Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Closed TopicStart new topic
> Saab Turbo X, by JKracing
BartekSz
post Fri, 08 Jul 2011 - 12:54
Post #21


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





Planujesz jakis kocyk na goraca strone ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 08 Jul 2011 - 12:54
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Flathead
post Fri, 08 Jul 2011 - 14:06
Post #22


Super User
Dołączył: Tue, 10 April 2007
Skąd: Kraków





Kocyk na bank by się przydał, zwłaszcza że T będzie większe niż seryjne. Być może nie ma to bezpośredniego związku z nową 9-3 X, ale ciepło pod maską stanowi ogromny problem w przypadku 9-5 poprzedniej generacji z 3.0TiD - po prostu wszystko się gotuje (identyczny układ motoru oraz położenie T). Dobrym pomysłem byłyby wyloty na masce (np. z Jag'a wink.gif ).

p.s. Jaki sterownik obsługuje ten silnik, Tronic X.X or...?


--------------------
On the edge.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
K47
post Fri, 08 Jul 2011 - 15:48
Post #23


Forum Killer
Dołączył: Sat, 27 November 2004
Skąd: Łódź





CYTAT(BartekSz @ Fri, 08 Jul 2011 - 12:54) *
Planujesz jakis kocyk na goraca strone ?


Też o tym miałem napisać smile.gif Nietypowe miejsce na aku dla auta tej klasy.


--------------------
don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
BartekSz
post Fri, 08 Jul 2011 - 16:06
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Mon, 10 October 2005
Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica





Akumulator do bagaznika i po sprawie...IMO wloty na masce to bedzie straszny gruz - to nie S4 a'la Nikolas a DD po bulki do sklepu dry.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Fri, 08 Jul 2011 - 19:50
Post #25


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Kocyk jest oczywiście od dawna w planach. Dodatkowo postaramy się zachować większość oryginalnych osłon termicznych - widać, że był problem z ciepłem bo praktycznie wszystko w okolicy turbo ma izolację, osłonę z blachy i dodatkowo jest z odporniejszego na ciepło tworzywa. Fabryka podeszła dosyć konkretnie do problemu ciepła pod maską i to dobrze dla nas smile.gif
Mam już pomysł na kilka dodatkowych osłon w miejsce tych, które się nie zmieszczą.

Akumulator na początek zostanie ten, jak się nie uda go ochronić, to będzie mniejszy gabarytami o tych samych parametrach. Do bagażnika nie pójdzie, bo bagażnik jest ładniejszy bez niego.

Kwestię wylotów też zbadamy dokładnie ale na razie mam pomysł na trochę dyskretniejsze rozwiązanie - bez dziur w masce.
Będzie też dodatkowy nawiew aby wymusić obieg powietrza w okolicy turbo.

Jeśli chodzi o ECU to nie Trionic a ME 9.6 smile.gif


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Wed, 20 Jul 2011 - 00:08
Post #26


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Wczoraj Saab trafił z MGmotorsport ponownie do nas na ostateczny montaż wykonanych elementów i wszystkiego, co wcześniej z niego wyjęliśmy. Nie mogłem się doczekać ale wreszcie możemy go kończyć smile.gif

Dziś zaczęliśmy od ...demontażu smile.gif

Udało się wyjąć "przedni" kolektor wydechowy. Okazało się że ten jest w idealnym stanie, więc pokruszyć musiał się drugi - jutro sprawdzimy.
W tym samochodzie nic nie jest proste i żeby dostać się do kolektora trzeba było rozmontować połowę osprzętu a i tak dostęp do większości śrub był, ładnie mówiąc, "bardzo trudny". Zamontowaliśmy nowe przewody chłodzące i olejowe do turbo - prócz kolektora wymagały demontażu jeszcze paru "drobnostek" smile.gif

Zgodnie stwierdziliśmy, że ten kto to projektował, zrobił wszystko żeby ktoś przypadkiem tego nie rozbierał. "Cieknie wężyk chłodzący? -Kup sobie nowy samochód." laugh.gif

Serio, jeśli ktoś myśli o rozbieraniu auta z tym silnikiem mając kości w rękach większych niż chińskie dziecko i tylko standardowe narzędzia porządnego serwisu, bez mocy magicznych, powinien to poważnie przemyśleć ...a potem jeszcze raz. I jeszcze ze dwa razy. smile.gif

Jutro ciąg dalszy walki aby nic nie uszkodzić, bo serwisy wszystko mają do tego "na zamówienie" nawet głupie uszczelki są za 3 dni.

Na koniec kilka zdjęć nowego układu wydechowego - jak zwykle jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonania i nie możemy doczekać się aby go usłyszeć.




Najtrudniejsze jednak było to, czego nie widać czyli downpipe.

Więcej zdjęć pewnie jutro bo dziś już mi się nie chce...


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sat, 23 Jul 2011 - 20:25
Post #27


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Projekt miał mały przestój, bo było trochę pracy a tylny kolektor wydechowy nie chciał się poddać bez walki. Jedna ze śrub była prawie zasłonięta przez alternator a żeby go odchylić, trzeba by ...opuścić silnik o jakieś 15cm czyli w praktyce go wyjąć. Długo myśleliśmy jak to obejść. Pogoda była okropna, ja miałem podły nastrój i nerwy na wszystko, więc nie chcąc nic popsuć postanowiłem odczekać laugh.gif

Dziś pogoda sprzyjała, więc z nowym zapałem zabrałem się do pracy.
Problem ze śrubą nie zniknął - niestety angry.gif
Miałem nawet przez chwilę pomysł, że może kolektor jest cały a rozpadła się rurka łącząca go z turbiną. Jest wykonana w tej samej technologii dwuwarstwowej.

Rurka:


Nie dało się do niej po prostu zajrzeć ze względu na kształt. Przydałby się endoskop - tyko skąd w sobotę po 13:00 wziąć endoskop...?
Postanowiłem więc ją prześwietlić RTG, licząc na to, że zobaczę jej budowę wewnętrzną i czy coś się nie ukruszyło wewnątrz:







...i zbliżenie na miejsce łączenia wewnętrznej rurki:





Jak widać wyraźnie obydwie krawędzie wewnętrznych rurek zachodzących na siebie są całe i równe. Rurka łącząca niestety nie zawiniła przy zniszczeniu starej turbiny. Trochę szkoda, bo wtedy można by sobie pewnie darować demontaż kolektora.

Pozostał jedyny podejrzany - kolektor. Wcześniejsze próby zaglądnięcia do niego za pomocą telefonu pokazały coś niepokojącego mniej więcej za połową jego długości - spora szczelina wokół całego światła...



Nie było rady, zabrałem się za demontaż kolektora...

...wiele godzin później... za pomocą płaskiego klucza, dużej dawki cierpliwości, zostawiając sporo naskórka i trochę krwi w komorze silnika, ale wciąż go NIE wyjmując...



Kolektor się poddał! Tutaj leży już w towarzystwie swojego następcy kupionego wcześniej na wszelki wypadek z Opla Vectry OPC.

Problem powstał w miejscu łączenia wewnętrznej rurki z pierwszym kanałem głowicy.
Coś, co powinno wyglądać tak:



Wygląda tak:



...i środkowy port:



Normalnie nie pozostałoby nic, jak tylko założyć zapasowy kolektor i składać auto.
Niestety jak zwykle w tym projekcie pojawiły się problemy.

Pierwszy, to śruba od kolektora (nie ta problematyczna ale inna... angry.gif ) która się zerwała i musimy ją wykręcić jakoś w poniedziałek:



Drugi problem, to różnica w budowie kolektora Saaba i Opla. Mały szczegół ale nie miałem pod ręką nic by zaślepić dodatkowy otwór Opla, który jest oryginalnie zaślepiony w Saabie:



Ostatni problem to to, że zrobiło się późno i opuściła mnie dalsza chęć do pracy... cool.gif


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TJung
post Sat, 23 Jul 2011 - 20:29
Post #28


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 18 May 2004
Skąd: http://fightboxing.pl/





Haha Jarku trzeba było furę wstawić na rezonans, jak mnie wink.gif. A tak na poważnie, to z tym kolektorem fabryka nieżle dała dupy !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Sat, 23 Jul 2011 - 21:22
Post #29


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Dlatego właśnie saab upada.

Czyżby w oplu było wyjście na zewnętrzny wastegate? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Coobcio
post Sat, 23 Jul 2011 - 22:00
Post #30


Forum Clubber
Dołączył: Wed, 26 February 2003
Skąd: Warszawa - Grochów





Chyba raczej na EGR...
Ale masakra w tym nowym Saabie coś grzebac, chyba najwygodniej by było wyjąc silnik...


--------------------
Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm]
Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm]
Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
berkut
post Sat, 23 Jul 2011 - 22:09
Post #31


Forum Homee
Dołączył: Thu, 11 November 2004
Skąd: warszawa





OT - RTG



To sa jakies jaja, photoshop czy na serio mowicie ? Ile cos takiego kosztuje, co jak, gdzie i kiedy ?smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sat, 23 Jul 2011 - 22:24
Post #32


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





CYTAT(TJung @ Sat, 23 Jul 2011 - 20:29) *
Haha Jarku trzeba było furę wstawić na rezonans, jak mnie wink.gif. A tak na poważnie, to z tym kolektorem fabryka nieżle dała dupy !


W rezonansie przywarł by do cewki i tyle bo 1,5 Tesla to spory magnes laugh.gif poza tym nie zawiera raczej wody...
A fabryka rzeczywiście dała d... - że też takie rzeczy muszą się dziać zaraz po gwarancji! Jak oni to obliczają?! angry.gif



--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sat, 23 Jul 2011 - 22:30
Post #33


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





CYTAT(Coobcio @ Sat, 23 Jul 2011 - 22:00) *
Chyba raczej na EGR...
Ale masakra w tym nowym Saabie coś grzebac, chyba najwygodniej by było wyjąc silnik...


Tak, to EGR. W saabie jest tylko na przednim kolektorze - w Oplu na obydwu.

Widząc ile komplikacji jest przy demontażu każdej pierdoły, pozornie wyglądającej na prostą, boję się myśleć co wyjdzie przy wyjęciu silnika... ciekawe czy to uprościłoby czy utrudniło sprawę.

CYTAT(berkut @ Sat, 23 Jul 2011 - 22:09) *
OT - RTG



To sa jakies jaja, photoshop czy na serio mowicie ? Ile cos takiego kosztuje, co jak, gdzie i kiedy ?smile.gif


Serio. Najprawdziwsze RTG z promieniami X itd. Na pierwszym zdjęciu widać nawet u góry kawałek negatoskopu i nasze odbicia bo było w sterowni trochę jasno laugh.gif - sorry że zdjęcie do góry nogami ale nie zauważyłem a to tu nic nie zmienia.


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
adam87
post Sun, 24 Jul 2011 - 00:08
Post #34


Frequent User
Dołączył: Sun, 28 December 2008





Ale robiłeś to w jakimś szpitalu czy w przydomowym warsztacie? Trzeba mieć skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu? smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
JarekK
post Sun, 24 Jul 2011 - 03:17
Post #35


Forum Killer
Dołączył: Sun, 15 December 2002
Skąd: Tychy/Kraków





Mam takie urządzenia "pod ręką" w drugiej firmie. Skierowania raczej nie potrzeba choć pewnie mógłbym je wypisać laugh.gif - właśnie tym się zajmuję jak nie ma mnie w JKracing.


--------------------
Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek.
Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kuki_VU
post Thu, 08 Sep 2011 - 11:26
Post #36


Forum Killer
Dołączył: Wed, 13 February 2008
Skąd: Mława





jezdzi juz ten saab?? jestem ciekaw co pokazalo te 2.8 z nowa turbinka wink.gif


--------------------
Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było
Audi S6 C5 Avant
Calibra 3.2 V6 RWD
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Thu, 08 Sep 2011 - 15:00
Post #37


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





A z ciekawości zapytam, to RTG do badań nieniszczących?



--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malutkiz
post Thu, 08 Sep 2011 - 21:43
Post #38


User
Dołączył: Mon, 07 February 2011





pozwole odpowiedziec za autora tematu, badania RTG należa do badań nieniszczących ( tak jak ultradzwięki, penetrant, magnes)
chyba na co dzień nie masz okazji badać tego typu części?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jarzyn
post Thu, 08 Sep 2011 - 21:56
Post #39


Frequent User
Dołączył: Thu, 02 September 2010
Skąd: Zabrze





No właśnie mi chodziło o to, czy to jest RTG medyczne, czy przemysłowe do takich badań właśnie wink.gif


--------------------
Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
--------------------
"Kto hamuje, ten przegrywa"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mirage
post Thu, 08 Sep 2011 - 22:26
Post #40


Forum Killer
Dołączył: Wed, 31 December 2008
Skąd: MIRAGE





400KM i 600Nm to to nie wytrzyma. Coś klęknie. Albo silnik, albo skrzynia, albo napędy.
Żeby nie było, trzymam kciuki mimo wątpliwości


--------------------
Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Closed TopicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:50