Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
dive_popo
post Tue, 28 Feb 2012 - 08:13
Post #361


Frequent User
Dołączył: Thu, 25 August 2011
Skąd: Oświęcim





CYTAT(BeeMiX @ Mon, 27 Feb 2012 - 18:12) *
Możesz kupić przelotke AEM i przerobić


Swietny pomysl wink.gif


--------------------
スープラ - for life !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 28 Feb 2012 - 08:13
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Thoruba
post Tue, 28 Feb 2012 - 09:31
Post #362


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2004
Skąd: Zabrze





A czy jednostki wielkosci sa wybieralne? Czy bedzie Lambda target zamiast AFR target? AFR to dla wiekszosci na forum normalka, ale lambda jest bardziej poprawna, i nie ma problemu z rodzajem paliwa. Pozatym jednostki temperatury i cisnienia, plus wielkosci bezwymiarowe, udziałowe i procentowe. Dobrze by bylo gdyb to gdzies globalnie w programie sie ustawialo, tzn w pliku ustawien, czy jakos tak.


--------------------
=pistons fly=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 28 Feb 2012 - 12:59
Post #363


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(Thoruba @ Tue, 28 Feb 2012 - 09:31) *
A czy jednostki wielkosci sa wybieralne? Czy bedzie Lambda target zamiast AFR target? AFR to dla wiekszosci na forum normalka, ale lambda jest bardziej poprawna, i nie ma problemu z rodzajem paliwa. Pozatym jednostki temperatury i cisnienia, plus wielkosci bezwymiarowe, udziałowe i procentowe. Dobrze by bylo gdyb to gdzies globalnie w programie sie ustawialo, tzn w pliku ustawien, czy jakos tak.



Plik ustawień to tylko chyba w vemsie był i była to katastrofa. Jak zmienne opcje to tylko w konfiguracji w sofcie, po ludzku.

Z AFR to ja zabiegałem bardzo żeby był, bo od lat pracuje z AFR a nie z lambda (AEM itp) gdy testowałem EMU było tylko lambda i ciężko mi było się przestawić i zostało dopisane AFR. Za nim jednak się pojawiło, przyzwyczaiłem się do lambda. Tak więc odpowiadając na pytanie jest lambda target biggrin.gif


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 28 Feb 2012 - 13:55
Post #364


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Mapa na razie jest AFR target ale w przyszlosci niedalekiej bezdie to wszytsko konfigurowalne.
Na razie sa jednostki metryczne, ale pelna konfiguracja bedzie z softu.



CYTAT(kisielisodd @ Tue, 28 Feb 2012 - 13:59) *
Plik ustawień to tylko chyba w vemsie był i była to katastrofa. Jak zmienne opcje to tylko w konfiguracji w sofcie, po ludzku.

Z AFR to ja zabiegałem bardzo żeby był, bo od lat pracuje z AFR a nie z lambda (AEM itp) gdy testowałem EMU było tylko lambda i ciężko mi było się przestawić i zostało dopisane AFR. Za nim jednak się pojawiło, przyzwyczaiłem się do lambda. Tak więc odpowiadając na pytanie jest lambda target biggrin.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 28 Feb 2012 - 14:22
Post #365


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





No uwijajcie się bo polska bardziej czeka na EMU niż na EURO biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
P@ffcio
post Tue, 28 Feb 2012 - 14:27
Post #366


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 December 2007
Skąd: Dominican Republic





EMU bardziej prawdopodobny sukces niż EURO biggrin.gif


--------------------
BRmotoRS
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Wed, 29 Feb 2012 - 23:18
Post #367


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Jadzwin ,czy mi sie wydaje czy tam jest mozliwosc wybrania innego sensora niz LSU4.2?
Bedzie mozliwosc podlaczenia L1H1 na przyklad? smile.gif


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 01 Mar 2012 - 00:11
Post #368


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Nie smile.gif

Ale LSU 4.2 to nie najgorszy wybor bo jest tania i latwo dostepna.
Ale jakby byla taka potrzeba to mozna by termopare typu J podpiac jako EGT smile.gif

Pozdrowienia
Jadzwin

CYTAT(pucek @ Thu, 01 Mar 2012 - 00:18) *
Jadzwin ,czy mi sie wydaje czy tam jest mozliwosc wybrania innego sensora niz LSU4.2?
Bedzie mozliwosc podlaczenia L1H1 na przyklad? smile.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 17 Mar 2012 - 07:53
Post #369


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



dwa pytanka
co do LSU 4.2 to nei jestem do konca pewien czy taka tania i łatwo dostępna bo właśnie jest jej coraz mniej i drożeje. Natomiast jej następca na małej kostce czyli LSU 4.9 jest tania jak barszcz i występuje w ogromnych ilościach. A napewno nie jest kompatybilna. Czy EMU ma możliwości przezbrojenia na współpracę z LSU 4.9 ?

Drugie pytanko czy będzie możliwośc takiej opcji dynamicznej zmiany w zależności od parametrów konfiguracji wtrysków pomiedzy układami full group, semi a full sequent ? Dzieki takiej opcji na jednych wtryskach można by było mieć idealne obroty jałowe i wystarczający zapas przy doładowaniu. Mam auto (2l turbo) które na wtryskach 240 cm przy full seq ma czasy na jałowym 1.2 - 1.4 a przy doładowaniu 1 bar te wtryski nie starczają - czasy pow 27ms. Generalnie silnik pali zajebiscie małe ilosci paliwa na jałowych zuzycie rzędu 0,2l/h bez wypadania zapłonów i szarpania. Przy podlaniu paliwem zaczyna śmierdzieć i wypadają zapłony. Natomiast gdy przełącze na semigroup to czasy na jałowym rzędu 0,7 ms są nieakceptowalne mimo ze przy 1.3 bara nadal jest poniżej 20ms.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 17 Mar 2012 - 08:09
Post #370


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



jeszcze jedno pytanko co do EGT - czy przewidujecie podpięcie czujników rezystancyjnych zamiast dosyć drogich termopar ? Takie NTC wysokotemperaturoe mozna kupić z rozbitków i za 50 zeta a znoszą temperatury do 1000 i nie potrzeba do nich specjalizowanych układów ani złączy
http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/...emp_sensor.html


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sat, 17 Mar 2012 - 08:12
Post #371


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





CYTAT(kontrolm @ Sat, 17 Mar 2012 - 07:53) *
dwa pytanka
co do LSU 4.2 to nei jestem do konca pewien czy taka tania i łatwo dostępna bo właśnie jest jej coraz mniej i drożeje. Natomiast jej następca na małej kostce czyli LSU 4.9 jest tania jak barszcz i występuje w ogromnych ilościach. A napewno nie jest kompatybilna. Czy EMU ma możliwości przezbrojenia na współpracę z LSU 4.9 ?

Drugie pytanko czy będzie możliwośc takiej opcji dynamicznej zmiany w zależności od parametrów konfiguracji wtrysków pomiedzy układami full group, semi a full sequent ? Dzieki takiej opcji na jednych wtryskach można by było mieć idealne obroty jałowe i wystarczający zapas przy doładowaniu. Mam auto (2l turbo) które na wtryskach 240 cm przy full seq ma czasy na jałowym 1.2 - 1.4 a przy doładowaniu 1 bar te wtryski nie starczają - czasy pow 27ms. Generalnie silnik pali zajebiscie małe ilosci paliwa na jałowych zuzycie rzędu 0,2l/h bez wypadania zapłonów i szarpania. Przy podlaniu paliwem zaczyna śmierdzieć i wypadają zapłony. Natomiast gdy przełącze na semigroup to czasy na jałowym rzędu 0,7 ms są nieakceptowalne mimo ze przy 1.3 bara nadal jest poniżej 20ms.


Termopara kosztuje 110zł w czaki. To dużo i Twoim zdaniem warto wydać połowę tego na NTC z rozbitka?
Co do sondy, to już Jadźwin się musi wypowiedzieć, ale chyba kwestia jego klikania w programie, żeby to ogarnąć smile.gif


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sat, 17 Mar 2012 - 11:57
Post #372


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



nie wiesz jak to jest z kosztami przy robocie ? tu 110 tam 50 i sie robi x tysiecy złoty. a akurat obsłuzenie takiej sondy jest podobne do obsługi MAT IAT itd wiec naprawde nie jest to dużo zachodu. Szczególnie ze ja kupiłem po 50 a inny kupi za 20 zł.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Mesendżer Krzych Rozkoszy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sat, 17 Mar 2012 - 12:26
Post #373


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





W AEM'ie sonda kosztuje 150 dolców. W EMU kupujesz nową za 110zł. Zawsze możesz kupić używaną za grosze - ludzie rozkładają auta i można trafić okazję.
No, ale kupiłeś używkę. Jak padnie Ci zaraz, koszt drugiej sondy i już niemal masz termoparę. Ile kosztuje taki nowy czujnik?

Nie widzę sensu, gdy idziesz w SA, wkładanie używanych czujników ze szrotu. Zważywszy, że czujnik kosztuje nieco ponad 100zł i masz gwarancję itp. A nie jest to lampka cofania, jak padnie to możesz sobie problemów narobić.

A tak sumując z tymi tysiącami:
- Map sensor jest wbudowany
- IAT i CLT zazwyczaj masz w aucie
- Czujniki wału, wałka itd. zostawiasz fabryczne
Dołożyć musisz, albo powinieneś, choć nie jest to konieczne:
- Sondę AFR, choć nie musisz
- Knock sensor, choć nie musisz
- EGT, choć nie musisz
Najdroższa jest sonda AFR, bo to jakieś 3 setki. Knock sensor to 100-200zł nowy z VAG (bo możesz łatwo nową wtyczkę dokupić) no i sonda EGT za 110zł. Ogólnie wychodzi 500zł i masz sprzęt mocno rozbudowany. Gdzie tutaj tysiące widzisz?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KAMILcom
post Sat, 17 Mar 2012 - 12:57
Post #374


Super User
Dołączył: Tue, 13 March 2007
Skąd: WGM





Czy już jakiś SR20det był odpalany na EMU ? Można sie spodziewać jakiś map startowych do niego ?


--------------------
size is nothing... boost is EVERYTHING
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 17 Mar 2012 - 15:02
Post #375


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Bardzo powaznie rozwazam supoprt LSU 4.9. Jest to gorsza sonda do zastosowan w motorsporcie ze wzgledu na wolniejszy czas reakcji.
Jakkolwiek ma dluzsza zywotnosc niz LSU 4.2.
Praktycznie wystraczy tylko zmienic wartosci kontrolera PID i Ri Target i powinno ladnie dzialac. Tak wiec mysle ze tutaj nie ma problemu.

Co do zmiany z full sekwencji na inne to nie ma to wiekszego znaczenia. W EMU wtrysk przypisany jest do eventow zaplonowych. Przy pelnej sekwencji kazdy wtryskwiacz mozesz miec otwarty przez 720 stopni (100%DC). W FULL Grupie tez. Wiec wiekszego wydatku nie bedziesz mial. Na FULL grupie tez mozesz ustawic identyczny czas wtrysku jak na pelnej sekwnecji.. Jedyny problem jest ze nie masz wtedy optymalnego kata wtrysku wiec spalananie moze byc ciut wieksze (w granicach 5%).
Jak jest mozliwsoc najlepiej zrobic pelna sekwencje, jak nie to semi lub full grupe. Mozna tez zrobic taka nietypowa full grupe ze na event zaplonowy odpala tylko jeden wtryskwiacz.
Ma to taka przewage w stosunku do konwencjonalnej full grupy ze zmniejsza puslowanie cisnienia na listwie paliwowej.



Kuba


CYTAT(kontrolm @ Sat, 17 Mar 2012 - 08:53) *
dwa pytanka
co do LSU 4.2 to nei jestem do konca pewien czy taka tania i łatwo dostępna bo właśnie jest jej coraz mniej i drożeje. Natomiast jej następca na małej kostce czyli LSU 4.9 jest tania jak barszcz i występuje w ogromnych ilościach. A napewno nie jest kompatybilna. Czy EMU ma możliwości przezbrojenia na współpracę z LSU 4.9 ?

Drugie pytanko czy będzie możliwośc takiej opcji dynamicznej zmiany w zależności od parametrów konfiguracji wtrysków pomiedzy układami full group, semi a full sequent ? Dzieki takiej opcji na jednych wtryskach można by było mieć idealne obroty jałowe i wystarczający zapas przy doładowaniu. Mam auto (2l turbo) które na wtryskach 240 cm przy full seq ma czasy na jałowym 1.2 - 1.4 a przy doładowaniu 1 bar te wtryski nie starczają - czasy pow 27ms. Generalnie silnik pali zajebiscie małe ilosci paliwa na jałowych zuzycie rzędu 0,2l/h bez wypadania zapłonów i szarpania. Przy podlaniu paliwem zaczyna śmierdzieć i wypadają zapłony. Natomiast gdy przełącze na semigroup to czasy na jałowym rzędu 0,7 ms są nieakceptowalne mimo ze przy 1.3 bara nadal jest poniżej 20ms.


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 17 Mar 2012 - 15:05
Post #376


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





CYTAT(kontrolm @ Sat, 17 Mar 2012 - 09:09) *
jeszcze jedno pytanko co do EGT - czy przewidujecie podpięcie czujników rezystancyjnych zamiast dosyć drogich termopar ? Takie NTC wysokotemperaturoe mozna kupić z rozbitków i za 50 zeta a znoszą temperatury do 1000 i nie potrzeba do nich specjalizowanych układów ani złączy
http://www.globaldensoproducts.com/em/dem/...emp_sensor.html


Tylko termopara typu K lub J i N jesli bedzie taka potrzeba...

Pozdrowienia
Kuba


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 17 Mar 2012 - 15:07
Post #377


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Zgadzam sie calkowicie. Sa czujniki jak np. Knock Sensor ktore nie podlegaja praktycznie zuzyciu i mozna sie pokusic o kupono uzywanego,
ale takie zcujniki jak termopara czy sonda lambda zdecydowanie tylko nowe.

Jesli chodzi o dostepnosc to LSU 4.2 bedzie u nas dostepna za 250pln brutto.


Kuba


CYTAT(pinin @ Sat, 17 Mar 2012 - 13:26) *
W AEM'ie sonda kosztuje 150 dolców. W EMU kupujesz nową za 110zł. Zawsze możesz kupić używaną za grosze - ludzie rozkładają auta i można trafić okazję.
No, ale kupiłeś używkę. Jak padnie Ci zaraz, koszt drugiej sondy i już niemal masz termoparę. Ile kosztuje taki nowy czujnik?

Nie widzę sensu, gdy idziesz w SA, wkładanie używanych czujników ze szrotu. Zważywszy, że czujnik kosztuje nieco ponad 100zł i masz gwarancję itp. A nie jest to lampka cofania, jak padnie to możesz sobie problemów narobić.

A tak sumując z tymi tysiącami:
- Map sensor jest wbudowany
- IAT i CLT zazwyczaj masz w aucie
- Czujniki wału, wałka itd. zostawiasz fabryczne
Dołożyć musisz, albo powinieneś, choć nie jest to konieczne:
- Sondę AFR, choć nie musisz
- Knock sensor, choć nie musisz
- EGT, choć nie musisz
Najdroższa jest sonda AFR, bo to jakieś 3 setki. Knock sensor to 100-200zł nowy z VAG (bo możesz łatwo nową wtyczkę dokupić) no i sonda EGT za 110zł. Ogólnie wychodzi 500zł i masz sprzęt mocno rozbudowany. Gdzie tutaj tysiące widzisz?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Sat, 17 Mar 2012 - 15:08
Post #378


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jeszcze nie. Ale bedzie. Jedyan zmiana w stosunku do serii to trzeba bedzie zastosowac customowa tarczke pod czujniki polozenia walka.
Bedzie taka tarczka w ofercie.


CYTAT(KAMILcom @ Sat, 17 Mar 2012 - 13:57) *
Czy już jakiś SR20det był odpalany na EMU ? Można sie spodziewać jakiś map startowych do niego ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 26 Mar 2012 - 20:33
Post #379


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Witam,

Oficjalnie moge juz poinformowac iz premiera EMU odbedzie sie 10 kwietnia.
Od tego tez dnia bedzie juz dostepny w sprzedazy.

Ponizej zamieszczam zdjecia urzadzenia, jeszcze w wersji bez nadrukow (nadruk bedzie dokonany bezposrednio na obudowie).



Na zdjeciu widac oba hermetyczne gniazda oraz krociec wbudowanego map sensora 400kpa



A tutaj gniazdo USB zabezpieczone zaslepka oraz port rozszerzen.

Jadzwin


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rene
post Mon, 26 Mar 2012 - 20:37
Post #380


Super User
Dołączył: Sat, 28 July 2007
Skąd: Kraków





biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 12 October 2025 - 02:48