![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#81
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 30 March 2009 ![]() |
na szczęście są to tylko Twoje osobiste teoretyczne wywody. I na szczęście nie koniecznie są prawdą
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#82
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
na szczęście są to tylko Twoje osobiste teoretyczne wywody. I na szczęście nie koniecznie są prawdą to dyskusja o ITB - przedstawiam swój punkt widzenia, przedstawiam swoje przemyślenia i wrażenie z użytkowania Więc nie do końca teoretyczne. To dyskusja chętnie dowiem się gdzie się mylę i dlaczego nawet od takiego "fachowca" jak TY. BTW wiesz po co jest forum? zdajesz sobie sprawę że Twój post nic nie wnosi do dyskusji? -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#83
|
|
Super User Dołączył: Mon, 26 May 2003 Skąd: Wrocław ![]() |
Oczywiście że trzeba. śruby regulacyjne muszą być. a ta synchronizacja ma znacznie do jazdy pod pelnym obciazeniem czy tylko wolne obroty? -------------------- ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag Drag Racing Team Wroclaw |
|
|
![]()
Post
#84
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
Teoretycznie nie ma wpływu. Układy z doprowadzeniem powietrza dla wolnych obrotów poza przepustnicami nie wymagaja dokładnej regulacji. Np seryjnie w M3 jest układ obejścia z silniczkiem krokowym a przepustnice sa synchronizowane raz w fabryce i nie wymagają okresowych regulacji. W motocyklach gdzie często nie ma układu obejściowego dla wolnych obr. taka synchronizacje trzeba wykonywac regularnie.
-------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#85
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
M3 s50 w seri ma przeplywke po to aby auto nie plalilo jakis kosmicznych ilosci paliwa. Ten silnik jest znacznie ograniczony seryjnie wlasnie przez dolot. Zmiana dolotu na jakis konkrety wyrob i wgranie konkretnego softu gwarantuje konkretne przyrosty... Warto zwrocic uwage ze silnik jest prawie takiej konstrukcji jak w motorach... Nie ma co liczyc na to ze auto bedzie mniej palic ale chyba nie po to kupuje sie i modzi m3. Po dolocie warto zajac sie wydechem...
Ori mialem orginalny soft i byla przelytwka i seryjny dolot, teraz jest program z holandi skladajacy sie z 2 kosci - ecu dziala w systemie alpha-n, nie ma przeplywki ani zadnych rur dolotowych, nie ma zadnych ale to zadnych problemow z niskimi obrotami czy jakis falowaniem czy zla praca silnika, moge jechac 40 km/h na 5 biegu i auto bez jebania zaczyna przyspieszac... Odpala zawsze czy zimno czy cieplo i zawsze pracuje idealnie, niskie sa okolo 1000-1100 aby utrzymac odp smarowanie wrazie gwaltownego wcisniecia gazu z niskich obrotow. Z tego co wiem, ecu sugeruje sie tylko lambda tpsem i obrotami... -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#86
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
a ta synchronizacja ma znacznie do jazdy pod pelnym obciazeniem czy tylko wolne obroty? Ma znaczenie tylko przy równomierności biegu jałowego. Już przy lekkim dodaniu gazu, synchro nie ma najmniejszego znaczenia. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#87
|
![]() |
mój zmysł techniczny jest na tyle upośledzony, że nie mam zbytnio pomysłu jak dopasować rurę do do kształtu kanału w kolektorze ssącym. Na początku próbowałem ją sklepać młotkiem na kształt kanału ale niestety jest zbyt duża różnica. rura ma po prostu za dużą średnicę. poza tym bez kopyta, trudno 4 razy tak samo sklepać rurę.
Teraz wpadłem na to aby ją ściąć na płasko od góry i dołu i wspawać tam płaskownik w miejsce łuku. Co o tym sądzicie? może mi ktoś podpowie coś lepszego? Druga sprawa, czy ktoś zna jakieś filtry stożkowe które mają rzeczywiście podaną średnicę wlotu? zamówiłem z allegro filtry o średnicy 54mm i owszem pasuje, ale jest to jakby gumowy pierścień/redukcja wkładana do filtra, w którym wąskie gardło ma 40mm :/ p.s. Jakby ktoś potrzebował to zostały mi ponad 3 metry aluminiowej rury 48x3mm. taka fotka żeby zobrazować co mam na myśli. ![]() |
|
|
![]()
Post
#88
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
Z tego co widze to zakladasz za duze przepustnice.
|
|
|
![]()
Post
#89
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Ma znaczenie tylko przy równomierności biegu jałowego. Już przy lekkim dodaniu gazu, synchro nie ma najmniejszego znaczenia. W przypadku wtrysku ma jak najbardziej - jezeli ktoras przepustnica otwiera sie bardziej, to dostaje mniej paliwa od reszty, jezeli mniej sie otwiera to dostaje wiecej paliwa - ogolnie jest wiele scenariuszy gdzie to moze byc problemem i na dluzsza mete cos zepsuc w silniku. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#90
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#91
|
|
User Dołączył: Sun, 03 July 2011 ![]() |
Taki przeskok średnicy zaburzy przepływ.
|
|
|
![]()
Post
#92
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Fri, 15 November 2002 Skąd: Krakow ![]() |
M3 s50 w seri ma przeplywke po to aby auto nie plalilo jakis kosmicznych ilosci paliwa. Ten silnik jest znacznie ograniczony seryjnie wlasnie przez dolot. Zmiana dolotu na jakis konkrety wyrob i wgranie konkretnego softu gwarantuje konkretne przyrosty... Warto zwrocic uwage ze silnik jest prawie takiej konstrukcji jak w motorach... Nie ma co liczyc na to ze auto bedzie mniej palic ale chyba nie po to kupuje sie i modzi m3. Po dolocie warto zajac sie wydechem... Ori mialem orginalny soft i byla przelytwka i seryjny dolot, teraz jest program z holandi skladajacy sie z 2 kosci - ecu dziala w systemie alpha-n, nie ma przeplywki ani zadnych rur dolotowych, nie ma zadnych ale to zadnych problemow z niskimi obrotami czy jakis falowaniem czy zla praca silnika, moge jechac 40 km/h na 5 biegu i auto bez jebania zaczyna przyspieszac... Odpala zawsze czy zimno czy cieplo i zawsze pracuje idealnie, niskie sa okolo 1000-1100 aby utrzymac odp smarowanie wrazie gwaltownego wcisniecia gazu z niskich obrotow. Z tego co wiem, ecu sugeruje sie tylko lambda tpsem i obrotami... W przypadku wtrysku ma jak najbardziej - jezeli ktoras przepustnica otwiera sie bardziej, to dostaje mniej paliwa od reszty, jezeli mniej sie otwiera to dostaje wiecej paliwa - ogolnie jest wiele scenariuszy gdzie to moze byc problemem i na dluzsza mete cos zepsuc w silniku. Freebsd - z silnikiem motocyklowym (z moca ponad 150 km z litra) S50 ma niewiele wspólnego. Silniki motocyklowe charakteryzują się małym skokiem tłoka w stosunku do średnicy cylindra w S50 jest dokładnie odwrotnie - chyba że chodziło Ci o porównanie do silnika V2 jakiegoś chopera... Jasne że dolotem można trochę "ugrać" ale niewiele szacują do 15 KM czyli poniżej 5% przy profesjonalnej przebudowie od głowicy i to nie na oko wywalamy przepływomierz i wstawiamy rurę tylko cos by trzeba policzyć itp. Nie widziałem seryjnego silnika N/A S50B32 w którym robiony wydech dał więcej niż seryjne 321 KM ale generalnie aut jest niewiele więc mogę się mylić... Zmiany dolotu wydechu itp mogły poprawić jesli elementy seryjne były zepsute/zuzyte. Collin - oczywiście masz rację pod warunkiem że synchronizujesz tylko otwarcie przepustnic, ale często przepustnice są na wspólnym wałku i nie ma możliwości ustawiać ich oddzielnie (np wS50 przepustnice są połącone w pary po 2 . A synchronizację podćiśnień dokonuje się zaworkiem iglicowym który przymyka kanali obejściowy w samym kanale przepustnicy. Taka synchronizacja nie będzie miała wpływu przy WOT. -------------------- Szukam koni.........
......mechanicznych wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) --> BMW E36 M3 3.2 SEDAN |
|
|
![]()
Post
#93
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
W przypadku wtrysku ma jak najbardziej - jezeli ktoras przepustnica otwiera sie bardziej, to dostaje mniej paliwa od reszty, jezeli mniej sie otwiera to dostaje wiecej paliwa - ogolnie jest wiele scenariuszy gdzie to moze byc problemem i na dluzsza mete cos zepsuc w silniku. Różnice podciśnień na biegu jałowym przy poszczególnych cylindrach są bardzo małe i nawet bez synchronizacji, kiedy wszystkie przepustnice są rozjechane i silnik pracuje nierówno (w motocyklach), po lekkim dodaniu gazu, na wakuometrach podciśnienie się wyrównuje. Wynika to z tego, że różnice w otwarciach i zamknięciach poszczególnych przepustnic to są dziesiąte milimetra, a z taką dokładnością to nawet wtryskiwacze paliwa nie dozują. Nie wiem czy wykonywałeś kiedyś synchronizację przepustnic w jakimś motocyklu. Jeśli tak, to zapewne wiesz że nawet lekkie tknięcie śrubokrętem śruby regulacyjnej może wiele zmienić. A jeżeli nie regulowałeś, to podpatrz chociaż w jakimś warsztacie wskazania wakuometrów w różnych partiach obrotów. Już większe różnice dają powycierane osadzenia osiek przepustnic. -------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#94
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
Freebsd - z silnikiem motocyklowym (z moca ponad 150 km z litra) S50 ma niewiele wspólnego. Silniki motocyklowe charakteryzują się małym skokiem tłoka w stosunku do średnicy cylindra w S50 jest dokładnie odwrotnie - chyba że chodziło Ci o porównanie do silnika V2 jakiegoś chopera... Jasne że dolotem można trochę "ugrać" ale niewiele szacują do 15 KM czyli poniżej 5% przy profesjonalnej przebudowie od głowicy i to nie na oko wywalamy przepływomierz i wstawiamy rurę tylko cos by trzeba policzyć itp. Nie widziałem seryjnego silnika N/A S50B32 w którym robiony wydech dał więcej niż seryjne 321 KM ale generalnie aut jest niewiele więc mogę się mylić... Zmiany dolotu wydechu itp mogły poprawić jesli elementy seryjne były zepsute/zuzyte. Collin - oczywiście masz rację pod warunkiem że synchronizujesz tylko otwarcie przepustnic, ale często przepustnice są na wspólnym wałku i nie ma możliwości ustawiać ich oddzielnie (np wS50 przepustnice są połącone w pary po 2 . A synchronizację podćiśnień dokonuje się zaworkiem iglicowym który przymyka kanali obejściowy w samym kanale przepustnicy. Taka synchronizacja nie będzie miała wpływu przy WOT. Nie mowie o silniku jakis siedzi w r1 czy hayabusie czy czyms takim zejdzmy na ziemie... - dolot, rurowe kolektory, swiece itp - silnik w motorze nie ma momentu za wiele wiec w aucie by nie bylo... 86 mm to chyba jeszcze nie jakis kosmiczny skok tloka... Co do dolotu to grubo sie mylisz - no chyba ze ktos mial jakis chujowy kolektor lub stosowal ori soft. Zakladajac dobry kolektor i robiac program w b30 mozna uzyskac nawet 315 km, co do wydechow to tez sie mylisz a pozniej ludzie po forach powtarzaja takie pierdoly. Ja nie widzialem b32 ktory trzyma nawet serie wiec co mowic o robieniu wydechu... dalej dochodzimy do pytania czy byl to wydech spawany przez stacha w stodole czy jakis konkretny wyrob. Jesli uwarzasz ze cos bylo zepsute to zapraszam do mnie mam i ori soft i ori osprzet do tego silnika, mozna przetestowac ori i to co jest pozmieniane teraz... Widzialem te silniki w n/a zrobione pod 400km i co tam seria wydech i dolot ?? Jakos nie - kucizna zrobiona glowica pod obroty i walki doloty wydech .... -------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#95
|
|
Otaku Dołączył: Mon, 21 October 2002 Skąd: Kraków ![]() |
Różnice podciśnień na biegu jałowym przy poszczególnych cylindrach są bardzo małe i nawet bez synchronizacji, kiedy wszystkie przepustnice są rozjechane i silnik pracuje nierówno (w motocyklach), po lekkim dodaniu gazu, na wakuometrach podciśnienie się wyrównuje. Wynika to z tego, że różnice w otwarciach i zamknięciach poszczególnych przepustnic to są dziesiąte milimetra, a z taką dokładnością to nawet wtryskiwacze paliwa nie dozują. Nie wiem czy wykonywałeś kiedyś synchronizację przepustnic w jakimś motocyklu. Jeśli tak, to zapewne wiesz że nawet lekkie tknięcie śrubokrętem śruby regulacyjnej może wiele zmienić. A jeżeli nie regulowałeś, to podpatrz chociaż w jakimś warsztacie wskazania wakuometrów w różnych partiach obrotów. Już większe różnice dają powycierane osadzenia osiek przepustnic. W motocyklu nie grzebalem, ale troche mialem do czyniania z przepustnicami dbillasa i bmw - te pierwsze mialy odczuwalne problemy z rowna praca nawet przy wiekszych otwarciach przepustnicy - prawdopodobnie byly znacznie bardizej rozsynchronizowane niz w motocyklach sie to zdarza. Te z bmw w motorze m42 na walkach 290/275 dobrze ustawionych pozwalaly osiagnac rowne i stabilne wolne na poziomie 700obr. -------------------- Aerospace Electronics :)
|
|
|
![]()
Post
#96
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
a jakie polączenie kolektora i przpeustnicy jest lepsze?
na rysunku na niebiesko zaznaczono silikonowa zlaczke, czerwony i zielony to kolektor i przepustnica. jesli oba metalowe elementy beda sie dotykac to beda sie o siebie obijac-zle, jak beda daleko od siebie przpeustnice beda latac na kolektorze jak zyd po pustym sklepie-też źle. czy nie lepiej wiec szukac przepustnic z flansza/mi i dorobic takowa do kolektora i na sztywno skrecic(tu warunkiem oczywiście jest taki sam/b. podobny rozstaw kanałow)? ![]() -------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#97
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 31 August 2010 Skąd: okolice wawy ![]() |
W motocyklach są zazwyczaj gumowo metalowe króćce, lub gumowe złączki, podobne do tego co pokazałeś na rysunku. Oba rozwiązania działają i utrzymują nawet duże ciężkie gaźniki. Fakt z drugiej strony przepustnic zazwyczaj przytrzymuje to wszystko jeszcze jakiś airbox. Jednak wydaje mi się że jeżeli zastosujesz rozwiązanie pokazane na rysunku, tylko pozostawisz między kolektorem, a przepustnicami nieco swobody (ok 1cm) i zastosujesz sztywne sylikony (z dużą ilością oplotów), to problemu nie będzie ani z obijaniem, ani z opadaniem przepustnic.
-------------------- Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898 |
|
|
![]()
Post
#98
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
tylko ze wada takiego elastycznego polaczenia jest uskok(skokowe zwiekszenie srednicy na dlugosci kilku mm,a potem zmniejszenie). walczy sie o wyprostowanie kanalu i wiekszaa predkosc przeplywu, a po drodze takie cos
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#99
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 25 January 2006 Skąd: Krosno ![]() |
dokladnie - w m3 widac nawet jak zasysa ta ori gume co laczy kolektor z przplywka ma blache a i tak ja gnie.
-------------------- EVO X 590/740
Cooper S R56 |
|
|
![]()
Post
#100
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Ja zrobiłem na sztyno i potem rozciąłem i na sylikony złożyłem także nie ma progu i pasuje idealnie
![]() -------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 03:13 |