![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#41
|
|
User Dołączył: Wed, 22 April 2009 ![]() |
trochę w tym racji. Bo ja gdybym posiadał m5 to szkoda było by mi ją ciąć, dlatego nawet przez myśl mi nie przechodzi kupno tego fajnego auta. Dla mnie komfortem jest brak komfortu, tylko żona czasem narzeka
![]() Działaj |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#42
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
trochę w tym racji. Bo ja gdybym posiadał m5 to szkoda było by mi ją ciąć, dlatego nawet przez myśl mi nie przechodzi kupno tego fajnego auta. Dla mnie komfortem jest brak komfortu, tylko żona czasem narzeka ![]() Działaj Ano wlasnie, a ja dla porownania na przyklad jestem z dzieckiem na spacerze, dziecko sie chce za kierownica pobawic, a ja wskakuje od strony pasazera i zbedne instalacje przez ten czas wycinam ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#43
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
trochę w tym racji. Bo ja gdybym posiadał m5 to szkoda było by mi ją ciąć, dlatego nawet przez myśl mi nie przechodzi kupno tego fajnego auta. Dla mnie komfortem jest brak komfortu, tylko żona czasem narzeka ![]() Działaj oj tam oj tam, szkoda nie szkoda.....ja pocielem i niezaluje, moze mialbym watpliwosci przy mega mega zadbanym egzemplarzu bezwypadkowym z malusim przebiegiem ale jak widze grzebane auta z przeszloscia to odpalam lisa szybciutko zeby zakonczyc jej meczarnie a serce bedzie zylo w innym autku dalej LOL -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#44
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Kazdy ma co innego w glowie, a jak pisalem wczesniej, koszt napewno bedzie mniejszy niz zdrowa m5. Mnie od zawsze fascynowaly modyfikacje, dlatego wole cos sam zrobic i cieszyc sie z wlasnej pracy, a nie isc na latwizne i kupic cos gotowego.
Nie ma sensu sie spierac, tylko niech kazdy dziala jak mu sie podoba. Ja ze swojej strony zycze Wszystkim powodzenia i duuuuuuuuzo mocy. |
|
|
![]()
Post
#45
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
No dobra, powracajac do tematu
![]() Co myslicie o det3 do m62? Zakladamy, ze robimy modyfikacje wydechu, ukladu paliwowego (jesli to w ogole bedzie potrzebne), delikatnie dolotu (eliminujac przeplywke mozna juz cos tam zmodyfikowac). Swiniak daje pewne dodatkowe mozliwosci. Wszechobecne plotki gloszą, ze na wolnossaku nawet 10% mozna wycisnac z elektroniki. Nie jestem moze tak optymistyczny, ale dlubiac pare elementow z oryginalnego setupu, potencjal silnika przeciez rosnie. Czy warto? Nie wliczajac kosztow strojenia, cena ecumastera dla dodatkowych chocby 20KM dla mnie wydaje sie jeszcze atrakcyjna. W moim przypadku przeklada sie to na ok 100kg masy wozu... Takze pytanie raczej powinno brzmiec: Czy jest szansa spokojnie wyciagnac te 20KM i ze 20Nm dzieki swince? -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#46
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
CHRIS pytałeś o moc na podtlenku więc piszę bo dziś hamowałem w niepołomicach wyszło mi aż nie wieżę ale 300ps i 410nm, a na nitro 377ps 550nm nie wiem dlaczego ale ponoć ludzie piszą że 4,4 nie trzymają serii a mam pytanie do kogoś kto wie trzy może mieć więcej przez to że mam walnięty czujnik zasysanego powietrza bo po diagnozie tak pokazuję na kompie że jest -41 i może dostaję więcej paliwa ? PS- wydech mam bez x tylko końcowy , dolot seria puszka i filtr, elektronika seria auto hamowane na 3biegu do 160km/h
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#47
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Ktory masz rocznik silnika wlozonego do e30?
Jesli jest to ten sprzed 9/98 to masz wieksza przepustnice,kolektor dolotowy,przeplywke oraz caly uklad dolotowy od filtra do przeplywki i za nia. Dzieki temu modele przed zmiana na male udziwnienia i elektronicza przepustnice mialy o ok 8% wiekszy przeplyw powietrza niz te po zmianach. Latwo sie domyslic skad taki wynik, a nie inny. Zmien te wszystkie elementy,ktore wymienilem oraz przepustnice na wieksza z usa (nie jestem pewny), a zobaczysz ze parametry sie zmienia w nowszym modelu. http://www.dinancars.com/shop/index.aspx?s...rt-Wagon#page=1 http://www.dinan540.com/MODIFICATIONS/modifications.html Przeczytaj dokladnie tematy na stronach i zobaczysz o czym mowie. Dinan sprzedaje czesci, ktore mozna nabyc uzywane za male pieniadze, po cenach niewyobrazalnych. Tu jest temat HighMana o tym jak przerobic domowym sposobem dolot, a konkretnie puszke, aby uzyskac niemaly wzrost parametrow http://www.racingforum.pl/index.php?showto...=540i&st=80. U dolu ori puszki jest rurka, ktora sie zweza. Jesli sie to wytnie i doprowadzi rure o wiekszej srednicy powiedzmy az do zderzaka, mysle ze bedzie to znaczacy wzrost przez zmniejszenie temperatury powietrza az do przepustnicy. Widzialem takie cos zrobione w fordzie cougarze i sam bede takie cos robil,wiec majac wiekszy silnik masz wieksze przyrosty. Powodzenia |
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#48
|
![]() |
CHRIS pytałeś o moc na podtlenku więc piszę bo dziś hamowałem w niepołomicach wyszło mi aż nie wieżę ale 300ps i 410nm, a na nitro 377ps 550nm nie wiem dlaczego ale ponoć ludzie piszą że 4,4 nie trzymają serii a mam pytanie do kogoś kto wie trzy może mieć więcej przez to że mam walnięty czujnik zasysanego powietrza bo po diagnozie tak pokazuję na kompie że jest -41 i może dostaję więcej paliwa ? PS- wydech mam bez x tylko końcowy , dolot seria puszka i filtr, elektronika seria auto hamowane na 3biegu do 160km/h No to niezle, ile Cie kosztowala impreza? Zreszta na podtlenku sie nie jezdzi ciagle to tez nie jest takie efektowne podniesienie mocy. Ja porobie kilka modow i zobacze ile kucykow mi pokaze. Bede Was informowal nabiezaco. |
|
|
![]()
Post
#49
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
1-silnik był 98 r 2- ale jaka impreza bo koszty hamowania to 100zł a nabicie butli wczoraj to 290zł bo nic nie było w niej gazu już
![]() -------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#50
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Masz zatem ten z vanosami albo pojedynczym i mozesz w nim jeszcze wiecej pokombinowac za nieduza kase. Pierwsza rzecza jaka mozesz wymienic jest kolektor dolotowy z rocznika 97, pozniej przeplywka z tego samego roku oraz wszelkie przewody miedzy tymi elementami i za przepustnica. Do tego elektroniczna przepustnica chyba z usa o wiekszej srednicy i mozesz wyciagnac niezly wynik. Wydech w dobrej firmie,na koncu chip albo swinka i masz juz niezly wynik bez turbo. Co wtedy jak dodasz nitro??????????? MASAKRA !!!!!!!!!!
|
|
|
![]()
Post
#51
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 12 April 2007 Skąd: Karczew ![]() |
Czyli wymieniamy przepływkę co się równa od razu ze strojeniem , to może lepiej się jej pozbyć , a jak stroić to wymienić wszystko na raz , czyli kpl dolot i kpl wydech . I ile się na tym zestawie wyciągnie 330 za 6-8 tyś zł ?
: edit , a patrząc po projektach u PUZa to nawet 320 nie będzie ![]() |
|
|
![]()
Post
#52
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
dawca silnika był z 98r angol albo styczeń albo luty o ile dobrze kojarzę i ja mam bez vanosa i na manualnej przepustnicy na linkę modził już nie będę tego silnika bo w razie zagrożenia włączam taki mały niebieski guzik i katapulta
![]() ![]() -------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#53
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Tue, 05 January 2010 Skąd: z garażu ![]() |
Zchamuj na 4biegu to już nie będzie tak kolorowo.Niewiem dlaczego cię zchamowali na 3cim biegu?
|
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#54
|
![]() |
Masz zatem ten z vanosami albo pojedynczym i mozesz w nim jeszcze wiecej pokombinowac za nieduza kase. Pierwsza rzecza jaka mozesz wymienic jest kolektor dolotowy z rocznika 97, pozniej przeplywka z tego samego roku oraz wszelkie przewody miedzy tymi elementami i za przepustnica. Do tego elektroniczna przepustnica chyba z usa o wiekszej srednicy i mozesz wyciagnac niezly wynik. Wydech w dobrej firmie,na koncu chip albo swinka i masz juz niezly wynik bez turbo. Co wtedy jak dodasz nitro??????????? MASAKRA !!!!!!!!!! No to ja wlasnie takie cos bede robic. Kolektor dolotowy na poczatek. Nie wiem tylko co przeplywka da? I co z tymi przewodami? Masz na mysli te od powietrza? No ja wiem, ze trzeba pod zderzak doprowadzic powietrze, bo normalnie sa zwezki i slabo zasysa. A wieksza przepustnica co daje? Bo jestem w fazie wymieniania swojej wiec moze od razu bym te wieksza kupil? http://dinan540.com/SPECS/specs.html#Throttlebody Ten gosciu madrze pisze, ale jeszcze wszystkich jego patentow nie ogarnelem. |
|
|
![]()
Post
#55
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Kaczka23
Wiec masz jeszcze model sprzed 9/98 i dlatego masz 300ps bez niczego. Nie musisz nic zmieniac, bo to jest wlasnie najbardziej modyfikowalny silnik. Jest podatny na wszelkie zmiany. A jesli usunales zwezke to powinienes miec nawet wiecej niz 300ps. Dobry wydech przydalby sie bez kaotw, ktore tez moga juz blokowac, wkladka inna, np k&n, i wtedy elektronika. Chris Szukalem kolektora i nie ma nigdzie. To musi byc najlepiej z rocznika 97,aby byc pewnym ze ma wieksze kanaly dolotowe. To samo z przepustnica i przeplywka. Przewody to te rurki miedzy tymi elementami,doprowadzajace powietrze az do przepustnicy. Masz przepustnice na linke czy elektorniczna? Jak jest napisane na stronie Dinan'a, djae to wszystko 8% zysku powietrza do silnika czyli wieksza srednice kazdego elementu. Jak pisalem wczesniej, sam zabieram sie za cougara i wymieniam elementy z mondeo st200(gorny i dolny kolektor,przeplywka,przepustnica 60mm zamiast 55mm,guma miedzy przepustnica i przerobie sam air box). Da mi to wieksza ilosc zimnego powietrza doplywajacego do silnika i lepsze parametry. Jakub1t Nie wiem jak w bmw,ale w fordzie cougarze nie musisz zmieniac elektroniki, wymieniajac przeplywke w zwyklym V6 na ta z st200, wiec mysle ze nie ma takiej potrzeby. To trzeba bardziej zglebic i wtedy mozna powiedziec, ze jest taka potrzeba. |
|
|
![]()
Post
#56
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
m52owner dlatego na 3 bo mam jakąś awarię jak z dłowię auto z niskich obrotów tak około 2000tyś na 4 albo 5 biegu i chciał bym do odcinki dojść to łapie jakiegoś błenda i jest w takim trybie że jak dasz gaz do dechy to jest tylko 4tys obrotów będę teraz wymieniał pompę paliwa i jak tego nie będzie to jadę na powtórne pomiary a skoro mam ja na 3ce 160kmh a kolega w też e30 4,4 na 4ce 155kmh bo mamy inne dyfry to dlaczego będzie różnica ? a kolega też tam hamował auto 4,4 na wanosie i silnik chyba z 2002r i wyszło 285 i coś ok 420nm a wydech ma z siemianowic MG wiec może być tu trochę prawdy z tymi silnikami jak piszecie , CHRIS- ja tylko w puszce zrobiłem dziurę ,rury nie dawałem do zderzaka , wydech przelot do końca katów nie mam jest za to ostatni końcowy za 160zł z kochanowa koło krakowa ,,,PUNISHERRR filtr będzie k&n może coś da , a można jeszcze zyskać parę koni i to w bardzo prosty sposób dowiedziałem się tego na własnej skórze panowie visko bierze i to sporo bo nie miałem a jak założyłem to było znać na aucie jak się w łączyło na maxa
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#57
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Powiedz mi jak wyglada ta dziura w puszce. Czy jest to poprostu dziura i zadnego przewodu do tego? Jesli tak, to zle zrobiles, bo bedzie ssal cieple powietrze z silnika. Jak doprowadzisz rure do zderzaka, od razu masz izolacje termiczna (penwie niewielka,ale lepsza niz nic), a do tego zimne powietrze zmniejszy temperatura do samej przepustnicy o polowe, a o to wlasnie chodzi. Dlatego te systemy niby daja zysk, poniewaz nazywaja sie dolot zimnego powietrza (cold air intake). O to przeciez chodzi w silniku,aby dostarczyc jak najwiecej zminego powietrza.
Masz nitro,wiec powinienes wiedziecc, ze obniza ono temeprature gazow, a do tego azot reagujac z tlenem, ktory sie spala daje taka naprawde wiecej tego gazu, co dziala jak dodladowanie. Jakos tak to bylo. Moglem cos pokrecic,ale wiem ze tlen reaguje szybciej z azotem ni sam, dlatego amsz nagle takiego kopa. Nie mam pojecia o jakiej puszce koncowej piszesz, ale za ta cene to jest chyba jakis bubel jak z allegro. To moze tez odbierac moc,a nie ja dodawac. Najlepiej byloby sie zaopatrzyc w kolektory supersprinta,ale to koszt jak pisalem min. 8tys zl,chyba ze znajdziesz uzywane za mniej. Graniczy to z cudem jednak. Doprowadz lepiej rure w miejsce zwezki i do zderzaka w jakis sposob ja przymocuj. Zobaczysz poprawe. Ja bede tak robil w cougarze w ten weekend i opisze co sie zmienilo,ale to juz bylo robione, wiec mysle ze bedzie sie lepiej zbieral. |
|
|
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#58
|
![]() |
Chris Szukalem kolektora i nie ma nigdzie. To musi byc najlepiej z rocznika 97,aby byc pewnym ze ma wieksze kanaly dolotowe. To samo z przepustnica i przeplywka. Przewody to te rurki miedzy tymi elementami,doprowadzajace powietrze az do przepustnicy. Masz przepustnice na linke czy elektorniczna? Jak jest napisane na stronie Dinan'a, djae to wszystko 8% zysku powietrza do silnika czyli wieksza srednice kazdego elementu. Jak pisalem wczesniej, sam zabieram sie za cougara i wymieniam elementy z mondeo st200(gorny i dolny kolektor,przeplywka,przepustnica 60mm zamiast 55mm,guma miedzy przepustnica i przerobie sam air box). Da mi to wieksza ilosc zimnego powietrza doplywajacego do silnika i lepsze parametry. Kurcze, a robil ktos tak i podnioslo moc? Bo, ze dolot sie robi i kolektor wymienia to jest 100%, ale, ze przeplywke i przepustnice z przed 98 sie daje to pierwsze slysze, pewnie jakas adaptacja potem czy cos? Co daja te dwa ostatnie elementy? Hamowal ktos? Mam elektroniczna przepustnice. Wydech narazie zrobie przelot i zobacze co to da, ale poki co doprowadzic do serii to 1 sprawa. Jak powinna przepustnica w INPA pracowac? Wie ktos? Jakie dane podczas otwierania sprawnej maja isc z czujnikow? Bo chcialbym swoja sprawdzic pod kompem ![]() |
|
|
![]()
Post
#59
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Mysle ze serie masz w tym silniku. On jest zdlawiony wlasnie przepustnica i wszystkimi dolotami do niej z przeplywka wlacznie. W opisie modyfikacji Dinan'a jest opisane wszystko, tylko musisz poszukac. Daje to wieksza srednice przeplywu powietrza, co daje przyrost mocy i momentu. Niestety nie mozesz wymienic tej ze 'starego'modelu,gdyz jest na linke. To juz grubsza sprawa i za wieksze pieniadze. Wysle Ci opis modow cougara i zobnaczysz co mozna zyskac w silniku o polowe slabszym,wtedy powiesz co to da w 4.4.
|
|
|
![]()
Post
#60
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
puszkę filtra mam orginalną od tego silnika z bmew e38 ona miała taki okrągły mały wlot na spodzie a ja zrobiłem 2gi i tyle, dolotu zimnego powietrza bez cięcia blachy będzie ciężko zrobić bo w e30 jest ciasno a ciepłego powietrza nie ciągnie bo puszka jest prawie zimna a jak jedzie to koło lampy i antrapki wlatuje świeże zimnawe polskie powietrze ,
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:40 |