![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
a jest pewnosc ze to stukaja te panewki?? bo mam watpliwości.....
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
Forum Homee Dołączył: Thu, 12 January 2006 Skąd: Pionki/Warszawa ![]() |
W seryjnym jest tak jak mowisz. natomiast u mnie, zanim zaczalem bawic sie w zaplon, to zwiekszylem na niskich obciazeniach czulosc wykrywania stuku oraz zmniejszylem limit obciazenia(do -0.65bara), przy ktorym bedzie wykrywal stuk. Wlasnie po to ,zeby nawet na podcisnieniach mogl sie przed tym bronic. Fabrycznie stuk wykrywa dopiero od -0.3 bara , a mapy stukowe stosuje dopiero od 0.4 bara. W zakresie -0.3 bara do 0.4 bara stosuje stopniowe opoznianie zaplonu na stukajacy cylinder (chyba maksymalnie umie cofnac o 12 stopni na gar). Przy 0.4 bara i wyzej od razu stosuje mape stukowa zaplonu i mape stukowa paliwa , aby obnizyc egt. Dodatkowo mam zamontowany knock led - jak tylko wykryje jakis stuk, to mruga dioda. Mruganie diody wystepuje nawet wtedy, kiedy trionic jeszcze nie traktuje tego jako stuk (np pojawi sie pojedynczy stuk przy zmianie obciazenia itp). a czujnik spalania nie jest wyłączony poniżej pewnego obciążenia i obrotów dlatego że w sterowniku nie są zapisane wzorce szumów dla tego zakresu ? Jeśli by tak było to czujnik w tym momencie będzie pokazywał pogodę . To takie moje wolne przemyślenia , ma to coś wspólnego z rzeczywistością? |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
koziol1 +1
|
|
|
![]()
Post
#24
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
a jest pewnosc ze to stukaja te panewki?? bo mam watpliwości..... Mnie sie nie pytaj, ja wiem tyle, co uslysze od mechanika. Napewno stukot przenosi sie ukladem korbowym na wal, bo przy wysprzeglaniu (wtedy najmocniej puka, bo silnik ma male obciazenie i obroty rzedu 2-4tys rpm) czuc pod noga wibracje skorelowane z pukaniem. Dla mnie puka to podobnie jak poprzedni silnik, ktory mial obrocona panewke (z takim silnikiem kupilem auto). Wieczorem coobcio siadzie przed komputer to napisze co i jak. Obecnie wklada nowe panewki i zalewa auto nowym olejem. a czujnik spalania nie jest wyłączony poniżej pewnego obciążenia i obrotów dlatego że w sterowniku nie są zapisane wzorce szumów dla tego zakresu ? Jeśli by tak było to czujnik w tym momencie będzie pokazywał pogodę . To takie moje wolne przemyślenia , ma to coś wspólnego z rzeczywistością? http://trionic.mobixs.eu/Trionic%205.pdf strona 37 na gorze System w saabie dziala tak, ze wykrywa jakies prady jonizujace, ktorych przeplyw zmienia sie drastycznie przy stuku. Pomiar tych pradow pomaga wykrywac spalanie stukowe. Nie dziala to tak jak mikrofon + analizator w zwyczajnym samochodzie. Co jak co, ale elektronika saaba z poczatkow lat 90 mnie po prostu szokuje swoimi rozwiazaniami ![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
.
-------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
no niech wklada te panewki ale mam obawy ze stukac bedzie dalej na tych nowych.
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
no niech wklada te panewki ale mam obawy ze stukac bedzie dalej na tych nowych. od poczatku stukania szukalem przyczyny na wlasna reke. Wyczytalem, ze moga byc luzy na sworzniach tlokowych i efekt bedzie podobny. Nic innego chyba nie moze stukac, bo wtedy by nie przenosilo sie to na uklad korbowy i wal? Dodam ,ze miesiac po kapitalce mierzylem kompresje na zimnym silniku i wyszlo mi 13.5 atmosfery na kazdym cylindrze (+-0,2, bo taka dokladnosc mial moj manometr). Ja bym chcial,zeby to byly panewki, bo wtedy skonczy sie moj problem z klekotaniem silnika. A jak nie, to podejrzewam, ze bedzie to neverending story ,a ja dostane siwych wlosow i zbankrutuje. -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
Coobcio napisz jeszcze jakie CR i co to za czujniki stuku.
Ta mapa po prawej to na hamowni robiona,czy na drodze? -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Coobcio robi w garazu, wiec poki co tylko ja prowadze ofensywe
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Homee Dołączył: Sat, 07 December 2002 Skąd: w-wa ![]() |
jakby to panewki stukaly przez tyle km to pewnie juz by ich nei bylo bo by sie "wystukaly"
-------------------- Fiat 126p, stan bardzo dobry
|
|
|
![]()
Post
#31
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
No auto ze stukiem ma obecnie przejechane 5 tys km. Okolo 2 tys km od poskladania stuk zaczal sie poglebiac. Wielu ludzi, ktorzy przy aucie w tym czasie cos robili (jeden mechanik, drugi, gaziarz) mowili,ze panewki wala. Strasznie dziwny pacjent. Dodam ,ze auto to moj daily driver (zagazowany) i ogolnie 95% czasu jezdzi <2500rpm (miasto, korki). Raz na dzien dostaje do odciecia, zeby przepalic syfy
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
te panewki nie są uszkodzone. Nie widze silnika ale zacząłbym od sprawdzenia luzu na sworzniu tłoka.
A stukanie od nowości równie dobrze mogło świadczyć o za dużym luzie na panewkach lub sworzeń -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
te panewki nie są uszkodzone. Nie widze silnika ale zacząłbym od sprawdzenia luzu na sworzniu tłoka. A stukanie od nowości równie dobrze mogło świadczyć o za dużym luzie na panewkach lub sworzeń Jak to sie sprawdza? Czy trzeba zdjac czapke, czy mozna luz na sworzniu sprawdzic od dolu silnika (po zdjeciu miski)? Czy wyjecie tloka z cylindra oznacza koniecnzosc wymiany pierscieni i docieranie, czy mozna wlozyc go spowrotem na starych pierscieniach? -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Forum Clubber Dołączył: Mon, 18 December 2006 Skąd: TST ![]() |
luz n sworzniu najbardziej słychać na wolnych obrotach. o dołu jak wsadzicie kamere inspekcyjną to spokojnie można dostrzec luz podczas zmiany kierunku obracania wału.
|
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Panewki wymienione i dalej występuje to stukotanie...
Stare panewki dolne były praktycznie nie naruszone a górne nosiły jedynie jaśniejsze ślady po środku i jedna takie podłużne cieniutkie ryski sztuk dwie - fotki dam jutro, w filtrze oleju i na dnie miski i w smoku były opiłki ze starej turbiny która się rozleciała jakieś 1000km po remoncie silnika i wygląda na to że nie był wymieniany olej od tamtej pory. Mapę zapłonową zmieniłem na tą swoją znacznie mniej agresywną od Jackkpl-owej ale ciut agresywniejszą od seryjnej w przedziale od podciśnień do 0,3bara i nie ma już tego grzechotania zaworowego ale charakterystyne panewkowe pukanie nie ustępiło, pojawia się ono w przedziale obrotów 2000-3000. -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 08 January 2004 Skąd: prosty chłopak ze wsi ![]() |
Bo to stuka sworzeń.
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
I live here ! Dołączył: Wed, 20 August 2008 Skąd: 3city ![]() |
Najwieksze z upokorzen, gdy nawala sworzen
![]() -------------------- -Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Można wyjąć korby i dać do regeneracji bo z używanymi korbami które dostarczyłeś widać że coś mogło być nie tak chociaż silnik przez pierwsze 2 tyś po remoncie i na moim sofcie pracował jak standardowe 2.3 Saaba z charakterystycznym metalicznym pogłosem, stąd powstał ten topic - chodziło o ustalenie czy twoja igerenacja w soft polegająca głównie na podniesieniu doładowania i znacznemu przyspeiszeniu zapłonu (o 10-15*) w zakresie niskich obrotów od głebokich podciśnień do doładowania 0,3 bara miała wpływ na pojawienie się takiego stukotania.
Ps. Nowe pierścieni po 5 tyś km raczej nie będą wymagały wymiany... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
User Dołączył: Fri, 12 October 2007 ![]() |
sworzeń nie ma nic wspólnego z pierscieniami. sworzen laczy korbowod z tlokiem i spasowany jest z tulejka korbowodowa. co do pierscieni to roznie na miescie mowia. jedni skladaja na starych, jesli nie widac zuzycia tlok-pierscien-cylinder. inni mawiaja, ze kazde wyjecie tloka spowoduje pozniejszy pobor oleju, bo nigdy nie wlozysz ich tak jak byly...
jesli pierscionki maja 5kkm to zostawic. -------------------- A14NET
|
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 13 May 2007 Skąd: z Kosmosu ![]() |
CR standardowe 9.25:1 . Czujniki stuku saaba w module zaplonowym (czerwona kaseta) zintegrowane z cewkami. Z takim CR i tej komorze spalania ~36 stopni przy 3000rpm(na tej mapie po prawej) to w c*uj za duzo.Powinien byc stuk wyraznie slyszalny, chyba ze walek/walki przestawione (wtedy wysra uszczelke a stukal nie bedzie...). To co jest w kasecie to nie czujniki stuku ,tylko tzw ''ION sense'' ,czyli uklad ktory bada przebieg spalania na podstawie natezenia pradu przeplywajacego pomiedzy elektrodami swiecy.Nie wiem jak on dziala w saabie,moze ponizej max momentu nic nie czyta... CYTAT Mapa robiona na drodze ekspresowej przy spokojnej jezdzie (dlatego tylko taki zakres). Auto zalane pb98 i zawsze takim zalewane. Hehe spoko ![]() -------------------- Ciach...Babkę w piach.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:48 |