![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Zapomnialem, ze w e30 nie ma miejsca po tym jak ten piec tam zagosci podobnie jak s62. Wazne ze nie ciagnie ciepla, a zimne jest dosterczane. Ciekawe co mozna jeszcze zmienic u Ciebie, skoro wiekszosc masz zrobiona a baza po usunieciu zwezki powinna byc 300ps. To jest inny samochod, a ja widzialem mody w e39.
Wedlug mnie mozna wrzucic dyfer, polosie i przeguby oraz wal od m5,ale czy w e30 podejda? Raczej nie ma szans.Wiem ze to urywa czas przyspieszania. Praktycznie zostala juz tylko elektorika jesli masz dolot i wydech. Jednak to za malo jak na takie zmiany wiec sprawdz wszystko dobrze. |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Mogę jeszcze tylko dodać , że przepływki mają zupełnie inne wtyczki i pracują pod zupełnie innym kompem me5.2 i me7.2 . Ja jak przekładałem większy przepływomierz z nawet takimi samymi wtyczkami , ale pracujące pod innymi kompami ms40.1 i ms41 efekt był taki , że auto jechało dużo lepiej ale powyżej 4000 rpm patrząc na wykres mapy w kompie od lpg widać było że drastycznie skracały się czasy wtrysku
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Wiec jednak cos daje, a zwlaszcza jak jest duzo powietrza zasysanego do silnika. Wiekszosc tunerow wlasnie tak modyfikuje silniki wlacznie z kolektorami i przepustnica, albo dodaja mocy fabrycznym wersjom modeli. Tak bylo w przypadku mondeo st200, vectry i500,. i pewnie jeszcze nie jeden samochod tak byl przerabiany.
Zastanawia mnie co daloby wrzucenie kolektora od M5 do 540i, ale stosujac dwie przepustnice i dwie obudowy filtrow powietrza zamiast osmiu przepustnic na kazdy cylinder w srodku. Problem bylby z tym jak podlaczyc i skd wziac dwie duze przepustnice jak do modyfikacji 540i z elektroniczna przepustnica. Jesli od Dinan'a albo innej firmy, koszt jednej to chyba ok 1tys zl, wiec sporo. Nie wiadomo czy przelozyloby sie to na osiagi. |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Dać dało , tym bardziej że silnik był przystosowany pod większą przepływke , ale ciekawe jaki afr generowało przy np 6000 rpm bez strojenia , bo paliwa to tam dużo brakowało .
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Dlatego jak widze jednak trzeba wszystko wystroic, ale niestety jest to zalecane jako ostatnie dzialanie. Najlepiej zmienic caly dolot i elementy wczesniej opisane,wydech z kolektorami i na koncu zabrac sie za elektornike, a na pewno da to zamierzony efekt. Ja zbieram elementy i bede cos takiego jak opisalem robil,ale w innym samochodzie. Zobacze co to wszystko da bez strojenia. Jesli jednak bedzie trzeba, to podepne male urzadzonko zwane bluefinem, ktore wszystko wyrowna jak powonni byc.
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Bluefin to nie jest przypadkiem urządzenie które wgrywa "gotowca" przez kabel ? Tak do tej pory mi się kojarzyło , ale mogę się mylić .
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Niby to jest soft i dedykowany do silnikow forda 2.5 V6 jak pisze superchips,ale glowy nie dam sobie uciac. Wiem tylko ze wlasnie po podlaczeniu tego urzadzonka mozna zyskac niezly wzrost w silnikach o pojemnosci 2544cm, a do tego sprawdzic bledy, czyli to takze jakby maly komputerek diagnostyczny. Poza tym nie odczuwa sie zmiany dolotow przy ok 3500 obr./min oraz mysle ze po opisach uzytkownikow usuwa problem ze zmiana przeplywki. Cos niby gotowego,ale bardzo pomocnego, a zarazem dajacego frajde z jazdy. Ja mam graty juz prawie zebrane,wiec powoli bede sie zabieral za mody. Bluefin jest juz koncowa faza, gdyz jest to jak strojenie, ktore powinno sie wykonywac na samym koncu. Kiedys tego nie wiedzialem.
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#68
|
![]() |
Jesli masz 540i to poszukaj sobie posty albo tematy HighMan-a a zobaczysz ze opisuje jak przerobic dolot. Jest tam zwezka u dolu puszki filtra powietrza. Wytnij ja i zapodaj rure wiekszej srednicy. Dprowadz ja do zderzaka i sprobuj zrobic dziurke do tej rury. Mysle ze to cos da jesli juz zostalo opisane. Wrzuc wkladke k&n i wyczysc kolektor oraz przepustnice. Zobaczysz roznice i wtedy mozesz dalej myslec. Sa to koszta nieduze w porownaniu do chipa. Pozniej wrzuc wydech np. jak opisany w firmie El-tec lub jakiejs innej dobrej ale niedrogiej jak inne zagraniczne i tez bedzie dobrze. Mozesz kupic kolektory Supersprinta, ale to koszt min. 8 tys w promocji i po niskim kursie euro(jednak podobno na plus ok 30KM i 30Nm). Na koniec wrzucasz zmiane programu i masz juz potworka za mniejsza kase niz M5. Tylko nie zapomnij o hamulcach !! PS. Ja sam juz kombinowalem co do jakiego samochodu mozna wrzucic z mocniejszego modelu. Niby male zmiany, ale to wszystko za mala kase i pozniej drzsze dodatki. Efekt bedzie wyczuwalny i tez bedziesz zadowolony. Pamietaj ze po latach masz nagar gdzie tylko mozna go miec i to ogranicza doplyw powietrza, a co za tym idzie zmniejsza moc, dlatego jedni maja tyle a drudzy tyle kucykow. Rozpisalem sie troche nie na temat i moga mnie zbanowac,ale ja juz tak mam ze gdzie moge to esej pisze. Pozdro Witam po dluzszej nieobecnosci, ogarniam powoli temat, powiedz co rozumiez przez nie zapomnienie o hamulcach? Wsadzenie wiekszych od innego modelu czy poprostu lepszych? |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Witaj ponownie. Gdybam,ze 740i moze miec wieksze niz 540i,ale nie jestem pewny co do tego. Bardziej prawdopodobne jest, ze 750i i 850i beda je miec,ale ktos chyba napisal, ze waza sporo za duzo. Mozesz sie pokusic o heble od M5 e39 albo poszukac na stronach tuningowych zestawow kilkutloczkowych. Zalezy w jakie przyrosty celujesz. Moze wypowie sie ktos kto zmienial wszystko i bedzie mial pojecie, bo ja mam tylko takie.
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
E38 750i ma większy hamulec (334 mm), 740i ma taki sam jak 540i. Jak na użytkowników BMW macie w dużej pogardzie realoem.com.
Pomysły z Bluefinem proponuję wsadzić sobie w kalosze, bo to nonsens. Generyczne programy dostosowane do jakichś podstawowych modów. Taki silnik jak M60B40 można nawet na 500 KM N/A zrobić, tylko przekroczy to cenę E60 M5, więc gdzie tu logika. Generalnie albo swap na M5 (skomplikowanie przedsięwzięcia na poziomie swapu E46 M3 do 318i), tylko że będzie drogo w eksploatacji i po 10 minutach będzie potrzeba większych koni, albo jakiś jebitny kompresor, żeby dmuchnąć z bar i mieć 500KM albo nie kombinować i zostawić sobie daily drivera. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#71
|
![]() |
Bez przesady, ja chce tylko dolot/kolektor/wydech/mape benzyny i zrobic te ~320 koni. Zobacze jak bedzie wtedy z hamulcami, od M5 podziekowal bo 2 tarcze na przod to 2400zl chyba
![]() |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() test driver Dołączył: Mon, 25 November 2002 Skąd: zewsząd ![]() |
Jak masz potężną potrzebę (ale umówmy się, że 286 KM vs 320 KM to nie jest straszna różnica i heble IMO starczą) to szukaj zestawu hamulców z przodu E38 750i. A do zrobienia w silniku masz:
- kompresję podnieść (uwaga, ostre planowanie dwóch głowic to nie jest banalne zadanie, a wymiana tłoków oznacza, że generalnie rozmontowujesz cały motor), - kanały w głowicach na lustro, - kolektory wylotowe zmienić na baranki, byle wyliczone do zmienionej kompresji, - wałki (tylko szukaj używek, Schrick do M60 to jakieś 2500 dolarów jak są nowe), - pojemny, duży dolot, żeby dołu nie zmarnować, power-rury przy takiej pojemności raczej nie działają, - customowy program I jest jakieś 320-340 KM. Czyli tyle co poprzednia M5, więc wciąż niewiele szału jak na takie pieniądze. Naprawdę lepiej już swapować manuala i silnik z M5. -------------------- Wojtek
"Rule the bends, bend the rules." TP: 1:52.85 (180KM RWD), Hockenheim: 2:16.74 (140KM FWD), Adria: 1:51.20 (160KM RWD). 3. miejsce w Wyścigowym Pucharze Polski 2010 klasa Open. |
|
|
![]()
Post
#73
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
To nie beda potrzebne wieksze tarcze. Mysle, ze jakies naprawde dobre klocki wystarcza, cos a'la ebc green lub brembo z najwyzszej polki. Mysdlalem, ze chcesz go sporo podciagac z kompresem albo suszara,ale jak tyle to nie ma sensu tracic kasy. Wiem, ze ktos tu zakladal tarcze nawiercane do e38,ale nie wiem kto.
Jesli chfcesz osiagnac 320KM, ti zmiany wymienione wyzej nie sa potrzebne. To juz bedzie wyzej i za gruba kase. Zalezy ile masz w serii. Poz zmianach an grtay od wersji bez vanosow masz mozliwe, ze ok 300KM,woec dalej to juz prosta sprawa. Wydech mozna nawet przerobic,usuwajac katy i z sondami problem zalatwic oraz wszelkie zwexzenia usunac. Dolot jak wczesniej,obrobka przepustnicy,obudowa przeplywki i na koniec program. Masz juz niezly wzrost za nieduza kase. Pozniej program skrzyni na szybszy i juz latasz spokojnie. |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
To nie beda potrzebne wieksze tarcze. Mysle, ze jakies naprawde dobre klocki wystarcza, cos a'la ebc green lub brembo z najwyzszej polki. greeny odpadają do tej masy, jak coś to red, osobiście poszedłbym w Ferodo DS Performance, przy szybkiej jezdzie non stop DS2500 -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#75
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Tylko, ze green stuff sa co codziennej jazdy, a red pozno sie rozgrzewaja i sa raczej do ostrego heblowania. Mozna sie zdziwic chcac zahamowac na zimnych klockach.
![]() Wlasnie lepiej zmienic na konkretne klocki przy takich modach. Mysle, ze wystarcza do zwyklej jazdy i czasem do malych wariactw. |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 06 January 2007 Skąd: to wiesz? ![]() |
Tylko, ze green stuff sa co codziennej jazdy, a red pozno sie rozgrzewaja i sa raczej do ostrego heblowania. Mozna sie zdziwic chcac zahamowac na zimnych klockach. ![]() Wlasnie lepiej zmienic na konkretne klocki przy takich modach. Mysle, ze wystarcza do zwyklej jazdy i czasem do malych wariactw. stary zacznij myśleć klasyfikacją mas, geeny sa do lżejszych samochodów dla mnie te jak i redy są średnie... , DS P od razu działają a 2500 po nie dużym rozgrzaniu... o wiele lepsze jak dla mnie klocki -------------------- Jaguar XKR V8 Kompressor Stage1+
Porsche Cayenne II V6 TDI Stage1+ |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Nie mowie ze sa jakies wspaniale,o czym sie juz nie jedna osoba przekonala za taka kase. Brembo maxxx (tarcze) oraz klocki hp2000. Cenowo podobnie jak ferodo, jak sie nie myle. Problemem w 540i i m5 jest podatnosc na fading seryjnego systemu, dlatego niektorzy zakladali naweircane tarcze,co troche to niweluje. Najwazniejsze to dobrac wszystko pod styl jazdy kierowcy, a nie wydawac gruba kase na cos co bedziemy stosowac tylko do jazdy po miescie. Jak ktos chce sie bawic w wymiane tarcz na tuningowe czy od wiekszego modelu i bedzie to spory wydatek,lepiej poszukac na stronach w uk zestawow na przod z czterotloczkowym zaciskiem. Kilka miesiecy temu widzialem zestaw do 540i za ok 700 funtow w komplecie z klockami na caly przod. Byla to promocja i mozna czasem na cos dobrego trafic za mnieszja kase niz zabawa w wymiane od wiekszego modelu,ktora i tak jest kosztowna.
http://www.dcperformance.co.uk/ |
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#78
|
![]() |
To nie beda potrzebne wieksze tarcze. Mysle, ze jakies naprawde dobre klocki wystarcza, cos a'la ebc green lub brembo z najwyzszej polki. Mysdlalem, ze chcesz go sporo podciagac z kompresem albo suszara,ale jak tyle to nie ma sensu tracic kasy. Wiem, ze ktos tu zakladal tarcze nawiercane do e38,ale nie wiem kto. Jesli chfcesz osiagnac 320KM, ti zmiany wymienione wyzej nie sa potrzebne. To juz bedzie wyzej i za gruba kase. Zalezy ile masz w serii. Poz zmianach an grtay od wersji bez vanosow masz mozliwe, ze ok 300KM,woec dalej to juz prosta sprawa. Wydech mozna nawet przerobic,usuwajac katy i z sondami problem zalatwic oraz wszelkie zwexzenia usunac. Dolot jak wczesniej,obrobka przepustnicy,obudowa przeplywki i na koniec program. Masz juz niezly wzrost za nieduza kase. Pozniej program skrzyni na szybszy i juz latasz spokojnie. Wlasnie ja chce tylko tyle zrobic w tym aucie, nie chce pakowac nie wiadomo jakiej kasy. Chce ja podciagnac delikatnie za grosze. Program do skrzyni i silnika bede poki co aktualizowac ( zgodnie z serwisem BMW ) na najnowszy, nie mam pojecia skad wziasc i jak przerobic calkowicie program skrzyni ( ponoc z Alpiny komputer sie bierze ). Hamulce chcialem Turbo Groove z EBC + EBC Red, ale z tego co czytam na forach to co drugiej osobie piszcza i zaczynaja bic po 1000km.. Ferodo strasznie pyla, tak samo jak EBC Green, wiem, ze lepiej hamuja, ale mnie strzela jak po 15km mam czarne felgi wiec chcialbym cos "ala" ceramic, mysle teraz nad ATE Ceramic i ori tarcze na dzien dzisiejszy. Mialem juz wczoraj zamawiac, ale wlasnie mysle czy ori tarcze czy ate powerdisk. Moze Turbo Groove + ATE Ceramic skoro EBC Red piszcza i zaczynaja bic ( tylko nie wiem czy bicie od klockow czy od tarcz, ale raczej od tego drugiego ![]() |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Z forum cougara mozna wiele wyczytac odnosnie tarcz ebc. Kosztuja duzo,a tak naprawde sa z nimi niemale problemy. Tak naprawde kasa wyrzucona w bloto. Lepiej wrzucic tarcze brembo luz ferodo lepszej polki do toego klocki tych ze firm. Ktos jeszcze wstwail naeiwrcane tarcze zimmermann albo ate do e38 na forum bmw-sport.pl
Nie jestem pewny czy to ten adres. Z opinii jakie widzisz o ebc nie jest to pomylka. Sam mam ebc,ale nie w 540i. Hamowanie jest spoko,ale myslalem, ze piszczenie ustanie po czasie. Jednak sie przeliczylem i wiem, ze nie kupie ich drugi raz a ferodo lub brembo. Za taka sama kase co ebc masz zastawy obu firm, a napewn lepsze, bo od lat sprawdzone. Ebc to jak widze dobra reklama tylko,chyba ze sie jakosc zepsula. Zdarzalo sie,ze nawet okladzina komus pekala. Jak juz chcesz cos zmienic, to zmien przod na konkretny z tarczami za grubsza kase,a tyl konkretne klocki. Tyle mysle wystarczy, a bedzie lepiej hamowac. |
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#80
|
![]() |
A jakie to tarcze i klocki za konkretna kase?
![]() edit: Dobra nie ryzykuje, zamawiam powerdisk + ate ceramic. Duzo ludzi poleca, wezme i sam sie przekonam. Jak bedzie zle to wroce do oryginalu. Dam znac jak sie sprawuje. |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Thursday, 10 July 2025 - 20:40 |