Shoutbox 0 nowych PW 



3 Stron V   1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wydech przelotowy- prosze o porady Z19DTH
tomasz13c
post Wed, 06 Jul 2011 - 17:47
Post #1


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





Czesc
Jestem na etapie wymiany wydechu na przelotowy - opel astra GTC Z19DTH 150 z bonusem pod 160 seria + program 1.... KM nie hamowane po pragramie.
Chcialbym jakis schemat,podpowiedz jak zrobic taki uklad - wiem ze to auto nie posiada DPF seryjnie, ale posiada za to jakies ponoc dwa katalizatory - czy ich wyciecie spowoduje jakies bledy ???
Najprawdopodobniej zdecyduje sie na przelot ale nie z kwasowki tylko zwykla (koszty) nie chodzi mi o wyglad badz o trwalosc bo zapewne 2lata wytrzyma nawet taki zwykły.
Prosze o porady jak co zrobic, moze ktos ma jakies zdjecia ze swoich prac (mile widziane)
Moja koncepcja: wycinamy po kolei wszystko zaczynajac od katow poprzez srodkowy wydech i koncowy - w zamian wstawiam 2,5 cala rure i 2 takie same tlumiki tylko przelotowe. czy cos takiego zda relacje ?? Nie wiem co z downpipe czy cos z tym trzeba robic??
Za kazda informacje wielkie dzieki. smile.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 06 Jul 2011 - 17:47
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
mihas66
post Wed, 06 Jul 2011 - 20:59
Post #2


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





W turbo dieslu panuje prosta zasada im prosty i bardziej przelotowy wydech tym lepiej... Czyli najlepiej daj takiej średnicy jak wylot z turbo i do samego końca jeden lub dwa przelotowe tłumiki.... Jeśli chodzi o głośność to nie powinno być tragedii bo sama turbina jest najlepszym tłumikiem, ja po wycięciu kata i zgubieniu końcowego nie słyszałem różnicy poza tym że auto lepiej się zbierało ale moja turbina jest śmiesznie mała i diesel minionej epoki... Niech wypowiedzą się eksperci, co do błędów to zalecana jest korekta i tuner wszystko ogarnie bo jak na razie śmierdzi mi tu drutem(allegrowym chipem) bo kto robi takie astry bez hamowni jak to zwykła ośka, ale mogę się mylić więc napisz u kogo to stroiłeś...


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz13c
post Wed, 06 Jul 2011 - 22:44
Post #3


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





NIe nie napewno nie chip z allegro hehe balbym sie smile.gif auto strojone w profesjonalnej firmie w krk, auto bylo hamowane przed strojeniem na hamowni obciazeniowa (wyniki identyczne jak na MAHA) wyszlo mi 168Km i 370NM troche duzo no ale co zrobic cieszyc sie tylko. Tuner powiedzial ze tez byl w szoku, ponoc w programie nie bylo nic zmieniane, auto z 2008roku i bez DPFa seryjnie.
Czekam na wiecje porad, zeby czegos nie zepsuc smile.gif
dziekie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mihas66
post Thu, 07 Jul 2011 - 07:02
Post #4


Forum Homee
Dołączył: Sat, 04 July 2009





A czego nie shamowane po i co to za firma?


--------------------
Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Knutomaniak
post Thu, 07 Jul 2011 - 07:59
Post #5


Super User
Dołączył: Sun, 03 December 2006
Skąd: Pd





CYTAT(tomasz13c @ Wed, 06 Jul 2011 - 17:47) *
Czesc
Jestem na etapie wymiany wydechu na przelotowy - opel astra GTC Z19DTH 150 z bonusem pod 160 seria + program 1.... KM nie hamowane po pragramie.
Chcialbym jakis schemat,podpowiedz jak zrobic taki uklad - wiem ze to auto nie posiada DPF seryjnie, ale posiada za to jakies ponoc dwa katalizatory - czy ich wyciecie spowoduje jakies bledy ???


Pierwszy kat, zaraz po turbinie ma sonde, musisz ja wspawac w DP i nie bedzie zadnego problemu. A tak w ogole to lepiej go zostawic - mocy Ci od usuniecia nie przybedzie, a bedzie smierdziec i wydasz kase. Ja poprzestalbym na wycieciu drugiego kata - ceramicznego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz13c
post Thu, 07 Jul 2011 - 09:08
Post #6


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





Ok rozumie.
A co do reszty, to srodkowy tlumik jest w tym przypadku przelotowy czy komorowy??
Krótko - zostawiam pierwszego kata a pozniej reszte po kolei usuwac?? Tylko jaka srednice rury wrzucic najlepiej przy czyms takim??
Oczywiscie pozniej jakas koretka programu, mysle ze zawsze cos to pomoze i odetka go troszke smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 08 Jul 2011 - 11:04
Post #7









nie czepiaj się wydechu... nie ma sensu
jak chcesz zrobić więcej KM to wsadź hybrydową turbine i wyjdzie w okolicach 220KM i 400Nm (by nie siadła dwumasa)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Fri, 08 Jul 2011 - 11:30
Post #8


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





CYTAT(bezduszny @ Fri, 08 Jul 2011 - 11:04) *
nie czepiaj się wydechu... nie ma sensu
jak chcesz zrobić więcej KM to wsadź hybrydową turbine i wyjdzie w okolicach 220KM i 400Nm (by nie siadła dwumasa)


Mogę się smiało pod tym podpisać, u siebie wyprułem oba caty, mocy mi tam od tego nie przybyło a ile roboty było z wywaleniem tego pierwszego, jest metalowy i nie jest prosto się pozbyć tego wkładu. Lepiej zainwestować w turbo w tym silniku bo ono ogranicza potencjał niż ładować kase w wydech.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz13c
post Fri, 08 Jul 2011 - 19:34
Post #9


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





Ok rozumie, myslalem tez o tym zeby poprostu wyrzucic drugiego kata i moze oba tlumiki i wsadzic przelotowe - co by troche uwydatnic dzwiek smile.gif
A co do turba to co polecacie?? Ja myslalem nad turbo od alfa 2.4jtdm chyba takie oznaczenie - ALE czy podejdzie bez problemu i czy kolektor nie jest zintegrowany w sensie razem z turbo??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Fri, 08 Jul 2011 - 19:43
Post #10









turbo... by było p&p
musi być hybrydą zrobioną na zamówienie


... tylko na nowych i oryginalnych częściach a nie regenerowanej chińszczyźnie



CYTAT
Strona zimna wirnik z całą obudowa od GT20
Strona ciepła oryginalna obudowa w srodku wirnik GT18 z nieprzewężaną osia.

Masz dzięki temu trochę większy wirnik ciepły (bardzo ważne) i ok 20% więcej powietrza z nowej strony zimnej.

B. ważne - zimna przełożona cała.
Wirnik wydechowy podobny kształtem żeby pozostawić seryjne kierownice a jak się uda przełożyć wirnik i kierownice spalin z GT18.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Fri, 08 Jul 2011 - 20:41
Post #11


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław








CYTAT(tomasz13c @ Fri, 08 Jul 2011 - 19:34) *
Ok rozumie, myslalem tez o tym zeby poprostu wyrzucic drugiego kata i moze oba tlumiki i wsadzic przelotowe - co by troche uwydatnic dzwiek smile.gif
A co do turba to co polecacie?? Ja myslalem nad turbo od alfa 2.4jtdm chyba takie oznaczenie - ALE czy podejdzie bez problemu i czy kolektor nie jest zintegrowany w sensie razem z turbo??


2.4jtdm ma GTB2056VB albo odpowiednik z KKK jednak problem jest taki że to duża sprężarka i dołem niestety będzie klapa. Najlepsze rozwiązanie to jak pisze kolega powyżej hybryda, sam powoli mysle o czymś takim bo pasuje p&p i pozwala górą uzyskac pare KM a dół pozostaje nadal użyteczny.


--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz13c
post Tue, 02 Aug 2011 - 16:12
Post #12


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





A powiedzcie mi jeszcze jak znosza te silniki filtr Airbox -np. simota chodzi mi o te w karbonowej obudowie.
Slyszalem ze 1.9 16V dosyc dobrze współpracuja z tego typu filtrem??
Czy warto montowac czy odpuscic sobie??
Go to the top of the page
 
+Quote Post
maciekr
post Tue, 02 Aug 2011 - 21:43
Post #13


Super User
Dołączył: Sat, 14 March 2009





CYTAT(tomasz13c @ Tue, 02 Aug 2011 - 16:12) *
A powiedzcie mi jeszcze jak znosza te silniki filtr Airbox -np. simota chodzi mi o te w karbonowej obudowie.
Slyszalem ze 1.9 16V dosyc dobrze współpracuja z tego typu filtrem??
Czy warto montowac czy odpuscic sobie??


Moim skromnym zdaniem, kupowanie Simoty do tego silnika to strata pieniędzy. Dużo korzystniej jest przeznaczyć tą kwotę na zrobienie kompletnego dolotu z nierdzewki (turbina - intercooler, intercooler - kolektor dolotowy) - mnie kompletny dolot metalowy wyniósł około 1 000 zł. To będą wymierne korzyści, które poczujesz w jeździe (przede wszystkim reakcja na gaz). Jeśli myślisz już o tak kompletnych modyfikacjach, zainwestuj w FMIC. Możesz zrobić na zamówienie albo kupić chińczyka i poprosić o przespawanie wlotu.wylotu na jedną stronę, dzięki czemu skracasz maksymalnie dolot (koszt około 500 zł). Takie rozwiązanie mam u siebie w aucie (1.9 JTD 8V). To jest konieczna modyfikacja, bo na seryjnej chłodnicy powietrza auto będzie Ci szybko puchło.

Co do wydechu - przemyśl dobrze jakie modyfikacje planujesz. Jeśli zostawisz seryjną sprężarkę, to wyrzuć katalizator ceramiczny (czyli drugi), wspawaj kawałek rury a resztę wydechu zostaw seryjną (ja tak mam zrobione). Jeśli planujesz zmienić turbinę, to zrób przelotowy wydech o większej średnicy na jednym końcowym tłumiku.

Kwestia DP uzależniona jest także od wyboru sprężarki - jeśli pójdziesz w hybrydę, która "siada" na fabryczny kolektor, zostaw seryjny DP z katalizatorem metalicznym a resztę wydechu przelotowo. Jeśli wybierzesz inną turbinę, będziesz pewnie zmuszony do zrobienia nowego kolektora i DP. Przy takim rozwiązaniu proponuję wsadzić metalowy katalizator sportowy (Magnaflow lub Lindo Gobex) a resztę wydechu przelotową. Dzięki temu unikniesz uciążliwego zapachu spalin. Pamiętaj też, aby decyzję co do wyboru turbiny podjąć przed strojeniem, ponieważ zmiana sprężarki wiąże się z ponowym chipowaniem auta a nie z korektą oprogramowania (czyli, de facto, płacisz 2x za program).

Na Twoim miejscu zostawiłbym seryjne turbo, założył FMIC chińczyka, zrobił kompletny dolot z nierdzewki, pozbył się katalizatora ceramicznego. W tym momencie kwestia tego, na którym etapie modyikacji zrobisz program jest drugorzędna. Moim zdaniem taki setup to "najtańsze konie" - chodzi mi o przyrosty względem poniesionych kosztów. Zabawy w zmianę turbo (o ile jest w dobrym stanie) generują już spore koszty w aucie na ulicę (jeśli oczywiście dobrze Cię zrozumiałem).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Tue, 02 Aug 2011 - 22:23
Post #14









CYTAT
Moim skromnym zdaniem, kupowanie Simoty do tego silnika to strata pieniędzy.

+1

CYTAT
ałożył FMIC chińczyka

widziałeś jaki jest FMIC w Vectra C ?


panowie...
z tego samochodu rakiety się nie zrobi. Rzeźbienie by zyskać 5-10 KM kosztem czegoś (choć by głośny wydech) jest bez sensu.


Są dwa sensowne i wymierne rozwiązania
0. wsadzić zaciski + przewody w stalowym oplocie + tarcze 314mm/292mm z modelu który posiadał silnik V6 <---- jeden z najlepszych modów jakie są
1. program w zdrowym silniku na 190KM i jakieś 400Nm
2. hybrydowe turbo + strojenie na około 210-220KM i jakieś 400 czy 420Nm (nie za dużo by dwumasa nie siadła i samo sprzęgło trzymało)


i tyle


PS
EGR'a też nie dotykać
Wsadzić tylko podkładkę jakie sprzedają w salonie FIAT'a i tyle (przed wsadzeniem jej dokładnie wyczyścić EGR'a)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz13c
post Wed, 03 Aug 2011 - 09:48
Post #15


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





Ok dzieki za podpowiedz, co do zmiany turbo to na chwile obecna napewno nie bede zminial - tak jak napisales auto do codziennej jazdy.
A o filtrze pomyslalem dlatego ze bede sie bral za wymiane oleju itd... myslalem ze takie rozwiazanie moze bedzie lepsze, na przyszlosc nie trzeba kupowac kolejnych filtrow tylko czyscic.
No nic biore sie za mody, po ukonczeniu pochwale sie wynikiem z hamowni smile.gif
Pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CrocodileReggae
post Wed, 03 Aug 2011 - 13:31
Post #16


Super User
Dołączył: Thu, 12 March 2009





CYTAT(tomasz13c @ Wed, 03 Aug 2011 - 09:48) *
Ok dzieki za podpowiedz, co do zmiany turbo to na chwile obecna napewno nie bede zminial


to po ki grzyb dłubanie wydechu? po samym chipie nie ma potrzeby nic ruszać...

A jak jesteś zdeterminowany to shamuj auto również przed...


--------------------
moment i moc by www.rperformance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
tomasz13c
post Wed, 03 Aug 2011 - 13:53
Post #17


Rookie
Dołączył: Wed, 06 July 2011
Skąd: Krakow





Auto hamowane przed modami, wiec po modach tez shamuje i wtedy zobaczymy co nam pokaza cyferki, (tylko dla satysfakcji-milo popatrzec na wykres)
A wydech- nie zaszkodzi lekko go rozluznic - nie bede robil calkowicie przelta na 2,5 cala tylko poczawszy z katalizatorem wytne, srodkowy tez az do koncowego rura - koncowa puszke zastapie tlumikiem przelotowym.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 03 Aug 2011 - 14:14
Post #18









nie dotykaj wydechu
będzie to takie bezsensowne dłubanie
a ponadto bardzo uciążliwy w codziennym użytkowaniu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Hipo
post Wed, 03 Aug 2011 - 15:24
Post #19


Super User
Dołączył: Mon, 04 July 2011
Skąd: Jarosław





CYTAT(bezduszny @ Tue, 02 Aug 2011 - 22:23) *
EGR'a też nie dotykać
Wsadzić tylko podkładkę jakie sprzedają w salonie FIAT'a i tyle (przed wsadzeniem jej dokładnie wyczyścić EGR'a)





Tym samym odsuwasz nieuniknione tylko w czasie. Lepiej zaślepić całkiem, wyłączyć w programie i mieć swięty spokój z tym dziadostwem już na stałe.




--------------------
Stilo MW MJ140 142KM/341Nm@xxxKM/xxxNm
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_bezduszny_*
post Wed, 03 Aug 2011 - 15:42
Post #20









mam prawie 130k na liczniku
od 90k mam program

przy przebiegu 50k zrobiłem czyszczenie EGR'a i założyłem uszczelkę kupioną w ASO Fiata... i tyle.
nic nie robię i nie ma problemu

pewnie szybciej zmienię samochód niż padnie wink.gif
nie wiem po co macie ciśnienie na usuwanie tego EGRa, skoro nie sprawia żadnych problemów



Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V   1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 13 July 2020 - 16:27