Shoutbox 0 nowych PW 


5 Stron V   1 2 3 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Alfa Romeo 156 2.0TS Turbo, by ITAL Performance | uwaga dużo zdjęć
ZoLt4R
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:45
Post #1


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Chciałbym przedstawić nasz ostatni projekt nad którym ostatnio pracowaliśmy. Pacjent(ka) to Alfa Romeo 156 z silnikiem 2.0 TS. Auto już niemłode więc wymagało sporo zabiegów żeby doprowadzić je do należytego stanu. Celem był szybki i wygodny turbo daily-driver z maksymalnie sleeperowym wyglądem smile.gif. Myślę, że wyszło całkiem nieźle, zapraszam do obejrzenia galerii z budowy tego auta.

Żeby być w zgodzie z regulaminem, na początek skrócony spec auta:

Alfa Romeo 156 2.0TS

* SILNIK
- 2.0 16V TS
- silnik po kapitalnym remoncie
- blok planowany, osiowany, honowany pod nadwymiarowe tłoki
- usunięte wałki balansujące
- nowe panewki główne i korbowodowe
- kute tłoki odprężające Woessner CR 8:1
- kute korbowody H-beam skręcone śrubami ARP 2000
- głowica po kompleksowej obróbce (gniazda, zawory, prowadnice, uszczelniacze, szczelność/planowanie, porting, osiowanie łożyskowania wałków
- nowy wariator z panewkami
- uszczelka pod głowicę Spesso Racing
- olej Valvoline VR1

* UKŁAD DOLOTOWY
- orurowanie malowane proszkowo na czarno
- turbo -> IC 2,25"
- IC -> przepustnica 2,5"
- FMIC 550 x 140 x 65mm z przerobionymi wyjściami
- łączniki silikonowe Samco
- BOV Blitz Super-Sound
- filtr powietrza HKS Super Flow
- kolektor ssący Alfa 146 2.0TS
- przepustnica 60mm Fiat Marea

* UKŁAD WYDECHOWY
- kolektor wydechowy by wizrdovoz
- turbo TD05 18G
- downpipe 3"->2,5" V-band
- sekcja środkowa Ragazzon
- tłumik końcowy Supersprint
- termopara EGT

* UKŁAD WTRYSKOWY
- pompa paliwa Bosch "040"
- wtryskiwacze Lucas 460cc
- regulator ciśnienia paliwa 3 bar
- od zbiornika do komory nowe, aluminiowe przewody paliwowe
- przewody paliwowe na listwę Goodridge

* UKŁAD CHŁODZENIA
- nowa chłodnica wody
- chłodnica oleju Mocal
- podstawka pod filtr oleju z termostatem Fiat Punto GT
- przewody chłodzenia z polerowanej stali nierdzewnej / łączniki silikonowe

* UKŁAD NAPĘDOWY
- napęd FWD
- sprzęgło spiek 6-łopatkowy CG Motorsport
- odchudzone i wyważone koło zamachowe
- skrzynia / półosie po rewizji
- nowy wysprzęglik
- przewód sprzęgła w oplocie custom Goodridge
- olej Valvoline

* ELEKTRONIKA
- VEMS + LCD w kabinie
- wiązka silnikowa custom by ITAL Performance
- dodatkowe wskaźniki ciśnienie oleju, temperatura oleju, boost Auto Gauge

* HAMULCE
- z przodu tarcze hamulcowe 330x32 z Alfy 156 GTA
- zaciski 4-tłoczkowe Brembo z Jaguara
- custom adaptery pod zaciski
- przewody hamulcowe Goodridge
- z tyłu tarcze 251mm, zaciski seryjne
- nowe serwo i pompa hamulcowa
- przewody hamulcowe metalowe 100% nowe
- płyn hamulcowy Motul RBF660

* ZAWIESZENIE
- w 100% nowe
- nowe wahacze, łożyska, drążki, końcówki, tuleje, łączniki
- maglownica po regeneracji, przewody ciśnieniowe wspomagania w oplocie
- zwrotnice, sanki i inne elementy wypiaskowane i pomalowane proszkowo
- sprężyny, amortyzatory nowe - seryjne
- regulowana rozpórka kielichów przednich custom by ITAL Performance

PLANY: obniżenie/utwardzenie auta, teraz stoi trochę jak koza smile.gif

* KOŁA
- felgi oryginalne Alfa Romeo 17"
- opony 215/45 R17
- dystanse przód/tył Sparco 20mm na stronę

* WNĘTRZE
- "bananowe" skóry
- zabudowany na górze deski rozdzielczej LCD od vemsa
- dodatkowe wskaźniki z wyłącznikami LC/Flat shift
- shiftlight zabudowany w obudowie obrotomierza



---------------------------------------
Trochę zdjęć i histori budowy
---------------------------------------

Alfa przyjechała do nas w takim stanie. Samochód nie wyglądał źle ale wymagał sporo pracy.




Razem z samochodem, przyjechało sporo różnych gratów smile.gif




Długo się nie zastanawiając zaczęliśmy rozbiórkę w drobny mak.










Po wyjęciu silnika okazało się, że rudej jest więcej niż przypuszczaliśmy. Demontaż trwał dalej smile.gif


















Silnik też nie był w zbyt dobrej kondycji co nie było problemem, z góry wiedzieliśmy że idzie do generalnego remontu.








Buda została odwieziona do blacharza na naprawę.




A my zabraliśmy się za rozbiórkę tego co pozostało.








--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:45
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:45
Post #2


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





W tym samym czasie trwała reanimacja i naprawa blacharska.




















Po pewnym czasie samochód został ogarnięty blacharsko i przygotowany do lakierowania.
















I finalnie polakierowany.






















--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:46
Post #3


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Tymczasem w warsztacie trwały prace nad przygotowaniem silnika i osprzętu.




























Po lakierowaniu buda spowrotem wróciła do nas na uzbrajanie i składanie.




Prace trwały dalej.








Ogarnęliśmy też trochę skrzynie biegów bo wyglądała tragicznie.




Koło zamachowe zostało odchudzone i wyważone.




Pordzewiałe elementy zawieszenia zostały zawiezione do piaskowania i malowania proszkowego.











--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:47
Post #4


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Do silnika powoli dochodziły kolejne elementy.
















Oryginalny przewód sprzęgła skorodował na amen więc należało wykonać nowy. Ze względu na to, że Alfa stosuje w pompie/wysprzęgliku szybkozłączki należało dotoczyć odpowiednie redukcje ze stali nierdzewnej dzięki czemu mogliśmy wykorzystać sprawdzone elementy firmy Goodridge.




Doszły też nowe części takie jak pompa, sondy i intercooler.










Pompa hamulcowa też została "wyprana" wink.gif




Przyszła też paczka z gratami do ogarnięcia elektroniki silnika.




Silnik zaczął nabierać kształtów.








W trakcie trwania projektu nastąpiła zmiana wybranej turbosprężarki. Kolektor wydechowy był wykonany z flanszą T3 a nowa turbina z flanszą T25. Żeby bezinwazyjnie zamontować ją na uprzednio wykonanym kolektorze został wykonany odpowiedni adapter, w którym zamontowaliśmy przy okazji sonde EGT.




Równolegle trwały prace nad układem paliwowym.






Turbo zostało zamontowane.








Po ułożeniu przewodów paliwowych, zabraliśmy się za montaż pompy paliwa. Wybór padł na sprawdzonego i co ważne bardzo cichego Boscha "040". Dotoczyliśmy odpowiednie redukcje dzięki czemu pompa została bezboleśnie zamontowana w oryginalnym koszu.









--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:47
Post #5


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Układ hamulcowy został wykonany praktycznie od zera. Poniżej trochę zdjęć z prac.








Prace nad układem paliwowym zostały zakończone.






Silnik i komora zaczęła nabierać kształtu i nastrajała pozytywnie do dalszej części prac. smile.gif




Wykorzystując oryginalny wspornik z wersji JTD udało się elegancko zamontować VEMSa.






Tymczasem zabraliśmy się za ogarnięcie układu dolotowego.










Który finalnie wyszedł tak:








Motorownia od spodu zaczęła jakoś wyglądać smile.gif.






Zawieszenie i hamulce.




Kabelkologie czas zacząć. Wiązka silnikowa została wykonana od zera.










Panel pod dodatkowe zegary.






Po lakierowaniu auto zostało z grubsza umyte.




Już na nowej hali (w tzw. "międzyczasie" w firmie był remont i adaptacja większych pomieszczeń). Kolektor i downpipe oraz widok przodu z coolerem.








--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Sat, 23 Jul 2011 - 23:48
Post #6


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Tak wyszedł zestaw wskaźników z wbudowanym shiftlightem. Dobry, dyskretny i bardzo czytelny nawet w słoneczne dni patent smile.gif








I parę zdjęć ze środka.








Finalnie po wielu miesiącach prac nad autem pod maską wygląda to tak.
























I na sam koniec auto z zewnątrz. (wiem, na glebe z nim smile.gif


















W tej chwili auto jest na dotarciu i śmiga powoli na doładowaniu 0,3 bar. Docelowo ma być 300PS/400Nm +. Ile wyjdzie zobaczymy po finalnym strojeniu.

Pzdr.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Sun, 24 Jul 2011 - 00:19
Post #7


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





Bardzo czysta,schludnie wykonana robota na niezbyt popoularnej bazie !!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adiko2
post Sun, 24 Jul 2011 - 00:48
Post #8


User
Dołączył: Mon, 27 November 2006
Skąd: Warszawa/Wawer





Cudo na kołach!
Patent z shiftlight'em i LCD na górze deski bardzo mi się podoba.
Po dotarciu sugeruję jakiś filmik pokazujący jak przyspiesza smile.gif


--------------------
you can't be a proper petrolhead unless you've owned an Alfa
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zlos
post Sun, 24 Jul 2011 - 00:49
Post #9


Super User
Dołączył: Wed, 22 September 2010
Skąd: WPR





Pod maską można robić operacje na otwartym sercu. Czysto, schludnie, ładnie i z gustem.
Projekt palce lizać, mam nadzieję, że silnik zaskoczy na plus smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pawel-2005
post Sun, 24 Jul 2011 - 01:07
Post #10


Forum Killer
Dołączył: Fri, 17 September 2010
Skąd: Płońsk





fajnie się takie projekty ogląda:) bardzo pedantyczne podejście do sprawy co popieram w 100%smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pinin
post Sun, 24 Jul 2011 - 01:10
Post #11


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 24 November 2004
Skąd: Warszawa - Wawer





Jak zwykle klasa. Kilka aut już widziałem od was, zawsze mam pozytywne wrażenia co do czystości wykonania.

Interesuje mnie patent z wyświetlaczem. Sterowany jest bezpośrednio z kompa, czy jakiś osobny układ? Jakieś świecidło do warningów jest, czy tylko ma ładnie wyglądać a nie ostrzegać?


--------------------
| Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento

www.facebook.com/dragracingsafety
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Sun, 24 Jul 2011 - 08:12
Post #12


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





profi !!
ale ten grill to kto skrzywdzil? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ancymon85
post Sun, 24 Jul 2011 - 08:45
Post #13


Rookie
Dołączył: Thu, 10 March 2011
Skąd: 22





baardzo fajny projekt smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomp
post Sun, 24 Jul 2011 - 09:29
Post #14


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Katowice





baza może się komuś nie podobać, sens takiej modyfikacji również... ale wykonanie i udokumentowanie jest na najwyższym poziomie. Myślę, że to jeszcze lepiej wpływa na efekt marketingowy przedsięwzięcia smile.gif

Nie znam się specjalnie na Alfie ale czy w wersjach Q2 (czy jak one się tam nazywały i o ile nie był to tylko diesel) nie występowała OEM szpera, którą można by tutaj zastosować?


--------------------
"The smarter you play, the luckier you'll be"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ancymon85
post Sun, 24 Jul 2011 - 11:14
Post #15


Rookie
Dołączył: Thu, 10 March 2011
Skąd: 22





CYTAT(tomp @ Sun, 24 Jul 2011 - 09:29) *
baza może się komuś nie podobać, sens takiej modyfikacji również...


A to już akurat sprawa właściciela na szczęście wink.gif Gdyby ludzie kupowali i robili tylko "rozsądne" samochody, świat byłby nudny.
Mi np. zarówno baza jak i sens (czyli daily-drive) bardzo się podobają.

Co do Alfy - Q2 to tylko diesele z torsenem wink.gif

Osobiście wolałbym kombinować z dorzuceniem szpery, ale widać właścicielowi niepotrzebna wink.gif



Go to the top of the page
 
+Quote Post
uczeszsie
post Sun, 24 Jul 2011 - 11:14
Post #16


Frequent User
Dołączył: Tue, 02 December 2008
Skąd: wuwua







Uploaded with ImageShack.us

By uczeszsie at 2011-05-03


po raz kolejny moc idzie w parze z wyglądem, zajebisty sleeper.



--------------------
206 S16T 300KM 400Nm by ital-performance
Go to the top of the page
 
+Quote Post
sadam55
post Sun, 24 Jul 2011 - 11:16
Post #17


Forum Killer
Dołączył: Fri, 09 March 2007





wyglada jak dzieło sztuki smile.gif
aż szkoda to brudzić jazdą smile.gif


--------------------
yaris TS 120hp ---> Tjet Ess
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pablo155
post Sun, 24 Jul 2011 - 11:22
Post #18


Frequent User
Dołączył: Sun, 27 July 2008
Skąd: mazowsze





Naprawdę fajna sprawa takie auto i bardzo profi robota.
Fajnie, że ktoś się na takie auto zdecydował, brakuje mocnych Alf w PL .


CYTAT(tomp @ Sun, 24 Jul 2011 - 09:29) *
Nie znam się specjalnie na Alfie ale czy w wersjach Q2 (czy jak one się tam nazywały i o ile nie był to tylko diesel) nie występowała OEM szpera, którą można by tutaj zastosować?

Q2 p&p można zamontować w JTD i V6.
TSy mają niestety inne skrzynie.


--------------------
G27.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
bobr4
post Sun, 24 Jul 2011 - 12:04
Post #19


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 02 June 2006
Skąd: okolice Warszawy





Wykonanie jak zwykle na najwyzszym poziomie.
Teraz tylko cieszyc sie autem


--------------------

<b>wtryskiwacze:
BOSCH 525cc wysokoomowe, Bosch 650cc, SIEMENS 630cc
1200cc Lucas niskoomowe</b>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Pepto
post Sun, 24 Jul 2011 - 12:26
Post #20


User
Dołączył: Tue, 04 August 2009
Skąd: Ldz





Profi projekt, wygląda to super, ciekawe jak TS będzie się zachowywał na męskich boostach. Jakie temperatury są w kolektorze ssącym, (bo ta wtyczka wystająca z dolotu pomiędzy bov-em a przepustnicą to pewnie termistorek NTC), pytam bo filtr powietrza bardzo blisko kolektora wydechowego i turbiny a tam pewnie nie za zimno?
I na koniec, TD05 18G na flanszy t2, jak to?


--------------------
Delta HPE, 2X Dedra Integrale
Go to the top of the page
 
+Quote Post

5 Stron V   1 2 3 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 16 April 2024 - 13:02