![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1161
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 07 April 2009 Skąd: Piaseczno ![]() |
mam jedno pytanie dotyczące podpięcia czujnika egt: Czy "masę" (NiAl) termopary od EGT trzeba podpiąć bezpośrednio do wtyczki (B18) i do tego podpinać resztę mas czujników? Czy wlutować przewód z czujnika do wychodzącego przewodu miedzianego? Ta druga opcja wydaje mi się gorsza, ponieważ to termopara i potrzebny jest przewód kompensacyjny. Z drugiej strony nie wiem, czy przewod NiAl udźwignie wszystkie masy czujników. A za mało jest miejsca, aby oba przewody wpinać? Jak to się zazwyczaj rozwiązuje? ok, dzięki. -------------------- Tunned by turboteam.pl, programmed by Szary garage.
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1162
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Panowie mam trzy pytania, jako że pierwszy raz montuję EMU.
Kupiłem cewki zapłonowe o nr: 0 221 504 024 Bosha i z kazdej cewki wychodzą po 3 kable. @ kolory kabli, powtarzają się w każdej cewce, a jeden kabel jest innego koloru. Czy kable o tych samych kolorach to "+", oraz "-" cewki, a inne kolory to sterowanie? Druga sprawa, bardzo ważna, nie wiem jak podłączyć czujnik spalania stukowego, mam taki o nr: 0 261 231 006 Bosh i nie wiem który pin to sygnał, a który to masa. I ostatni problem z doborem termopary egt. Z jaką emu najlepiej będzie współpracowało? Mam jakąś jedną od wskażnika auto gauge, taka może być? Jeśli tak, to czy jest różnica między pinami do podłączenia sygnał i masa? Bardzo proszę o podpowiedź ![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#1163
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2012 ![]() |
może wybiegam w przyszłość, ale czy nie dało by rady zrobić 3 zestawu map z map korekcji nitro ?
u siebie mam kompresor z sprzęgłem elektro-magnetycznym Pb traktuję tylko jako rozruch , ewentualne do dojechania do stacji, kompresor nie używany bo nie chce dawać większych wtrysków pod LPG był by drugi zestaw map, ale też bez włączonego kompresora bo do zwykłej jazdy wystarczy, ale pod zabawę przydawało by się doładowanie normalnie planuje to rozwiązać korzystając z mapy korekcji nitro ale przy takim wpisywaniu korekt można się czasem pomylić jeżeli by można to w przyszłych softach dobrze by było mieć wybór czy chce się mieć nitro czy dodatkowy zestaw map ( z wyborem czy to Pb czy LPG ) myślę ze było by więcej chętnych montujących kompresory, aby korzystać z wyłączania kompresora rozumiem ze w EMU może nie być miejsca na więcej zestawów map ale na komputerze można by wybierać co się chce wgrać |
|
|
![]()
Post
#1164
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
To jest cewka p65, pasywna.
PIN 1 to engine ground, PIN2 to 12V PIN3 to sterowanie 2) Czujnik KS nie ma biegunowosci jak nie podepniesz to bedzie dobrze 3) Kazda termopara typu K. Z autogauga tez sie nada. Tam sa jakies dziwne kolory przewodow z tego co pamietam. Jak podepniesz na odwrot to sie zorientujesz ![]() Panowie mam trzy pytania, jako że pierwszy raz montuję EMU. Kupiłem cewki zapłonowe o nr: 0 221 504 024 Bosha i z kazdej cewki wychodzą po 3 kable. @ kolory kabli, powtarzają się w każdej cewce, a jeden kabel jest innego koloru. Czy kable o tych samych kolorach to "+", oraz "-" cewki, a inne kolory to sterowanie? Druga sprawa, bardzo ważna, nie wiem jak podłączyć czujnik spalania stukowego, mam taki o nr: 0 261 231 006 Bosh i nie wiem który pin to sygnał, a który to masa. I ostatni problem z doborem termopary egt. Z jaką emu najlepiej będzie współpracowało? Mam jakąś jedną od wskażnika auto gauge, taka może być? Jeśli tak, to czy jest różnica między pinami do podłączenia sygnał i masa? Bardzo proszę o podpowiedź ![]() -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1165
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Co do nitro to od poczatku jest taka funkcjonalnosc.
Masz osobne mapy do korekcji paliwa i zaplonu przy strzale z nitro. może wybiegam w przyszłość, ale czy nie dało by rady zrobić 3 zestawu map z map korekcji nitro ? u siebie mam kompresor z sprzęgłem elektro-magnetycznym Pb traktuję tylko jako rozruch , ewentualne do dojechania do stacji, kompresor nie używany bo nie chce dawać większych wtrysków pod LPG był by drugi zestaw map, ale też bez włączonego kompresora bo do zwykłej jazdy wystarczy, ale pod zabawę przydawało by się doładowanie normalnie planuje to rozwiązać korzystając z mapy korekcji nitro ale przy takim wpisywaniu korekt można się czasem pomylić jeżeli by można to w przyszłych softach dobrze by było mieć wybór czy chce się mieć nitro czy dodatkowy zestaw map ( z wyborem czy to Pb czy LPG ) myślę ze było by więcej chętnych montujących kompresory, aby korzystać z wyłączania kompresora rozumiem ze w EMU może nie być miejsca na więcej zestawów map ale na komputerze można by wybierać co się chce wgrać -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1166
|
|
User Dołączył: Wed, 15 August 2012 ![]() |
nie o to mi chodziło, jeżeli dojdzie LPG to będą dwa zestawy map z tego co ja rozumiem
natomiast chodziło mi o to czy zamiast korekcji nitro była by wymienna ta funkcja na trzeci zestaw mapy w najnowszym sofcie widze aktualnie jeden zestaw map nie mam EMU bo czekam na obsługę LPG, chyba ze po podłączeniu coś się zmienia ? |
|
|
![]()
Post
#1167
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
Dzięki Jadzwin!!!
![]() -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#1168
|
|
User Dołączył: Thu, 20 September 2012 ![]() |
Witam
Pytanie do Jadzwina "Na dniach powinna byc hamownia, natomiast funkcje ktore moga byc przydatne przy LPG nie wiem czy uda sie skonczyc do konca lipca." Na kiędy planujesz wydanie nowego oficjialnego softu? Może na PV wysłał byś jakąś bete do testów. Pytam bo cisną mnie o urlop. |
|
|
![]()
Post
#1169
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Osoby zainteresowane dostepem do wersji biezacych oprogramowania niech do mnie napisza na info(at)ecumaster.com
Potrzebuje tylko informacje w jakim aucie maja zainstalowane EMU. Dzieki temu beda mogly trafic na liste "testerow" i miec dostep do nowego softu na wiele tygodni przed oficjalna publikacja i dodatkowo beda miec wplyw na jego rozwoj. Witam Pytanie do Jadzwina "Na dniach powinna byc hamownia, natomiast funkcje ktore moga byc przydatne przy LPG nie wiem czy uda sie skonczyc do konca lipca." Na kiędy planujesz wydanie nowego oficjialnego softu? Może na PV wysłał byś jakąś bete do testów. Pytam bo cisną mnie o urlop. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1170
|
|
User Dołączył: Thu, 20 September 2012 ![]() |
Jadzwinie @ i pv wysłany czekam na soft.
|
|
|
![]()
Post
#1171
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Jadźwin czytelniejsze byłyby wskaźniki, gdyby zamiast ikony producenta ECUmaster pod wartością liczbową był podpis zegaru czyli np CLT lub chociaż określenie jednostki, np stopień celsjusza. Ikona ECUmaster ładnie się prezentuje, ale może dałoby się to zmienić? Albo zegary bez wskazówek, ale cyfrowe z dużymi cyframi wartości i literami jednostek lub podpisu danego zegaru.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#1172
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Witam,
W moim BMW (silnik M20B25) zaadoptowałem instalację silnika dokładając tylko niezbędne fragmeny wiązki by podłączyć się do EMU. Zgodnie z instrukcją ( no właśnie czy zgodnie? za chwilę wyjaśnię) na pinie G20 (AUX4) powinien zostać podłączony obrotomierz a np na pinie G21 (AUX1) pompa paliwa? Dokładnie jak instrukacja nakazała - podłączyłem. Co prawda instrukcja na str. 73 mówi o AUX4 a na rysunku jest podpięte tacho do AUX5 bez narysowanego na schemacie podłączonego pullup'a, ale rozumiem że powinno być to AUX4 bez pullup'a a AUX5 z pullup'em. Trochę mnie to zbiło z tropu w szukaniu rozwizania mojego następującego problemu. Pod AUX1 podłaczyłem przewód sterujący cewką przekaźnika pompy paliwa. AUX4 jest podłączony pod przewód, który w oryginalnym komputerze był odpowiedzialny za wskazania obrotomierza. I teraz uwaga. Ustawiam w Outputs, że AUX 1 to pompa paliwa i sprawdzam odznacając invert output - nic się nie dzieje. Ustawiam Tacho na AUX4 - nagle startuje pompa paliwa. Szok!!!. Przełączam pompę z AUX1 na AUX4 i odznaczam Invert output i pompa ślicznie startuje. CO SIE DZIEJE???? JAK TO MOŻLIWE? sprawdzam 10 razy kable, jak w mordę strzelił G21 - kabel od przekaźnika pompy, G20 - tacho.. Co jest nie tak? Co pochrzaniłem? I druga prośba - już raczej chyba bezpośrednio do Jadźwina - czy mógłbym prosić opis (numerki) pinów z rysunku podłączenia na str.76 - rysunek "3 Wire PWM" ( w instrukcji nie ma opisanych pinów), wydaje mi się, że mam taki zawór ICV i zachodzę w głowę jak go wysterować. Pozdrawiam |
|
|
![]()
Post
#1173
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 May 2013 ![]() |
Witam wszystkich jestem nowy na forum co do podłączenia "3 Wire PWM" ja osobiście w moim volvo 960 silnik B6294T podłączyłem do pinów G2 (sterowanie silnikiem krokowym #1 uzw. A) oraz G10 (sterowanie silnikiem krokowym #1 uzw. B) i oczywiście masa chodzi bez problemu.
|
|
|
![]()
Post
#1174
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 18 December 2008 Skąd: Wilanów ![]() |
Dzięki za podpowiedź, ale chyba zamiast tej masy to prócz G2 i G10 powinien być podłączony (+)? Przynajmniej tak jest na schemacie - tyle że u mnie to nie działa No i ten dziwny problem ze sterowaniem wejściami, o czym pisałem w poprzednim poście Czekam na odpowiedź, ale sezon urlopowy więc cierpliwie czekam dalej ;-)
|
|
|
![]()
Post
#1175
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Panowie walki z emu epizod następny:
Panowie po wakacjach było pare błędów wszystko rozwiązane, auto podczas krecenie coś łapie ale kupa drugi kpl.świec i tak nic zgodnie z tym co pisał prezes Jadźwin ustawiłem tak, auto v6 tylko koło 36-1 na wale, bank fire 1-6,2-5,3-4 tak zapiete śa wtryski do emu cewki 3 po 2 ![]() |
|
|
![]()
Post
#1176
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Panowie walki z emu epizod następny: Panowie po wakacjach było pare błędów wszystko rozwiązane, auto podczas krecenie coś łapie ale kupa drugi kpl.świec i tak nic zgodnie z tym co pisał prezes Jadźwin ustawiłem tak, auto v6 tylko koło 36-1 na wale, bank fire 1-6,2-5,3-4 tak zapiete śa wtryski do emu cewki 3 po 2 ![]() Injector phase jest zle skonfigurowany musi byc 123456. |
|
|
![]()
Post
#1177
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
JUż jakaś podpowiedź dziekuje, ale czy napewno ja mam wtryski podłączone do emu parami jako bank fire bo mam czujnik tylko na wale na wałku jeszcze nie
1-6 do wyjcia 1, 2-5 do wyjscia 2 3-4 do wyjscia 3 dla ułatwienia podam rysunek cylindrów silnika do tego jak podpiąć dobrze cewki z cylindrami wastedspark ![]() ![]() |
|
|
![]()
Post
#1178
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 01 May 2013 ![]() |
Mam pytanie co do VE Table czy ma ktoś jakąś podstawową lub może polecić jakiś kalkulator lub wzór z opisem dodam że chodzi o silnik 2.9 turbo przepustnica 3" konkretnie volvo B6294T z xc90 opcja po 2004.
Jeżeli już było proszę o link mi osobiście nic konkretnego nie udało się znaleźć. |
|
|
![]()
Post
#1179
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
PO podłączeniu przewodów z cyl. 1-4,3-6,2-5 tak jak było w edis i output 123123 auto odpaliło ale, obroty ma 300 i chodzi z 5 sekund i gaśnie przy delikatnym dodaniu gazu od razu gaśnie
|
|
|
![]()
Post
#1180
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 03 January 2010 ![]() |
Sprawa załatwiona
![]() |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 21 July 2025 - 13:13 |