Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ITB-wszytsko o individual throttle body
ILKU
post Mon, 18 Mar 2013 - 14:16
Post #161


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





A po co odwracałeś TPS??


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Mon, 18 Mar 2013 - 14:16
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
opornick
post Mon, 18 Mar 2013 - 14:23
Post #162


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





pewnie dlatego ze ori kreci sie w druga strone juz przepustnice z moto
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Mon, 18 Mar 2013 - 20:42
Post #163


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





CYTAT(opornick @ Mon, 18 Mar 2013 - 14:23) *
pewnie dlatego ze ori kreci sie w druga strone juz przepustnice z moto

Tak, ale prościej zamienić miejscami dwa przewody w kostce podpinanej do czujnika wink.gif


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
moritz86
post Mon, 18 Mar 2013 - 23:02
Post #164


Forum Killer
Dołączył: Wed, 26 December 2012





O ile czujnik ma charakterystyke liniową, a nie logarytmiczną.


--------------------
Był Peugeot 106 S16 Turbo - Tor Poznań 1.53:5
Jest BMW e36 Compact m54b25 + GTX3076 + 8hp50 by TajnyGarazBobra
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ILKU
post Tue, 19 Mar 2013 - 06:11
Post #165


Super User
Dołączył: Wed, 21 November 2007
Skąd: Koszalin





Przecież to zwykły czujnik boscha. Nie widziałem czujników logarytmicznych do przepustnicy.


--------------------
Who Dares Wins
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grifter
post Tue, 19 Mar 2013 - 07:01
Post #166


Frequent User
Dołączył: Sat, 17 September 2005





W przypadku tego tps'a wystarczy zamienic przewody smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Tue, 19 Mar 2013 - 07:11
Post #167


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





Niby wystarczy i niby nie, oba krańcowe położenia przepustnicy są mierzone na zwarcie styków. Ale - krańcówka otwarcia bardzo dokładnie łapie i ma maluśki skok coby od razu po lekkim dotknięciu pedału gazu zareagowała! Natomiast krańcówka całkowitego otwarcia ma dużo większą tolerancje i jest to zwykły drut który sie odgina i ma znacznie większy skok do zadziałania smile.gif Oczywiście wszystko da się ustawić ale ze względu na odwrotne otwarcie przepustnicy wolałem je odwrócić aby wszystko działało jak należy . Tak dla sprostowania na drugim końcu oski siedzi oryginalny potencjometr z motoru który będzie podłączony do DET-a smile.gif


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
opornick
post Tue, 19 Mar 2013 - 15:05
Post #168


Forum Homee
Dołączył: Tue, 18 April 2006
Skąd: podkarpacie





na marginesie, ktore przewody nalezaloby zamienic?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
E30 owner
post Tue, 19 Mar 2013 - 15:23
Post #169


Forum Killer
Dołączył: Tue, 01 January 2013
Skąd: SAS garage :)





Od jednej i od drugiej krańcówki smile.gif


--------------------
_http://400metrow.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Wed, 20 Mar 2013 - 07:08
Post #170


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





CYTAT(opornick @ Tue, 19 Mar 2013 - 15:05) *
na marginesie, ktore przewody nalezaloby zamienic?


Masz trzy wejścia 3,18 i 2 na TPS 18 to jest COM - tak zwany wspólny a wiec zamieniasz 3 z 2 . Tylko tak jak pisałem różnią się budową krańcówki a co za tym idzie ich czułością . Ta od całkowitego otwarcia łapie dużo wcześniej i daje sygnał (teraz będę strzelał ) coś około 80% całkowitego otwarcia i już tak zostaje do całkowitego otwarcia, natomiast ta od początkowego reaguje natychmiast i ma bardzo maleńki skok zadziałania.


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Thu, 04 Apr 2013 - 08:54
Post #171


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





No i mamy z grubsza ogarnięty temat. Elementy po malowaniu proszkowym i podłaczone podciśnienia i krokowy smile.gif






Jeszcze tylko idzie do przeróbki otwieranie przepustnic bo patent który zrobiłem wcześniej jest strasznie uciążliwy przy wymianie i podłączaniu linki gazu a w zasadzie dwóch smile.gif


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 04 Apr 2013 - 12:50
Post #172


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





to ja zapytam przy okazji o cos innego. z czego robic airboxa z alu czy kwasiaka? co bedzie bardziej odporne na, chyba przede wszystkim wibracje bo temperatury to juz on za duzej nie bedzie mial?


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Thu, 04 Apr 2013 - 13:01
Post #173


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





I z kwasa i z alu można smile.gif aluminium szybciej oddaje ciepło.Wibracje nie ruszą ani alu a ni kwasa, no chyba że kiepsko pospawasz. Łatwiej o spawacza kwasa i pewnie taniej. U mnie airbox będzie z włókna i żywicy smile.gif


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Thu, 04 Apr 2013 - 13:18
Post #174


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





x2 - włókno i żywica


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
buniooo
post Thu, 04 Apr 2013 - 13:21
Post #175


Super User
Dołączył: Sun, 09 October 2011





ja robilem z czarnej blachy 0.8mm





mam nawet jeszcze jednego gotowego z rozstawem otworow pod ZX12R
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 04 Apr 2013 - 13:27
Post #176


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Coś się zmieniło w kwestii stopnia trudności obliczania airbox'a? biggrin.gif bo jak do tej pory w każdym temacie związanym z ITB czytałem, że bardzo ciężko jest zrobić sensowny airbox, a tutaj widze każdy ma/będzie miał biggrin.gif


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 04 Apr 2013 - 17:39
Post #177


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





nic sie nie zmieniło, ale poki co bede miał przepływke bo nie odrazu bedzie swinia albo emu. robie itb uzywajac tych z toyoty, zmierzyłem pojemnośc tamtego airboxa, chciałem sie na nim wzorować ale raczej bedzie bardzo trudno zrobic tak duzy.

włókno dobra opcja. 1 ze moge zrobić sam, 2 ze taniej, 3 że sporo lzej choć czy finalnie wyjdzie lzej niz alu to też nie jest takie pewne. i tak potrzeba jakiejs ramy zeby płótno utrzymac. nie mam w planie airboxa, który przypomina połowe walca...


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Fri, 05 Apr 2013 - 06:25
Post #178


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





Wstępnie użyj styropianu potem finalnie wykończ go gipsem lub glina. Ja proponuje glinę bo będzie łatwiej ja obrobić do wymaganych kształtów smile.gif

No i lecisz z włóknem i żywicą , na koniec wszystko wydłubiesz i git smile.gif


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
electric orange
post Sat, 06 Apr 2013 - 17:09
Post #179


Frequent User
Dołączył: Tue, 06 December 2011
Skąd: Warszawa





Max oczywiscie nie zapominajac o dobrej warstwie rozdzielacza wink.gif
Porszak wstepnie ksztalt nadajesz albo steropianem ,pianka montazowa lub byle jaka nawet rura czy rynna aby zlapac mniej wiecej ksztalt puzniej glina ok 1-2cm a po uformowaniu wygladzasz mokra dlonia na rowno i cacy smile.gif wyschnie sobie to lecisz alkocholem poliwinylowym lub woskiem i nakladasz zywice i mate szklana z reszta jak sie Maxa skonczy lepic to wzuci jakas pogladowa focie
Go to the top of the page
 
+Quote Post
wałek
post Mon, 08 Apr 2013 - 07:58
Post #180


Frequent User
Dołączył: Tue, 27 October 2009





najłatwiej będzie z włókna wykonać - jak poprzednicy piszą, ja bym wykonał model ze styroduru, pokryć później szpachlą i żywica. inaczej żywica spali styrodur. koszty nie są jakieś mega duże, napewno mniejsze niż spawanie czegokolwiek, a jak zda egzamin to zaweze można później uspawać na wzór.

tak, tylko jeszcze kwestia czy ten airbox bedzie dobrze działał wink.gif bo to nie jest takie łatwe jak się wydaje.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 7 8 9 10 11 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 16 July 2025 - 11:18