Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 54 55 56 57 58 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
mihas66
post Tue, 21 May 2013 - 06:22
Post #1101


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





adres email?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 21 May 2013 - 06:22
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ptq
post Tue, 21 May 2013 - 09:31
Post #1102


Forum Killer
Dołączył: Thu, 24 July 2003
Skąd: Szczecin/Koszalin





podany 3 posty wyżej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Tue, 21 May 2013 - 12:00
Post #1103


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





Mam 2 pytania w sprawie sondy szerokopasmowej:
- czy obsługa LSU 4.9 będzie możliwa w najbliższym czasie
- jaki jest numer sondy 4.2 z możliwie najdłuższym kablem (czy jest coś dłuższego od 0 258 007 351 ?)

i pytanie dodatkowe, mam w wydechu jeszcze 2 sondę która obecnie robi za zaślepkę:

Liczba przewodów 4:
2 białe
szary
czarny

jak ją poprawnie podłączyć do EMU?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 24 May 2013 - 08:33
Post #1104


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





hej
da sie zrobić zależność że gdy egt przekroczy zadaną temperature to elektroniczna przepustnica zostaje przymknięta?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dippaolo
post Wed, 29 May 2013 - 12:08
Post #1105


User
Dołączył: Fri, 02 April 2010
Skąd: Połczyn-Zdrój





Jak poprawnie skonfigurować VSS and gerabox, jak poprawnie wypełnić wartości ratio?

Skrzynia od Stilo 6 biegowa z przełożeniami:
1->3,545
2->2,157
3->1,480
4->1,121
5->0,902
6->0,744
R->3,818
Przelozenie glowne 4,923 (14/57)



--------------------
Seicento 1.4 t-jet
1/4 mili - ET 12,768
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Wed, 29 May 2013 - 12:23
Post #1106


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





CYTAT(dippaolo @ Wed, 29 May 2013 - 12:08) *
Jak poprawnie skonfigurować VSS and gerabox, jak poprawnie wypełnić wartości ratio?


tu masz odp na to samo pytanie : http://www.racingforum.pl/index.php?showto...p;#entry1045223
Go to the top of the page
 
+Quote Post
homzic
post Wed, 29 May 2013 - 18:41
Post #1107


Rookie
Dołączył: Sat, 23 July 2011





CYTAT(Jaqo @ Sat, 18 May 2013 - 12:23) *
Zakres szkolenia taki jak ostatnio?


Jadźwin a czy planujesz wydanie jakiejś książki/przewodnika właśnie z takimi zagadnieniami jak poruszane na szkoleniu i w tym właśnie najczęstsze problemy związane z uruchomieniem EMU?
Fajne by to było dla początkujących a niekoniecznie chcących zajmować się tym profesjonalnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 30 May 2013 - 08:45
Post #1108


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





CYTAT(Jadzwin @ Wed, 08 May 2013 - 23:59) *
Witam,
Jest juz dostepne nowe oprogramowanie do EMU 0.997 w wersji Release Canditate 1
Wprowadzilismy naprawde spore zmiany (np. VVTi dla dwoch walkow)


czy ktoś juz testował te zmienne fazy ?


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Thu, 30 May 2013 - 09:09
Post #1109


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





Chyba juz ktos zmeczyl r32 na tym i dzialalo smile.gif


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 30 May 2013 - 13:09
Post #1110


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





2JZ VVti, Honda K20 i R32


CYTAT(cowboy @ Thu, 30 May 2013 - 09:45) *
czy ktoś juz testował te zmienne fazy ?



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
cowboy
post Thu, 30 May 2013 - 19:44
Post #1111


Administrator
Dołączył: Mon, 21 August 2006
Skąd: Wawa





dzieki za info, bo R32 mnie interesuje
juz byłem na MS zdecydowany, a tak to jeszcze przemysle sprawe


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Fri, 31 May 2013 - 00:02
Post #1112


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Na forum jest opisany projekt R32 z EMU

http://www.racingforum.pl/index.php?showto...0277&st=120



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thoruba
post Mon, 03 Jun 2013 - 15:26
Post #1113


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2004
Skąd: Zabrze





Witam.
Chciałbym zaproponować nieco zmian, które stopniowo pojawiały się podczas mojej współpracy z kolegą Bosto, który zwrócił się do mnie, aby pomóc mu wystroić EMU. Na odległość EMU stroi się…ciężko i niestety musiał polegać głównie na sobie, ale myślę że kilka zmian mogło by ułatwić strojenie tego ważnego dla nas wszystkich standalone’a. Nie chcę się zbytnio rozpisywać, dlatego przedstawię pomysły w punktach:


- Niech osie wszystkich map będą w pełni konfigurowalne, tzn. niech parametr będzie do wyboru z pośród wszystkich dostępnych zmiennych. Do tego przydaje się definiowanie zmiennych, ich zakresów i zegarów.
- Niech będzie TPS wizard.
- Niech komorki wszystkich map mogą być modyfikowane procentowo (dodaj/odejmij ileś tam %) i bezwzględnie (dodaj/odejmij oraz ustaw ileś tam)
- Niech się wyznacza mapa korekcji lambdy, która po akceptacji, skoryguje mapę paliwa. Lub inny tuning wizarg.
- Niech będzie tryb działania sondy lambda powiedzmy „setup” , który będzie pokazywał skład mieszanki od zapłonu (powietrze), cranking, afterstart, warmup itd. – ułatwi to start i nagrzewanie silnika. I niech się to loguje.
- Algorytm z bezpośrednimi czasami wtrysku i bezpośrednimi korekcjami.
- Niech do czujników analogowych będą tabele zamiast równań liniowych, albo przynajmniej napięcie A – wartość A, Napięcie B – wartość B.
- Niech punkty na wykresach maja możliwość korekcji za pomocą lewego klawisza myszy, a obrót wykresu przy wciśniętym prawym klawiszu.
- Niech bieg jałowy posiada granice aktywacji po temp.silnika.
- Dual a nawet triple maps, były by mile widziane.
- Na paskach tytułu nie widnieją nazwy projektów i logów.
- Okna otwierania projektu i loga nie otwierają się w ostatnio uruchamianym folderze.
- Skala na logu warmup nie działa.
- Nie działają wizardy nowych czujników, nie zapisują się w projekcie.
- Nie działa skalowanie map 3D zaplonu,VE, sa zbyt plaskie.
- Niech brak korekcji będzie 0% a nie 100%
- Port rozszerzeń jako standardowy OBD2.
- Niech elektryczna przepustnica i silnik krokowy działają po mapie 3D, z osiami generalnie wybieralnymi, jak wyżej już to pisałem.
- Lambda target zamiast AFR, co pozwoli na stechiometryczną pracę silnika na różnych paliwach, bez konieczności przełączania rodzaju paliwa w kliencie.
- Niech wartości na odpowiednich mapach zmienią kolor po przekroczeniu czasu na realizację wtrysku, ładowania cewki, itp.
- Niech będą do wyboru jednostki metryczne i anglosaskie, co powinno się przydać za oceanem.
- Trochę zagmatwane ustawienia primary triger, czy nie mogło by być triger angle w zakresie 0-360, z opcją blokowania na zadanym kącie, aby móc ustawić dokładnie z lampą stroboskopową.

Jeżeli któryś punkt mam rozwinąć to dajcie znać.

Dodam że pracuję na silnikach spalinowych na Politechnice Śląskiej i mam wyobrażenie jak działają naprawdę uniwersalne sterowniki i to co napisałem wyżej nie jest w żadnym stopniu krytyką czy porównaniem, a jedynie propozycją. Poza tym temat ten chyba właśnie po to został założony.

Pozdrawiam.
ŁukaszZ.


--------------------
=pistons fly=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 03 Jun 2013 - 15:54
Post #1114


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





- Niech brak korekcji będzie 0% a nie 100%
to jest nielogiczne. 100% to jeden a wszystko wymnozone razy jeden daje poprzednia liczbe. gdyby mnozyc razy 0% czyli wszedzie byloby zero. bez esnsu conajmniej.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thoruba
post Mon, 03 Jun 2013 - 16:20
Post #1115


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2004
Skąd: Zabrze





Jasne że z programowego punktu widzenia ma sens to co Ty mówisz, tak samo dla wszystkich automatyków będzie to logiczne i jedyne słuszne, ale po pierwsze nie znam żadnego innego ECU w którym tak by to było rozwiązane, a po drugie logicznym może być tak samo to że jeżeli chcę podnieść wartość o 3% to wpisuję 3% a nie 103%. I wygodniej.
Pozdr.


--------------------
=pistons fly=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 03 Jun 2013 - 19:03
Post #1116


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





A wiec tak:

- Niech osie wszystkich map będą w pełni konfigurowalne, tzn. niech parametr będzie do wyboru z pośród wszystkich dostępnych zmiennych. Do tego przydaje się definiowanie zmiennych, ich zakresów i zegarów.


Dla wiekszosci map dla danego algorytmu tylko pewna konfiguracja osi ma sens i tak teraz jest.
Natomaist dojdzie kilka nowych map korekcji 3D (np. TPS/MAP)


- Niech będzie TPS wizard.
Dodane do listy

- Niech komorki wszystkich map mogą być modyfikowane procentowo (dodaj/odejmij ileś tam %) i bezwzględnie (dodaj/odejmij oraz ustaw ileś tam)
Bedzie w kolejnej wersji softu

- Niech się wyznacza mapa korekcji lambdy, która po akceptacji, skoryguje mapę paliwa. Lub inny tuning wizarg.
Przewidziane w przyszlosci

- Niech będzie tryb działania sondy lambda powiedzmy „setup” , który będzie pokazywał skład mieszanki od zapłonu (powietrze), cranking, afterstart, warmup itd. – ułatwi to start i nagrzewanie silnika. I niech się to loguje

Dodane do listy

- Algorytm z bezpośrednimi czasami wtrysku i bezpośrednimi korekcjami.

Nie przewiduje takiej opcji, bo nie jest to zbyt praktyczne.


- Niech do czujników analogowych będą tabele zamiast równań liniowych, albo przynajmniej napięcie A – wartość A, Napięcie B – wartość B.

W kolejnej wersji softu dojdzie obsluga czujnikow jak cisnienie oleju, paliwa, temp. oleju, temp. paliwa i tam beda juz mapy

- Niech punkty na wykresach maja możliwość korekcji za pomocą lewego klawisza myszy, a obrót wykresu przy wciśniętym prawym klawiszu.

Operacje na wykresach beda dopracowane w przyszlych wersjach softu

- Niech bieg jałowy posiada granice aktywacji po temp.silnika.
Nie do konca rozumiem o co chodzi. W kolejnej wersji softu bedzie udoskonalona obsluga biegu jalowego + cooldown

- Dual a nawet triple maps, były by mile widziane.

Nie wiem niestety o co chodzi

- Na paskach tytułu nie widnieją nazwy projektów i logów.

Do poprawienie

- Okna otwierania projektu i loga nie otwierają się w ostatnio uruchamianym folderze.

Jest koncepcja otwierania sie w katalogu danego urzadzenia.
Ale mozna by to definiowac w preferencjach jakie ma byc zachowanie.

- Skala na logu warmup nie działa.
Moglbys wyjasnic ?

- Nie działają wizardy nowych czujników, nie zapisują się w projekcie.

Parametry zapisuja sie w urzadzeniu tylko, ale bedzie poprawione.


Nie działa skalowanie map 3D zaplonu,VE, sa zbyt plaskie.

W kolejnej wersji softu bedzie opcja ktora zawsze bedzie skalowac mape w maksymalnej rozpietosci

- Niech brak korekcji będzie 0% a nie 100%

Oba podejscia maja swoich zwolennikow i przeciwnikow, dlatego zostanie tak jak teraz.

- Port rozszerzeń jako standardowy OBD2.
W przyszlosci pojawi sie moduł OBD2 do portu rozszerzeń.

- Niech elektryczna przepustnica i silnik krokowy działają po mapie 3D, z osiami generalnie wybieralnymi, jak wyżej już to pisałem.

Zobaczymy w przyszlosci

- Lambda target zamiast AFR, co pozwoli na stechiometryczną pracę silnika na różnych paliwach, bez konieczności przełączania rodzaju paliwa w kliencie.

Jest w planach. Bedzie mozna wybrac czy ma byc AFR czy lambda

- Niech wartości na odpowiednich mapach zmienią kolor po przekroczeniu czasu na realizację wtrysku, ładowania cewki, itp.

Hmm nie do konca rozumiem bo jak jeszcze dla cewki mozna by to wyliczyc to juz dla paliwa nie bo dawka paliwa nie zalezy tylko od wartosci VE. No chyba ze nie rozumiem o co chodzi.

- Niech będą do wyboru jednostki metryczne i anglosaskie, co powinno się przydać za oceanem.

Na pewno trzeba bedzie o tym pomyslec.

- Trochę zagmatwane ustawienia primary triger, czy nie mogło by być triger angle w zakresie 0-360, z opcją blokowania na zadanym kącie, aby móc ustawić dokładnie z lampą stroboskopową.
Funkcja do ustawiania kata zaplonu sie pojawi (na razie najlatwiej to zrobic na crankingu i ustawic 0 stopni). Co do konfiguracji triggera to tak musi zostac.
Wbrew pozorom jest to calkiem logiczne.

Dzieki za komentarze. Tak jak napisalem wiele rzeczy bedzie w kolejnej wersji softu, inne troche pozniej.
Caly czas "wsluchujemy" sie w glosy tunerow z PL i zagranicy i staramy sie poprawic urzadzenie zeby bylo jak najbardziej przyjazne uzytkownikowi.
Wiec w kolejnych wersjach softu mozecie sie spodziewac duzo fajnych udoskonalen, nowych funkcji i nowych triggerow.


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
AREK124
post Mon, 03 Jun 2013 - 23:55
Post #1117


Rookie
Dołączył: Sun, 02 June 2013





Witam serdecznie wszystkich. Mam pytanie(a w zasadzie dwa): czy ktoś wie jaki trigger posiada silnik Mercedesa w124 3,2l r6 24v (M104.992)? Czy EMU jest w stanie współpracować z trigerem tego silnika? W aucie padł sterownik silnika, i wpadł mi do głowy pomysł zastąpienia go EMU. Pozdrawiam Arek.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thoruba
post Tue, 04 Jun 2013 - 16:13
Post #1118


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2004
Skąd: Zabrze





Witam
Nie chcę zbytnio naciskać, ale dobrze by było mieć na rynku, fajny tani sterownik.

Konfigurowalne osie umożliwiły by realizację wielu innych algorytmów, i jeżeli mamy się trzymać samochodów, to takim najszybciej przychodzącym mi do głowy byłby algorytm oparty na wskazaniach przepływomierza. Wiem, że to forum to głównie motorsport, ale sterownik, jeżeli dobrze sobie przypominam, miał być uniwersalny, czyli miał mieć zastosowanie do agregatów, motorówek, motolotni... A może ktoś chciał by mieć boost na potencjometrze lub maksymalną prędkość samochodu, albo tempomat... albo po prostu czasy ładowania lub wtrysku dla przetestowania gratów jeszcze na stole (taki generator sygnałów).

Czasy wtrysku w/g mnie są bardzo praktyczne, bo np. zastępujesz fabryczny sterownik z którego programem diagnostycznym rejestrujesz do tabeli czasy, które wklepujesz później do EMU, to samo jeżeli chcesz jeździć na wtrysku LPG/CNG, tam czasy są dłuższe i korygowanie współczynnika napełnienia nie było by zgodne ze sztuką. Oczywiście, algorytm speed-density ma ten plus że teoretycznie wystarczy zmienić wydajność wtryskiwacza i powinno być OK. Ale tak nie jest, i wystarczy spojrzeć na programy do ustawiania wtrysku gazu. Gdyby jednak bazować na czasach wtrysku, wystarczyła by korekcyjna mapa 3D, w której np. jedną oś ustawić po czasach benzynowych, drugą po obrotach/ciśnieniu/temperaturze gazu. Możliwości realizacji sterowania SS jest na prawdę wiele i trochę szkoda ograniczać się do tych dwóch które są obecnie w EMU. No i jeszcze to że większość komputerów SA pracuje na czasach wtrysku (DTA, OMEX, BOSCH MS, Haltech) , bądź na procentowym wypełnieniu jakiegoś tam master czasu (MoTec, LinkG4). Nie mówię że jest to lepsze i tamtych algorytmów ma nie być, ale można dać możliwość wyboru, bo komputery które przytoczyłem, mają swoich zwolenników, którzy maja swoje przyzwyczajenia, ale EMU jest tańszy i może mieć to wszystko.

Podwójne, potrójne mapy, to nic innego jak mapy z nowymi wartościami paliwa i zapłonu. Np, kilka poziomów doładowania, kilka różnych paliw...

Czasami jest hardwarowy zawór wolnych obrotów, (zawór woskowy?), ale to chyba napisałem z rozpędu bo można to obejść.

Jak się ogląda logi, i jest warmup enrichments to skala jest od 0 do 25% i każda wartość wzbogacająca, czyli powyżej 100 leci na samej górze.

Z tą zmianą koloru komórek to miało być właśnie w formie ostrzeżenia, z informacją np. że dla -20C wtryskiwacz nie wydoli. Nie jest to konieczne, ale mając wszystkie dane w postaci charakterystyk, korekcji itp. da się to dla granicznych parametrów wyliczyć i ostrzec. To akurat była by kosmetyka EMU.

OK, to chyba tyle. Dzięki za zainteresowanie tym co tu wypisuję.

Pozdrawiam.


--------------------
=pistons fly=
Go to the top of the page
 
+Quote Post
WielkiW
post Tue, 04 Jun 2013 - 17:24
Post #1119


Frequent User
Dołączył: Tue, 19 December 2006
Skąd: 100lica





Odpowiem sobie sam na moje pytania:
- sonda była jednak padnięta (czyli na podstawie loga słabo to widać)
- LSU 4.2 z najdłuższym kablem to 0 258 007 351 i kabel jest 2x dłuższy od tego który był w sondzie jaką dostałem z EMU



Nadal nie wiem :
- jak podłączyć do EMU sondę wąskopasmową (defakto już niekatulane bo kupiłem nowa LSU)
- czy i kiedy będzie obsługa LSU 4.9 ?
- kiedy mogę się spodziewać dopisania obsługi wałka w moim silniku (zrzut z oscyloskopu wysłałem już bardzo dawno)

Niestety nie będę miał możliwości uczestniczyć w szkoleniu tak wiec pytanie kiedy aktualizacja dokumentacji użytkownika, zmian po drodze było sporo a nie wszytko co się pojawiło jest opisane na forum.

Co do softu mile widziana możliwość odtwarzania loga, tak żeby można było obserwować zegary i mapy tak jak podczas pracy silnika.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mlody1921
post Tue, 04 Jun 2013 - 20:43
Post #1120


Forum Homee
Dołączył: Sun, 03 January 2010





Mam pytanko jak podłączyć i skonfigurować zen.afr MTX-L, chce mieć kontrole AFR na gajgerze i podgląd w EMU

- w MTX mam kabel żółty który był podłączony do MSI jego podłączam do EMU pod wejście analogowe #1 - czy sie myle ? trzeba to jakoś konfogurować ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 54 55 56 57 58 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 07:26