![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
Super User Dołączył: Mon, 23 February 2009 ![]() |
Jeśli to tłoki (o co pytałem wyżej) to mozesz non stop jeździć na odcince i nic nie będzie
![]() |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Odgrzebuje temat. Silnik ostatnio zaczal glosniej chodzic. Pomimo cofnietego zaplonu w stosunku do serii nadal klekocze. Bedzie wymagal rozbiorki na 100%. Jako, ze sam lubie wiedziec, co jest nie tak znowu poszukalem podobnych przypadkow. Wyglada na to,ze tuleja (albo sworzen) na drugim cylindrze jest walnieta. Wykrecilem swiece, krecilem recznie silnikiem tak,zeby tlok stanal chwile po TDC (juz szedl w dol). Naciskajac dlugim pretem na drugi tlok slychac wyrazne "puk". Na pozostalych cylindrach tego nie ma. Wniozek taki,ze drugi gar jest do ogarniecia. Ciekawe, czy wystarczy zmienic tylko sworzen na drugim tloku/korbie.
Czy mozna wsadzic tlok z tymi samymi pierscieniami (zakladajac, ze beda ustawione +- tak samo)? Silnik ma obecnie 9 tys km od remontu. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
masakra. wspolczuje ci Jacek takiego mechanika.
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Odgrzebuje temat. Silnik ostatnio zaczal glosniej chodzic. Pomimo cofnietego zaplonu w stosunku do serii nadal klekocze. Bedzie wymagal rozbiorki na 100%. Jako, ze sam lubie wiedziec, co jest nie tak znowu poszukalem podobnych przypadkow. Wyglada na to,ze tuleja (albo sworzen) na drugim cylindrze jest walnieta. Wykrecilem swiece, krecilem recznie silnikiem tak,zeby tlok stanal chwile po TDC (juz szedl w dol). Naciskajac dlugim pretem na drugi tlok slychac wyrazne "puk". Na pozostalych cylindrach tego nie ma. Wniozek taki,ze drugi gar jest do ogarniecia. Ciekawe, czy wystarczy zmienic tylko sworzen na drugim tloku/korbie. Czy mozna wsadzic tlok z tymi samymi pierscieniami (zakladajac, ze beda ustawione +- tak samo)? Silnik ma obecnie 9 tys km od remontu. Cos mi sie wydaje ze to bedzie raczej panewka,zreszta nie ma co wrozyc.Rozbierz to bedziesz wiedzial. -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#65
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Znowu panewka, ktora byla juz 2x zmieniana?. Ja nie rozbiore, bo nie mam warunkow. Szkoda, bo jakbym sam zrobil, to by bylo wszystko jak nalezy...
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#66
|
|
User Dołączył: Wed, 13 April 2011 ![]() |
Trzeba zmienić peirścień olejowy bo on nie jest sprężysty i już się nie dopasuje drugi raz. Ja keidyś zrobiłem tak w nissanowskim CA, kopcił jak parowóz a pierścienie tez miały z tysiąc dwa przebiegu.
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Za jakies 3 dni bedzie werdykt. Przez trase gdansk wawa silnik sie tak rozklekotal, ze klekocze na jalowych, na wysokich, pod obciazeniem i bez. Klekot jest dosc ostry, tzn nie gluchy, a wyrazny , jakby ktos pretem bil o glowice. Przezyl niecale 10k km, przy czym po 6tys mial zmieniane panewki korbowe.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 08 April 2009 Skąd: zabrze ![]() |
stawiam na panewke korbowodowa:)
-------------------- <tu była sygnatura komercyjna>
|
|
|
![]()
Post
#69
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Ale ze przytarta, czy obrocona ?
![]() Narazie niestety jeszcze nie wiadomo, co dolega silnikowi, bo sie coobcio za moj samochod nie zabral. Mam nadzieje, ze sie przed Euro wyrobi ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
![]() I live here ! Dołączył: Wed, 03 February 2010 Skąd: Marki ![]() |
tak jak zaplacisz mu 2000 to moze ruszy d...
-------------------- 930kg 320KM RWD Torsen RaceTCS lotus111r abs
1/4 2024r 300KM 12,394s 0-200km/h 2020r www.youtube.com/watch?v=jj-Hbidv43s Poznań 1m48,467s 2021; Łódź 57,517s 2023 a052 fr, vr2 r7a(hl) tyl |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
coś czuć jakiś żal do Coobcia albo ktoś kasy nie oddał ;-)
A stetoskopem jużby zlokalizował gdzie stuka... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#72
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Z mojej strony nie ma zalu, a z kasa tez jest tak jak sie umawialismy. Problem w tym, ze w tym roku auto jestem 3-ci raz na naprawie silnika (liczac pierwsza naprawe z kapitalnym remontem) , wiec jedynie moge miec pretensje o terminowosc i fachowosc
![]() Mysle,ze inni ludzie w tej sytuacji juz dawno by zrobili nagonke, ja po prostu czekam i licze na szczesliwy final. W najgorszymm wypadku znowu wymienie silnik, tym razem w Gdansku, bo do wawy na same dojazdy wydalem 1000zl. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 August 2006 ![]() |
Zwróćcie uwagę też na to czy któraś korba nie ma po złożeniu owalnego otworu - miałem kiedyś taki przypadek w renault 1,8 16V - po zatarciu wału i szlifie, następnie po złożeniu silnik dalej minimalnie stukał - po ponownym rozebraniu okazało się że korba - tak która się zatarła miała wewnątrz owal i luz pomiędzy panewką a wałem był zbyt duży - dopiero po obróbce korby przez szlifierza wszystko wróciło do normy.
|
|
|
![]()
Post
#74
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wal i korby z tlokami byly z innego silnika. Wal byl sprawdzany, reszta niestety nie.
A ta korba miala owalnosc po obroceniu panewki, czy tak sama z siebie ? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 14 August 2006 ![]() |
Owalność się zrobiła tylko na tej korbie gdzie uszkodziła się panewka - chyba z powodu tego że użytkownik auta jechał jeszcze jakiś czas po tym jak panewka zaczęła stukać - z tego co pamiętam (bo to było z 12 lat temu) właściciel rozkręcił korbę, zaglądnął, po czym stwierdził że wał nie jest przytarty i wymienił tylko samą panewkę - niestety o ile pamiętam to na zimnym silniku po wymianie gdy olej był gęsty to nie stukało ale po rozgrzaniu stukało dalej więc wał poszedł do szlifu i ta jedna korba do poprawki - na wolnych obrotach tez prawie nie było słychać tylko pod obciążeniem. Ja nie twierdzę że u Ciebie tak jest ale warto by było - jeśli już zdecydujesz się na rozebranie silnika - sprawdzić korby no i panewki sworzni tłokowych ale tych raczej bym nie podejrzewał.
|
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
To chyba normalne, że w czasie remontu/rozbiórki sprawdza się korby w stopie i ewentualnie robi legalizacje stóp?
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#77
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
szczególnie jak cos wali to chyba normalka w każdym razie w zakładach do których ja oddaje.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 18 January 2006 Skąd: Toruń ![]() |
Powinno być to normalką widocznie tu nie było. W sumie to taki "remont" a nie remont wyszedł z tego co tu można wyczytać.
-------------------- ITAL Performance
www.ital-performance.pl |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Korbowody były sprawdzane na owalność ale nie były sprawdzane ich tuleje oraz sworznie.
-------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#80
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Wg moich informacji te korbowody nie byly sprawdzane w zakladzie , bo ja za to nie placilem i nie bylo o tym nic wspomniane. Jedynie byla zrobiona polerka walu i jego sprawdzenie. Moze byly sprawdzane metoda domowa, ale napewno nie w zakladzie.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 13:12 |