Shoutbox 0 nowych PW 


15 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > »   
Reply to this topicStart new topic
> ITB-wszytsko o individual throttle body
Porszak
post Fri, 16 Sep 2011 - 12:27
Post #101


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





a kto podpowie jaki zakres pomiarowy powinny miec wakuometry do synchronizacji przpeustnic? wiadomo ze do 1bar wystarczy, ale im mniejszy zakres tym bedzie dokladniejszy pomiar.


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Sep 2011 - 12:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Dziku
post Sat, 07 Apr 2012 - 23:08
Post #102


Forum Homee
Dołączył: Mon, 12 February 2007
Skąd: Warszawa-Wesoła





Odgrzeję kotleta, jakie zalety ma stosowanie itb przy doładowaniu? są jakieś, czy bez różnicy? Rb26 miało i wynikały z tego jakieś pozytywy?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Thu, 31 Jan 2013 - 08:29
Post #103


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





Skoro nikt nie podjął się odpowiedzi na pytanie kolegi powyżej.
Może by warto uzupełnić temat o dodatkowe informacje, np:

Jak i z którego miejsca podłączyć podciśnienie do serwa, regulatora paliwa oraz jak podłączyć krokowy.
Czy potrzebna jest puszka akumulacyjna podciśnienia do serwa(jakiej wielkości), czy zakładać zawór zwrotny na serwo.
Czy do podciśnienia na serwo wykorzystać wszystkie przepustnice czy tak jak w oryginalnym dbilas "ostatnią"?
Czy zrobić mała zbiorczą puszeczkę podciśnień łącząc wszystkie przepustnice razem i podłączyć tam krokowy, podciśnienie do regulatora paliwa oraz króciec do serwa?
Warto by się zastanowić czy przy takim rozwiązaniu dawać jeszcze puszkę akumulacyjną podciśnienia przy serwie już za zaworem zwrotnym?


--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 31 Jan 2013 - 08:34
Post #104


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Akurat odpowiedzi na te pytania są w zasadzie w temacie, który założył Made in Poland wink.gif Ja u siebie będę wykorzystywał fabryczne króćce do MAP'a i do regulatora ciśnienia paliwa. Mam ITB z GSXR'a i tam przy każdym przepuście masz po dwa króćce. Zrobię jedną zbiorczą "szynę" podłączoną do każdej przepustnicy i to będzie służyło do zasilania MAP'a. Z jednej przepustnicy pociągnę wężyk do regulatora. Miejsce po starych wtryskach z kolei mam zamiar wykorzystać do zrobienia zbiorczej, grubszej szyny i podłączenia do niej serwa i ewentualnie krokowca. Chociaż z tego co czytałem tutaj do serwa wystarczyłoby podciśnienie z jednej przepustnicy. Żadnych puszek akumulacyjnych nie przewiduję.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
lukaszb
post Thu, 31 Jan 2013 - 09:50
Post #105


Frequent User
Dołączył: Mon, 02 December 2002
Skąd: Tarnów





CYTAT(max1975 @ Thu, 31 Jan 2013 - 08:29) *
Skoro nikt nie podjął się odpowiedzi na pytanie kolegi powyżej.
Może by warto uzupełnić temat o dodatkowe informacje, np:

Jak i z którego miejsca podłączyć podciśnienie do serwa, regulatora paliwa oraz jak podłączyć krokowy.
Czy potrzebna jest puszka akumulacyjna podciśnienia do serwa(jakiej wielkości), czy zakładać zawór zwrotny na serwo.
Czy do podciśnienia na serwo wykorzystać wszystkie przepustnice czy tak jak w oryginalnym dbilas "ostatnią"?
Czy zrobić mała zbiorczą puszeczkę podciśnień łącząc wszystkie przepustnice razem i podłączyć tam krokowy, podciśnienie do regulatora paliwa oraz króciec do serwa?
Warto by się zastanowić czy przy takim rozwiązaniu dawać jeszcze puszkę akumulacyjną podciśnienia przy serwie już za zaworem zwrotnym?


Ja mam to podłączone tak:
- Z tych małych króćców które były fabrycznie przy przepustnicach wziąłem podciśnienie do map sensora i regulatora ciśnienia paliwa wykorzystując wężyki podciśnieniowe z motocykla gdzie było to rozwiązane tak samo.
- puszki akumulacyjnej na serwo nie mam, hamulec działa tak samo jak na seryjnym kolektorze ssącym z jedną przepustnicą.
- podciśnienie na serwo mam podłączone tak:

Czyli w miejscach po wtryskach motocyklowych mam wklejone króćce i dorobioną listwę zbiorczą. Z jednej strony do listwy podłączone jest serwo a z drugiej krokowy.

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Thu, 31 Jan 2013 - 12:39
Post #106


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





emtees jak na regulator ciśnienia paliwa podasz podciśnienie z jednego cylindra to bedziesz miał duże skoki ciśnienia paliwa, podaj poprzez trójnik z Map-a
druga sprawa to 100% sprawne wtryskiwacze, ja miałem jeden o mniejszej wydajności (delikatnie zabrudzony) i miałem problem z synchronizacją przepustnic
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Porszak
post Thu, 31 Jan 2013 - 16:02
Post #107


Forum Homee
Dołączył: Thu, 22 January 2004
Skąd: bełchatów





Na forum jest nie jeden temat o itb i tam sa wszystkie odpoiwedzi. do instrumentów(map, regulator) wrazliwych na pulsacje cisnienia mozna dac dlawiki, ktore te pulsacje redukuja. takie dlawiki stosuje sie np. przy mano-/vaccuometrach


--------------------
„Dokładnie wiadomo, kiedy ludzie zaczęli się ścigać: gdy tylko zbudowali drugi samochód.”
-by Richard Petty NASCAR racedriver

corsa c16xe N/A 176KM/187Nm powered by corsasport.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Thu, 31 Jan 2013 - 18:10
Post #108


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





CYTAT(Krzysiek2 @ Thu, 31 Jan 2013 - 12:39) *
emtees jak na regulator ciśnienia paliwa podasz podciśnienie z jednego cylindra to bedziesz miał duże skoki ciśnienia paliwa, podaj poprzez trójnik z Map-a


Racja, nie pomyślałem o tym, dzięki za sugestię smile.gif


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Thu, 31 Jan 2013 - 20:47
Post #109


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





CYTAT(Krzysiek2 @ Thu, 31 Jan 2013 - 11:39) *
emtees jak na regulator ciśnienia paliwa podasz podciśnienie z jednego cylindra to bedziesz miał duże skoki ciśnienia paliwa, podaj poprzez trójnik z Map-a
druga sprawa to 100% sprawne wtryskiwacze, ja miałem jeden o mniejszej wydajności (delikatnie zabrudzony) i miałem problem z synchronizacją przepustnic


Dlatego wyrzucasz podciśnienie i stroisz na stałe ciśnienie na listwie i po problemie.
Ja początkowo miałem z czwórnika i nie było problemów, jednak później przeszedłem na stałe ciśnienie.

Do hamulca wystarczy z jednego niewielkiego (4-6mm średnicy wew.) króćca.

P.S. emtees dzięki za pamięć o mojej zabawie z przepustnicami.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krzysiek2
post Fri, 01 Feb 2013 - 07:27
Post #110


Frequent User
Dołączył: Mon, 29 December 2008





MadeInPoland podciśnienie do regulatora można odpiąć oczywiście ale co z kompensacją ciśnienia paliwa przy gwałtownym otwarciu przepustnic ? Z doświadczenia z ITB wiem że trzeba ustawic duże wzbogacanie po TPSie, większość sterowników wtrysku ma ograniczony limit wzbogacania o kompensacja ciśnieniem paliwa tu pomaga.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 01 Feb 2013 - 08:29
Post #111


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





dla mnie problem nie istnieje. w samochodzie stały monitoring afr, ogień w calym zakresie obrotow, żadnych problemow. strojenie w funkcji tps. czytam i nie wiem o jaka kompensacje Ci chodzi.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Fri, 01 Feb 2013 - 10:26
Post #112


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





MadeInPoland - po TPS? Czyli z AlphaN korzystasz?


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 01 Feb 2013 - 10:35
Post #113


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Tak


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Fri, 01 Feb 2013 - 10:57
Post #114


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





Na MAP'ie jakieś problemy były?


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Fri, 01 Feb 2013 - 11:41
Post #115


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Nie było MAP, od razu tps


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kidzio_r5gtt
post Fri, 01 Feb 2013 - 11:42
Post #116


Forum Homee
Dołączył: Mon, 14 April 2008
Skąd: WPI

Ikona grupy



MAP i trąbki to same problemy...


--------------------
www.re5pect.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Gr00bY
post Fri, 01 Feb 2013 - 12:39
Post #117


Forum Clubber
Dołączył: Sun, 15 June 2003
Skąd: Warszawa





Dokładnie - próbowałem 4w1 i przez filterek żeby ustabilizować i i tak były wahania straszne i brak położenia gazu pomiedzy 0-30% otwarcia przepustnicy...


--------------------
WORKSHOP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Amorr
post Fri, 01 Feb 2013 - 14:47
Post #118


Super User
Dołączył: Fri, 27 January 2006
Skąd: Lublin





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 01 Feb 2013 - 08:29) *
czytam i nie wiem o jaka kompensacje Ci chodzi.

Chyba o podcisnienie do reg cisnienia paliwa. A nawet jesli odlaczony to i tak masz max cisnienie z regulatora wiec oki ... nawet na wolnych masz za "duze" cisnienie paliwa o te ~0,7 bara

Zreszta sam pisales, ze masz wystrojony na stalym cisnieniu listwy wiec ok. Zreszta trabki = brak map'a oraz brak regulowanego cisnienia paliwa za to qpa biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
emtees
post Fri, 01 Feb 2013 - 16:27
Post #119


Super User
Dołączył: Mon, 01 February 2010
Skąd: Toruń





CYTAT(MadeInPoland @ Fri, 01 Feb 2013 - 11:41) *
Nie było MAP, od razu tps


To coś sobie chyba uroiłem. Miałem wrażenie, że w temacie, który założyłeś pisałeś coś o MAP'ie.

W sumie to mnie troche chłopaki zmartwiliście biggrin.gif Chyba trzeba będzie zakupić DET3.


--------------------
Civic EJ2_K20
Go to the top of the page
 
+Quote Post
max1975
post Fri, 15 Feb 2013 - 11:52
Post #120


User
Dołączył: Wed, 07 September 2011





Dzieki chłopaki za pomoc, wstępnie już wiem jak to ogarnąć. Na pewno będą podciśnienia zbiorcze.
Oddzielnie dla serwa + podciśnienie dla regulatora paliwa.
I drugie do krokowego .
Na zdjęciach jeszcze nie polutowane ale przygotowane do lutowania(lut twardy)
Ten z zakorkowanym trójnikiem do krokowca drugi do serwa smile.gif
Ogólnie planuje to złożyć na airboksie wstępnie z przepływką ale wystrojone na DET III.

Użyłem rurek miedzianych 18mm oraz króćce 8mm , koszt materiału to 30zł smile.gif

Pewnie plany się jeszcze zmienia. Jak będę miał pospawany kolektor to wrzucę foty.




--------------------
Moc i moment !!!!!!!!! To jest to, co chce mieć pod dostatkiem, lecz moje marzenie nigdy się nie spełni bo tego nigdy za wiele !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post

15 Stron V  « < 4 5 6 7 8 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 14 July 2025 - 11:54