Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >  
Reply to this topicStart new topic
> Wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu na trwałość, Czyli innymi słowy jak przegniemy z zapłonem to co może się popsuć :D
toffic
post Sat, 09 Jul 2011 - 22:28
Post #61


Super User
Dołączył: Mon, 23 February 2009





Jeśli to tłoki (o co pytałem wyżej) to mozesz non stop jeździć na odcince i nic nie będzie happy.gif ot, taki paradoks
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sat, 09 Jul 2011 - 22:28
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
jackkpl
post Mon, 26 Sep 2011 - 15:16
Post #62


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Odgrzebuje temat. Silnik ostatnio zaczal glosniej chodzic. Pomimo cofnietego zaplonu w stosunku do serii nadal klekocze. Bedzie wymagal rozbiorki na 100%. Jako, ze sam lubie wiedziec, co jest nie tak znowu poszukalem podobnych przypadkow. Wyglada na to,ze tuleja (albo sworzen) na drugim cylindrze jest walnieta. Wykrecilem swiece, krecilem recznie silnikiem tak,zeby tlok stanal chwile po TDC (juz szedl w dol). Naciskajac dlugim pretem na drugi tlok slychac wyrazne "puk". Na pozostalych cylindrach tego nie ma. Wniozek taki,ze drugi gar jest do ogarniecia. Ciekawe, czy wystarczy zmienic tylko sworzen na drugim tloku/korbie.

Czy mozna wsadzic tlok z tymi samymi pierscieniami (zakladajac, ze beda ustawione +- tak samo)? Silnik ma obecnie 9 tys km od remontu.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Mon, 26 Sep 2011 - 20:17
Post #63


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





masakra. wspolczuje ci Jacek takiego mechanika.


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Mon, 26 Sep 2011 - 20:19
Post #64


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(jackkpl @ Mon, 26 Sep 2011 - 15:16) *
Odgrzebuje temat. Silnik ostatnio zaczal glosniej chodzic. Pomimo cofnietego zaplonu w stosunku do serii nadal klekocze. Bedzie wymagal rozbiorki na 100%. Jako, ze sam lubie wiedziec, co jest nie tak znowu poszukalem podobnych przypadkow. Wyglada na to,ze tuleja (albo sworzen) na drugim cylindrze jest walnieta. Wykrecilem swiece, krecilem recznie silnikiem tak,zeby tlok stanal chwile po TDC (juz szedl w dol). Naciskajac dlugim pretem na drugi tlok slychac wyrazne "puk". Na pozostalych cylindrach tego nie ma. Wniozek taki,ze drugi gar jest do ogarniecia. Ciekawe, czy wystarczy zmienic tylko sworzen na drugim tloku/korbie.

Czy mozna wsadzic tlok z tymi samymi pierscieniami (zakladajac, ze beda ustawione +- tak samo)? Silnik ma obecnie 9 tys km od remontu.


Cos mi sie wydaje ze to bedzie raczej panewka,zreszta nie ma co wrozyc.Rozbierz to bedziesz wiedzial.


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 26 Sep 2011 - 20:36
Post #65


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Znowu panewka, ktora byla juz 2x zmieniana?. Ja nie rozbiore, bo nie mam warunkow. Szkoda, bo jakbym sam zrobil, to by bylo wszystko jak nalezy...


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Piotrekłdz
post Tue, 27 Sep 2011 - 19:35
Post #66


User
Dołączył: Wed, 13 April 2011





Trzeba zmienić peirścień olejowy bo on nie jest sprężysty i już się nie dopasuje drugi raz. Ja keidyś zrobiłem tak w nissanowskim CA, kopcił jak parowóz a pierścienie tez miały z tysiąc dwa przebiegu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sat, 01 Oct 2011 - 15:16
Post #67


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Za jakies 3 dni bedzie werdykt. Przez trase gdansk wawa silnik sie tak rozklekotal, ze klekocze na jalowych, na wysokich, pod obciazeniem i bez. Klekot jest dosc ostry, tzn nie gluchy, a wyrazny , jakby ktos pretem bil o glowice. Przezyl niecale 10k km, przy czym po 6tys mial zmieniane panewki korbowe.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
zabba88
post Sun, 09 Oct 2011 - 09:38
Post #68


Forum Killer
Dołączył: Wed, 08 April 2009
Skąd: zabrze





stawiam na panewke korbowodowa:)


--------------------
<tu była sygnatura komercyjna>
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 09 Oct 2011 - 11:30
Post #69


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Ale ze przytarta, czy obrocona ? smile.gif.
Narazie niestety jeszcze nie wiadomo, co dolega silnikowi, bo sie coobcio za moj samochod nie zabral. Mam nadzieje, ze sie przed Euro wyrobi smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piwo
post Sun, 09 Oct 2011 - 12:44
Post #70


I live here !
Dołączył: Wed, 03 February 2010
Skąd: Marki





tak jak zaplacisz mu 2000 to moze ruszy d...


--------------------
930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s
0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s
Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Sun, 09 Oct 2011 - 14:08
Post #71


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



coś czuć jakiś żal do Coobcia albo ktoś kasy nie oddał ;-)
A stetoskopem jużby zlokalizował gdzie stuka...


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Sun, 09 Oct 2011 - 14:14
Post #72


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Z mojej strony nie ma zalu, a z kasa tez jest tak jak sie umawialismy. Problem w tym, ze w tym roku auto jestem 3-ci raz na naprawie silnika (liczac pierwsza naprawe z kapitalnym remontem) , wiec jedynie moge miec pretensje o terminowosc i fachowosc smile.gif. Ale zanim zaczne wieszac psy, to jest ostatnia szansa, zeby udalo sie silnik poskladac, moze ten 3-ci raz bedzie szczesliwy.

Mysle,ze inni ludzie w tej sytuacji juz dawno by zrobili nagonke, ja po prostu czekam i licze na szczesliwy final. W najgorszymm wypadku znowu wymienie silnik, tym razem w Gdansku, bo do wawy na same dojazdy wydalem 1000zl.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ventil
post Mon, 10 Oct 2011 - 07:07
Post #73


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 August 2006





Zwróćcie uwagę też na to czy któraś korba nie ma po złożeniu owalnego otworu - miałem kiedyś taki przypadek w renault 1,8 16V - po zatarciu wału i szlifie, następnie po złożeniu silnik dalej minimalnie stukał - po ponownym rozebraniu okazało się że korba - tak która się zatarła miała wewnątrz owal i luz pomiędzy panewką a wałem był zbyt duży - dopiero po obróbce korby przez szlifierza wszystko wróciło do normy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Mon, 10 Oct 2011 - 08:22
Post #74


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Wal i korby z tlokami byly z innego silnika. Wal byl sprawdzany, reszta niestety nie.
A ta korba miala owalnosc po obroceniu panewki, czy tak sama z siebie ?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ventil
post Mon, 10 Oct 2011 - 09:53
Post #75


Frequent User
Dołączył: Mon, 14 August 2006





Owalność się zrobiła tylko na tej korbie gdzie uszkodziła się panewka - chyba z powodu tego że użytkownik auta jechał jeszcze jakiś czas po tym jak panewka zaczęła stukać - z tego co pamiętam (bo to było z 12 lat temu) właściciel rozkręcił korbę, zaglądnął, po czym stwierdził że wał nie jest przytarty i wymienił tylko samą panewkę - niestety o ile pamiętam to na zimnym silniku po wymianie gdy olej był gęsty to nie stukało ale po rozgrzaniu stukało dalej więc wał poszedł do szlifu i ta jedna korba do poprawki - na wolnych obrotach tez prawie nie było słychać tylko pod obciążeniem. Ja nie twierdzę że u Ciebie tak jest ale warto by było - jeśli już zdecydujesz się na rozebranie silnika - sprawdzić korby no i panewki sworzni tłokowych ale tych raczej bym nie podejrzewał.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 10 Oct 2011 - 10:08
Post #76


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





To chyba normalne, że w czasie remontu/rozbiórki sprawdza się korby w stopie i ewentualnie robi legalizacje stóp?


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 10 Oct 2011 - 10:12
Post #77


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



szczególnie jak cos wali to chyba normalka w każdym razie w zakładach do których ja oddaje.


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ZoLt4R
post Mon, 10 Oct 2011 - 10:23
Post #78


Forum Killer
Dołączył: Wed, 18 January 2006
Skąd: Toruń





Powinno być to normalką widocznie tu nie było. W sumie to taki "remont" a nie remont wyszedł z tego co tu można wyczytać.


--------------------
ITAL Performance

www.ital-performance.pl
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Tue, 11 Oct 2011 - 01:23
Post #79


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Korbowody były sprawdzane na owalność ale nie były sprawdzane ich tuleje oraz sworznie.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Tue, 11 Oct 2011 - 08:19
Post #80


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Wg moich informacji te korbowody nie byly sprawdzane w zakladzie , bo ja za to nie placilem i nie bylo o tym nic wspomniane. Jedynie byla zrobiona polerka walu i jego sprawdzenie. Moze byly sprawdzane metoda domowa, ale napewno nie w zakladzie.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  « < 2 3 4 5 6 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 13:12