Shoutbox 0 nowych PW 


245 Stron V  « < 50 51 52 53 54 > »   
Reply to this topicStart new topic
> EMU, Traction control strona 85
Jadzwin
post Thu, 14 Mar 2013 - 20:57
Post #1021


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jak masz poprawnie skonfigurowany knock sensor (i podlaczony smile.gif) na logach bedzie widac spalanie stukowe.

Najprostsza metoda zeby miec pewnosc to cofnac zaplon dla testu i zobaczyc czy dalej jest ten dzwiek.
Warto tez podpiac stetoskop do silnika (det can) aby slyszczec co sie tam dzieje.




CYTAT(MadTomzi @ Thu, 14 Mar 2013 - 19:00) *
Dzieki wszystkim za podpowiedzi.
Ale mimo wszystko czy jesteś wstanie odczytac cos z log-ow jak zaznacze w którym momencie dochodzi do niepokojącego dzwieku?
A map sensor jest w kolektorze wiec nie mam mozliwosci opoznionego odczytu.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Thu, 14 Mar 2013 - 20:57
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
MadTomzi
post Thu, 14 Mar 2013 - 21:15
Post #1022


Rookie
Dołączył: Thu, 29 November 2012
Skąd: Poznan





CYTAT(Jadzwin @ Thu, 14 Mar 2013 - 20:57) *
Jak masz poprawnie skonfigurowany knock sensor (i podlaczony smile.gif) na logach bedzie widac spalanie stukowe.

Najprostsza metoda zeby miec pewnosc to cofnac zaplon dla testu i zobaczyc czy dalej jest ten dzwiek.
Warto tez podpiac stetoskop do silnika (det can) aby slyszczec co sie tam dzieje.



No i tu pojawia sie problem. Nie bardzo rozumiem i umiem skonfigurowac knock sensor. Staram sie czytac rózne posty na ten temat ale jestem jakis oporny. Nie wiem czy potrzebuje jakiegoś specjalnego wytłumaczenia ale tego akurat nie pojmuje. Może macie jakąs specjalna metode tłumaczenia dla opornych?

Pozdrawiam Tomek
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Thu, 14 Mar 2013 - 23:11
Post #1023


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Postaram sie przygotowac tutorial.


CYTAT(MadTomzi @ Thu, 14 Mar 2013 - 22:15) *
No i tu pojawia sie problem. Nie bardzo rozumiem i umiem skonfigurowac knock sensor. Staram sie czytac rózne posty na ten temat ale jestem jakis oporny. Nie wiem czy potrzebuje jakiegoś specjalnego wytłumaczenia ale tego akurat nie pojmuje. Może macie jakąs specjalna metode tłumaczenia dla opornych?

Pozdrawiam Tomek



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Guta
post Fri, 15 Mar 2013 - 13:26
Post #1024


Frequent User
Dołączył: Fri, 11 June 2004
Skąd: Biłgoraj







Może ktoś udostępnić mapę bazową do 1jzgte?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sat, 16 Mar 2013 - 21:13
Post #1025


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





Mam pytanie czy podczas krecenia rozrusznikiem na oscyloskopie powinno byc juz widac prace czujnika walu? Urzadzenie pokazuje ze obroty silnika siegaja 100obr/minute (wiecej nawet niz seria w 750) tylko tyle potrafi rozrusznik zakrecic tym silnikiem (m73b54) a oscyloskop wogole nie pokazuje sygnalu czy jest to poprawne?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Michau9
post Sat, 16 Mar 2013 - 22:16
Post #1026


Frequent User
Dołączył: Sat, 13 December 2008
Skąd: Poznań





niepoprawne wink.gif sprawdź podłączenie czujnika i sam czujnik, ewentualnie jeszcze koło po którym czujnik 'chodzi' i odległość czujnika od koła
edit: napisz jeszcze jaki to czujnik i co masz ustawione w emu wink.gif
pzdr
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sun, 17 Mar 2013 - 17:40
Post #1027


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





CYTAT(Michau9 @ Sat, 16 Mar 2013 - 21:16) *
niepoprawne wink.gif sprawdź podłączenie czujnika i sam czujnik, ewentualnie jeszcze koło po którym czujnik 'chodzi' i odległość czujnika od koła
edit: napisz jeszcze jaki to czujnik i co masz ustawione w emu wink.gif
pzdr


To moje parametry w ignition



Czesc dzisiaj walczylem z nim zblizylismy czujnik do niemal 0,1 mm i uzyskalismy silny odczyt w granicach 200mV wczesniej mial okolo 30mV, ale na EMU ani slad odczytu. Na oscyloskopie zewnetrznym dostalismy taki odczyt jak na filmie http://youtu.be/1xEZr5fVVlI , a Emu na scope nie chce ruszyc i pokazac sygnalu, wiec wzialem skopiowalem ten sygnal i puscilem EMU i na scope tez nic nie pokazuje, mozliwe ze cos uwalone w EMU?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 17 Mar 2013 - 18:53
Post #1028


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





to jakiś Oscyloskop oparty na karcie dźwiękowej ? jeśli nie to podaj nim, do emu sygnal prostokątny 0-5v ustaw czujnik hall i sprawdzisz czy emu jest sprawne

podłączyłeś wszystkie masy g17/g24/b24 a do czujnika masa b18 ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sun, 17 Mar 2013 - 19:06
Post #1029


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





CYTAT(przema72 @ Sun, 17 Mar 2013 - 17:53) *
to jakiś Oscyloskop oparty na karcie dźwiękowej ? jeśli nie to podaj nim, do emu sygnal prostokątny 0-5v ustaw czujnik hall i sprawdzisz czy emu jest sprawne

podłączyłeś wszystkie masy g17/g24/b24 a do czujnika masa b18 ?



Oscyloskop jest zewnetrzny na usb, zrobilem tak jak powiedziales podawalem tez sygnal prostokatny i tez scope w EMU nie widzi sygnalu. PS jutro bedziemy miec dugiego to bedziemy wiedziec w 100% czy ten skopany a jest jednym z pierwszych biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 17 Mar 2013 - 19:37
Post #1030


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





no widze ze to hd scope , raczej nie ufał bym do końca tego typu urządzeniu jesli chodzi o generator przebiegu , bo jak mnie pamięć nie myli to korzysta on własnie z uklad audio
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Sun, 17 Mar 2013 - 19:52
Post #1031


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





CYTAT(przema72 @ Sun, 17 Mar 2013 - 18:37) *
no widze ze to hd scope , raczej nie ufał bym do końca tego typu urządzeniu jesli chodzi o generator przebiegu , bo jak mnie pamięć nie myli to korzysta on własnie z uklad audio

Sygnal prostokatny podawalem z generatora zewnetrznego (nie hdscope) ktory to wytwarza fale prostokatna w pelni regulowana na ukladzie ne555
Go to the top of the page
 
+Quote Post
przema72
post Sun, 17 Mar 2013 - 19:55
Post #1032


Forum Killer
Dołączył: Mon, 25 September 2006
Skąd: włoszczowa





no to w takim razie powinno "załapać" , testuj drugie emu i będziesz wiedział co i jak
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Mon, 18 Mar 2013 - 00:10
Post #1033


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Jak widzi obroty to musi widziec sygnal na oscyloskopie.
Czy w oscyoskopie wciskasz te niebieska strzaleczke zeby pobrac przebieg ?


--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
forti
post Mon, 18 Mar 2013 - 01:57
Post #1034


Frequent User
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Wroclaw





CYTAT(Jadzwin @ Sun, 17 Mar 2013 - 23:10) *
Jak widzi obroty to musi widziec sygnal na oscyloskopie.
Czy w oscyoskopie wciskasz te niebieska strzaleczke zeby pobrac przebieg ?



tak

EDIT : Na drugim kompie tez nie pokazuje scope, mozliwe ze cos z oprogramowaniem u mnie na laptopie albo firmware 995. Silnik juz odpalony pomimo ze scope nie pokazuje wogole pracy vr sensora tutaj filmik
http://youtu.be/3DlMAiXh3mk EMU + 12 tranzystorow IGBT v12 m73b54 wastedspark COP.


Go to the top of the page
 
+Quote Post
wavesound
post Mon, 25 Mar 2013 - 01:13
Post #1035


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





Dobrze rozumiem, że Injectors DC =100% oznacza koniec wtrysków? Wydaje mi się troche szybko jak na 440 przy ciśnieniu 4 bar w silniku 3.2 i booście około 1 bar. Zastanawia mnie też podejrzanie równy wykres AFR tam gdzie już brakuje wtrysków.



[IMG=http://img593.imageshack.us/img593/4207/beztytuu1zf.jpg][/IMG]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 25 Mar 2013 - 08:52
Post #1036


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





wavesound, jest tak jak mówisz. DC = 100% oznacza koniec wtrysków i są one otwarte cały czas.
Optymistycznie patrząc te 440 przy 4 barach powinny dać rade do ok 430KM


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kisielisodd
post Mon, 25 Mar 2013 - 08:54
Post #1037


Forum Homee
Dołączył: Tue, 14 January 2003
Skąd: krakow





CYTAT(wavesound @ Mon, 25 Mar 2013 - 01:13) *
Dobrze rozumiem, że Injectors DC =100% oznacza koniec wtrysków? Wydaje mi się troche szybko jak na 440 przy ciśnieniu 4 bar w silniku 3.2 i booście około 1 bar. Zastanawia mnie też podejrzanie równy wykres AFR tam gdzie już brakuje wtrysków.



[IMG=http://img593.imageshack.us/img593/4207/beztytuu1zf.jpg][/IMG]


jakiej wersji firmware używasz ? W jednej z pierwszych w których liczony był DC był błąd i pokazywało 100%

Zresztą nieważna jest wersja firmware. Na jpg widać że przy ponad 6000 obr/min masz ponad 19 ms injectors PW to oznacza że wtryski działają praktycznie w 100% DC więc na logu jest dobrze wyliczone.

Problemem niekoniecznie muszą byc za małe wtryski, może trzeba się przyjrzeć ukłądowi paliwowemu. Pompa, filtr, regulator ....

Jaką mocą dysponuje samochód obecnie ?


--------------------
Pozdrawiam
A.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wavesound
post Mon, 25 Mar 2013 - 10:29
Post #1038


Frequent User
Dołączył: Sun, 10 January 2010
Skąd: Gorzów Wlkp





Mam czujnik ciśnienia na listwie paliwowej podpięty pod emu i ciśnienie jest cały czas 4 bary, troche mnie dziwi że regulator nie podnosi ciśnienia względem ciśnienia w kolektorze (orginalny z audi 4 barowy bosch) pompa walbro więc daje radę. Mocy nie znam ale troche jest smile.gif Dopiero będę jechał na hamownię i porządne strojenie ale staram się wyeliminować wszelkie braki przed wyjazdem na strojenie. Myślę czy dawać wtryski 630 czy 850. Przy SA nie powinno być problemu z wolnymi obrotami na 850? W prawdzie narazie jest tylko holset HX35 ale już się nauczyłem że to co dzisiaj jest sufitem jutro może być podłogą i wolę dać większe wtrychy jakbym zmieniał suszarkę.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MArcin91
post Mon, 25 Mar 2013 - 13:43
Post #1039


Super User
Dołączył: Mon, 27 September 2010
Skąd: Poznań





CYTAT(wavesound @ Mon, 25 Mar 2013 - 10:29) *
Przy SA nie powinno być problemu z wolnymi obrotami na 850?

Przy SA nawet przy 2000 nie powinno być większych problemów wink.gif


--------------------
Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Thoruba
post Tue, 26 Mar 2013 - 13:17
Post #1040


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 July 2004
Skąd: Zabrze





Jadzwin, kiedy wypuscisz nowy soft?


--------------------
=pistons fly=
Go to the top of the page
 
+Quote Post

245 Stron V  « < 50 51 52 53 54 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 23:09