![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Planujesz jakis kocyk na goraca strone ?
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 10 April 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Kocyk na bank by się przydał, zwłaszcza że T będzie większe niż seryjne. Być może nie ma to bezpośredniego związku z nową 9-3 X, ale ciepło pod maską stanowi ogromny problem w przypadku 9-5 poprzedniej generacji z 3.0TiD - po prostu wszystko się gotuje (identyczny układ motoru oraz położenie T). Dobrym pomysłem byłyby wyloty na masce (np. z Jag'a
![]() p.s. Jaki sterownik obsługuje ten silnik, Tronic X.X or...? -------------------- On the edge.
|
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sat, 27 November 2004 Skąd: Łódź ![]() |
Planujesz jakis kocyk na goraca strone ? Też o tym miałem napisać ![]() -------------------- don't be such a wimp
STOP Pijanym kierowcom. |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Mon, 10 October 2005 Skąd: Kraków/Łódź/Tarnów/Dębica ![]() |
Akumulator do bagaznika i po sprawie...IMO wloty na masce to bedzie straszny gruz - to nie S4 a'la Nikolas a DD po bulki do sklepu
![]() |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Kocyk jest oczywiście od dawna w planach. Dodatkowo postaramy się zachować większość oryginalnych osłon termicznych - widać, że był problem z ciepłem bo praktycznie wszystko w okolicy turbo ma izolację, osłonę z blachy i dodatkowo jest z odporniejszego na ciepło tworzywa. Fabryka podeszła dosyć konkretnie do problemu ciepła pod maską i to dobrze dla nas
![]() Mam już pomysł na kilka dodatkowych osłon w miejsce tych, które się nie zmieszczą. Akumulator na początek zostanie ten, jak się nie uda go ochronić, to będzie mniejszy gabarytami o tych samych parametrach. Do bagażnika nie pójdzie, bo bagażnik jest ładniejszy bez niego. Kwestię wylotów też zbadamy dokładnie ale na razie mam pomysł na trochę dyskretniejsze rozwiązanie - bez dziur w masce. Będzie też dodatkowy nawiew aby wymusić obieg powietrza w okolicy turbo. Jeśli chodzi o ECU to nie Trionic a ME 9.6 ![]() -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Wczoraj Saab trafił z MGmotorsport ponownie do nas na ostateczny montaż wykonanych elementów i wszystkiego, co wcześniej z niego wyjęliśmy. Nie mogłem się doczekać ale wreszcie możemy go kończyć
![]() Dziś zaczęliśmy od ...demontażu ![]() Udało się wyjąć "przedni" kolektor wydechowy. Okazało się że ten jest w idealnym stanie, więc pokruszyć musiał się drugi - jutro sprawdzimy. W tym samochodzie nic nie jest proste i żeby dostać się do kolektora trzeba było rozmontować połowę osprzętu a i tak dostęp do większości śrub był, ładnie mówiąc, "bardzo trudny". Zamontowaliśmy nowe przewody chłodzące i olejowe do turbo - prócz kolektora wymagały demontażu jeszcze paru "drobnostek" ![]() Zgodnie stwierdziliśmy, że ten kto to projektował, zrobił wszystko żeby ktoś przypadkiem tego nie rozbierał. "Cieknie wężyk chłodzący? -Kup sobie nowy samochód." ![]() Serio, jeśli ktoś myśli o rozbieraniu auta z tym silnikiem mając kości w rękach większych niż chińskie dziecko i tylko standardowe narzędzia porządnego serwisu, bez mocy magicznych, powinien to poważnie przemyśleć ...a potem jeszcze raz. I jeszcze ze dwa razy. ![]() Jutro ciąg dalszy walki aby nic nie uszkodzić, bo serwisy wszystko mają do tego "na zamówienie" nawet głupie uszczelki są za 3 dni. Na koniec kilka zdjęć nowego układu wydechowego - jak zwykle jesteśmy bardzo zadowoleni z wykonania i nie możemy doczekać się aby go usłyszeć. Najtrudniejsze jednak było to, czego nie widać czyli downpipe. Więcej zdjęć pewnie jutro bo dziś już mi się nie chce... -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Projekt miał mały przestój, bo było trochę pracy a tylny kolektor wydechowy nie chciał się poddać bez walki. Jedna ze śrub była prawie zasłonięta przez alternator a żeby go odchylić, trzeba by ...opuścić silnik o jakieś 15cm czyli w praktyce go wyjąć. Długo myśleliśmy jak to obejść. Pogoda była okropna, ja miałem podły nastrój i nerwy na wszystko, więc nie chcąc nic popsuć postanowiłem odczekać
![]() Dziś pogoda sprzyjała, więc z nowym zapałem zabrałem się do pracy. Problem ze śrubą nie zniknął - niestety ![]() Miałem nawet przez chwilę pomysł, że może kolektor jest cały a rozpadła się rurka łącząca go z turbiną. Jest wykonana w tej samej technologii dwuwarstwowej. Rurka: Nie dało się do niej po prostu zajrzeć ze względu na kształt. Przydałby się endoskop - tyko skąd w sobotę po 13:00 wziąć endoskop...? Postanowiłem więc ją prześwietlić RTG, licząc na to, że zobaczę jej budowę wewnętrzną i czy coś się nie ukruszyło wewnątrz: ...i zbliżenie na miejsce łączenia wewnętrznej rurki: Jak widać wyraźnie obydwie krawędzie wewnętrznych rurek zachodzących na siebie są całe i równe. Rurka łącząca niestety nie zawiniła przy zniszczeniu starej turbiny. Trochę szkoda, bo wtedy można by sobie pewnie darować demontaż kolektora. Pozostał jedyny podejrzany - kolektor. Wcześniejsze próby zaglądnięcia do niego za pomocą telefonu pokazały coś niepokojącego mniej więcej za połową jego długości - spora szczelina wokół całego światła... Nie było rady, zabrałem się za demontaż kolektora... ...wiele godzin później... za pomocą płaskiego klucza, dużej dawki cierpliwości, zostawiając sporo naskórka i trochę krwi w komorze silnika, ale wciąż go NIE wyjmując... Kolektor się poddał! Tutaj leży już w towarzystwie swojego następcy kupionego wcześniej na wszelki wypadek z Opla Vectry OPC. Problem powstał w miejscu łączenia wewnętrznej rurki z pierwszym kanałem głowicy. Coś, co powinno wyglądać tak: Wygląda tak: ![]() ...i środkowy port: Normalnie nie pozostałoby nic, jak tylko założyć zapasowy kolektor i składać auto. Niestety jak zwykle w tym projekcie pojawiły się problemy. Pierwszy, to śruba od kolektora (nie ta problematyczna ale inna... ![]() Drugi problem, to różnica w budowie kolektora Saaba i Opla. Mały szczegół ale nie miałem pod ręką nic by zaślepić dodatkowy otwór Opla, który jest oryginalnie zaślepiony w Saabie: Ostatni problem to to, że zrobiło się późno i opuściła mnie dalsza chęć do pracy... ![]() -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 18 May 2004 Skąd: http://fightboxing.pl/ ![]() |
Haha Jarku trzeba było furę wstawić na rezonans, jak mnie
![]() |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Dlatego właśnie saab upada.
Czyżby w oplu było wyjście na zewnętrzny wastegate? ![]() |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 26 February 2003 Skąd: Warszawa - Grochów ![]() |
Chyba raczej na EGR...
Ale masakra w tym nowym Saabie coś grzebac, chyba najwygodniej by było wyjąc silnik... -------------------- Nissan 200Sx S14 na tor i trochę drift [212KM/268Nm >> 379KM/428Nm]
Nissan Sunny GTi z 2.0 na zmiennej fazie na Tor [243KM/247Nm] Saab 900NG 2.0 Turbo Coobcio Test POWER CAR [185KM/240Nm >> 468KM/485Nm] Saab 9-3 Cabrio Aero 2.3 Turbo Coobcio Lansowóz [205KM/280Nm >> 281KM/424Nm] |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 11 November 2004 Skąd: warszawa ![]() |
OT - RTG
To sa jakies jaja, photoshop czy na serio mowicie ? Ile cos takiego kosztuje, co jak, gdzie i kiedy ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Haha Jarku trzeba było furę wstawić na rezonans, jak mnie ![]() W rezonansie przywarł by do cewki i tyle bo 1,5 Tesla to spory magnes ![]() A fabryka rzeczywiście dała d... - że też takie rzeczy muszą się dziać zaraz po gwarancji! Jak oni to obliczają?! ![]() -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Chyba raczej na EGR... Ale masakra w tym nowym Saabie coś grzebac, chyba najwygodniej by było wyjąc silnik... Tak, to EGR. W saabie jest tylko na przednim kolektorze - w Oplu na obydwu. Widząc ile komplikacji jest przy demontażu każdej pierdoły, pozornie wyglądającej na prostą, boję się myśleć co wyjdzie przy wyjęciu silnika... ciekawe czy to uprościłoby czy utrudniło sprawę. OT - RTG To sa jakies jaja, photoshop czy na serio mowicie ? Ile cos takiego kosztuje, co jak, gdzie i kiedy ? ![]() Serio. Najprawdziwsze RTG z promieniami X itd. Na pierwszym zdjęciu widać nawet u góry kawałek negatoskopu i nasze odbicia bo było w sterowni trochę jasno ![]() -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#34
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 28 December 2008 ![]() |
Ale robiłeś to w jakimś szpitalu czy w przydomowym warsztacie? Trzeba mieć skierowanie od lekarza pierwszego kontaktu?
![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Sun, 15 December 2002 Skąd: Tychy/Kraków ![]() |
Mam takie urządzenia "pod ręką" w drugiej firmie. Skierowania raczej nie potrzeba choć pewnie mógłbym je wypisać
![]() -------------------- Every weapon needs a master.
JKRacing.pl - Chiptuning VOLVO, Saab, Ford, BMW, Mercedes i innych marek. Tychy. Poszukujemy nowych przedstawicieli! |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
Forum Killer Dołączył: Wed, 13 February 2008 Skąd: Mława ![]() |
jezdzi juz ten saab?? jestem ciekaw co pokazalo te 2.8 z nowa turbinka
![]() -------------------- Audi S6 C5 2.7TT 360KM 530Nm
Było Audi S6 C5 Avant Calibra 3.2 V6 RWD |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
A z ciekawości zapytam, to RTG do badań nieniszczących?
-------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#38
|
|
User Dołączył: Mon, 07 February 2011 ![]() |
pozwole odpowiedziec za autora tematu, badania RTG należa do badań nieniszczących ( tak jak ultradzwięki, penetrant, magnes)
chyba na co dzień nie masz okazji badać tego typu części? |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 02 September 2010 Skąd: Zabrze ![]() |
No właśnie mi chodziło o to, czy to jest RTG medyczne, czy przemysłowe do takich badań właśnie
![]() -------------------- Audi A4 B5 1.9 TDI AFN // Suzuki SV650N K8 // Nissan Sunny GTi 5-doors
-------------------- "Kto hamuje, ten przegrywa" |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 31 December 2008 Skąd: MIRAGE ![]() |
400KM i 600Nm to to nie wytrzyma. Coś klęknie. Albo silnik, albo skrzynia, albo napędy.
Żeby nie było, trzymam kciuki mimo wątpliwości -------------------- Mirage Saab 900NG GT400 - Wolnossąca to może być kobieta - NO TURBO = NO FUN
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 30 June 2025 - 13:50 |