![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#1021
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jak masz poprawnie skonfigurowany knock sensor (i podlaczony
![]() Najprostsza metoda zeby miec pewnosc to cofnac zaplon dla testu i zobaczyc czy dalej jest ten dzwiek. Warto tez podpiac stetoskop do silnika (det can) aby slyszczec co sie tam dzieje. Dzieki wszystkim za podpowiedzi. Ale mimo wszystko czy jesteś wstanie odczytac cos z log-ow jak zaznacze w którym momencie dochodzi do niepokojącego dzwieku? A map sensor jest w kolektorze wiec nie mam mozliwosci opoznionego odczytu. -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#1022
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 29 November 2012 Skąd: Poznan ![]() |
Jak masz poprawnie skonfigurowany knock sensor (i podlaczony ![]() Najprostsza metoda zeby miec pewnosc to cofnac zaplon dla testu i zobaczyc czy dalej jest ten dzwiek. Warto tez podpiac stetoskop do silnika (det can) aby slyszczec co sie tam dzieje. No i tu pojawia sie problem. Nie bardzo rozumiem i umiem skonfigurowac knock sensor. Staram sie czytac rózne posty na ten temat ale jestem jakis oporny. Nie wiem czy potrzebuje jakiegoś specjalnego wytłumaczenia ale tego akurat nie pojmuje. Może macie jakąs specjalna metode tłumaczenia dla opornych? Pozdrawiam Tomek |
|
|
![]()
Post
#1023
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Postaram sie przygotowac tutorial.
No i tu pojawia sie problem. Nie bardzo rozumiem i umiem skonfigurowac knock sensor. Staram sie czytac rózne posty na ten temat ale jestem jakis oporny. Nie wiem czy potrzebuje jakiegoś specjalnego wytłumaczenia ale tego akurat nie pojmuje. Może macie jakąs specjalna metode tłumaczenia dla opornych? Pozdrawiam Tomek -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1024
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 11 June 2004 Skąd: Biłgoraj ![]() |
Może ktoś udostępnić mapę bazową do 1jzgte? |
|
|
![]()
Post
#1025
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Mam pytanie czy podczas krecenia rozrusznikiem na oscyloskopie powinno byc juz widac prace czujnika walu? Urzadzenie pokazuje ze obroty silnika siegaja 100obr/minute (wiecej nawet niz seria w 750) tylko tyle potrafi rozrusznik zakrecic tym silnikiem (m73b54) a oscyloskop wogole nie pokazuje sygnalu czy jest to poprawne?
|
|
|
![]()
Post
#1026
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 13 December 2008 Skąd: Poznań ![]() |
niepoprawne
![]() edit: napisz jeszcze jaki to czujnik i co masz ustawione w emu ![]() pzdr |
|
|
![]()
Post
#1027
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
niepoprawne ![]() edit: napisz jeszcze jaki to czujnik i co masz ustawione w emu ![]() pzdr To moje parametry w ignition Czesc dzisiaj walczylem z nim zblizylismy czujnik do niemal 0,1 mm i uzyskalismy silny odczyt w granicach 200mV wczesniej mial okolo 30mV, ale na EMU ani slad odczytu. Na oscyloskopie zewnetrznym dostalismy taki odczyt jak na filmie http://youtu.be/1xEZr5fVVlI , a Emu na scope nie chce ruszyc i pokazac sygnalu, wiec wzialem skopiowalem ten sygnal i puscilem EMU i na scope tez nic nie pokazuje, mozliwe ze cos uwalone w EMU? |
|
|
![]()
Post
#1028
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
to jakiś Oscyloskop oparty na karcie dźwiękowej ? jeśli nie to podaj nim, do emu sygnal prostokątny 0-5v ustaw czujnik hall i sprawdzisz czy emu jest sprawne
podłączyłeś wszystkie masy g17/g24/b24 a do czujnika masa b18 ? |
|
|
![]()
Post
#1029
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
to jakiś Oscyloskop oparty na karcie dźwiękowej ? jeśli nie to podaj nim, do emu sygnal prostokątny 0-5v ustaw czujnik hall i sprawdzisz czy emu jest sprawne podłączyłeś wszystkie masy g17/g24/b24 a do czujnika masa b18 ? Oscyloskop jest zewnetrzny na usb, zrobilem tak jak powiedziales podawalem tez sygnal prostokatny i tez scope w EMU nie widzi sygnalu. PS jutro bedziemy miec dugiego to bedziemy wiedziec w 100% czy ten skopany a jest jednym z pierwszych ![]() |
|
|
![]()
Post
#1030
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
no widze ze to hd scope , raczej nie ufał bym do końca tego typu urządzeniu jesli chodzi o generator przebiegu , bo jak mnie pamięć nie myli to korzysta on własnie z uklad audio
|
|
|
![]()
Post
#1031
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
no widze ze to hd scope , raczej nie ufał bym do końca tego typu urządzeniu jesli chodzi o generator przebiegu , bo jak mnie pamięć nie myli to korzysta on własnie z uklad audio Sygnal prostokatny podawalem z generatora zewnetrznego (nie hdscope) ktory to wytwarza fale prostokatna w pelni regulowana na ukladzie ne555 |
|
|
![]()
Post
#1032
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 25 September 2006 Skąd: włoszczowa ![]() |
no to w takim razie powinno "załapać" , testuj drugie emu i będziesz wiedział co i jak
|
|
|
![]()
Post
#1033
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 19 April 2004 Skąd: Krakow ![]() |
Jak widzi obroty to musi widziec sygnal na oscyloskopie.
Czy w oscyoskopie wciskasz te niebieska strzaleczke zeby pobrac przebieg ? -------------------- Knock Knock! Who's there ? DETONATION
|
|
|
![]()
Post
#1034
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Wroclaw ![]() |
Jak widzi obroty to musi widziec sygnal na oscyloskopie. Czy w oscyoskopie wciskasz te niebieska strzaleczke zeby pobrac przebieg ? tak EDIT : Na drugim kompie tez nie pokazuje scope, mozliwe ze cos z oprogramowaniem u mnie na laptopie albo firmware 995. Silnik juz odpalony pomimo ze scope nie pokazuje wogole pracy vr sensora tutaj filmik http://youtu.be/3DlMAiXh3mk EMU + 12 tranzystorow IGBT v12 m73b54 wastedspark COP. |
|
|
![]()
Post
#1035
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
Dobrze rozumiem, że Injectors DC =100% oznacza koniec wtrysków? Wydaje mi się troche szybko jak na 440 przy ciśnieniu 4 bar w silniku 3.2 i booście około 1 bar. Zastanawia mnie też podejrzanie równy wykres AFR tam gdzie już brakuje wtrysków.
[IMG=http://img593.imageshack.us/img593/4207/beztytuu1zf.jpg][/IMG] |
|
|
![]()
Post
#1036
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
wavesound, jest tak jak mówisz. DC = 100% oznacza koniec wtrysków i są one otwarte cały czas.
Optymistycznie patrząc te 440 przy 4 barach powinny dać rade do ok 430KM -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#1037
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 14 January 2003 Skąd: krakow ![]() |
Dobrze rozumiem, że Injectors DC =100% oznacza koniec wtrysków? Wydaje mi się troche szybko jak na 440 przy ciśnieniu 4 bar w silniku 3.2 i booście około 1 bar. Zastanawia mnie też podejrzanie równy wykres AFR tam gdzie już brakuje wtrysków. [IMG=http://img593.imageshack.us/img593/4207/beztytuu1zf.jpg][/IMG] jakiej wersji firmware używasz ? W jednej z pierwszych w których liczony był DC był błąd i pokazywało 100% Zresztą nieważna jest wersja firmware. Na jpg widać że przy ponad 6000 obr/min masz ponad 19 ms injectors PW to oznacza że wtryski działają praktycznie w 100% DC więc na logu jest dobrze wyliczone. Problemem niekoniecznie muszą byc za małe wtryski, może trzeba się przyjrzeć ukłądowi paliwowemu. Pompa, filtr, regulator .... Jaką mocą dysponuje samochód obecnie ? -------------------- Pozdrawiam
A. |
|
|
![]()
Post
#1038
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 10 January 2010 Skąd: Gorzów Wlkp ![]() |
Mam czujnik ciśnienia na listwie paliwowej podpięty pod emu i ciśnienie jest cały czas 4 bary, troche mnie dziwi że regulator nie podnosi ciśnienia względem ciśnienia w kolektorze (orginalny z audi 4 barowy bosch) pompa walbro więc daje radę. Mocy nie znam ale troche jest
![]() |
|
|
![]()
Post
#1039
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 27 September 2010 Skąd: Poznań ![]() |
Przy SA nie powinno być problemu z wolnymi obrotami na 850? Przy SA nawet przy 2000 nie powinno być większych problemów ![]() -------------------- Fiat 126p 650 Turbo
Peugeot 205 1.6 16v Turbo |
|
|
![]()
Post
#1040
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Tue, 06 July 2004 Skąd: Zabrze ![]() |
Jadzwin, kiedy wypuscisz nowy soft?
-------------------- =pistons fly=
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 23:09 |