Shoutbox 0 nowych PW 


6 Stron V  < 1 2 3 4 > »   
Reply to this topicStart new topic
> Wpływ kąta wyprzedzenia zapłonu na trwałość, Czyli innymi słowy jak przegniemy z zapłonem to co może się popsuć :D
koziol1
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:31
Post #21


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





a jest pewnosc ze to stukaja te panewki?? bo mam watpliwości.....


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:31
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
DOHC
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:34
Post #22


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(jackkpl @ Fri, 01 Jul 2011 - 13:23) *
W seryjnym jest tak jak mowisz. natomiast u mnie, zanim zaczalem bawic sie w zaplon, to zwiekszylem na niskich obciazeniach czulosc wykrywania stuku oraz zmniejszylem limit obciazenia(do -0.65bara), przy ktorym bedzie wykrywal stuk. Wlasnie po to ,zeby nawet na podcisnieniach mogl sie przed tym bronic. Fabrycznie stuk wykrywa dopiero od -0.3 bara , a mapy stukowe stosuje dopiero od 0.4 bara. W zakresie -0.3 bara do 0.4 bara stosuje stopniowe opoznianie zaplonu na stukajacy cylinder (chyba maksymalnie umie cofnac o 12 stopni na gar). Przy 0.4 bara i wyzej od razu stosuje mape stukowa zaplonu i mape stukowa paliwa , aby obnizyc egt.
Dodatkowo mam zamontowany knock led - jak tylko wykryje jakis stuk, to mruga dioda. Mruganie diody wystepuje nawet wtedy, kiedy trionic jeszcze nie traktuje tego jako stuk (np pojawi sie pojedynczy stuk przy zmianie obciazenia itp).



a czujnik spalania nie jest wyłączony poniżej pewnego obciążenia i obrotów dlatego że w sterowniku nie są zapisane wzorce szumów dla tego zakresu ? Jeśli by tak było to czujnik w tym momencie będzie pokazywał pogodę . To takie moje wolne przemyślenia , ma to coś wspólnego z rzeczywistością?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
burski
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:34
Post #23


Super User
Dołączył: Thu, 13 September 2007
Skąd: Warszawa





koziol1 +1
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:37
Post #24


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(koziol1 @ Fri, 01 Jul 2011 - 14:31) *
a jest pewnosc ze to stukaja te panewki?? bo mam watpliwości.....


Mnie sie nie pytaj, ja wiem tyle, co uslysze od mechanika. Napewno stukot przenosi sie ukladem korbowym na wal, bo przy wysprzeglaniu (wtedy najmocniej puka, bo silnik ma male obciazenie i obroty rzedu 2-4tys rpm) czuc pod noga wibracje skorelowane z pukaniem. Dla mnie puka to podobnie jak poprzedni silnik, ktory mial obrocona panewke (z takim silnikiem kupilem auto). Wieczorem coobcio siadzie przed komputer to napisze co i jak. Obecnie wklada nowe panewki i zalewa auto nowym olejem.

CYTAT(DOHC @ Fri, 01 Jul 2011 - 14:34) *
a czujnik spalania nie jest wyłączony poniżej pewnego obciążenia i obrotów dlatego że w sterowniku nie są zapisane wzorce szumów dla tego zakresu ? Jeśli by tak było to czujnik w tym momencie będzie pokazywał pogodę . To takie moje wolne przemyślenia , ma to coś wspólnego z rzeczywistością?



http://trionic.mobixs.eu/Trionic%205.pdf strona 37 na gorze
System w saabie dziala tak, ze wykrywa jakies prady jonizujace, ktorych przeplyw zmienia sie drastycznie przy stuku. Pomiar tych pradow pomaga wykrywac spalanie stukowe. Nie dziala to tak jak mikrofon + analizator w zwyczajnym samochodzie. Co jak co, ale elektronika saaba z poczatkow lat 90 mnie po prostu szokuje swoimi rozwiazaniami smile.gif


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:40
Post #25


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:43
Post #26


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





no niech wklada te panewki ale mam obawy ze stukac bedzie dalej na tych nowych.


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:49
Post #27


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(koziol1 @ Fri, 01 Jul 2011 - 14:43) *
no niech wklada te panewki ale mam obawy ze stukac bedzie dalej na tych nowych.


od poczatku stukania szukalem przyczyny na wlasna reke. Wyczytalem, ze moga byc luzy na sworzniach tlokowych i efekt bedzie podobny.
Nic innego chyba nie moze stukac, bo wtedy by nie przenosilo sie to na uklad korbowy i wal?
Dodam ,ze miesiac po kapitalce mierzylem kompresje na zimnym silniku i wyszlo mi 13.5 atmosfery na kazdym cylindrze (+-0,2, bo taka dokladnosc mial moj manometr).

Ja bym chcial,zeby to byly panewki, bo wtedy skonczy sie moj problem z klekotaniem silnika. A jak nie, to podejrzewam, ze bedzie to neverending story ,a ja dostane siwych wlosow i zbankrutuje.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:51
Post #28


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





Coobcio napisz jeszcze jakie CR i co to za czujniki stuku.
Ta mapa po prawej to na hamowni robiona,czy na drodze?


--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 14:56
Post #29


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Coobcio robi w garazu, wiec poki co tylko ja prowadze ofensywe wink.gif. CR standardowe 9.25:1 . Czujniki stuku saaba w module zaplonowym (czerwona kaseta) zintegrowane z cewkami. Mapa robiona na drodze ekspresowej przy spokojnej jezdzie (dlatego tylko taki zakres). Auto zalane pb98 i zawsze takim zalewane.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
koziol1
post Fri, 01 Jul 2011 - 15:02
Post #30


Forum Homee
Dołączył: Sat, 07 December 2002
Skąd: w-wa





jakby to panewki stukaly przez tyle km to pewnie juz by ich nei bylo bo by sie "wystukaly"


--------------------
Fiat 126p, stan bardzo dobry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 15:05
Post #31


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





No auto ze stukiem ma obecnie przejechane 5 tys km. Okolo 2 tys km od poskladania stuk zaczal sie poglebiac. Wielu ludzi, ktorzy przy aucie w tym czasie cos robili (jeden mechanik, drugi, gaziarz) mowili,ze panewki wala. Strasznie dziwny pacjent. Dodam ,ze auto to moj daily driver (zagazowany) i ogolnie 95% czasu jezdzi <2500rpm (miasto, korki). Raz na dzien dostaje do odciecia, zeby przepalic syfy smile.gif. Tak byla traktowana moja poprzednia mazda i silnik byl nie do zarzniecia, a przebieg 250tys km i na koniec doladowany 0.6 bara.


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Fri, 01 Jul 2011 - 16:34
Post #32


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



te panewki nie są uszkodzone. Nie widze silnika ale zacząłbym od sprawdzenia luzu na sworzniu tłoka.
A stukanie od nowości równie dobrze mogło świadczyć o za dużym luzie na panewkach lub sworzeń


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 16:40
Post #33


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





CYTAT(kontrolm @ Fri, 01 Jul 2011 - 16:34) *
te panewki nie są uszkodzone. Nie widze silnika ale zacząłbym od sprawdzenia luzu na sworzniu tłoka.
A stukanie od nowości równie dobrze mogło świadczyć o za dużym luzie na panewkach lub sworzeń


Jak to sie sprawdza? Czy trzeba zdjac czapke, czy mozna luz na sworzniu sprawdzic od dolu silnika (po zdjeciu miski)? Czy wyjecie tloka z cylindra oznacza koniecnzosc wymiany pierscieni i docieranie, czy mozna wlozyc go spowrotem na starych pierscieniach?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hz10
post Fri, 01 Jul 2011 - 17:35
Post #34


Forum Clubber
Dołączył: Mon, 18 December 2006
Skąd: TST





luz n sworzniu najbardziej słychać na wolnych obrotach. o dołu jak wsadzicie kamere inspekcyjną to spokojnie można dostrzec luz podczas zmiany kierunku obracania wału.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:09
Post #35


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Panewki wymienione i dalej występuje to stukotanie...
Stare panewki dolne były praktycznie nie naruszone a górne nosiły jedynie jaśniejsze ślady po środku i jedna takie podłużne cieniutkie ryski sztuk dwie - fotki dam jutro, w filtrze oleju i na dnie miski i w smoku były opiłki ze starej turbiny która się rozleciała jakieś 1000km po remoncie silnika i wygląda na to że nie był wymieniany olej od tamtej pory.

Mapę zapłonową zmieniłem na tą swoją znacznie mniej agresywną od Jackkpl-owej ale ciut agresywniejszą od seryjnej w przedziale od podciśnień do 0,3bara i nie ma już tego grzechotania zaworowego ale charakterystyne panewkowe pukanie nie ustępiło, pojawia się ono w przedziale obrotów 2000-3000.


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
KIVI
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:12
Post #36


Forum Homee
Dołączył: Thu, 08 January 2004
Skąd: prosty chłopak ze wsi





Bo to stuka sworzeń.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
jackkpl
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:37
Post #37


I live here !
Dołączył: Wed, 20 August 2008
Skąd: 3city





Najwieksze z upokorzen, gdy nawala sworzen wink.gif. Czyli co z tym fantem trzeba zrobic? Przy wyjmowaniu tlokow nowe pierscienie musza byc, czy moga byc stare ? Skoro ma luz na sworzniu, to pewnie pierscienie sa zuzyte za mocno (bo tlok ma luz) - dobrze mysle?


--------------------
-Poznań 1:44.1 (extreme) -Łódź 54.6 -Pomorze 40.19 -Toruń 28.4 -Koszalin 48.9 (extreme)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:53
Post #38


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Można wyjąć korby i dać do regeneracji bo z używanymi korbami które dostarczyłeś widać że coś mogło być nie tak chociaż silnik przez pierwsze 2 tyś po remoncie i na moim sofcie pracował jak standardowe 2.3 Saaba z charakterystycznym metalicznym pogłosem, stąd powstał ten topic - chodziło o ustalenie czy twoja igerenacja w soft polegająca głównie na podniesieniu doładowania i znacznemu przyspeiszeniu zapłonu (o 10-15*) w zakresie niskich obrotów od głebokich podciśnień do doładowania 0,3 bara miała wpływ na pojawienie się takiego stukotania.

Ps. Nowe pierścieni po 5 tyś km raczej nie będą wymagały wymiany...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
souler
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:55
Post #39


User
Dołączył: Fri, 12 October 2007





sworzeń nie ma nic wspólnego z pierscieniami. sworzen laczy korbowod z tlokiem i spasowany jest z tulejka korbowodowa. co do pierscieni to roznie na miescie mowia. jedni skladaja na starych, jesli nie widac zuzycia tlok-pierscien-cylinder. inni mawiaja, ze kazde wyjecie tloka spowoduje pozniejszy pobor oleju, bo nigdy nie wlozysz ich tak jak byly...

jesli pierscionki maja 5kkm to zostawic.


--------------------
A14NET
Go to the top of the page
 
+Quote Post
pucek
post Fri, 01 Jul 2011 - 23:59
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Sun, 13 May 2007
Skąd: z Kosmosu





CYTAT(jackkpl @ Fri, 01 Jul 2011 - 14:56) *
CR standardowe 9.25:1 . Czujniki stuku saaba w module zaplonowym (czerwona kaseta) zintegrowane z cewkami.


Z takim CR i tej komorze spalania ~36 stopni przy 3000rpm(na tej mapie po prawej) to w c*uj za duzo.Powinien byc stuk wyraznie slyszalny, chyba ze walek/walki przestawione (wtedy wysra uszczelke a stukal nie bedzie...).
To co jest w kasecie to nie czujniki stuku ,tylko tzw ''ION sense'' ,czyli uklad ktory bada przebieg spalania na podstawie natezenia pradu przeplywajacego pomiedzy elektrodami swiecy.Nie wiem jak on dziala w saabie,moze ponizej max momentu nic nie czyta...

CYTAT
Mapa robiona na drodze ekspresowej przy spokojnej jezdzie (dlatego tylko taki zakres). Auto zalane pb98 i zawsze takim zalewane.


Hehe spoko smile.gif Zostawcie lepiej tak jak w serii,albo jedzcie na hamownie.





--------------------
Ciach...Babkę w piach.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

6 Stron V  < 1 2 3 4 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Tuesday, 01 July 2025 - 09:48