![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#101
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
a kto podpowie jaki zakres pomiarowy powinny miec wakuometry do synchronizacji przpeustnic? wiadomo ze do 1bar wystarczy, ale im mniejszy zakres tym bedzie dokladniejszy pomiar.
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#102
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 12 February 2007 Skąd: Warszawa-Wesoła ![]() |
Odgrzeję kotleta, jakie zalety ma stosowanie itb przy doładowaniu? są jakieś, czy bez różnicy? Rb26 miało i wynikały z tego jakieś pozytywy?
|
|
|
![]()
Post
#103
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 September 2011 ![]() |
Skoro nikt nie podjął się odpowiedzi na pytanie kolegi powyżej.
Może by warto uzupełnić temat o dodatkowe informacje, np: Jak i z którego miejsca podłączyć podciśnienie do serwa, regulatora paliwa oraz jak podłączyć krokowy. Czy potrzebna jest puszka akumulacyjna podciśnienia do serwa(jakiej wielkości), czy zakładać zawór zwrotny na serwo. Czy do podciśnienia na serwo wykorzystać wszystkie przepustnice czy tak jak w oryginalnym dbilas "ostatnią"? Czy zrobić mała zbiorczą puszeczkę podciśnień łącząc wszystkie przepustnice razem i podłączyć tam krokowy, podciśnienie do regulatora paliwa oraz króciec do serwa? Warto by się zastanowić czy przy takim rozwiązaniu dawać jeszcze puszkę akumulacyjną podciśnienia przy serwie już za zaworem zwrotnym? -------------------- Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
|
|
|
![]()
Post
#104
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Akurat odpowiedzi na te pytania są w zasadzie w temacie, który założył Made in Poland
![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#105
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 02 December 2002 Skąd: Tarnów ![]() |
Skoro nikt nie podjął się odpowiedzi na pytanie kolegi powyżej. Może by warto uzupełnić temat o dodatkowe informacje, np: Jak i z którego miejsca podłączyć podciśnienie do serwa, regulatora paliwa oraz jak podłączyć krokowy. Czy potrzebna jest puszka akumulacyjna podciśnienia do serwa(jakiej wielkości), czy zakładać zawór zwrotny na serwo. Czy do podciśnienia na serwo wykorzystać wszystkie przepustnice czy tak jak w oryginalnym dbilas "ostatnią"? Czy zrobić mała zbiorczą puszeczkę podciśnień łącząc wszystkie przepustnice razem i podłączyć tam krokowy, podciśnienie do regulatora paliwa oraz króciec do serwa? Warto by się zastanowić czy przy takim rozwiązaniu dawać jeszcze puszkę akumulacyjną podciśnienia przy serwie już za zaworem zwrotnym? Ja mam to podłączone tak: - Z tych małych króćców które były fabrycznie przy przepustnicach wziąłem podciśnienie do map sensora i regulatora ciśnienia paliwa wykorzystując wężyki podciśnieniowe z motocykla gdzie było to rozwiązane tak samo. - puszki akumulacyjnej na serwo nie mam, hamulec działa tak samo jak na seryjnym kolektorze ssącym z jedną przepustnicą. - podciśnienie na serwo mam podłączone tak: ![]() Czyli w miejscach po wtryskach motocyklowych mam wklejone króćce i dorobioną listwę zbiorczą. Z jednej strony do listwy podłączone jest serwo a z drugiej krokowy. |
|
|
![]()
Post
#106
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
emtees jak na regulator ciśnienia paliwa podasz podciśnienie z jednego cylindra to bedziesz miał duże skoki ciśnienia paliwa, podaj poprzez trójnik z Map-a
druga sprawa to 100% sprawne wtryskiwacze, ja miałem jeden o mniejszej wydajności (delikatnie zabrudzony) i miałem problem z synchronizacją przepustnic |
|
|
![]()
Post
#107
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 22 January 2004 Skąd: bełchatów ![]() |
Na forum jest nie jeden temat o itb i tam sa wszystkie odpoiwedzi. do instrumentów(map, regulator) wrazliwych na pulsacje cisnienia mozna dac dlawiki, ktore te pulsacje redukuja. takie dlawiki stosuje sie np. przy mano-/vaccuometrach
-------------------- „Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl |
|
|
![]()
Post
#108
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
emtees jak na regulator ciśnienia paliwa podasz podciśnienie z jednego cylindra to bedziesz miał duże skoki ciśnienia paliwa, podaj poprzez trójnik z Map-a Racja, nie pomyślałem o tym, dzięki za sugestię ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#109
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
emtees jak na regulator ciśnienia paliwa podasz podciśnienie z jednego cylindra to bedziesz miał duże skoki ciśnienia paliwa, podaj poprzez trójnik z Map-a druga sprawa to 100% sprawne wtryskiwacze, ja miałem jeden o mniejszej wydajności (delikatnie zabrudzony) i miałem problem z synchronizacją przepustnic Dlatego wyrzucasz podciśnienie i stroisz na stałe ciśnienie na listwie i po problemie. Ja początkowo miałem z czwórnika i nie było problemów, jednak później przeszedłem na stałe ciśnienie. Do hamulca wystarczy z jednego niewielkiego (4-6mm średnicy wew.) króćca. P.S. emtees dzięki za pamięć o mojej zabawie z przepustnicami. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#110
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Mon, 29 December 2008 ![]() |
MadeInPoland podciśnienie do regulatora można odpiąć oczywiście ale co z kompensacją ciśnienia paliwa przy gwałtownym otwarciu przepustnic ? Z doświadczenia z ITB wiem że trzeba ustawic duże wzbogacanie po TPSie, większość sterowników wtrysku ma ograniczony limit wzbogacania o kompensacja ciśnieniem paliwa tu pomaga.
|
|
|
![]()
Post
#111
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
dla mnie problem nie istnieje. w samochodzie stały monitoring afr, ogień w calym zakresie obrotow, żadnych problemow. strojenie w funkcji tps. czytam i nie wiem o jaka kompensacje Ci chodzi.
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#112
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
MadeInPoland - po TPS? Czyli z AlphaN korzystasz?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#113
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Tak
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#114
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Na MAP'ie jakieś problemy były?
-------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#115
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie było MAP, od razu tps
-------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#116
|
|
Forum Homee Dołączył: Mon, 14 April 2008 Skąd: WPI ![]() ![]() |
MAP i trąbki to same problemy...
-------------------- www.re5pect.pl
|
|
|
![]()
Post
#117
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Sun, 15 June 2003 Skąd: Warszawa ![]() |
Dokładnie - próbowałem 4w1 i przez filterek żeby ustabilizować i i tak były wahania straszne i brak położenia gazu pomiedzy 0-30% otwarcia przepustnicy...
-------------------- WORKSHOP
|
|
|
![]()
Post
#118
|
|
Super User Dołączył: Fri, 27 January 2006 Skąd: Lublin ![]() |
czytam i nie wiem o jaka kompensacje Ci chodzi. Chyba o podcisnienie do reg cisnienia paliwa. A nawet jesli odlaczony to i tak masz max cisnienie z regulatora wiec oki ... nawet na wolnych masz za "duze" cisnienie paliwa o te ~0,7 bara Zreszta sam pisales, ze masz wystrojony na stalym cisnieniu listwy wiec ok. Zreszta trabki = brak map'a oraz brak regulowanego cisnienia paliwa za to qpa ![]() |
|
|
![]()
Post
#119
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 01 February 2010 Skąd: Toruń ![]() |
Nie było MAP, od razu tps To coś sobie chyba uroiłem. Miałem wrażenie, że w temacie, który założyłeś pisałeś coś o MAP'ie. W sumie to mnie troche chłopaki zmartwiliście ![]() -------------------- Civic EJ2_K20
|
|
|
![]()
Post
#120
|
|
![]() User Dołączył: Wed, 07 September 2011 ![]() |
Dzieki chłopaki za pomoc, wstępnie już wiem jak to ogarnąć. Na pewno będą podciśnienia zbiorcze.
Oddzielnie dla serwa + podciśnienie dla regulatora paliwa. I drugie do krokowego . Na zdjęciach jeszcze nie polutowane ale przygotowane do lutowania(lut twardy) Ten z zakorkowanym trójnikiem do krokowca drugi do serwa ![]() Ogólnie planuje to złożyć na airboksie wstępnie z przepływką ale wystrojone na DET III. Użyłem rurek miedzianych 18mm oraz króćce 8mm , koszt materiału to 30zł ![]() Pewnie plany się jeszcze zmienia. Jak będę miał pospawany kolektor to wrzucę foty. ![]() ![]() -------------------- Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 11:54 |