytanie wraz ze schematem
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sat, 18 Nov 2017 - 09:43
Post #3776


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





witam.
faluje mi przepustnica elektroniczna sterowana ecumasterem DBW i mam pytanie odnosnie tabel P D i I.
co jest w tych tabelach. to sa czas calkujacy Td i czas rozniczkowy Ti czy to jest odwrotnosc czyli stala calkujaca Kd = 1/Td i stala rozniczkujaca Ki=1/Ti ?
dalej czemu mozna przypisac wartosci ujemne dla I i D .
Nie rozumiem troche czym sa wartosci w tych tabelach dlatego nie wiem jak je zmieniac by zmniejszyc oscylacje. Opis tego w dokumentacji jest bardzo slaby lub rzeklbym go nie ma.
Prosze o podpowiedz.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
nomaster
post Sat, 18 Nov 2017 - 20:04
Post #3777


Forum Killer
Dołączył: Wed, 09 November 2016





Też mam szybkie pytanie, pewnie powielane ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam 2 termopary na lewy i prawy kolektor po sztuce i przewody są za długie, mogę je skrócić wedłóg uznania? Czy mam poprostu zaprasowac końcówki do konektorów do wtyczki EMU czy lutowac czy co? jak to podłączyć prawidłowo? W instrukcji trochę za mało jest to opisane moim zdaniem.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
staszek 1
post Sat, 18 Nov 2017 - 21:12
Post #3778


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 December 2004
Skąd: zakopane





CYTAT(nomaster @ Sat, 18 Nov 2017 - 20:04) *
Też mam szybkie pytanie, pewnie powielane ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam 2 termopary na lewy i prawy kolektor po sztuce i przewody są za długie, mogę je skrócić wedłóg uznania? Czy mam poprostu zaprasowac końcówki do konektorów do wtyczki EMU czy lutowac czy co? jak to podłączyć prawidłowo? W instrukcji trochę za mało jest to opisane moim zdaniem.

prasuj


--------------------
Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sat, 18 Nov 2017 - 22:52
Post #3779


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





przewodów nie wolno skracać , przewody są częścią czujnika , najlepiej nadmiar przewodu jest zwinąć przy samym EMU ponieważ przewody termopary w skrócie są odniesieniem dla pomiaru temperatury , wiec powinny mieć względnie stabilną niska temperature

najlepszym sposobem połaczenia jest zaciskanie bądź skrecanie bez lutowania , oczywiście przy samym emu możesz wypuścić krótkie miedziane przewody i podlaczyć sie pod nie , nie będzie miało to wpływu na odczyty

Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sat, 18 Nov 2017 - 22:54
Post #3780


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





CYTAT(piwo @ Sat, 18 Nov 2017 - 09:43) *
witam.
faluje mi przepustnica elektroniczna sterowana ecumasterem DBW i mam pytanie odnosnie tabel P D i I.
co jest w tych tabelach. to sa czas calkujacy Td i czas rozniczkowy Ti czy to jest odwrotnosc czyli stala calkujaca Kd = 1/Td i stala rozniczkujaca Ki=1/Ti ?
dalej czemu mozna przypisac wartosci ujemne dla I i D .
Nie rozumiem troche czym sa wartosci w tych tabelach dlatego nie wiem jak je zmieniac by zmniejszyc oscylacje. Opis tego w dokumentacji jest bardzo slaby lub rzeklbym go nie ma.
Prosze o podpowiedz.


masz przepustnice do której są dane w "DBW wizard" ?

oscylacje pewnie występują przy jałowych i małych otwarciach przepustnicy ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 187 188 189 190 191 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 07:28