Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ITB-wszytsko o individual throttle body
GrzesiekK.
post Mon, 08 Apr 2013 - 09:12
Post #181


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(wałek @ Mon, 08 Apr 2013 - 07:58) *
najłatwiej będzie z włókna wykonać - jak poprzednicy piszą, ja bym wykonał model ze styroduru, pokryć później szpachlą i żywica. inaczej żywica spali styrodur. koszty nie są jakieś mega duże, napewno mniejsze niż spawanie czegokolwiek, a jak zda egzamin to zaweze można później uspawać na wzór.

tak, tylko jeszcze kwestia czy ten airbox bedzie dobrze działał wink.gif bo to nie jest takie łatwe jak się wydaje.


Żywica nie ruszy styroduru, sprawdzone biggrin.gif generalnie nie polecam z niego robić kopyta, wydłubać ho potem to katorga, styropian zalewasz nitro i znika, tego wynalazku takie metody się nie imają.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 08 Apr 2013 - 09:12
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
wałek
post Mon, 08 Apr 2013 - 09:22
Post #182


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 October 2009





właśnie że robiliśmy formy ze styroduru i nam żarła żywica.. chyba że inna żywica była.. ale jak sprawdzone to czemu nie:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GrzesiekK.
post Mon, 08 Apr 2013 - 09:23
Post #183


Forum Homee
Dołączył: Sun, 09 December 2007





CYTAT(wałek @ Mon, 08 Apr 2013 - 09:22) *
właśnie że robiliśmy formy ze styroduru i nam żarła żywica.. chyba że inna żywica była.. ale jak sprawdzone to czemu nie:)



Dokładnie używałem płyt XPS niby to styrodur ale cholerstwa nic nie ruszało, może są inne odmiany mniej odporne.


--------------------
Renault Clio Sport 2 - rajdówka w ciągłej budowie ....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Mon, 08 Apr 2013 - 10:37
Post #184


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





Panowie jasne ze mozna ze styroduru ale to jakies najtansze nie jest a steropian mozna praktycznie dorwac wszedzie a nawet darmo wink.gif jesli chodzi o zywice to sa tez takie ktore nie topia styropianu
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_pioootr_*
post Tue, 09 Apr 2013 - 11:21
Post #185









A jak dobrać kształt, objętość airbox'a pod konkretny silnik ???

Czy są jakieś wzory, obliczenia ???
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Tue, 09 Apr 2013 - 12:31
Post #186


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





wzory na pewno jakies sa ale nie ma sie co spuszczac nad tym wink.gif popatrz na dbilas-a czy to do 1.8 czy 2.0 puszki ma takie same przynajmniej tak mi sie wydaje.... a ksztalt i rozmiar sa bardziej w tym wypadku podyktowane miejscem pod maska najlepiej jak porównasz sobie albo uda Ci sie dowiedzieć jakie rozmiary ma puszka od dedykowanego zestawu ITB do twojego silnika i wtedy robisz coś na wzór tego popatrz na forach z UK tam niektórzy robią airboxy ze zwykłych rur aluminiowych tak na byle jak i nawet to przynosi efekty wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rudiger
post Tue, 09 Apr 2013 - 14:12
Post #187


Forum Killer
Dołączył: Sat, 08 October 2011





ciekawy koncept na dolot, co prawda nie do ITB ale rozsądna (wagowo) alternatywa dla alu a już na pewno dla kwasiaka
http://www.krajansky.wz.cz/images/pic/21.jpg
http://www.krajansky.wz.cz/images/pic/22.jpg
http://www.krajansky.wz.cz/images/pic/23.jpg


--------------------
narkotyczny zapach dogrzanych slicków...
powered by PENRITE
vmistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2012
mistrz klasy 2-1300 Classicauto Cup 2015
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Tue, 09 Apr 2013 - 15:52
Post #188


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





Tak wygląda airbox własnej wydumy z żywicy , twórczość Electric orange i moja smile.gif

Zostało go pomalować na jakiś słuszny kolor i sprawdzić czy wejdzie pod maskę smile.gif





--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Tue, 09 Apr 2013 - 15:54
Post #189


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





powietrze ma zmienić kierunek o ok 150 stopni?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 09 Apr 2013 - 16:47
Post #190


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Ja tam widzę okolice 45st.


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Tue, 09 Apr 2013 - 18:00
Post #191


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





CYTAT(MadeInPoland @ Tue, 09 Apr 2013 - 15:54) *
powietrze ma zmienić kierunek o ok 150 stopni?



na to wygląda smile.gif


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Tue, 09 Apr 2013 - 18:19
Post #192


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





150 stopni ?????? smile.gif

tak musi być w tym setupie ze względu na brak miejsca z uwagi na kielich a z reszta to co za różnica czy na wejściu w airboxa będzie taka zmiana kierunku czy przed boxem ? niektórzy za bardzo biorą sobie wszystko do serca z tymi załamaniami i gładkością wewnętrzną w dolotach powietrza ,widziałem wiele zaawansowanych projektów w których za doprowadzenie powietrza była odpowiedzialna spiralna zbrojona rura smile.gif(tez w niektórych miejscach musiała być bardziej przełamana) od zderzaka po samego boxa i jakoś nikt się nie przejmował tym ze w środku ta rura nie jest gładka a to przecież powoduje zawirowania niestety prawda jest taka że w pierwszej kolejności liczy się świeże zimne powietrze a nie gładkość dolotu smile.gif to nie jest wyczynówka z wielkim budżetem gdzie liczy się 1/2 konia i setna sekundy na 402 metry ale oczywiste jest ze im mniej załamań i nierówności tym lepiej ale niestety w nie każdym wypadku da się tego uniknąć szukając kompromisu dla auta poruszającego się na co dzień w ruchu miejskim....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wałek
post Tue, 09 Apr 2013 - 21:38
Post #193


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 October 2009





tam jest 150 stopni smile.gif ale jak dla mnie różnicy to nie robi, niektórych rzeczy nieprzeskoczy... dosć ładnie to Wam wyszło:) auto będzie z przepływką?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Tue, 09 Apr 2013 - 23:22
Post #194


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





wink.gif dzięki za miłe słowo i najważniejsze że sam właściciel zadowolony z wyniku prac

odpowiem za Maxa więc tak autko będzie wystrojone na przepływce aby dało się nim z pełną kulturą poruszać w dzień po zatłoczonej warszawie wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ALI23
post Wed, 10 Apr 2013 - 07:48
Post #195


Super User
Dołączył: Sun, 15 March 2009
Skąd: SRC





tak na przyszłość to do żywicy można dodać barwnika i kolor będzie bardzo trwały..


--------------------
tel. 505 42 90 42
ali.23(małpka)o2.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
usuniety
post Wed, 10 Apr 2013 - 11:04
Post #196


Forum Killer
Dołączył: Wed, 28 December 2011
Skąd: Katowice





CYTAT(buniooo @ Thu, 04 Apr 2013 - 13:21) *
mam nawet jeszcze jednego gotowego z rozstawem otworow pod ZX12R

tzn. ile od osi do osi?
W przypadku aluminium jaka grubość scianki airbox'a będzie odpowiednia?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Wed, 10 Apr 2013 - 14:11
Post #197


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(ALI23 @ Wed, 10 Apr 2013 - 07:48) *
tak na przyszłość to do żywicy można dodać barwnika i kolor będzie bardzo trwały..


zgadza się z tym ze nie mieliśmy barwnika pod ręką i czas nagli smile.gif i możliwe że za jakiś czas na airbox będzie nałożona ostatnia warstwa z włókna węglowego wraz z żywicą epoksydową ale czas pokaże i dla tego poszło bez żadnego barwnika a z pomalowaniem w czarny mat nie ma problemu wink.gif

Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Wed, 10 Apr 2013 - 14:12
Post #198


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(usuniety @ Wed, 10 Apr 2013 - 11:04) *
tzn. ile od osi do osi?
W przypadku aluminium jaka grubość scianki airbox'a będzie odpowiednia?


3-4mm ale spokojnie 3mm starczy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Wed, 10 Apr 2013 - 17:04
Post #199


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





No Panowie pierwsze przymiarki ITB na airbox-ie w aucie mojego kolegi. Ma akurat zdemontowany układ dolotowy i można było przypasować.

Tak to wygląda już na miejscu. U mnie będzie troszkę inaczej ale niewiele.

Wielkie dzieki Karol za pomoc przy budowie i parę ciekawych pomysłów!!!






--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Wed, 10 Apr 2013 - 17:10
Post #200


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





No Panowie pierwsze przymiarki ITB na airbox-ie w aucie mojego kolegi. Ma akurat zdemontowany układ dolotowy i można było przypasować.

Tak to wygląda już na miejscu. U mnie będzie troszkę inaczej ale niewiele.

Wielkie dzieki Karol za pomoc przy budowie i parę ciekawych pomysłów!!!






--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 8 9 10 11 12 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Saturday, 19 July 2025 - 04:03