Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu na trwałość, Czyli innymi słowy jak przegniemy z zapłonem to co może się popsuć :D
kontrolm
post Tue, 11 Oct 2011 - 08:52
Post #81


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



Tam gdzie ja robię szlify i różne inne czyli w zakładzie na Wolskiej to nie płacę za takie zwykłe sprawdzenie owalności i pomiary pasowania korb i panewek do wału który przywiozłem na robotę. Właściciel robi to dla świętego spokoju żebym mu po raz drugi d... nie zawracał.
Dla niego to 5 minut roboty a klient potem jest zadowolony


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 11 Oct 2011 - 08:52
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Tue, 11 Oct 2011 - 09:03
Post #82


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Dzieki za informacje. Moze w takiej sytuacji jednak korby byly mierzone, tak jak napisal Coobcio. Aczkolwiek we wczesniejszych rozmowach Coobcio mowil mi,ze tloki i korbowody wlozyl jak lecialy, bez zastanawiania, czy sie nadaja czy nie.
Ja jestem laikiem w tej sprawie, a ucze sie dopiero wtedy, gdy cos pada i sam musze szukac rozwiazania...


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 15 Oct 2011 - 12:45
Post #83


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(zabba88 @ Sun, 09 Oct 2011 - 09:38) *
stawiam na panewke korbowodowa:)


Strzal w 10. Okazalo sie,ze na 2gim garze (ten , gdzie tlok mial luz) obrocila sie panewka. Pytanie tylko, co moglo to spowodowac. Olej mial 2 tys km przebiegu, 10w40. Samochod pod ciaglym obciazeniem gora 20 sekund.

Wyglada na to,ze wleci nowy silnik, bo remontowac kolejny raz chyba nie ma sensu ekonomicznego.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sat, 15 Oct 2011 - 17:07
Post #84


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





musisz mieć gdzieś zapchaną magistrale olejową , może w wale siedzą jakieś syfy , jak wygląda panewka główna z której olej idzie do tej korbowodowej ? Nie ma innej opcji moim zdaniem za bardzo .

pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 19 Oct 2011 - 17:36
Post #85


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





silnik zostal poskladany , oby tylko mogl dowiezc mnie spowrotem do domu. Wal zostal przeszlifowany papierem , lekko przeszlifowana korba i wsadzona uzywana panewka. Silnik przestal stukac, nawet nie wydawal tych dzwiekow, ktore wydobywaly sie zaraz po remoncie.

DLa mnie wniosek jest taki,ze skoro teraz po obroceniu panewki i drut-naprawie nie puka, a pukal wczesniej, to byla to wina panewki i zlego poskladania silnika.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Wed, 19 Oct 2011 - 17:38
Post #86


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





dlaczego pożałowałeś na nowe panewki ? Moim zdaniem to błąd .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 19 Oct 2011 - 17:54
Post #87


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Jak pozalowalem?? Przeciez panewki przez 10tys byly wymieniane 2x na nowe, nadymiarowe. Remont byl na nowych panewkach korbowych, a pozniej po 4tys znowu korbowe byly nowe. Wychodzi na to,ze montaz byl zly.

Ja na nic nie zalowalem, mowilem ze wszystko ma byc zrobione jak nalezy, co sie nie nadaje, to ma byc nowe.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jadzwin
post Wed, 19 Oct 2011 - 18:24
Post #88


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 19 April 2004
Skąd: Krakow





Ja bym szukal problemu w magistrali olejowej.. Albo wal jest ch.. zrobiony.



CYTAT(jackkpl @ Wed, 19 Oct 2011 - 18:54) *
Jak pozalowalem?? Przeciez panewki przez 10tys byly wymieniane 2x na nowe, nadymiarowe. Remont byl na nowych panewkach korbowych, a pozniej po 4tys znowu korbowe byly nowe. Wychodzi na to,ze montaz byl zly.

Ja na nic nie zalowalem, mowilem ze wszystko ma byc zrobione jak nalezy, co sie nie nadaje, to ma byc nowe.



--------------------
Knock Knock! Who's there ? DETONATION
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Wed, 19 Oct 2011 - 18:29
Post #89


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Jadzwin @ Wed, 19 Oct 2011 - 18:24) *
Ja bym szukal problemu w magistrali olejowej.. Albo wal jest ch.. zrobiony.


Dalo mi do myslenia to,ze teraz nic nie puka.... a wal porysowany jak cholera, panewka obrocona pare razy, nawet nie da sie odczytac symboli na niej wybitych.
Oprocz zatkanej magistrali olejowej, moze byc winna jeszcze pompa, ktora byla nie wymieniana po awarii silnika. ZOstala stara, ktora pewnie pierwszej swiezosci nie byla.

Badz co badz, drugi silnik niedlugo bedzie pod maska, tym razem wybralem innego mechanika smile.gif.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Thu, 20 Oct 2011 - 02:10
Post #90


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





jak by pompa oleju padała to byś miał problemy ze wszystkimi panewkami , a nie z jedną wybraną do tego zaczęły by grać hydro popychacze . Moim zdaniem masz syf w magistrali , a konkretniej w wale.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Thu, 20 Oct 2011 - 07:58
Post #91


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



kurde jak ja bym miał taki zapał do wymieniania panewek jak Wy...oleju sie tak często nie zmienia.
DOHC ma racje - syf w kanałach , chyba że załozony korbowód był juz kiedyś przytarty, nie został właściwie naprawiony i nie trzyma panewki i pewnie wymiarów.
Czy teraz po tym obróceniu panewki naprawialiście korbe czy tylko na szybko nowe panewy i w droge ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rijndael
post Thu, 20 Oct 2011 - 08:44
Post #92


Super User
Dołączył: Thu, 23 April 2009
Skąd: z lasu





CYTAT(jackkpl @ Wed, 19 Oct 2011 - 18:29) *
Badz co badz, drugi silnik niedlugo bedzie pod maska, tym razem wybralem innego mechanika smile.gif.

A poprzedni nie poczuwa się do poprawienia tego?


--------------------
:)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 20 Oct 2011 - 08:56
Post #93


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(borsuk @ Thu, 20 Oct 2011 - 08:44) *
A poprzedni nie poczuwa się do poprawienia tego?


Postaram sie opisac sprawe niedlugo na forum (o ile jest dzial skarg i zazalen). W skrocie - musze dokladac do naprawy "gwarancyjnej" wiecej, niz zaplace za wymiane silnika u innego.

CYTAT(kontrolm @ Thu, 20 Oct 2011 - 07:58) *
kurde jak ja bym miał taki zapał do wymieniania panewek jak Wy...oleju sie tak często nie zmienia.
DOHC ma racje - syf w kanałach , chyba że załozony korbowód był juz kiedyś przytarty, nie został właściwie naprawiony i nie trzyma panewki i pewnie wymiarów.
Czy teraz po tym obróceniu panewki naprawialiście korbe czy tylko na szybko nowe panewy i w droge ?


Na szybko i w droge,zebym mogl zabrac samochod i naprawic gdzie indziej. Ogolnie nie zamierzam drugi raz wkladac walu i korbowodow, tylko caly sprawny silnik.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Thu, 20 Oct 2011 - 10:11
Post #94


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Dla ścisłości silnik w tym Saabie składałem Ja na częściach dostarczonych przez JackPL - części te były sprawdzane w autoszlifie, wał prosty i trzymał wymiary dla wału po pierwszym szlifie i został jedynie przepolerowany, stopki korbowodów były sprawdzane pod kątem owalności. Natomiast nie były sprawdzane pasowania sworzni i tulejek w korbowodzie, dodatkowo blok został przechonowany.

Po poskładaniu świeżo po remoncie twój silnik wydobywał charakterystyczny klekot dla silnika Saaba 2,3L a po przebiegu 4-5 tyś km jakie zrobiłeś i po twoich zabawach w programie (min. ekstremalne wyprzedzenie kąta zapłonu) klekot się nasilił i przy okazji zaczął się wydobywać dodatkowy dźwięk w postaci dzwoniących/rezonansujących zaworów, tak więc przyprowadziłeś auto na sprawdzenie silnika gwarancyjne - na co jakbym wcześniej wiedział że tak ekstremalnie przyspieszyłeś zapłon normalnie bym się nie zgodził ale ja w pierwszej kolejności zajrzałem do panewek korbowodowych, były one w stanie bardzo dobrym ale profilaktycznie wymieniłem je na nowe, oraz przywróciłem swoją mapę zapłonu po której silnik zaczął pracować ciszej - tak jak pracuje 2,3L w Saabie a dźwięk "dzwoniących" zaworów całkowicie zanikł.

Po kolejnych 4-5 tyś km, po twoich zabawach miedzy innymi z procedurą startu dajesz znać że coś bardzo zaczęło stukać w silniku tak więc zrobiłeś we własnym zakresie mapę zapłonu mocno wycofaną by się do mnie jakoś doturlać.
Nie chciałeś inwestować w sprawny nominalny wał więc razem uzgodniliśmy że silnik składamy najtaniej jak się da byle tylko doturlać się na nim z powrotem do domu...
Tak więc zostały zmienione panewki korbowodowe na drugim cylindrze (na te bardzo dobre wsadzane przy remoncie), przepolerowany wał papierem ściernym oraz oczyszczona i podszlifowana stopka korbowodu oraz zalany nowy olej...

Po tym zabiegu twój silnik pracuje cicho i prawidłowo - wspomniałeś że nawet ciszej jak przed remontem głównym ale nie zapominaj że w chwili obecnej masz przecież zmienioną mapę w ECU na taką z bardzo opóźnionym zapłonem, którą sobie sporządziłeś na przyjazd do mnie...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 20 Oct 2011 - 10:48
Post #95


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(Coobcio @ Thu, 20 Oct 2011 - 10:11) *
..
Po poskładaniu świeżo po remoncie twój silnik wydobywał charakterystyczny klekot dla silnika Saaba 2,3L...


Na tym filmie klekot byl bardziej donosny, spowodowany wyprzedzonym zaplonem. Na seryjnej mapie klekot byl mniejszy, lecz tak samo charakterystyczny i przenoszacy sie na pedal sprzegla.


Po obroceniu panewki i zalozeniu nowej, stukot zniknal. Jakims cudem, charakterystyczny okazal sie nie charakterystycznym ,a wyjatkowym smile.gif.

CYTAT(Coobcio @ Thu, 20 Oct 2011 - 10:11) *
..
Nie chciałeś inwestować w sprawny nominalny wał więc razem uzgodniliśmy że silnik składamy najtaniej jak się da byle tylko doturlać się na nim z powrotem do domu...


Nie chcialem inwestowac w kolejna naprawe, ktorej skutki bylyby prawdopobodnie takie same. Dodatkowo poza inwestycja w wal, musialbym placic za robocizne w postaci wyciagania i wkladania silnika + wszystkie koszty autoszlifu. Raz za to placilem, mialo byc dobrze, bylo zle - drugi raz nie mam zamiaru placic.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kubeq_Sq
post Thu, 20 Oct 2011 - 15:52
Post #96


Forum Killer
Dołączył: Thu, 05 November 2009
Skąd: Schwarzwald/ Skarzysko Kamienna





Przepraszam, ze sie wtrace, ale interesuje mnie ta ekstremalna mapa zaplonu. czy moglibyscie wrzucic printscreena jak wyglada ekstremalna mapa zaplonu??


--------------------
300ce 24v dogleg + 3.27 ASD, MEGAsquirted -->> TERESKA :)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 20 Oct 2011 - 15:58
Post #97


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kubeq_Sq @ Thu, 20 Oct 2011 - 15:52) *
Przepraszam, ze sie wtrace, ale interesuje mnie ta ekstremalna mapa zaplonu. czy moglibyscie wrzucic printscreena jak wyglada ekstremalna mapa zaplonu??


Pierwsza strona


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Thu, 20 Oct 2011 - 18:47
Post #98


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





CYTAT(jackkpl @ Thu, 20 Oct 2011 - 10:48) *
Na tym filmie klekot byl bardziej donosny, spowodowany wyprzedzonym zaplonem. Na seryjnej mapie klekot byl mniejszy, lecz tak samo charakterystyczny i przenoszacy sie na pedal sprzegla.


Po obroceniu panewki i zalozeniu nowej, stukot zniknal. Jakims cudem, charakterystyczny okazal sie nie charakterystycznym ,a wyjatkowym smile.gif.



Nie chcialem inwestowac w kolejna naprawe, ktorej skutki bylyby prawdopobodnie takie same. Dodatkowo poza inwestycja w wal, musialbym placic za robocizne w postaci wyciagania i wkladania silnika + wszystkie koszty autoszlifu. Raz za to placilem, mialo byc dobrze, bylo zle - drugi raz nie mam zamiaru placic.

ale panewka piknie strzela smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Thu, 20 Oct 2011 - 21:00
Post #99


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(hz10 @ Thu, 20 Oct 2011 - 18:47) *
ale panewka piknie strzela smile.gif


Jaka tam panewka, te 2.3 tak po prostu maja wink.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
yotomeczek
post Thu, 20 Oct 2011 - 22:21
Post #100


Forum Killer
Dołączył: Fri, 28 November 2008





CYTAT(jackkpl @ Thu, 20 Oct 2011 - 21:00) *
Jaka tam panewka, te 2.3 tak po prostu maja wink.gif


A dlaczego tylko 2.3? To w 2.0 są inne panewki?


--------------------
Nie ma takiego okrucieństwa, do którego nie posunie się rząd, kiedy braknie mu pieniędzy
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 13:11