![]() |
![]() ![]() |
![]() |
gość_ChriS._* |
![]()
Post
#21
|
![]() |
http://allegro.pl/emulator-sondy-lambda-na...2184391851.html
Kolega dal mi linka ![]() ![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
jak znajdę wykres to ci powiem bo już nie pamiętam a będę teraz w tym tygodniu hamował to bede wiedział dokładnie
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Dzieki za informacje. Kiedys i ja sie zajme przerobkami, ale najpierw musze znalezc odpowiednia i zadbana 540i w manualu.
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
powodzenia w szukaniu jak coś będę wiedział to dam info
-------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
Silnik 4.4 ma jeszcze inne zalety, ktorych nie ma M-ka, mianowicie nie traci az tak na mocy(nie wiem dlaczego M5 ma az takie braki) oraz kreci sie od dolu i lepiej zbiera. Gdyby 540i mialo tylny most, srzynie i te same parametry oraz mase, mysle ze objechaloby M5. niby jak? -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Spojrz na dane techniczne oraz w jakim przedziale uzyskuje moc maksymalna 4.4, a M5 e39. M-ki zaczynaja sie rozkrecac dopiero od wyzszych obrotow, a 4,4 ciagnie juz od dolu. Zarzuc graty od M-ki i osiagnij moc 400KM w obu samochodach, a zobaczysz ze 540i objedzie M5.
M-ka ma blokowany dyfer, co juz pozwala na lepsze przyspieszenie,wiec zmiana tego da juz niezly efekt. O reszcie nie bede juz wspominal, bo to juz bedzie naprawde niezla maszyna po wszystkich zmianach. Mam nadzieje, ze kiedys uda mi sie zrealizowac plan jaki chce wykonac i wtedy przekonam sie,ze mozna za mniejsza kase zbudowac szybkie e39,moze nawet tak szybkie jak M5. |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
Spojrz na dane techniczne oraz w jakim przedziale uzyskuje moc maksymalna 4.4, a M5 e39. M-ki zaczynaja sie rozkrecac dopiero od wyzszych obrotow, a 4,4 ciagnie juz od dolu. Zarzuc graty od M-ki i osiagnij moc 400KM w obu samochodach, a zobaczysz ze 540i objedzie M5. jak z 4.4 zrobisz 400KM to bedzie jechalo tak samo jak m5, masz dziwne porownania, 4.4 to cywilne auto ,m5 ma sportowa charakterystyke , za cene zrobienia z 4.4 400KM to juz bys sobie 2 silniki s62 kupil wiec porowniania z dupy -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Zeby osiagnac 400KM z 4,4 nie potrzeba 30tys zl, bo tyle kosztuja 2 zdrowe silniki M5, a moze i wiecej. Byc moze i M5 jest sportowe, ale tez troszke przesadzone i owiane legenda. Jest to owszem wspanialy samochod, ale mozna go spokojnie objechac nawet z mniejsza moca, a nikt jeszcze takiego wyniku nie osiagnal. Do tego jest lzejsze,wiec ma szanse na pobicie M5. Poczekamy, zobaczymy i wtedy najwyzej przyznam racje.
Poza tym kazdy wie ze M5 nie trzyma mocy i czesto jest duzym zaskoczeniem na hamowni wynik jaki osiaga. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Frequent User Dołączył: Sun, 04 December 2011 Skąd: kolo KRAKOWA ![]() |
M5 to M5 a 4,4 to 4,4 myślę że trochę brakuję bo jak by nie było to ponad 100ps i nie tylko i do setki też jest różnica nie mała ale jak by troszkę gazu psiknąć do 4,4 to może może
![]() -------------------- BMW E30 4,4 V8- kompresor - BMW E90 330D BMW -60 535D BMW F10 = BMW E46 M3
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
Zeby osiagnac 400KM z 4,4 nie potrzeba 30tys zl, bo tyle kosztuja 2 zdrowe silniki M5, a moze i wiecej. Byc moze i M5 jest sportowe, ale tez troszke przesadzone i owiane legenda. Jest to owszem wspanialy samochod, ale mozna go spokojnie objechac nawet z mniejsza moca, a nikt jeszcze takiego wyniku nie osiagnal. Do tego jest lzejsze,wiec ma szanse na pobicie M5. Poczekamy, zobaczymy i wtedy najwyzej przyznam racje. Poza tym kazdy wie ze M5 nie trzyma mocy i czesto jest duzym zaskoczeniem na hamowni wynik jaki osiaga. to powiedz mi ile potrzeba zeby zrobic z 4.4 400KM i jak? nie nitro bo to jest banal pozatym na dluzsza mete nitro wychodzi drozej niz S62 - pogadaj z ludzmi co to maja to sie dowiesz M5 jest legenda i zawsze bedzie a 4.4 to wszedzie wkladali i nierobi na mnie zadnego wrazenia ba nawet wole charakterystyke M60B40 niz 4.4, 4.4 jest lzejsze ale tylko dlatego bo nie jest przygotowane pod 400KM M5 nie trzymaja mocy - pewnie nie ale teraz zobaczmy jakie przebiegi mialy te auta schamowane, m5 to nie jest zwyczajny silnik i jesli ma nakulane 150tys km to pewnie cos sie zuzylo,pozatym czesto przeplywki sa tutaj problemem, i tak padniete m5 porobi serie 4.4 jakkolwiek na to patrzec. -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Nie ma co porownywac ok 300KM do ok 400KM. Silnik 4.0, watpie aby byl lepszy od 4.4, gdyz tez zostal zdlawiony przez bmw do tej samej mocy co 4.0. Wystarczy troche poszukac i jest wiele informacji na ten temat oraz posty wielu uzytkownikow na temat. Te silniki mialy wiele elementow, zmienionych, ktore umiejetnie wykorzystane, potrafia niezle namieszac. Wiem ze na forum ktos mial 540i o mocy 360KM, bez nitro i niezle to jezdzilo, a mysle ze to nie wszystko, co ten silnik potrafi. Trzeba tylko wiedziec co i jak zrobic.
Nie twierdze ze bazowy jest lepszy,ale zmodyfikowany moze byc. Jak pisalem, nikt jeszcze takiego poziomu chyba nie osiagnal z manualem. Alpina miala automat i byla ciezsza niz M5, a przy nizszej mocy juz M5 mialo co robic. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
Nie ma co porownywac ok 300KM do ok 400KM. Silnik 4.0, watpie aby byl lepszy od 4.4, gdyz tez zostal zdlawiony przez bmw do tej samej mocy co 4.0. Wystarczy troche poszukac i jest wiele informacji na ten temat oraz posty wielu uzytkownikow na temat. Te silniki mialy wiele elementow, zmienionych, ktore umiejetnie wykorzystane, potrafia niezle namieszac. Wiem ze na forum ktos mial 540i o mocy 360KM, bez nitro i niezle to jezdzilo, a mysle ze to nie wszystko, co ten silnik potrafi. Trzeba tylko wiedziec co i jak zrobic. Nie twierdze ze bazowy jest lepszy,ale zmodyfikowany moze byc. Jak pisalem, nikt jeszcze takiego poziomu chyba nie osiagnal z manualem. Alpina miala automat i byla ciezsza niz M5, a przy nizszej mocy juz M5 mialo co robic. silnik 4.0 ma bardziej sportowy charakter niz 4.4 przejedz sie kiedys 4.0 to zobaczysz o czym mowie, 4.4 zostalo zdlawione tylko na papierze bo dobra seria ma ok 300KM pewnie ze idzie zrobic z tego moc ale koszty sa duze a o wiele latwiej wrzucic 4.6 lub 4.8 no albo S62 i nietrzeba experymentowac, no zeby dogonic ta M5 to troche trzeba siana nawkladac i koniec. -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
User Dołączył: Sun, 17 July 2011 ![]() |
Wlozenie s62 nie nalezy do latwych zadan i to wszystko kosztuje nie male pieniadze. E34 jest tez lzejsze i to nie malo, wiec bedzie lepiej. Dokladnie na papierze, a wiec mala obrobka dolotu sposobem HigMana, kolektory supersprinta,kompletny wydech, wydajniesza pompa paliwowa,wtryski, czyszczenie wszystkiego, przedluzka przepustnicy i na koniec smt-3. Mysle ze powinno sie dobic do niezlego poziomu.
Nie ma sensu sie wiecej spierac. Jak ktos cos takiego zlozy albo mi sie uda, to wtedy porozmawiamy. Na chwile obecna nie ma chyba 540i e39 bez turbo,nitro i kompressora, ktore moze objechac M5, chyba ze sie myle, niech mnie ktos poprawi. |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
User Dołączył: Wed, 22 April 2009 ![]() |
i pewnie nie będzie bo jak można objechac zwykłym silnikiem o mniejszej pojemności, silnik bardziej sportowy, który był testowany i projektowany do tego celu. Pomimo złożenia do kupy masy dobrych części nie jest powiedziane że one przyniosą efekty. Napewno taniej wyjdzie wsadzić s62, i pewniej. Złożenie silnika trwa, kosztuje i wymaga.. Wiedzy.
Pozdrawiam i nie zniechęcam. |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy ja wiem, czy e34 jest tyle lżejsze. Mi się wydaje, że ważą podobnie, można e39 waży na przykład 1660 kg, nie wydaje mi się, żeby e34 540 była tyle lżejsza.
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
Czy ja wiem, czy e34 jest tyle lżejsze. Mi się wydaje, że ważą podobnie, można e39 waży na przykład 1660 kg, nie wydaje mi się, żeby e34 540 była tyle lżejsza. e34 540i wazy ok 1640-1620KG e39 moze byc ciutke ciezsza w zaleznosci od wyposazenia i wersji itp , w e39 duzo jest aluminiowych gratow bo auto niezle spuchlo i trzeba bylo ratowac to mase min tylny wozek i laczniki, zaciski hamulcowe, przednie zwrotnice, przednie wachacze itp itd -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 January 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Czyli masa praktycznie ta sama, a m62 jednak bywają mocniejsze od m60. Startował ktoś z Was 540 na 1/4 mili? Jakie czasy te auta kręcą mniej wiecej?
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
Czyli masa praktycznie ta sama, a m62 jednak bywają mocniejsze od m60. Startował ktoś z Was 540 na 1/4 mili? Jakie czasy te auta kręcą mniej wiecej? e39 540 robi 1/4 w okolo 14-15s, to takie chwiejne, bo bez szpery wiadomo... Moja e39 540 wazyla 1750kg z prawie pustym zbiornikiem. Z tak nabitej wersji da sie zrzucic ponad 400kg! Ogarnieta i odchudzona w ten sposob 540 juz bedzie sie blisko trzymac seryjnej M5. Milo by bylo jednak objezdzac takie M5. Do tego jednak bedzie potrzebne delikatne, umiejetne dmuchniecie kompresorem. Jakies 0,4 - 0,5 bara powinno zapewnic wystarczajaca moc i moment... Mam juz pewna koncepcje, nawet jeden kompresor juz czeka, ale do projektu jeszcze trzeba duzo srodkow i jeszcze wiecej wolnego czasu... ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 07 November 2004 Skąd: Nottingham,UK ![]() |
e39 540 robi 1/4 w okolo 14-15s, to takie chwiejne, bo bez szpery wiadomo... Moja e39 540 wazyla 1750kg z prawie pustym zbiornikiem. Z tak nabitej wersji da sie zrzucic ponad 400kg! Ogarnieta i odchudzona w ten sposob 540 juz bedzie sie blisko trzymac seryjnej M5. Milo by bylo jednak objezdzac takie M5. Do tego jednak bedzie potrzebne delikatne, umiejetne dmuchniecie kompresorem. Jakies 0,4 - 0,5 bara powinno zapewnic wystarczajaca moc i moment... Mam juz pewna koncepcje, nawet jeden kompresor juz czeka, ale do projektu jeszcze trzeba duzo srodkow i jeszcze wiecej wolnego czasu... ![]() no dobra ale M5 tez idzie odchudzic.....porownanie pustego a pelnego auta bezsensu -------------------- ..........
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sat, 27 September 2008 Skąd: Warszawa/Radom ![]() |
no dobra ale M5 tez idzie odchudzic.....porownanie pustego a pelnego auta bezsensu Jasne, to oczywiste ![]() Napisalem o kompresorze... Niby tez mozna powiedziec, ze do M5 mozna wlozyc kompresor. I sie okaze, ze zadne porownania i wyscigi na 1/4 mili nie maja sensu, bo za pomoca czynnikow masa + moc mozna z ogromnym prawdopodobienstwem obstawiac wygranych... Gdzie indziej lezy pies.... Kupic M5 aby miec jakies tam konkretne osiagi, lub kupic E39 540 i jeszcze odebrac troche kasy z wybebeszania (np ja tak zrobilem) i miec zblizone osiagi - to jest roznica, i to kolosalna. Przeciez to w kasie lezy glowny problem, nie ma sie co oszukiwac... Idac dalej za ciosem, ze swoim 4.4 bez obaw moge sobie ekperymentowac, bo koszt kolejnego silnika jakos tam jestem w stanie udzwignac, a wysadzic w M5 silnik, lub nawet dwa w sezonie... i wakacje przez najblizsze kilka lat spedzamy na balkonie ![]() -------------------- pozdrawiam,
Exec |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 04 July 2025 - 11:40 |