![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 18 February 2009 Skąd: Sandomierz ![]() |
w omedze jest ssący jest bez klapek ale i tak stanowi wąskie gardło, porting głowicy napewno by pomógł, z wydechem można zacząć wrzucając rurowy 4-2-1 zamiast żeliwnego
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
jak widac ile uzoytkownikow tyle opinii. W takim razie moze jakies potwierdzone wykresami mody? linki do takowych?
kolektor z c18xe to koszta a porting glowicy nie? wydawalo mi sie ze porting wlasnie jest mega drogi. no ale ok, robimy wydech, kolektor, porting glowicy. pozniej oczywiscie do gazownika magika co wystroi sekwencje pod to lalka. i teraz jakich wynikow mozemy sie spodziewac? ps: laickie pytanie, czy porting glowicy ma jakikolwiek wplyw na spalanie? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 18 February 2009 Skąd: Sandomierz ![]() |
porting głowicy możesz zrobić samemu, jeśli masz czas, sprzęt, trochę zacięcia
Przy X20XEV nie da rady wiele ugrać żąglując seryjnymi podzespołami z bliźniaczych konstrukcji poniżej nałożone dwa wykresy z VB wykresy są z dwóch różnych egzemplarzy X20XEV. W pierwszym przypadku(kolorowe) totalna seria w drugim dbilas(czarne) z ich programem. ![]() |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
załozenia sa takie ze wszystko jest zlecane, ewentualnie montaz gotowych pozespolow jak kompletny dolot moge zrobic sam ale wolabym to pozostawic fachowcom. co do czesci to nie musza byc z innych modeli tylko robione np wydech od el teca, czy mg motorsport.
co do portingu to jak kiedys pytalem o porting w x14xe to cena 2200-2500mnie zabila. z reszta tak jak wspomnialem zakladamy ingerencje tylko w te czxesci ktore podniosa moc ale nie spalanie. |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 29 December 2004 Skąd: GKW ![]() |
Odpuść sobie i kup omke 3.0. Za 5000 tysi można już kupić, a za 8 igiełke. Szkoda pakować hajs dla 10 koni.
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
3 litrowa omega to po pierwsze v6 ktore zre na potege co nie wskazane jest przy daily driverze. po drugie chyba nie wychodzily w manualu?
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Tue, 18 April 2006 Skąd: podkarpacie ![]() |
wychodzily z manualem i nie pali przeciez nie wiadomo ile
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 04 November 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Chcesz robić tuning, który nie powiększy kosztów paliwa, to moim zdaniem nieco bez sensu.
Wydasz na te 20 koni (to naprawdę dużo, jak na wolnossący silnik) powiedzmy 5 tysięcy, to jest równowartość spalania o litr więcej przez 100 tysięcy km. Różnica będzie kiepsko odczuwalna, a jak zaczniesz cisnąć to i tak spalanie trochę wzrośnie. Samo auto jest ciężkie. Nie lepiej pomyśleć o innym aucie, co będzie lepiej jeździć z natury? Na przykład mniejszym i lżejszym. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
w omedze jedyny słuszny tuning 4 cylindrowego silnika to uturbienie go (albo wymiana na saaba), w każdym innym przypadku lepiej kupić 3.0 . Ta kluska waży tyle że pare koni nie zrobi z niej killera .
[edit] Sam mam omege z xevem i średnio raz na 2 miesiące przychodzą mi pomysły typu uturbienie do głowy . Siadam do kompa zaczynam przeglądać info i wychodzi na to że nie ma to ni jak sensu . Xeva żeby uturbić trzeba rozebrać , najlepiej podmienić mu korby i tłok na takie z z20let albo c20let (tu już coś trzeba ponoc podcinać tłoki) do tego arp w korby i robi się już pare zł . Następny problem to sterowanie , ja mam simteca56 (96 rok prod) nie wysterujesz tego ecumasterem... więc albo SA albo swap na c20xe z wiązką i komputerem i wtedy turbo . No ale jak swapować to lepiej kupić b2X4 spiąć go z seryjną skrzynią wykręcić 300 Koni bez mega niuta i jeździć . Tylko tu pojawia się kolejny problem silnik saaba nie były montowane wzdłużnie więc trzeba przerzeźbić miskę . Kolejna sprawa to to że po swapie pewnie bedzie sporo pierdzielenia żeby doprowadzić do życia komputer pokładowy . I dochodzimy do tego że swap (lub zmiana auta) na 3.0 wyjdzie taniej i schludniej , prawdopodobnie też bedzie ekonomiczniej na codzień . Podsumowując jeśli chodzi o tuning omegi to sa dwie drogi go big or go home . Proponuje też zorientować się jaki jest dostęp ze stuffem typu zawieszenia i hamulce do omegi bo nie jest tak różowo jak np z bmw . Wiem że to troche nie na temat ale naprawde nie warto tracić pieniędzy na mody NA xev . Tak jak ktoś wcześniej napisał lej olej i gaz i jezdzij . Zbieraj na 3.0 ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
jezeli zbierac to na e30 do zabawy:). omka ma byc dd tanio jezdzic i tanio sie eksploatowac. oczywiscie ze fela czy lekkie obnizenie jej nie zaszkodzi, ale chcialem sie rozeznac czy moznaby nia jechac troche szybciej:P, choc wciaz tanio.
3 litrowe omegi pewnie nie spala mniej niz 20 litrow gazu w miescie. to sporo na studencka kieszen. EDIT: dzieki za wszystkie odpowiedzi. mama nadzieje ze ten temat przyda sie wszystkim zapalencom chcacym dlubac x20xev i zawczasu otworzy im oczy tak jak mi:). |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
mieliśmy z kolegą omegi MV6 kolega kupił pierwszy sedana, automata z dość dobrym wypasem, powoziłem się i musiałem mieć takie coś w manualu, szukałem, znalazłem, wszystko co chciałem mieć (i mogło być w rm96) za 5kzł + silnik bo się przekręciła panewka
![]() silnik był w dość ładnym stanie, trzymał ciśnienia w normie, chodził pięknie...[*] kolega w mieście nie schodził poniżej 16l lpg / 100km ja jeżdżąc po mieście zgodnie z przepisami 14l lpg / 100km omega jest wygodnym dupowozem, sprawne poruszanie się po mieście jest w stanie zapewnić xev na krótkim moście 4.22 co nie sprawdzi się zbytnio na trasie, 2,5 v6 jest wypośrodkowaniem miasto trasa, 3.0 jeśli się szuka czegoś więcej na trasie, ale silnika do "sportu" seryjnie omega nie miała... -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
xeva jak bedziesz kręcił po mieście to też zje 15-16 gazu
![]() |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
no to teraz zabiliscie mi gwozdzia. no ale chyba tak czy inaczej jezeli ma to byc auto na codzien, mozliwie najbardziej ekonomiczne (sporto tras bo po wawie czesto wole wybrac szybsza tansza i wygodniejsza komunikacje miejska) to i tak 2.0. automaty wszystkike odpadaja z zalozenia. tylko manual. no i na mozliwie najwiekszym wypasie. ALI23, mega tanio wyrwales auto. jak patrze po aledrogo teraz to lalke blizej 10k. a to przeciez 3 lata minelo... zerobiliscie panowie mi niesamowity mentlik w glowie:).
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
jak w trasy to IMO tym bardziej 3.0
![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Wed, 29 December 2004 Skąd: GKW ![]() |
2.5 V6 pali litra więcej od 2.0 16V, a 3.0 V6 pali litra więcej od 2.5, więc jakichś tam kosmicznych różnic nie masz, ale jeżeli chcesz rzeźbić, żeby Ci mało paliło, to odpuść sobie
![]() |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
nigdzie nie pisalem ze chce zezbic zeby malo palilo. pisalem za to ze auto ma byc jak najbardziej daily driver czyli koszta ekspolatacyjne i wahy mozliwie najnizsze. wiadomo ze omegi nie sa mlode i z czasem np wydech bedzie do wymiany. stad moje pytanie o osprzet silnika i co daje jego wymiana. a ze temat sie tak ladnie rozwinal to inna kwestia;).
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
ja dałem ciała jak kupowałem auto , miało być na rok jest już prawie drugi rok u mnie . Kupiłem 2.0 bo rozrząd do v6 kosztuje minimum 450 zł same czesci . Wyszło tak że na starcie i tak robiłem uszczelkę i same graty wyszły 900 z rozrządem . Teraz od dwóch lat sie wkurzam bo jak strzelam ze sprzegla na suchym to uslizguje sie sprzeglo i tyle...
|
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 27 November 2005 ![]() |
ALI23 moglbys napisac cos wiecej o tym gdzie szukales omegi? 3 lata temu 7k zl za auto w dobrym stanie to mniej niz teraz krzycza na allegro. gdzie szukac tak tanich egzemplazy?
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 15 March 2009 Skąd: SRC ![]() |
ALI23 moglbys napisac cos wiecej o tym gdzie szukales omegi? 3 lata temu 7k zl za auto w dobrym stanie to mniej niz teraz krzycza na allegro. gdzie szukac tak tanich egzemplazy? allegro 10 razy dziennie przez kilka tygodni, wymarzyłem sobie srebrną, ze skórą, klimatronikiem i koniecznie z manualem... znalazłem bardziej wypasioną niż chciałem i za mniej niż nawet marzyłem... stan trzy lata temu był dość zadowalający, dużo nią nie jeździłem więc się nie zmienił znacząco jedynie mam do zmiany drzwi tylne z powodu rdzy... jak już wspominałem omega nie ma seryjnie silnika godnego mojej uwagi i rozwiązałem ten problem wkładając c30se sterując go motronic'iem 2.8.1 (z V6) co pozwoliło na podłączenie diagnostyczne OBD2, ominięcie problemu drogiego osprzętu elektronicznego do c30se i na zachowanie pełnego komputera pokładowego wraz z resztą wyposażenia... teraz to już mam wszystko czego wymagam od auta ![]() -------------------- tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 20 July 2025 - 05:23 |