![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#3761
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
nie jest prawidłowa
event to zapłon dla wybranego cylindra , wiec mając np event 2 dla cylindra 4 , wtrysk też następuje dla cylindra 4 czyli w fazach wtrysku , wybierasz który cylinder odpowiada konkretnemu zdarzeniu zapłonu jesli event 5 , wyzwala zapłon a 3 cylindrze , wtedy phase 3cyl odpowiada event 5 |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#3762
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Ok, dzięki.
Czyli w injector phase przepisuję w prawej kolumnie identycznie jak kolejność zapłonu w ignition outputs? Bo generalnie kombinuję żeby faza wtrysku następowała wtedy, gdy dany cylinder zasysa powietrze, ale to chyba lepiej ustawić na początku normalnie a potem bawić się offsetem żeby wtryskiwacz zaczął podawać gdy zacznie się suw ssania. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3763
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
dokładny kąt ustawiasz sobie w mapie kata wtrysku " injector angle "
w zwykłych silnikach najlepiej wtryskiwac paliwo na zamkniętym zaworze ssacym , dokładniej ustawiając kąt wtrysku , tak aby koniec wtrysku przypadał tuż przed otwarciem zaworu ssacego |
|
|
![]()
Post
#3764
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
No widzisz, słuszna uwaga.
A ja myślałem żeby wtryskiwać w momencie ssania aby jak najmniej paliwa ściekało później ściankami. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3765
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
taki problem napotkałem
AFR innovate podłączony pod analog in3, wszystko skonfigurowane i odczyt jest niestabilny odczytane napięcie z sondy waha się jak sinusoida - od razu uprzedzam wyjście z sondy nie jest skonfigurowane jako wąskopasmowa, 0V - 7.35 , 5V - 22 na zegarze Innovate odczyt AFR jest normalny/stabilny odłączam EMU od sondy i pod wyjście sondy podłączam hamownie i odczyt też jest stabilny o co chodzi ? https://zapodaj.net/103d52f870315.jpg.html -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#3766
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
generalnie zegar AFR ma pewne wygładzanie , zeby odczyt był stabilny i widoczny to napięcie dla zegara jest wygładzane i uśredniane , dlatego widac ze jest stabilny
natomiast zakłócenia w odczycie analog in mogą byc po stronie sondy lub po stronie emu , nawet samej zmiany dawki paliwa , choc w tym konkretnym przypadku widać ze są to zakłócenia , musisz sprawdzić i pospinać prawidłowo masy , odczyt afr będzie sie wąchał lecz w małym zakresie i nie regularnie po twoim wykresie widać jakby jakieś urządzenie ( krokowy lub sonda ) podłączone wspólną masą podbijało jej potencjał stad symetryczne wahania innovate nie posiada odseparowanej masy , jak emu dla czujników , dlatego zakłócenia mogą wynikać z mas , podłączając prawidłowo masy w emu rozdzielasz masy prądowe od mas czujników , analog in ma odniesienie do masy czujników ( pin 18 ) , natomiast innovate ma odniesienie dla masy prądowej zacisk ujemny zasilania rozwiązanie ;] , kup kostkę do LSU , i podłączaj sondę bezpośrednio do emu , komputer pozwala na szybszy odczyt , o większej rozdzielczości niż innovate natomiast lepszej jakości odczyt uzyskałbyś wpinając wszystkie masy emu i masy innovate w jeden dobry punkt , wpinając je krótkimi dobrej jakości połączeniami |
|
|
![]()
Post
#3767
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 28 October 2012 Skąd: Tychy ![]() |
wyjscie analog out z innovate jest słabo filtrowane i jest wiecej wachań niż na zegarze widzisz. Gdyby na zegarze było to samo co na analog out to byś nic nie widziął takby to skakało. Pozatym wyjscie analog out w innovate jest zje$$@@ (DAC jest lichy). Daj kondensator miedzy wyjscie a mase, 10-100nF. bedzie lepiej
-------------------- Golf II 2.0 16VT BW9180 4Motion DSG on emublack
|
|
|
![]()
Post
#3768
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 04 August 2008 Skąd: Szczecin ![]() |
dzięki za podpowiedzi, ale dlaczego na hamowni odczyt jest prawidłowy ? jeśli są jakieś zakłócenia w instalacji to i na hamowni widziałbym falowanie , chyba ?
to że odczyt nie będzie idealną linią to wiem, w poprzednim aucie nie miałem takich problemów masy już sprawdzałem i nie ma się do czego przyczepić, a sondy bezpośrednio do emu nie chcę podłączać bo jest potrzebna tylko do strojenia, a to za dużo zabawy z taką ilością kabli ![]() odłączę od emu wszystko i zostawię tylko sondę i zobaczę co się zmieni -------------------- 126p -> escort xr3 -> escort 1.6i -> golf3 tdi -> fiat qpe 20vt -> s13 -> s14 -> s14a
|
|
|
![]()
Post
#3769
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Dołączając się do dyskusji masy EMU to jak ona się ma do masy pojazdu? Mam taką sytuację że focusowy pedał gazu ma 2 wyjścia: jedno analogowe 0-5V, potencjometr zasilany bezpośrednio z zegarów +5V, masa w zegarach. Druga część PWM, zasilana +12V.
Wyjście analogowe jest dla zegarów do obliczania średniego spalania oraz zasięgu na pozostałym paliwie (podstawia sobie aktualne obroty silnika i ma wykalkulowane). Wyjście PWM idzie do fabrycznego ECU i nie byłoby problemu gdyby struś EMU mógł odczytywać ten rodzaj sygnału a jak wiemy do sterowania DBW nie przyjmuje innego jak napięciowego w zakresie 0-5V. Więc ta druga część jest nieprzydatna dla mnie. No i pojawia się moje pytanie czy mogę podciągnąć przewód od wyjścia analogowego pedału do wejścia TPS w EMU? Boję się o różnicę potencjałów na masach i związane z tym niebezpieczeństwo (otwieranie przepustnicy DBW przy zakłóceniach). Ewentualnie pozostaje mi jakiś fachman od elektroniki co zrobi separator galwaniczny pomiędzy obwodem +5V zegarów i +5V EMU. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3770
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
problem byłby gdyby pedał gazu pobierał duże ilości prądu , natomiast tutaj "generuje" tylko napięcie które mierzone jest przez emu wiec nie powinno być żadnych zakłóceń
|
|
|
![]()
Post
#3771
|
|
![]() User Dołączył: Sun, 30 November 2014 Skąd: Bielsko-Biała ![]() |
Ok, dzięki. Zaryzykuję i podciągnę.
Mam jeszcze możliwość nr 2, czyli Vref i GND z EMU, czyli tak jak powinno być pierwotnie, zaś Vout byłby wspólny dla EMU i zegarów. -------------------- FF2 ST + EMU & Lotus 7 Zetec 1.8T + DET3, ubity seryjny tłok przy 330Nm -> swap V6 Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#3772
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 17 May 2014 Skąd: Iława ![]() |
Mam pytanie dotyczące EMU
Zmieniam wtryskiwacze z 630 cc na 900 cc i teraz tak; w injectors wizard wybieram predefiniowane DW900 ,w injectors size wpisuje 900 cc ale nie wiem co z mapą VE powinienem zdjąć z całej mapy 30 % (czyli o tyle ile będą większe nowe wtryski ) ? |
|
|
![]()
Post
#3773
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 26 December 2012 ![]() |
Teoretycznie nic nie musisz robićz mapą VE, w praktycę zapewne będzie troszkę inaczej.
-------------------- Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra |
|
|
![]()
Post
#3774
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 13 February 2016 Skąd: BI ![]() |
Hej
Pytanie odnośnie shiftlighta, ma ktoś może schemat gdzie podpiać i jak skonfigurowac? Chociaż żeby jedna dioda była ![]() -------------------- Na codzień - Camry 2020' Corolla 2020'
|
|
|
![]()
Post
#3775
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
otwórz sobie EMU client , następnie zakładkę "sport" , potem zakładkę "shift light" , naciskając niebieski przycisk z pytajnikiem uzyskasz odpowiedz na swoje pytanie wraz ze schematem
|
|
|
![]()
Post
#3776
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
witam.
faluje mi przepustnica elektroniczna sterowana ecumasterem DBW i mam pytanie odnosnie tabel P D i I. co jest w tych tabelach. to sa czas calkujacy Td i czas rozniczkowy Ti czy to jest odwrotnosc czyli stala calkujaca Kd = 1/Td i stala rozniczkujaca Ki=1/Ti ? dalej czemu mozna przypisac wartosci ujemne dla I i D . Nie rozumiem troche czym sa wartosci w tych tabelach dlatego nie wiem jak je zmieniac by zmniejszyc oscylacje. Opis tego w dokumentacji jest bardzo slaby lub rzeklbym go nie ma. Prosze o podpowiedz. -------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#3777
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 09 November 2016 ![]() |
Też mam szybkie pytanie, pewnie powielane ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam 2 termopary na lewy i prawy kolektor po sztuce i przewody są za długie, mogę je skrócić wedłóg uznania? Czy mam poprostu zaprasowac końcówki do konektorów do wtyczki EMU czy lutowac czy co? jak to podłączyć prawidłowo? W instrukcji trochę za mało jest to opisane moim zdaniem.
|
|
|
![]()
Post
#3778
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: zakopane ![]() |
Też mam szybkie pytanie, pewnie powielane ale nie mogę znaleźć odpowiedzi. Mam 2 termopary na lewy i prawy kolektor po sztuce i przewody są za długie, mogę je skrócić wedłóg uznania? Czy mam poprostu zaprasowac końcówki do konektorów do wtyczki EMU czy lutowac czy co? jak to podłączyć prawidłowo? W instrukcji trochę za mało jest to opisane moim zdaniem. prasuj -------------------- Focus RS , BMW 1 Coupe w budowie
|
|
|
![]()
Post
#3779
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
przewodów nie wolno skracać , przewody są częścią czujnika , najlepiej nadmiar przewodu jest zwinąć przy samym EMU ponieważ przewody termopary w skrócie są odniesieniem dla pomiaru temperatury , wiec powinny mieć względnie stabilną niska temperature
najlepszym sposobem połaczenia jest zaciskanie bądź skrecanie bez lutowania , oczywiście przy samym emu możesz wypuścić krótkie miedziane przewody i podlaczyć sie pod nie , nie będzie miało to wpływu na odczyty |
|
|
![]()
Post
#3780
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
witam. faluje mi przepustnica elektroniczna sterowana ecumasterem DBW i mam pytanie odnosnie tabel P D i I. co jest w tych tabelach. to sa czas calkujacy Td i czas rozniczkowy Ti czy to jest odwrotnosc czyli stala calkujaca Kd = 1/Td i stala rozniczkujaca Ki=1/Ti ? dalej czemu mozna przypisac wartosci ujemne dla I i D . Nie rozumiem troche czym sa wartosci w tych tabelach dlatego nie wiem jak je zmieniac by zmniejszyc oscylacje. Opis tego w dokumentacji jest bardzo slaby lub rzeklbym go nie ma. Prosze o podpowiedz. masz przepustnice do której są dane w "DBW wizard" ? oscylacje pewnie występują przy jałowych i małych otwarciach przepustnicy ? |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 07:28 |