Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
mlody1921
post Mon, 02 Jan 2012 - 18:58
Post #221


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





A gdzieś wyżej czytałem że cena miała być 1800 ;>

a dla forumowiczów taniej
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 02 Jan 2012 - 18:58
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Jadzwin
post Mon, 02 Jan 2012 - 19:06
Post #222


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Co do knocku to tutaj opcje knocka:



Co do boostu to zalezec moze od przepustnicy, VSS, biegu, IAT..



CYTAT(toffic @ Mon, 02 Jan 2012 - 19:37) *
Od czego będzie można ustawiać boost?? AFR, opóźnienie stuku, prędkość pojazdu, coś po tym będzie można skorygować ciśnienie?? Jak dokładnie będzie działać kontorla stuku?? jakaś temperatura silnika czy ciśnienie w dolocie do aktywacji?? Opóźnienie jak wygląda, stałe czy zmienne??



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Mon, 02 Jan 2012 - 23:01
Post #223


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(Jadzwin @ Mon, 02 Jan 2012 - 19:06) *
Co do boostu to zalezec moze od przepustnicy, VSS, biegu, IAT..

Da sie jeszcze dodać do tego AFR i poziom stuku?? Było by miło smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Mon, 02 Jan 2012 - 23:25
Post #224


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





boost po afr?? a coz to za nowy wynalazek?
zadany poziom stuku to moze ew. wylaczac defaultowo zaworek sterujacy w opcji 0/1


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
toffic
post Mon, 02 Jan 2012 - 23:47
Post #225


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





CYTAT(koziol1 @ Mon, 02 Jan 2012 - 23:25) *
boost po afr?? a coz to za nowy wynalazek?

Nie taki nowy, stosowany w seryjnych ECU z lat `80 tongue.gif Taki dupochron, ot tyle
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Tue, 03 Jan 2012 - 09:12
Post #226


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





boost po AFR taki głupi by nie był, ale pod warunkiem że nie była by to mapa 3D tylko warunek np:

- Przepustnica > 90%
- MAP > 210 kPa
- Lambda > 0,89

To ECU zmniejsza PWM na 0


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:11
Post #227


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ja ciagle zastanawiam sie czy nie dodac mapy 3D maxymalnego AFR jaki moz byc w funckji obciazenia i obrotow...
Na bazie tej mapy mozna by zapalac kontrolke, ewentualnie ciac boost.
Ale widze tam jednak sporo problemow tongue.gif Moze po prostu dolozyc korekcje boostu po EGT.
Zakladajac ze knock action elminuje stuk, to jedynym niebezpieczenstwem jest wyokie EGT



CYTAT(kisielisodd @ Tue, 03 Jan 2012 - 10:12) *
boost po AFR taki głupi by nie był, ale pod warunkiem że nie była by to mapa 3D tylko warunek np:

- Przepustnica > 90%
- MAP > 210 kPa
- Lambda > 0,89

To ECU zmniejsza PWM na 0



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:27
Post #228


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





w MS3 można obcinać zaplon/paliwo lub to i to jeśli egt przekracza zadaną wartość , pomyślcie o tym smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:27
Post #229


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





w MS3 można obcinać zaplon/paliwo lub to i to jeśli egt przekracza zadaną wartość , pomyślcie o tym smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:29
Post #230


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





CYTAT(toffic @ Mon, 02 Jan 2012 - 23:47) *
Nie taki nowy, stosowany w seryjnych ECU z lat `80 tongue.gif Taki dupochron, ot tyle

tylko pytanie dlaczego z niego zrezygnowali...


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:30
Post #231


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Zrob podobnie jak to jest w przypadku czujnikow spalania stukowego w samochodach - licznik i jezeli afr>x to dodajesz do licznika. Jezeli przez jakis czas afr<x, to odejmuj z licznika. Jezeli licznik> wartosc krytyczna to wykonaj akcje.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:34
Post #232


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





czy będzie/jest jakiś algorytm/funkcja jak w TunerStudioMS nazwana VE Analizer Live która jest po prostu Autotune która działa nadwyraz dobrze ?

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:41
Post #233


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Ja bym sie do autotune nie zblizal zadnego, bo jak wystapia problemy to to tylko moze jeszcze bardziej sprawe skomplikowac. Wystarczy troche pomyslec i nie ma problemu z wpisaniem wartosci.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:45
Post #234


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





masz świętą rację i nigdy nie polegałem w 100% na AutoTune natomiast po pracy z VE Analize Live jestem zaskoczony pozytywnie jak to bardzo ułatwia i pomaga w strojeniu samochodu stąd pytanie o taką opcję

pzdr


--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:46
Post #235


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jest korekcja w czasie rzeczywistym na podstawie mapy zadanego AFR.
Mysle ze mozna dodac opcje ktora na podstawie loga bedzie modyfikowac mape VE, ale tak jak pisze Collin trzeba z tym ostroznie tongue.gif
Lepiej chyba poswiecic troche czasu i przeanalizowac log i poziom korekcji AFR i samemu podjac decyzje gdzie dolozyc a gdzie ujac paliwa.




CYTAT(Colin @ Tue, 03 Jan 2012 - 13:41) *
Ja bym sie do autotune nie zblizal zadnego, bo jak wystapia problemy to to tylko moze jeszcze bardziej sprawe skomplikowac. Wystarczy troche pomyslec i nie ma problemu z wpisaniem wartosci.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:47
Post #236


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





No to mozna dodac bez problemu tongue.gif Choc ja wole zeby przy wyprzedzaniu ECU nie obcielo mi zaplonu tylko dlatego ze temperatura spalin jest za wysoka tongue.gif


CYTAT(DOHC @ Tue, 03 Jan 2012 - 13:27) *
w MS3 można obcinać zaplon/paliwo lub to i to jeśli egt przekracza zadaną wartość , pomyślcie o tym smile.gif



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:50
Post #237


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Inkrementacja licznika powinna byc jeszcze proporconalne do roznicy pomiedzy dopuszczalnym a aktualnym AFR smile.gif

Aktualnie ilosc pamiecie na program i dane jaka dyspouje jest "niegraniczona" wiec wsyztskie wodotryski mozemy dodawac.
Mocy procka na razie tez nie brakuje smile.gif

CYTAT(Colin @ Tue, 03 Jan 2012 - 13:30) *
Zrob podobnie jak to jest w przypadku czujnikow spalania stukowego w samochodach - licznik i jezeli afr>x to dodajesz do licznika. Jezeli przez jakis czas afr<x, to odejmuj z licznika. Jezeli licznik> wartosc krytyczna to wykonaj akcje.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jedenasty
post Tue, 03 Jan 2012 - 12:51
Post #238


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 28 April 2008
Skąd: Drag Racing Strip





o i takie info jest wystarczające, dzięki, odezwę się z PINOUT by sobie przejściówkę przygotować

pzdr

CYTAT(Jadzwin @ Tue, 03 Jan 2012 - 12:46) *
Jest korekcja w czasie rzeczywistym na podstawie mapy zadanego AFR.
Mysle ze mozna dodac opcje ktora na podstawie loga bedzie modyfikowac mape VE, ale tak jak pisze Collin trzeba z tym ostroznie tongue.gif
Lepiej chyba poswiecic troche czasu i przeanalizowac log i poziom korekcji AFR i samemu podjac decyzje gdzie dolozyc a gdzie ujac paliwa.




--------------------
American Muscle.

Pontiac Firebird Esprit '77 z LS1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Tue, 03 Jan 2012 - 13:03
Post #239


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Jadzwin @ Tue, 03 Jan 2012 - 12:50) *
Inkrementacja licznika powinna byc jeszcze proporconalne do roznicy pomiedzy dopuszczalnym a aktualnym AFR smile.gif

Aktualnie ilosc pamiecie na program i dane jaka dyspouje jest "niegraniczona" wiec wsyztskie wodotryski mozemy dodawac.
Mocy procka na razie tez nie brakuje smile.gif


To byl tylko zarys smile.gif Oczywiscie waga bledu by sie przydala. Chodzi glownie o to, aby krotkie piki AFR nie triggerowaly zachowan, ktore maja byc przydatne w przypadku awarii/nieprzewidzianych sytuacji.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Tue, 03 Jan 2012 - 13:09
Post #240


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(Jadzwin @ Tue, 03 Jan 2012 - 12:47) *
No to mozna dodac bez problemu tongue.gif Choc ja wole zeby przy wyprzedzaniu ECU nie obcielo mi zaplonu tylko dlatego ze temperatura spalin jest za wysoka tongue.gif

Decyzja należy do właściciela , jeśli ustawimy alarm we wskaźniku na tyle nisko żeby mieć czas zakończyć wyprzedzanie to jak uslyszymy alarm mamy jeszcze czas żeby podjąć decyzje czy ciśniemy dalej czy nie, jeśli zostało nam jeszcze 10 samochodów do łyknięcia to brak mocy może się pojawić przez to ze się tłok stopił i wyjdzie na to samo tylko ze będziemy silnik w plecy . Poza tym jak komputer obetnie zapłon i paliwo to egt spadnie w ułamku sekundy więc jeśli nic się mocno nie zrąbało po chwili odzyskamy ciąg .
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 10 11 12 13 14 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 20 June 2025 - 15:46