Shoutbox 0 nowych PW 


7 Stron V  « < 4 5 6 7 >  
Reply to this topicStart new topic
> Chip tuning e39 540i
Punisherrr
post Mon, 22 Dec 2014 - 19:53
Post #101


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





CYTAT(Kmicic 540 @ Mon, 22 Dec 2014 - 14:04) *
Ja tez dużo zmian planuje w swojej m62b44tu. Mam już przygotowane metalowe katy z M5+ środkowy+końcowy z Alpiny, do tego zrobie zimny dolot ze zderzaka+ tgz. trąbka z Alpiny. Mam juz wrzucony kolektor dolotowy z wiekszym przepływem z werscji b44nv. dało to tyle że cały wykres sie przesunał do góry, co srednio mi pasuje. Mam nadzieje ze po modach bardziej wydajnego układu wydechowego poprawią sie parametry. Myśle tez nad budową kolektorów wydechowych, na wzór supersprinta. Na koniec wszystkiego wleci soft ecu i skrzyni z Alpiny 4,6l Zobaczymy jakie to da efekty. jeden mój znajomy tak zrobił i jest bardzo zadowolony...tyle że ma e39 540i w manualu wink.gif



Jesli masz tu silnik, wrzuc tylko kolektory z katami od m5, a napewno beda lepsze niz te od vanosa. Dolot wlasnie duzo da, ale to, ze wykres sie przesunal to normalne, gdyz dodales wiekszy kolektor i masz wiecej powoetrza wyzej, wiec mozesz ja wkrecac ostro na obroty, co da zysk ok 10-20 koni pod koniec skali obrotomierza.
Jesli wrzucisz kolektory od m5o je usuniesz, odetkasz wydech i dolozysz juz mape jak sie nie myle, to zobaczysz jak bedzie ciagnac.

Od zawsze wiadomo, ze dolot i wydech ida w parze, a polaczone z innym softem to juz orkiestra!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 22 Dec 2014 - 19:53
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Punisherrr
post Mon, 22 Dec 2014 - 19:57
Post #102


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





CYTAT(KonradGT @ Mon, 22 Dec 2014 - 11:39) *
W jednej Hondzie wyjęcie zwężki w przepustnicy daje 15 koni biggrin.gif (z 75 na 90 o ile dobrze pamiętam), przyrost procentowy jest duży, zatem ja wierzę w co kolega wyżej napisał. Jest przecież temat na RF, jak wszyscy odradzali wycięcie katów w M6xB4x, a de facto po zrobieniu tego auto odzyskało serię, czy nawet ponad biggrin.gif


Tak samo jak kazdy odradzal zmiane kolektora od m54 do m52. Dolot, wydech i chip, daly spore zyski, a wrecz poziomy 330 o zdrowym silniku.

Tuning wymyslono w jakims celu i nie jest to tylko glupi zart
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Tue, 23 Dec 2014 - 19:34
Post #103


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





Napewno sie pochwale rezultatami, ale to dopiero na wiosne... też jestem zdania że jak robić to robić kompleksowo a nie tylko sportowy filtr i sportowa końcówka wydechu wink.gif he he
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Tue, 23 Dec 2014 - 19:46
Post #104


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





CYTAT(Lincoln e30ix @ Mon, 22 Dec 2014 - 17:01) *
To wrzuć wykres jak to teraz wygląda.

Z kolektorami to jest tak, że naprawdę ciężko je zbudowac i upchnąć, sam długo nad tym myślałem, podpytywałem fachowców, ale mało kto chciał ruszać.
Najepszym modem będzie...swap na manuala;-)

Nie mam wykresu i pewnie nigdy nie bede miał ( automat) ale mam wykonane pomiary przyśpieszenia i elastyczności, które juz duzo powiedzą o kierunku i słuszności wykonanych modyfikacji. No i jak sądze mam ten dar że czuje swoje każde auto, także zdam relacje czy jest lepiej czy gorzej, czy ewentualnie bez zmian.
Co do kolektorów to nie jest łatwo, to prawda ale znam kilka osób z polski co zrobiła customowe kolektory do V8 , ( mam już dokumentacje zdjeciowa nawet) Jak dobrze pójdzie to sam sobie to ogarne, bo nie mam zamiaru przepłacać 5-9 tys zł za kilka rurek wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Tue, 23 Dec 2014 - 20:09
Post #105


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Jesli masz vanosy, to poszukaj kolektorow od 540 bez nich. Sa rurowe i zobacz zwezenia jakie posiadaja. Wstarczy je poprawic i powinno to cos dac.

Bez prob i bledow niczego sie nie osiagnie.

Powodzenia w modach i niech moc bedzie z Wami!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Tue, 23 Dec 2014 - 20:37
Post #106


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





CYTAT(Kmicic 540 @ Tue, 23 Dec 2014 - 19:46) *
No i jak sądze mam ten dar że czuje swoje każde auto, także zdam relacje czy jest lepiej czy gorzej, czy ewentualnie bez zmian.
Co do kolektorów to nie jest łatwo, to prawda ale znam kilka osób z polski co zrobiła customowe kolektory do V8 , ( mam już dokumentacje zdjeciowa nawet) Jak dobrze pójdzie to sam sobie to ogarne, bo nie mam zamiaru przepłacać 5-9 tys zł za kilka rurek wink.gif


Tzn kierujesz się dupohamownią tongue.gif

W kolektorach nie chodzi o pospawanie kilku rurek...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Wed, 24 Dec 2014 - 11:48
Post #107


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





CYTAT(Lincoln e30ix @ Tue, 23 Dec 2014 - 20:37) *
Tzn kierujesz się dupohamownią tongue.gif

W kolektorach nie chodzi o pospawanie kilku rurek...

Tak, dokładnie... dupohamownia... No cóż mam wrażliwy tyłek wink.gif
A odnośnie kolektorów, to wiem że to nie tylko zwykłe rurki, pisząc " kilka rurek" miałem na myśli ilość materiału- ale tak na serio, kto robiąc Ci takie kolektory na zamówienie ( różne firmy w polsce) coś wylicza, testuje to, poprawia i dopasowuje pod konkretny silnik??? Nie oszukujmy sie! Polska to nie NASA, spawarka, katówka i ogień, aby klient jak najszybciej wyjechał i zapłacił kase. Takie firmy jak Acrapovic, Supersprint, Eismann robią to profesjonalnie, ale mają zaplecze badawcze, inżynierów ale ceny tez sa z kosmosu. Myślisz że ktoś w Polsce bedzie sie przejmował moimi kolektorami robiac je za kwote 2-3 tys czy tam wszystko jest dobrze policzone??? Bardzo watpie. A ja zresztą mam plan zrobić takie kolektory za cene materiału, + pare browarów dla brata za spawanie. A jak to wyjdzie i czy coś da to sie okaze, sądze że na pewno bedzie lepiej niż seryjny kolektor od m62b44tu;)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Wed, 24 Dec 2014 - 15:15
Post #108


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Mi tłumaczyć nie musisz, niedawno leżał u mnie taki zestaw:



Sęk w tym, że to właśnie zaplecze badawacze i inzynierowie kosztują najwięcej tongue.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Wed, 24 Dec 2014 - 16:05
Post #109


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Lincoln skad masz te kolektory?
Zajefajne sa i pewnie nie kosztowaly az tak duzo, no chyba, ze to supersprint?
Raczej nie, bo one wygladaja jeszcze lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Thu, 25 Dec 2014 - 23:21
Post #110


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





One nie mają ładnie wyglądać, tylko działać. Majątku nie kosztowały, ale o kwotach rzędu 2-3tyś nie ma co myśleć. Po RL i kreskach widać, że przyrosty są, a jeszcze trzeba to wystroić.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Fri, 26 Dec 2014 - 16:19
Post #111


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Mialem na mysli wyglad supersprinta, a to co pod maska, to nikt raczej nie widzi. Wlasnie, czy dzialaja to najwazniejsze. Skoro nie 2-3 tys, to ile jesli mozna zapytac?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Fri, 26 Dec 2014 - 19:43
Post #112


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





Na równoodleglościowe to one nie wygladaja. Jakiejś konkretnej firmy , czy customowe?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Taffarel
post Sun, 28 Dec 2014 - 23:27
Post #113


Forum Homee
Dołączył: Wed, 18 May 2005
Skąd: znienacka





jakby ktoś miał takiego supersprinta, czy innego sprawdzonego i pozyczyl na wzor na pare dni, to moj kolega może zrobić dokladna kopie, identyczna w 100%, ostatnio do pagani zondy po dzwonie detale dorabial, gosc jest przekozak


--------------------
BMW 135i
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Mon, 29 Dec 2014 - 07:48
Post #114


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





Tylko w jakiej cenie? bo jak 3-5 tys to dziękuje bardzo wink.gif Pewnie kila osób ma ale nikt Ci nie udostępni... ot cała prawda.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Mon, 29 Dec 2014 - 08:57
Post #115


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





Ta, bo kupione kolektory większość trzyma się na półce... Proponuję pierw wyjąć, włożyć, spasować kolektory, zerknąć ile jest miejsca pod maską i wtedy dyskutować na temat "równelogłości", firm i kosztów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Mon, 29 Dec 2014 - 10:26
Post #116


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





Kiedys na forum usa bodajze, chlopaki zalozyli temat kolektorw i jeden gosc, ktory posiadal firme zajmujaca sie wydechami zrobil lepsze kolektory niz supersprint. Bly chyba troche tansze niz upersprint, ale wygladaly lepiej i przyrosty na tym samym poziomie lub tez wieksze. Nazywaly sie meduza i byly rownolegloscienne.
Pod macha praktycznie nie ma miejsca!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GREGOR10
post Mon, 29 Dec 2014 - 12:13
Post #117


Forum Homee
Dołączył: Mon, 20 April 2009
Skąd: Jasło





Sory że się wcinam - Ja miałem supersprinta na 8kzł w 1.8T i zabrał 7km i 7 nm w stosunku do wydechu ori S3. Aczkolwiek wrażenia akustyczne bez porownania. Nie mówie że w każdym przypadku tak jest, ja opisuje tylko mój.


--------------------
GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Punisherrr
post Mon, 29 Dec 2014 - 14:07
Post #118


User
Dołączył: Sun, 17 July 2011





To nieciekawy przypadek, ale moze jakbys dorzucil dolot i remap, wtedy bylby wzrost?

Sam bym tyle nie wydal, podobnie jak za walki, ktore podniosa moc o 20KM. Najlepsza opcja za taka kase, to wydech w dobrej firmie wlasniw spomnianej wczesniej MG Motorsport-chwali go wiekszosc uzytkownikow bmw,dolot tylu stozek z oslona termiczna i dolotem ze zderzaka, mapa/chip. Lacznie wyjdzie 4-5 tys i wzrost na poziomie 10% w NA i napewno w turbo wiecej. Kompresor to oczywiscie wymiana kola na kompresora i to samo, co w NA.
Kolektory, to juz strata kasy, gdyz lepiej sprzedac i kupic cos z turbo albo mocniejszy silnik.
Aby 540 skoczyla na poziom M5 e39 musimy zrobic wydech-2k pln,dolot 300-500zl,mape1,5-2k pln,kolektory 3-8k pln,glowice od m5 z walkami-ok 3-3,5k pln z montazem albo nowe walki tuningowe-ok 6-8k pln i wtedy moze 380KM da sie osiagnac. Jesli cos dalej, to kute tloki- ok 4-5k pln (wloska firma z ktora kiedy pisalem zrobi na wymiar). Mozna tez poszukac od alpiny,ale raczej ciezko znalezc uszkodzony silnik. Lepszabedzie m5 i rozwiercenie pojemnosci do ok 4.8, ewentualnie silnik z 550/650i i wtedy tloki od niego. Jak widzicie koszta beda tak duze, ze lepiej poszukac 550i i podlubac z dolotem,wyedechem i mapa albo wlasnie m5 e39.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Tue, 30 Dec 2014 - 07:50
Post #119


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





Panowie , mam taka prośbe do Was. Jesli ktos posiadał jakiekolwiek kolektory do silnika m62b44/tu customowe lub firmowe niech chociaz wrzuci fotki jeśli jakies posiada. Mi to na pewno ułatwi sprawe jak zrobic i poprowadzić takie kolektory. Z góry dziekuje smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Kmicic 540
post Tue, 30 Dec 2014 - 07:58
Post #120


User
Dołączył: Sat, 12 October 2013





CYTAT(Punisherrr @ Mon, 29 Dec 2014 - 14:07) *
Aby 540 skoczyla na poziom M5 e39 musimy zrobic wydech-2k pln,dolot 300-500zl,mape1,5-2k pln,kolektory 3-8k pln,glowice od m5 z walkami-ok 3-3,5k pln z montazem albo nowe walki tuningowe-ok 6-8k pln i wtedy moze 380KM da sie osiagnac. Jesli cos dalej, to kute tloki- ok 4-5k pln (wloska firma z ktora kiedy pisalem zrobi na wymiar). Mozna tez poszukac od alpiny,ale raczej ciezko znalezc uszkodzony silnik.

Kolego skąd masz takie teorie i ceny,? Ps. a jestes pewien że głowica z M5 bedzie pasowac do silnika m62??? co z resztą? kolektorem, przepustnicami, przepływomierzami? W M5 jest wszystko inne, kto to ogarnie elektronicznie? Nigdy nie słyszałem nawet o takim zabiegu, a nawet próbie przełożenia głowicy z M5 huh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

7 Stron V  « < 4 5 6 7 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 05 July 2025 - 07:38