![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#361
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 25 August 2011 Skąd: Oświęcim ![]() |
-------------------- スープラ - for life !
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#362
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
A czy jednostki wielkosci sa wybieralne? Czy bedzie Lambda target zamiast AFR target? AFR to dla wiekszosci na forum normalka, ale lambda jest bardziej poprawna, i nie ma problemu z rodzajem paliwa. Pozatym jednostki temperatury i cisnienia, plus wielkosci bezwymiarowe, udziałowe i procentowe. Dobrze by bylo gdyb to gdzies globalnie w programie sie ustawialo, tzn w pliku ustawien, czy jakos tak.
-------------------- =pistons fly=
|
|
|
![]()
Post
#363
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
A czy jednostki wielkosci sa wybieralne? Czy bedzie Lambda target zamiast AFR target? AFR to dla wiekszosci na forum normalka, ale lambda jest bardziej poprawna, i nie ma problemu z rodzajem paliwa. Pozatym jednostki temperatury i cisnienia, plus wielkosci bezwymiarowe, udziałowe i procentowe. Dobrze by bylo gdyb to gdzies globalnie w programie sie ustawialo, tzn w pliku ustawien, czy jakos tak. Plik ustawień to tylko chyba w vemsie był i była to katastrofa. Jak zmienne opcje to tylko w konfiguracji w sofcie, po ludzku. Z AFR to ja zabiegałem bardzo żeby był, bo od lat pracuje z AFR a nie z lambda (AEM itp) gdy testowałem EMU było tylko lambda i ciężko mi było się przestawić i zostało dopisane AFR. Za nim jednak się pojawiło, przyzwyczaiłem się do lambda. Tak więc odpowiadając na pytanie jest lambda target ![]() -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#364
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Mapa na razie jest AFR target ale w przyszlosci niedalekiej bezdie to wszytsko konfigurowalne.
Na razie sa jednostki metryczne, ale pelna konfiguracja bedzie z softu. Plik ustawień to tylko chyba w vemsie był i była to katastrofa. Jak zmienne opcje to tylko w konfiguracji w sofcie, po ludzku. Z AFR to ja zabiegałem bardzo żeby był, bo od lat pracuje z AFR a nie z lambda (AEM itp) gdy testowałem EMU było tylko lambda i ciężko mi było się przestawić i zostało dopisane AFR. Za nim jednak się pojawiło, przyzwyczaiłem się do lambda. Tak więc odpowiadając na pytanie jest lambda target ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#365
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
No uwijajcie się bo polska bardziej czeka na EMU niż na EURO
![]() |
|
|
![]()
Post
#366
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 08 December 2007 Skąd: Dominican Republic ![]() |
EMU bardziej prawdopodobny sukces niż EURO
![]() -------------------- BRmotoRS
|
|
|
![]()
Post
#367
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Jadzwin ,czy mi sie wydaje czy tam jest mozliwosc wybrania innego sensora niz LSU4.2?
Bedzie mozliwosc podlaczenia L1H1 na przyklad? ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#368
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Nie
![]() Ale LSU 4.2 to nie najgorszy wybor bo jest tania i latwo dostepna. Ale jakby byla taka potrzeba to mozna by termopare typu J podpiac jako EGT ![]() Pozdrowienia Jadzwin Jadzwin ,czy mi sie wydaje czy tam jest mozliwosc wybrania innego sensora niz LSU4.2? Bedzie mozliwosc podlaczenia L1H1 na przyklad? ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#369
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
dwa pytanka
co do LSU 4.2 to nei jestem do konca pewien czy taka tania i łatwo dostępna bo właśnie jest jej coraz mniej i drożeje. Natomiast jej następca na małej kostce czyli LSU 4.9 jest tania jak barszcz i występuje w ogromnych ilościach. A napewno nie jest kompatybilna. Czy EMU ma możliwości przezbrojenia na współpracę z LSU 4.9 ? Drugie pytanko czy będzie możliwośc takiej opcji dynamicznej zmiany w zależności od parametrów konfiguracji wtrysków pomiedzy układami full group, semi a full sequent ? Dzieki takiej opcji na jednych wtryskach można by było mieć idealne obroty jałowe i wystarczający zapas przy doładowaniu. Mam auto (2l turbo) które na wtryskach 240 cm przy full seq ma czasy na jałowym 1.2 - 1.4 a przy doładowaniu 1 bar te wtryski nie starczają - czasy pow 27ms. Generalnie silnik pali zajebiscie małe ilosci paliwa na jałowych zuzycie rzędu 0,2l/h bez wypadania zapłonów i szarpania. Przy podlaniu paliwem zaczyna śmierdzieć i wypadają zapłony. Natomiast gdy przełącze na semigroup to czasy na jałowym rzędu 0,7 ms są nieakceptowalne mimo ze przy 1.3 bara nadal jest poniżej 20ms. -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
![]()
Post
#370
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
jeszcze jedno pytanko co do EGT - czy przewidujecie podpięcie czujników rezystancyjnych zamiast dosyć drogich termopar ? Takie NTC wysokotemperaturoe mozna kupić z rozbitków i za 50 zeta a znoszą temperatury do 1000 i nie potrzeba do nich specjalizowanych układów ani złączy
http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/...emp_sensor.html -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
![]()
Post
#371
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
dwa pytanka co do LSU 4.2 to nei jestem do konca pewien czy taka tania i łatwo dostępna bo właśnie jest jej coraz mniej i drożeje. Natomiast jej następca na małej kostce czyli LSU 4.9 jest tania jak barszcz i występuje w ogromnych ilościach. A napewno nie jest kompatybilna. Czy EMU ma możliwości przezbrojenia na współpracę z LSU 4.9 ? Drugie pytanko czy będzie możliwośc takiej opcji dynamicznej zmiany w zależności od parametrów konfiguracji wtrysków pomiedzy układami full group, semi a full sequent ? Dzieki takiej opcji na jednych wtryskach można by było mieć idealne obroty jałowe i wystarczający zapas przy doładowaniu. Mam auto (2l turbo) które na wtryskach 240 cm przy full seq ma czasy na jałowym 1.2 - 1.4 a przy doładowaniu 1 bar te wtryski nie starczają - czasy pow 27ms. Generalnie silnik pali zajebiscie małe ilosci paliwa na jałowych zuzycie rzędu 0,2l/h bez wypadania zapłonów i szarpania. Przy podlaniu paliwem zaczyna śmierdzieć i wypadają zapłony. Natomiast gdy przełącze na semigroup to czasy na jałowym rzędu 0,7 ms są nieakceptowalne mimo ze przy 1.3 bara nadal jest poniżej 20ms. Termopara kosztuje 110zł w czaki. To dużo i Twoim zdaniem warto wydać połowę tego na NTC z rozbitka? Co do sondy, to już Jadźwin się musi wypowiedzieć, ale chyba kwestia jego klikania w programie, żeby to ogarnąć ![]() -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#372
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nie wiesz jak to jest z kosztami przy robocie ? tu 110 tam 50 i sie robi x tysiecy złoty. a akurat obsłuzenie takiej sondy jest podobne do obsługi MAT IAT itd wiec naprawde nie jest to dużo zachodu. Szczególnie ze ja kupiłem po 50 a inny kupi za 20 zł.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy |
|
|
![]()
Post
#373
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
W AEM'ie sonda kosztuje 150 dolców. W EMU kupujesz nową za 110zł. Zawsze możesz kupić używaną za grosze - ludzie rozkładają auta i można trafić okazję.
No, ale kupiłeś używkę. Jak padnie Ci zaraz, koszt drugiej sondy i już niemal masz termoparę. Ile kosztuje taki nowy czujnik? Nie widzę sensu, gdy idziesz w SA, wkładanie używanych czujników ze szrotu. Zważywszy, że czujnik kosztuje nieco ponad 100zł i masz gwarancję itp. A nie jest to lampka cofania, jak padnie to możesz sobie problemów narobić. A tak sumując z tymi tysiącami: - Map sensor jest wbudowany - IAT i CLT zazwyczaj masz w aucie - Czujniki wału, wałka itd. zostawiasz fabryczne Dołożyć musisz, albo powinieneś, choć nie jest to konieczne: - Sondę AFR, choć nie musisz - Knock sensor, choć nie musisz - EGT, choć nie musisz Najdroższa jest sonda AFR, bo to jakieś 3 setki. Knock sensor to 100-200zł nowy z VAG (bo możesz łatwo nową wtyczkę dokupić) no i sonda EGT za 110zł. Ogólnie wychodzi 500zł i masz sprzęt mocno rozbudowany. Gdzie tutaj tysiące widzisz? -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#374
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 13 March 2007 Skąd: WGM ![]() |
Czy już jakiś SR20det był odpalany na EMU ? Można sie spodziewać jakiś map startowych do niego ?
-------------------- size is nothing... boost is EVERYTHING
|
|
|
![]()
Post
#375
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Bardzo powaznie rozwazam supoprt LSU 4.9. Jest to gorsza sonda do zastosowan w motorsporcie ze wzgledu na wolniejszy czas reakcji.
Jakkolwiek ma dluzsza zywotnosc niz LSU 4.2. Praktycznie wystraczy tylko zmienic wartosci kontrolera PID i Ri Target i powinno ladnie dzialac. Tak wiec mysle ze tutaj nie ma problemu. Co do zmiany z full sekwencji na inne to nie ma to wiekszego znaczenia. W EMU wtrysk przypisany jest do eventow zaplonowych. Przy pelnej sekwencji kazdy wtryskwiacz mozesz miec otwarty przez 720 stopni (100%DC). W FULL Grupie tez. Wiec wiekszego wydatku nie bedziesz mial. Na FULL grupie tez mozesz ustawic identyczny czas wtrysku jak na pelnej sekwnecji.. Jedyny problem jest ze nie masz wtedy optymalnego kata wtrysku wiec spalananie moze byc ciut wieksze (w granicach 5%). Jak jest mozliwsoc najlepiej zrobic pelna sekwencje, jak nie to semi lub full grupe. Mozna tez zrobic taka nietypowa full grupe ze na event zaplonowy odpala tylko jeden wtryskwiacz. Ma to taka przewage w stosunku do konwencjonalnej full grupy ze zmniejsza puslowanie cisnienia na listwie paliwowej. Kuba dwa pytanka
co do LSU 4.2 to nei jestem do konca pewien czy taka tania i łatwo dostępna bo właśnie jest jej coraz mniej i drożeje. Natomiast jej następca na małej kostce czyli LSU 4.9 jest tania jak barszcz i występuje w ogromnych ilościach. A napewno nie jest kompatybilna. Czy EMU ma możliwości przezbrojenia na współpracę z LSU 4.9 ? Drugie pytanko czy będzie możliwośc takiej opcji dynamicznej zmiany w zależności od parametrów konfiguracji wtrysków pomiedzy układami full group, semi a full sequent ? Dzieki takiej opcji na jednych wtryskach można by było mieć idealne obroty jałowe i wystarczający zapas przy doładowaniu. Mam auto (2l turbo) które na wtryskach 240 cm przy full seq ma czasy na jałowym 1.2 - 1.4 a przy doładowaniu 1 bar te wtryski nie starczają - czasy pow 27ms. Generalnie silnik pali zajebiscie małe ilosci paliwa na jałowych zuzycie rzędu 0,2l/h bez wypadania zapłonów i szarpania. Przy podlaniu paliwem zaczyna śmierdzieć i wypadają zapłony. Natomiast gdy przełącze na semigroup to czasy na jałowym rzędu 0,7 ms są nieakceptowalne mimo ze przy 1.3 bara nadal jest poniżej 20ms. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#376
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
jeszcze jedno pytanko co do EGT - czy przewidujecie podpięcie czujników rezystancyjnych zamiast dosyć drogich termopar ? Takie NTC wysokotemperaturoe mozna kupić z rozbitków i za 50 zeta a znoszą temperatury do 1000 i nie potrzeba do nich specjalizowanych układów ani złączy http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/...emp_sensor.html Tylko termopara typu K lub J i N jesli bedzie taka potrzeba... Pozdrowienia Kuba -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#377
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Zgadzam sie calkowicie. Sa czujniki jak np. Knock Sensor ktore nie podlegaja praktycznie zuzyciu i mozna sie pokusic o kupono uzywanego,
ale takie zcujniki jak termopara czy sonda lambda zdecydowanie tylko nowe. Jesli chodzi o dostepnosc to LSU 4.2 bedzie u nas dostepna za 250pln brutto. Kuba W AEM'ie sonda kosztuje 150 dolców. W EMU kupujesz nową za 110zł. Zawsze możesz kupić używaną za grosze - ludzie rozkładają auta i można trafić okazję. No, ale kupiłeś używkę. Jak padnie Ci zaraz, koszt drugiej sondy i już niemal masz termoparę. Ile kosztuje taki nowy czujnik? Nie widzę sensu, gdy idziesz w SA, wkładanie używanych czujników ze szrotu. Zważywszy, że czujnik kosztuje nieco ponad 100zł i masz gwarancję itp. A nie jest to lampka cofania, jak padnie to możesz sobie problemów narobić. A tak sumując z tymi tysiącami: - Map sensor jest wbudowany - IAT i CLT zazwyczaj masz w aucie - Czujniki wału, wałka itd. zostawiasz fabryczne Dołożyć musisz, albo powinieneś, choć nie jest to konieczne: - Sondę AFR, choć nie musisz - Knock sensor, choć nie musisz - EGT, choć nie musisz Najdroższa jest sonda AFR, bo to jakieś 3 setki. Knock sensor to 100-200zł nowy z VAG (bo możesz łatwo nową wtyczkę dokupić) no i sonda EGT za 110zł. Ogólnie wychodzi 500zł i masz sprzęt mocno rozbudowany. Gdzie tutaj tysiące widzisz? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#378
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jeszcze nie. Ale bedzie. Jedyan zmiana w stosunku do serii to trzeba bedzie zastosowac customowa tarczke pod czujniki polozenia walka.
Bedzie taka tarczka w ofercie. Czy już jakiś SR20det był odpalany na EMU ? Można sie spodziewać jakiś map startowych do niego ? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#379
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Witam,
Oficjalnie moge juz poinformowac iz premiera EMU odbedzie sie 10 kwietnia. Od tego tez dnia bedzie juz dostepny w sprzedazy. Ponizej zamieszczam zdjecia urzadzenia, jeszcze w wersji bez nadrukow (nadruk bedzie dokonany bezposrednio na obudowie). ![]() Na zdjeciu widac oba hermetyczne gniazda oraz krociec wbudowanego map sensora 400kpa ![]() A tutaj gniazdo USB zabezpieczone zaslepka oraz port rozszerzen. Jadzwin -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#380
|
|
![]() Super User Dołączył: Sat, 28 July 2007 Skąd: Kraków ![]() |
![]() ![]() ![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 02:48 |