![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 21 February 2010 Skąd: Poznań, Iława ![]() |
Mierzyliśmy dziś parokrotnie na autostradzie 100-200 i wychodziło 7-7.5 sec beż ŻADNEGO strojenia, pomiarów afr itp (sam program PH2 wrzucony i 1.2b z mega dupnym wykresem itp) w starej Corsie, więc nad Lambo fakt - bym się nie spuszczał
![]() Fawor na jakie zawody jedziecie z tą Hondą, o której wiele piszesz a de facto nikt w Poznaniu nie widział ---> przejadę się obejrzeć tą petardę i chętnie popatrzę jak wciąga i killuje te dupne Saaby ![]() -------------------- Corsa A C20LET 314KM, 494NM ---> ex wujkowóz
Kadett E C20XET - 262KM, 371NM ---> ex pocieszacz Combo gleba i 9" alu - żonowóz Corsa A 3.2V6 231KM, 320NM - daily |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
To ja może odejde od tematu odjechał, nie odjechał. Troche może laickie pytanie ale mnie dość ciekawi czy takie FWD z tą mocą i momentem nie jest uciążliwe w prowadzeniu? Bo rozumiem że autko nie posiada szpery ? Może nie mam w planach tak mocnego auta ale ciekawi mnie kwestia czy FWD z mocą 300-350 koni jest sensowne, czy poprostu dobrze klejąca opona jest w stanie jakoś zniwelować ten problem. Pytam bo przesiadłem sie z RWD do T4 która ma niby 300Nm i kurcze mam mieszane uczucia czy to dalej dmuchać. Nie wiem czy to OT czy nie ale kieruje mną czysta ciekawość. Pozdrawiam serdecznie. Saab ma mozliwosc ograniczania doladowania na biegach. W trionic 5 (modele do 98 roku) na 1-ce nie mozna ustawic mniej niz 0.5 bara (tyle z WG jest minimum) ,wiec gaz do dechy = utrata trakcji z miejsca. Ja na drugim biegu (przy silniku 2.3 litra) mam 0.8 bara i z trakcja nie ma problemu. Nawet kierownicy nie wyrywa. Zdarza sie to tylko na zlym asfalcie (jakis stary bez przyczepnosci, lub mokry i sliski). Na 3-ce mam 1.2 bara (w graniach 430-450nm) i tez nie ma problemu na suchym. Na mokrym nie mozna jechac z gazem do dechy, bo auto potrafi uciekac z drogi. Ogolnie dzieki tym ograniczeniom boosta (i momentu) nie ma problemu z prowadzeniem. DOdatkowo utrata trakcji na 2-3 sek nie jest grozna, bo przod naped po prostu pojedzie prosto lub lekko sciagnie, a tyl naped potrafi wywinac 360. Szacujac u mnie jest 240-250koni i ~450nm. Miedzy moja moca, a np moca 350 koni nie ma roznicy w trakcji, bo u mnie od 4500rpm moment zdycha, a te 350 koni ma taki sam maks moment (tak jak tutaj kolo 480nm) , tylko ze jedzie do samego odciecia. Dlatego uwazam,ze te ograniczenia boosta sa bardzo fajne i naprawde nie ma sie co tego samochodu bac. To nie moc zrywa trakcje, tylko moment. Wystarczy go uciac i krecic silnik wyzej, problem trakcji znika,a osiagi sie poprawiaja. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
No i nie jest to jednak 14-sto sekundowy saab
![]() |
|
|
![]()
Post
#44
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Jakies przecieki? to ile ten saab pojechal ?
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Tu jest film jak z nim lecę i pobija mój rekord z poprzedniego przejazdu
![]() Najlepszy Coobcia to 13,647@179,05km/h a mój 13,740@177,7km/h |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
Fawor na jakie zawody jedziecie z tą Hondą, o której wiele piszesz a de facto nikt w Poznaniu nie widział ---> przejadę się obejrzeć tą petardę i chętnie popatrzę jak wciąga i killuje te dupne Saaby ![]() widocznie pytasz nie tych ludzi. Są w PL o wiele szybsze Hondy, ale akurat na te saaby (co potwierdzają dzisiejsze wyniki z S-R) by starczyło. Nie widziałem jeszcze oficjalnej serii wyścigów z rolki, więc przeloty "na trzy cztery" średnio mnie interesują. -------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
To ile Twoja ma na 1/4?
|
|
|
![]()
Post
#48
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Fri, 13 August 2004 Skąd: Tuchola/Poznań ![]() |
na TAGu pod lekką górkę i ch*jową trakcją 13.4, na innych foto z dobrą trakcją 13.1. Aczkolwiek pewnie i tak nigdy nie będzie nam dane spotkac się w jednej parze więc koniec tych internetowych dywagacji, niepotrzebnie je zacząłem.
-------------------- Leon 1.8T BAM 337/405 by NGS-R + MSS Performance & doriftogruz E46 330.
|
|
|
![]()
Post
#49
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Zupełnie niepotrzebnie, zwłaszcza jak zaczynasz od tłumaczenia "chujowa trakcja, pod górkę", a kończysz na tym że i tak się nigdy nie złapiemy.
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Nom udało się pobić czas z tego urządzenia przytwierdzanego do przedniej szyby z 14,05 na fotokomórkowe 13,647 sek przy 179,05km/h
![]() Jakby po adamowemu zmieniać biegi to myślę że do ok 0,5 sek szło by pobić ten czas, auto w końcu nie jest ciężkie po wyrzuceniu koła zapasowego i fotela pasażera powinno ważyć w granicach zaledwie 1300-1320kg... Po zmianie biegów bardzo dużą zmułkę mi łapało, w opcjach od ECU znalazłem coś takiego jak ograniczanie momentu przy shift up i down, ale to już po zawodach tą opcję znalazłem... Podczas zawodów na II biegu podniosłem boost z 1,1-1,3 do 1,2-1,4 bara i trakcja nadal była perfekt ![]() Na metę wlatywałem na III biegu przy ok 6300-6400obr.min i prędkości z licznika 165-167km/h VS. fotokomórkowe 179,05km/h ciut mam większe opony i stąd to małe zaniżanie z licznika... Jak mam zamiar śmigać na tej długiej skrzyni to obowiązkowo muszę dowalić Nm na III biegu, czyli dwu barowy map sensor i boost w granicach 1,7bara trzeba zrobić, myślę że powinno na nim wyjść jakieś 550-560Nm aha no i sprzęgło jeszcze trzeba zapodać lepsze obecne seryjne na III biegu przy 4000obr.min delikatnie się uślizgiwało ale mam już na to zestaw naprawczy: Zamach oraz docisk i 240mm tarcza z Saaba AERO 9000 ![]() A jeszcze zapomniałem chciałbym zglebić auto coby poprawić Aerodynamikę, Adama 900 stoi z 5cm niżej jak moja ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 28 November 2008 ![]() |
Nom udało się pobić czas z tego urządzenia przytwierdzanego do przedniej szyby z 14,05 na fotokomórkowe 13,647 sek przy 179,05km/h ![]() Jakby po adamowemu zmieniać biegi to myślę że do ok 0,5 sek szło by pobić ten czas, auto w końcu nie jest ciężkie po wyrzuceniu koła zapasowego i fotela pasażera powinno ważyć w granicach zaledwie 1300-1320kg... Po zmianie biegów bardzo dużą zmułkę mi łapało, w opcjach od ECU znalazłem coś takiego jak ograniczanie momentu przy shift up i down, ale to już po zawodach tą opcję znalazłem... Podczas zawodów na II biegu podniosłem boost z 1,1-1,3 do 1,2-1,4 bara i trakcja nadal była perfekt ![]() Na metę wlatywałem na III biegu przy ok 6300-6400obr.min i prędkości z licznika 165-167km/h VS. fotokomórkowe 179,05km/h ciut mam większe opony i stąd to małe zaniżanie z licznika... Jak mam zamiar śmigać na tej długiej skrzyni to obowiązkowo muszę dowalić Nm na III biegu, czyli dwu barowy map sensor i boost w granicach 1,7bara trzeba zrobić, myślę że powinno na nim wyjść jakieś 550-560Nm aha no i sprzęgło jeszcze trzeba zapodać lepsze obecne seryjne na III biegu przy 4000obr.min delikatnie się uślizgiwało ale mam już na to zestaw naprawczy: Zamach oraz docisk i 240mm tarcza z Saaba AERO 9000 ![]() A jeszcze zapomniałem chciałbym zglebić auto coby poprawić Aerodynamikę, Adama 900 stoi z 5cm niżej jak moja ![]() A dlaczego nie wpiszesz do WCU rzeczywistego obwodu kół, żeby licznik pokazywał prawdę? Te gumy 235/45R17 na jakiej feli nie ocierają (szerokość i ET)? -------------------- Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
|
|
|
![]()
Post
#52
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
mam felgi 7,5" z Opla Omegi B, mocne i cholernie ciężkie no i optycznie pasują mi do Saaba
![]() W ECU to co się wpisuje to chyba tylko do wyliczenia danego biegu coby kontrolować boost nie wiem/nie testowałem czy to wpłynie na to co wskazuje prędkościomierz... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#54
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Zamieszczam filmik porównujący mojego Saaba z Adasiowym... Adaś ma o 40KM i 20Nm mniej za to ma najkrótszą możliwą skrzynie jaka siedziała w Saabie 900NG z wolnossaka o przełożeniu głownym 4,45i chłopak musiał bić czwórkę przed metą i to dość wcześnie a ja nie dokręcałem nawet trójki, oto porównanie naszych osiołków:
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Zamieszczam filmik porównujący mojego Saaba z Adasiowym... Adaś ma o 40KM i 20Nm mniej za to ma najkrótszą możliwą skrzynie jaka siedziała w Saabie 900NG z wolnossaka o przełożeniu głownym 4,45i chłopak musiał bić czwórkę przed metą i to dość wcześnie a ja nie dokręcałem nawet trójki, oto porównanie naszych osiołków: Chyba troche za duzo pb98 , bo kopci jak diesel ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#56
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Fajnie to wygląda hehe jak diesel, dzieje się tak ale tylko na pierwzym biegu coby zmniejszyć moc, bo już nie mogę zejść poniżej doładowania jaki daje Aktautor więc dalsza redukcja mocy odbywa się po przez podlewanie i jednoczesne cofanie zapłonu...
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#57
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#58
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
A nie probowales wykorzystac wejscia do ecu (engine torque limitation)? Pewnie jest to wykorzystywane przez skrzynie automatyczna,ale moze jak dostanie na to wejscie jakis sygnal (pewnie zwarcie do masy), to cofnie zaplon nawet, gdy jest ustawiony jako manual. Taka kontrola trakcji dalaby mozliwosc kontroli momentu, gdy ten jest np 10-20% za wysoki. Opoznienie chwilowe zaplonu o 10 stopni to dosc dobry limiter momentu i dziala natychmiastowo
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#59
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Na I biegu i tak mam zapłon w granicach 6-10 stopni maks...
Jest dobrze jedyne co to bym chciał na dniach ogarnąć to kolanko nad przepustnicą gazu coby nie było w nim zwężki 42mm ![]() -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#60
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Na I biegu i tak mam zapłon w granicach 6-10 stopni maks... Jest dobrze jedyne co to bym chciał na dniach ogarnąć to kolanko nad przepustnicą gazu coby nie było w nim zwężki 42mm ![]() A jaka przepustnice (srednice) maja te nasze saaby? Przy takich mocach, to powinna miec z 50mm , zeby nie dlawic go na wysokich. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 14:03 |