Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ITB-wszytsko o individual throttle body
Cyccx
post Wed, 24 Aug 2011 - 22:42
Post #81


Frequent User
Dołączył: Mon, 30 March 2009





na szczęście są to tylko Twoje osobiste teoretyczne wywody. I na szczęście nie koniecznie są prawdą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Wed, 24 Aug 2011 - 22:42
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
ww#296
post Wed, 24 Aug 2011 - 23:27
Post #82


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(Cyccx @ Wed, 24 Aug 2011 - 22:42) *
na szczęście są to tylko Twoje osobiste teoretyczne wywody. I na szczęście nie koniecznie są prawdą


to dyskusja o ITB - przedstawiam swój punkt widzenia, przedstawiam swoje przemyślenia i wrażenie z użytkowania Więc nie do końca teoretyczne.
To dyskusja chętnie dowiem się gdzie się mylę i dlaczego nawet od takiego "fachowca" jak TY.
BTW wiesz po co jest forum? zdajesz sobie sprawę że Twój post nic nie wnosi do dyskusji?


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pol
post Thu, 25 Aug 2011 - 07:24
Post #83


Super User
Dołączył: Mon, 26 May 2003
Skąd: Wrocław





CYTAT(Rafciu @ Wed, 24 Aug 2011 - 22:13) *
Oczywiście że trzeba. śruby regulacyjne muszą być.



a ta synchronizacja ma znacznie do jazdy pod pelnym obciazeniem czy tylko wolne obroty?


--------------------
ET 11.40 Polo 1.8t
2010 1st fwd turbo drag
Drag Racing Team Wroclaw
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Thu, 25 Aug 2011 - 09:58
Post #84


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





Teoretycznie nie ma wpływu. Układy z doprowadzeniem powietrza dla wolnych obrotów poza przepustnicami nie wymagaja dokładnej regulacji. Np seryjnie w M3 jest układ obejścia z silniczkiem krokowym a przepustnice sa synchronizowane raz w fabryce i nie wymagają okresowych regulacji. W motocyklach gdzie często nie ma układu obejściowego dla wolnych obr. taka synchronizacje trzeba wykonywac regularnie.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 25 Aug 2011 - 17:25
Post #85


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





M3 s50 w seri ma przeplywke po to aby auto nie plalilo jakis kosmicznych ilosci paliwa. Ten silnik jest znacznie ograniczony seryjnie wlasnie przez dolot. Zmiana dolotu na jakis konkrety wyrob i wgranie konkretnego softu gwarantuje konkretne przyrosty... Warto zwrocic uwage ze silnik jest prawie takiej konstrukcji jak w motorach... Nie ma co liczyc na to ze auto bedzie mniej palic ale chyba nie po to kupuje sie i modzi m3. Po dolocie warto zajac sie wydechem...
Ori mialem orginalny soft i byla przelytwka i seryjny dolot, teraz jest program z holandi skladajacy sie z 2 kosci - ecu dziala w systemie alpha-n, nie ma przeplywki ani zadnych rur dolotowych, nie ma zadnych ale to zadnych problemow z niskimi obrotami czy jakis falowaniem czy zla praca silnika, moge jechac 40 km/h na 5 biegu i auto bez jebania zaczyna przyspieszac... Odpala zawsze czy zimno czy cieplo i zawsze pracuje idealnie, niskie sa okolo 1000-1100 aby utrzymac odp smarowanie wrazie gwaltownego wcisniecia gazu z niskich obrotow. Z tego co wiem, ecu sugeruje sie tylko lambda tpsem i obrotami...


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 25 Aug 2011 - 20:53
Post #86


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





CYTAT(pol @ Thu, 25 Aug 2011 - 07:24) *
a ta synchronizacja ma znacznie do jazdy pod pelnym obciazeniem czy tylko wolne obroty?




Ma znaczenie tylko przy równomierności biegu jałowego. Już przy lekkim dodaniu gazu, synchro nie ma najmniejszego znaczenia.



--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:18
Post #87









mój zmysł techniczny jest na tyle upośledzony, że nie mam zbytnio pomysłu jak dopasować rurę do do kształtu kanału w kolektorze ssącym. Na początku próbowałem ją sklepać młotkiem na kształt kanału ale niestety jest zbyt duża różnica. rura ma po prostu za dużą średnicę. poza tym bez kopyta, trudno 4 razy tak samo sklepać rurę.
Teraz wpadłem na to aby ją ściąć na płasko od góry i dołu i wspawać tam płaskownik w miejsce łuku. Co o tym sądzicie? może mi ktoś podpowie coś lepszego?
Druga sprawa, czy ktoś zna jakieś filtry stożkowe które mają rzeczywiście podaną średnicę wlotu? zamówiłem z allegro filtry o średnicy 54mm i owszem pasuje, ale jest to jakby gumowy pierścień/redukcja wkładana do filtra, w którym wąskie gardło ma 40mm :/

p.s. Jakby ktoś potrzebował to zostały mi ponad 3 metry aluminiowej rury 48x3mm.
taka fotka żeby zobrazować co mam na myśli.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:24
Post #88


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





Z tego co widze to zakladasz za duze przepustnice.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Fri, 26 Aug 2011 - 11:46
Post #89


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Rafciu @ Thu, 25 Aug 2011 - 20:53) *
Ma znaczenie tylko przy równomierności biegu jałowego. Już przy lekkim dodaniu gazu, synchro nie ma najmniejszego znaczenia.


W przypadku wtrysku ma jak najbardziej - jezeli ktoras przepustnica otwiera sie bardziej, to dostaje mniej paliwa od reszty, jezeli mniej sie otwiera to dostaje wiecej paliwa - ogolnie jest wiele scenariuszy gdzie to moze byc problemem i na dluzsza mete cos zepsuc w silniku.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Fri, 26 Aug 2011 - 15:10
Post #90









CYTAT(berkut @ Fri, 26 Aug 2011 - 11:24) *
Z tego co widze to zakladasz za duze przepustnice.

mógłbyś to rozwinąć ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rosomak1983
post Fri, 26 Aug 2011 - 19:04
Post #91


User
Dołączył: Sun, 03 July 2011





Taki przeskok średnicy zaburzy przepływ.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ww#296
post Fri, 26 Aug 2011 - 22:12
Post #92


Forum Killer
Dołączył: Fri, 15 November 2002
Skąd: Krakow





CYTAT(freebsd @ Thu, 25 Aug 2011 - 17:25) *
M3 s50 w seri ma przeplywke po to aby auto nie plalilo jakis kosmicznych ilosci paliwa. Ten silnik jest znacznie ograniczony seryjnie wlasnie przez dolot. Zmiana dolotu na jakis konkrety wyrob i wgranie konkretnego softu gwarantuje konkretne przyrosty... Warto zwrocic uwage ze silnik jest prawie takiej konstrukcji jak w motorach... Nie ma co liczyc na to ze auto bedzie mniej palic ale chyba nie po to kupuje sie i modzi m3. Po dolocie warto zajac sie wydechem...
Ori mialem orginalny soft i byla przelytwka i seryjny dolot, teraz jest program z holandi skladajacy sie z 2 kosci - ecu dziala w systemie alpha-n, nie ma przeplywki ani zadnych rur dolotowych, nie ma zadnych ale to zadnych problemow z niskimi obrotami czy jakis falowaniem czy zla praca silnika, moge jechac 40 km/h na 5 biegu i auto bez jebania zaczyna przyspieszac... Odpala zawsze czy zimno czy cieplo i zawsze pracuje idealnie, niskie sa okolo 1000-1100 aby utrzymac odp smarowanie wrazie gwaltownego wcisniecia gazu z niskich obrotow. Z tego co wiem, ecu sugeruje sie tylko lambda tpsem i obrotami...



CYTAT(Colin @ Fri, 26 Aug 2011 - 11:46) *
W przypadku wtrysku ma jak najbardziej - jezeli ktoras przepustnica otwiera sie bardziej, to dostaje mniej paliwa od reszty, jezeli mniej sie otwiera to dostaje wiecej paliwa - ogolnie jest wiele scenariuszy gdzie to moze byc problemem i na dluzsza mete cos zepsuc w silniku.


Freebsd - z silnikiem motocyklowym (z moca ponad 150 km z litra) S50 ma niewiele wspólnego. Silniki motocyklowe charakteryzują się małym skokiem tłoka w stosunku do średnicy cylindra w S50 jest dokładnie odwrotnie - chyba że chodziło Ci o porównanie do silnika V2 jakiegoś chopera...
Jasne że dolotem można trochę "ugrać" ale niewiele szacują do 15 KM czyli poniżej 5% przy profesjonalnej przebudowie od głowicy i to nie na oko wywalamy przepływomierz i wstawiamy rurę tylko cos by trzeba policzyć itp.
Nie widziałem seryjnego silnika N/A S50B32 w którym robiony wydech dał więcej niż seryjne 321 KM ale generalnie aut jest niewiele więc mogę się mylić...
Zmiany dolotu wydechu itp mogły poprawić jesli elementy seryjne były zepsute/zuzyte.

Collin - oczywiście masz rację pod warunkiem że synchronizujesz tylko otwarcie przepustnic, ale często przepustnice są na wspólnym wałku i nie ma możliwości ustawiać ich oddzielnie (np wS50 przepustnice są połącone w pary po 2 . A synchronizację podćiśnień dokonuje się zaworkiem iglicowym który przymyka kanali obejściowy w samym kanale przepustnicy. Taka synchronizacja nie będzie miała wpływu przy WOT.


--------------------
Szukam koni.........
......mechanicznych

wystarczy WW <!-- s;) --><!-- s;) -->
BMW E36 M3 3.2 SEDAN
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Sun, 28 Aug 2011 - 01:21
Post #93


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





CYTAT(Colin @ Fri, 26 Aug 2011 - 11:46) *
W przypadku wtrysku ma jak najbardziej - jezeli ktoras przepustnica otwiera sie bardziej, to dostaje mniej paliwa od reszty, jezeli mniej sie otwiera to dostaje wiecej paliwa - ogolnie jest wiele scenariuszy gdzie to moze byc problemem i na dluzsza mete cos zepsuc w silniku.


Różnice podciśnień na biegu jałowym przy poszczególnych cylindrach są bardzo małe i nawet bez synchronizacji, kiedy wszystkie przepustnice są rozjechane i silnik pracuje nierówno (w motocyklach), po lekkim dodaniu gazu, na wakuometrach podciśnienie się wyrównuje. Wynika to z tego, że różnice w otwarciach i zamknięciach poszczególnych przepustnic to są dziesiąte milimetra, a z taką dokładnością to nawet wtryskiwacze paliwa nie dozują.
Nie wiem czy wykonywałeś kiedyś synchronizację przepustnic w jakimś motocyklu. Jeśli tak, to zapewne wiesz że nawet lekkie tknięcie śrubokrętem śruby regulacyjnej może wiele zmienić. A jeżeli nie regulowałeś, to podpatrz chociaż w jakimś warsztacie wskazania wakuometrów w różnych partiach obrotów.
Już większe różnice dają powycierane osadzenia osiek przepustnic.



--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Sun, 28 Aug 2011 - 07:29
Post #94


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





CYTAT(ww#296 @ Fri, 26 Aug 2011 - 22:12) *
Freebsd - z silnikiem motocyklowym (z moca ponad 150 km z litra) S50 ma niewiele wspólnego. Silniki motocyklowe charakteryzują się małym skokiem tłoka w stosunku do średnicy cylindra w S50 jest dokładnie odwrotnie - chyba że chodziło Ci o porównanie do silnika V2 jakiegoś chopera...
Jasne że dolotem można trochę "ugrać" ale niewiele szacują do 15 KM czyli poniżej 5% przy profesjonalnej przebudowie od głowicy i to nie na oko wywalamy przepływomierz i wstawiamy rurę tylko cos by trzeba policzyć itp.
Nie widziałem seryjnego silnika N/A S50B32 w którym robiony wydech dał więcej niż seryjne 321 KM ale generalnie aut jest niewiele więc mogę się mylić...
Zmiany dolotu wydechu itp mogły poprawić jesli elementy seryjne były zepsute/zuzyte.

Collin - oczywiście masz rację pod warunkiem że synchronizujesz tylko otwarcie przepustnic, ale często przepustnice są na wspólnym wałku i nie ma możliwości ustawiać ich oddzielnie (np wS50 przepustnice są połącone w pary po 2 . A synchronizację podćiśnień dokonuje się zaworkiem iglicowym który przymyka kanali obejściowy w samym kanale przepustnicy. Taka synchronizacja nie będzie miała wpływu przy WOT.



Nie mowie o silniku jakis siedzi w r1 czy hayabusie czy czyms takim zejdzmy na ziemie... - dolot, rurowe kolektory, swiece itp - silnik w motorze nie ma momentu za wiele wiec w aucie by nie bylo...
86 mm to chyba jeszcze nie jakis kosmiczny skok tloka...

Co do dolotu to grubo sie mylisz - no chyba ze ktos mial jakis chujowy kolektor lub stosowal ori soft. Zakladajac dobry kolektor i robiac program w b30 mozna uzyskac nawet 315 km, co do wydechow to tez sie mylisz a pozniej ludzie po forach powtarzaja takie pierdoly.
Ja nie widzialem b32 ktory trzyma nawet serie wiec co mowic o robieniu wydechu... dalej dochodzimy do pytania czy byl to wydech spawany przez stacha w stodole czy jakis konkretny wyrob.
Jesli uwarzasz ze cos bylo zepsute to zapraszam do mnie mam i ori soft i ori osprzet do tego silnika, mozna przetestowac ori i to co jest pozmieniane teraz...
Widzialem te silniki w n/a zrobione pod 400km i co tam seria wydech i dolot ?? Jakos nie - kucizna zrobiona glowica pod obroty i walki doloty wydech ....


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Colin
post Wed, 31 Aug 2011 - 10:18
Post #95


Otaku
Dołączył: Mon, 21 October 2002
Skąd: Kraków





CYTAT(Rafciu @ Sun, 28 Aug 2011 - 01:21) *
Różnice podciśnień na biegu jałowym przy poszczególnych cylindrach są bardzo małe i nawet bez synchronizacji, kiedy wszystkie przepustnice są rozjechane i silnik pracuje nierówno (w motocyklach), po lekkim dodaniu gazu, na wakuometrach podciśnienie się wyrównuje. Wynika to z tego, że różnice w otwarciach i zamknięciach poszczególnych przepustnic to są dziesiąte milimetra, a z taką dokładnością to nawet wtryskiwacze paliwa nie dozują.
Nie wiem czy wykonywałeś kiedyś synchronizację przepustnic w jakimś motocyklu. Jeśli tak, to zapewne wiesz że nawet lekkie tknięcie śrubokrętem śruby regulacyjnej może wiele zmienić. A jeżeli nie regulowałeś, to podpatrz chociaż w jakimś warsztacie wskazania wakuometrów w różnych partiach obrotów.
Już większe różnice dają powycierane osadzenia osiek przepustnic.



W motocyklu nie grzebalem, ale troche mialem do czyniania z przepustnicami dbillasa i bmw - te pierwsze mialy odczuwalne problemy z rowna praca nawet przy wiekszych otwarciach przepustnicy - prawdopodobnie byly znacznie bardizej rozsynchronizowane niz w motocyklach sie to zdarza.
Te z bmw w motorze m42 na walkach 290/275 dobrze ustawionych pozwalaly osiagnac rowne i stabilne wolne na poziomie 700obr.


--------------------
Aerospace Electronics :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Sat, 03 Sep 2011 - 11:38
Post #96


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a jakie polączenie kolektora i przpeustnicy jest lepsze?
na rysunku na niebiesko zaznaczono silikonowa zlaczke, czerwony i zielony to kolektor i przepustnica.
jesli oba metalowe elementy beda sie dotykac to beda sie o siebie obijac-zle, jak beda daleko od siebie przpeustnice beda latac na kolektorze jak zyd po pustym sklepie-też źle.
czy nie lepiej wiec szukac przepustnic z flansza/mi i dorobic takowa do kolektora i na sztywno skrecic(tu warunkiem oczywiście jest taki sam/b. podobny rozstaw kanałow)?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rafciu
post Thu, 08 Sep 2011 - 13:22
Post #97


Forum Killer
Dołączył: Tue, 31 August 2010
Skąd: okolice wawy





W motocyklach są zazwyczaj gumowo metalowe króćce, lub gumowe złączki, podobne do tego co pokazałeś na rysunku. Oba rozwiązania działają i utrzymują nawet duże ciężkie gaźniki. Fakt z drugiej strony przepustnic zazwyczaj przytrzymuje to wszystko jeszcze jakiś airbox. Jednak wydaje mi się że jeżeli zastosujesz rozwiązanie pokazane na rysunku, tylko pozostawisz między kolektorem, a przepustnicami nieco swobody (ok 1cm) i zastosujesz sztywne sylikony (z dużą ilością oplotów), to problemu nie będzie ani z obijaniem, ani z opadaniem przepustnic.


--------------------
Chcesz mi pomóc? Przeczytaj poniższy link i podaruj 1% podatku
http://www.fsr.pl/portal/fsr/695/5528/Kurach_Rafal.html?search=58898
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 08 Sep 2011 - 18:02
Post #98


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





tylko ze wada takiego elastycznego polaczenia jest uskok(skokowe zwiekszenie srednicy na dlugosci kilku mm,a potem zmniejszenie). walczy sie o wyprostowanie kanalu i wiekszaa predkosc przeplywu, a po drodze takie cos


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wojtek
post Thu, 08 Sep 2011 - 18:08
Post #99


Forum Homee
Dołączył: Wed, 25 January 2006
Skąd: Krosno





dokladnie - w m3 widac nawet jak zasysa ta ori gume co laczy kolektor z przplywka ma blache a i tak ja gnie.


--------------------
EVO X 590/740
Cooper S R56
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Fri, 09 Sep 2011 - 09:45
Post #100


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Ja zrobiłem na sztyno i potem rozciąłem i na sylikony złożyłem także nie ma progu i pasuje idealnie smile.gif


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 3 4 5 6 7 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 03:13