Shoutbox 0 nowych PW 


4 Stron V  < 1 2 3 4 >  
Reply to this topicStart new topic
> Długość dolotu, przepustnice motocyklowe, puszka powietrza zamiast seryjnego dolotu, Montaż przepustnic motocyklowych Kawasaki ZX12R
gość_toivias_*
post Sun, 26 Jun 2011 - 13:39
Post #41









zamiast bawić się z jakimś klejeniem, ja użyłbym łącznika sylikonowego.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Sun, 26 Jun 2011 - 13:39
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Skiba
post Sun, 26 Jun 2011 - 14:39
Post #42


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Powierzchnia przepustnicy powinna odpowiadac powierchni szczeliny miedzy otwartym zaworem a gniazdem o ksztalcie stozka scietego....


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 26 Jun 2011 - 14:59
Post #43


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





zepnij małe króćce i podepnij pod map , duże króćce też zepnij i wyprowadź do serwa i regulatora . Co do mapa to nie wiem czy nie będzie pulsacji sygnału i czy nie będą się działy cyrki bo sterownik będzie skakał po mapach paliwa i zaplonu . Gdyby wystąpiło coś takiego to spróbuj wpakować restrykcje w przewód od mapa .

pozdrawiam


edit

krokowy też wepnij w te zebrane duże króćce . Podpięcie krokowego ,regulatora ciśnienia paliwa czy serwa nie bedzie miało az takiego wpływu na prace silnika jak zakłócone odczyty z mapa . W sumie regulator możesz podpiąć w te same polaczone króćce co map
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 26 Jun 2011 - 15:51
Post #44


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





toivias co byś połączył ? Bezpośrednio rurę do przepustnicy ? czy rurę do gumowego króćca ? W pierwszym przypadku miałbyś krawędzie w kanale, w drugim przypadku nie wiem jak zrobiłbyś to technicznie.

Neo3, czy w takim razie Jenveye się mylą twierdząć, że jest zmienna i zależy od odległości przepustnicy od zaworu ?

DOHC dziękuję za rzeczową sugestię.
Skąd będą pulsacje sygnału ? Czy jeżeli zrobię rurę zbiorczą z czterech króćców to wtedy nie będzie już pulsacji ?
Czyli mogę zrobić tak, że małe króćce olewam, do dużych dorabiam rurę zbiorczą, na której końcach daję trójnik. Do jednego podpinam MAP i regulator ciśnienia, na drugim krokowca i hamulce ?

Generalnie jaka średnica króćca na jedną przepustnicę jest minimalna ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Sun, 26 Jun 2011 - 16:25
Post #45









CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 26 Jun 2011 - 15:51) *
toivias co byś połączył ? Bezpośrednio rurę do przepustnicy ? czy rurę do gumowego króćca ? W pierwszym przypadku miałbyś krawędzie w kanale, w drugim przypadku nie wiem jak zrobiłbyś to technicznie.

bezpośrednio "rurę" do przepustnicy. Jeśli będzie miała te same wymiary co przepustnica, a łącznik sylikonowy będzie odpowiednio krótki.
chyba najprostsze rozwiązanie.
tak jak tutaj:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voj2s
post Sun, 26 Jun 2011 - 18:09
Post #46


Forum Killer
Dołączył: Thu, 07 August 2003
Skąd: krakow





najprosciej to zrobic jak na foto jednak zazwyczaj nie mamy az takiego komfortu z iloscia miejsca i trzeba robic kolanka /przejscia pod katem miedzy ITB a glowica


--------------------
... soon
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Sun, 26 Jun 2011 - 18:30
Post #47


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





No tak, ale niestety przepustnice od strony głowicy nie mają symetrycznego otworu, tylko owalny z wycięciem pod wtryskiwacz. Pisał o tym kontrolm wcześniej, dlatego też chciałem zostawić te gumowe króćce. Mimo tego już nawet kupiłem gumowego węża, ale po namyśle odpuściłem na rzecz flanszy. Problem też ze średnicami, zewnętrzna rury to 50 mm a przepustnic 58 mm.

Do czego jest ten króciec na fotografi odchodzący w "lewo" ?


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 26 Jun 2011 - 19:03
Post #48


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





CYTAT(MadeInPoland @ Sun, 26 Jun 2011 - 15:51) *
DOHC dziękuję za rzeczową sugestię.
Skąd będą pulsacje sygnału ? Czy jeżeli zrobię rurę zbiorczą z czterech króćców to wtedy nie będzie już pulsacji ?
Czyli mogę zrobić tak, że małe króćce olewam, do dużych dorabiam rurę zbiorczą, na której końcach daję trójnik. Do jednego podpinam MAP i regulator ciśnienia, na drugim krokowca i hamulce ?

Generalnie jaka średnica króćca na jedną przepustnicę jest minimalna ?


Silnik nie ssie jednostajnie tylko z określoną częstotliwością , jak podepniesz map pod jeden cylinder to czestotliwość pulsów ssących bedzie 4 razy mniejsza nic przy zbiorczej rurce . Jak połączysz wyjscia z 4 przepustnic to też może się zdarzyć że będą cyrki z odczytami mapa (przy jednej przepustnicy tez tak bywa a tam plenum działa jak bufor ) dlatego np wskaźniki doładowania mechaniczne mają zamontowaną restrykcje o średnicy ~0,1-0,2 mm żeby wskazówka nie skakała pod wpływem zmian ciśnienia wywołanych przez to w jaki sposób silnik ssie . Średnica przewodu do mapa nie ma właściwie żadnego znaczenia bo tam nie ma przepływu powietrza .

Możesz tak zrobić jak napisałeś ale ja na Twoim miejscu poszedł bym do sklepu z rybkami , albo samochodowego kupił plastikowe trójniczki od spryskiwaczy po 50 gr sztuka i miał sprawę z głowy w 10 min , masz dwa króćce to dlaczego ich nie wykorzystać w niekorzystnych warunkach może też zdarzyć się tak że krokowy zakłóca odczyt mapa (krokowy zeby podniesc obroty dopuszcza powietrza z zewnątrz i jak by nie było ta fala powietrza najpierw szła by przez rure zbiorczą do której podpięty jest map więc ciśnienie w rurze zbiorczej mogło by się różnić od tego w runnerze za przepustnicą - wiem takie gdybanie ale jest to realne i można się tego w prosty sposób ustrzec więc dlaczego nie ) .


pozdrawiam
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Skiba
post Sun, 26 Jun 2011 - 19:34
Post #49


Forum Killer
Dołączył: Wed, 14 July 2004
Skąd: Rz





Tzn tak, kanal powinoen byc chyba na poczatku o powierzchni takiej jak szczelina zaworowa a pozniej sie rozszerzac zeby uzyskac lepsze doladowanie bezwladnosciowe, oczywiscie przy kanalach o jakiejs tam dlugosci kiedy slup powietrza ma odpowiednia mase i jej bezwladnosc powoduje lepsze napelnienie a zmniejszanie srednicy kanalu ( w kier zaworu) powoduje przyspieszenie strumienia, tak widze to przynajmniej ja...


--------------------
Quality means doing it right when no one is looking.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Sun, 26 Jun 2011 - 20:40
Post #50


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





czytałem też gdzieś opinie że zmniejszenie kanału powoduje że w okolicach zaworu ruch w kanale przechodzi z laminarnego w turblentny dzięki czemu następuje lepsze mieszanie paliwa z powietrzem ale realnie patrząc to raczej tylko teoria .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 27 Jun 2011 - 00:50
Post #51


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Dzięki DOHC, chyba zrozumiałem Twój przekaz i zrobię jak sugerujesz. Z małych króćców pójdzie do MAP i regulatora, w duże wepnę krokowca i puszczę do hamulca.
Pozostaje tylko pytanie czy rozwiercać otwory w króćcach czy zostawić je w spokoju.


--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DOHC
post Mon, 27 Jun 2011 - 09:01
Post #52


Forum Homee
Dołączył: Thu, 12 January 2006
Skąd: Pionki/Warszawa





zostaw w spokoju
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Wed, 29 Jun 2011 - 11:38
Post #53









do konwersji MAF -> MAP lepszy bedzie smt6 czy ecumaster?
teoretycznie da się uruchomić auto z itb na seryjnym przepływomierzu (będzie na drodze do airboxa) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 29 Jun 2011 - 11:43
Post #54


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



da sie tylko pytanie czy właściwie zaprojektujesz airboxa...a nie myślałeś o MS albo VEMS ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Wed, 29 Jun 2011 - 11:50
Post #55









CYTAT(kontrolm @ Wed, 29 Jun 2011 - 11:43) *
da sie tylko pytanie czy właściwie zaprojektujesz airboxa...a nie myślałeś o MS albo VEMS ?

chodzi mi tylko o konwersje, wiec ms albo vems to chyba za dużo jak na moje potrzeby... pytanie tylko co lepsze smt6 czy ecumaster? czy to jedno i to samo?
EDIT: właśnie się zaczytuję w odpowiednim temacie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Wed, 29 Jun 2011 - 12:04
Post #56


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



a masz już kontroler sondy szerokopasmowej ?


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_toivias_*
post Wed, 29 Jun 2011 - 12:08
Post #57









jeszcze nie, ale będę zamawiał prawdopodobnie innovate LC1.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gość_Grzesiek Kuśmierz_*
post Wed, 29 Jun 2011 - 12:47
Post #58









CYTAT(toivias @ Wed, 29 Jun 2011 - 11:50) *
chodzi mi tylko o konwersje, wiec ms albo vems to chyba za dużo jak na moje potrzeby... pytanie tylko co lepsze smt6 czy ecumaster? czy to jedno i to samo?
EDIT: właśnie się zaczytuję w odpowiednim temacie.


Dawno nie zaglądałem co prawda w możliwości SMT ale w sumie nie ma po co, jak mamy na swoim podwórku dobry produkt. Obecnie DET3 ma już opcję postawienia go jako FUEL IMPLANT czyli standalone paliwowy, generalnie twój ori komp od wtrysku pracuje tylko na zapłon, pod DET3 zapinasz czujniki z osprzętu silnika i w pełni sterujesz wtryskiem PB tylko z niego, dodatkowo co ważne przy ITB masz możliwość sterowania wtryskiem w algorytmie AlphaN czyli na podstawie odczytu obciążenia z położenia TPS [uchylenia przepustnicy], jak wiesz odczyt obciążenia z odczytu wskazania MAP sensora przy ITB to pomyłka.

Generalnie uważam że Ecumaster w ostatnim wypuście w pełni Ci wystarczy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
MadeInPoland
post Mon, 04 Jul 2011 - 10:22
Post #59


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 15 July 2008
Skąd: Katowice





Witam, z braku czasu prace się przedłużały, jednak są efekty:

Rzeźbienie puszki powietrza:

http://imageshack.us/photo/my-images/155/flansza.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/38/boxypt.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/52/flanszabox.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/28/flanszaboxfiltr.jpg/

Podciśnienia, DOHC dzięki za podpowiedź, widać na fotkach grube króćce połączone trójnikami 6mm -> 10 mm i zbiorczo jest 10 mm, oraz krótkie króćce czwórnikami 6 mm.

http://imageshack.us/photo/my-images/32/podcinienia.jpg/

Krokowiec poleciał za podłużnice, będzie brał chłodne powietrze z błotnika,

http://imageshack.us/photo/my-images/263/krokowiec.jpg/

Podpięcie MAP sensora oraz hamulca,

http://imageshack.us/photo/my-images/535/m...sorhamulec.jpg/

Przepustnice zostały podparte, jest to rozwiązanie tymczasowe, docelowo dorobię coś z aluminium, teraz mam pilniejsze sprawy. Zastanawiam się czy podpierać jeszcze raz z drugiej strony, co nie jest proste, ze względu na alternator. Jakieś sugestie ? Wy podpieracie przepustnice ?

http://imageshack.us/photo/my-images/268/p...rzepustnic.jpg/

Podpięcie linki gazu, rzeźba pierwsza klasa, przerobione mocowanie z Xantii V6, super lekkie aluminium, później postaram się to zrobić inaczej. Po prostu została linka fabryczna, bez straty czasu udało mi się to szybko podpiąć tym jednym manewrem:

http://imageshack.us/photo/my-images/8/linkagazu.jpg/

Kilka fotek wszystkiego w kupie:

http://imageshack.us/photo/my-images/10/020720111001.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/811/020720111002.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/52/020720111003.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/231/020720111004.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/220/020720111005.jpg/

http://imageshack.us/photo/my-images/534/020720111006.jpg/

Jak widać jest bardzo ciasno, musiałem podnieść maskę na zamku kilka milimetrów.

Pierwsze odpalenie i pali jak mój cywilny samochód rano, po prostu od strzała, obroty od razu ok 1000, stabilne, po prostu byłem pod wrażeniem.
Po rozgrzaniu sondy wąskiej zaczął falować w rytm jej wskazań, afr od 14-16. Przy czym nie jest podpięty TPS.

Największa zmiana dotyczy huku, po prostu auto ryczy, co ciekawe mimo iż nie ruszałem wydechu, zaczął ryczeć głośniej, być może to spod maski, nie wiem.
Co do osiągów, auto chodzi zdecydowanie lepiej, wyraźnie czuć różnicę, jednak chodzi nieco jak 8 zaworówka, co ma związek z mocno wyprzedzonym wałkiem. Dół jest imponujący, jakbym miał turbodiesla.

Po pierwszej przejażdżce okazało się, że zrzuca trąbki, dorobiłem blaszki mocujące i jest ok.

Hamulec jakby chodził nieco lżej.

Na jałowych AFR ok 10.5, stabilny, chyba, że zacznie działać sonda lambda to 14-16 i silnik zwalnia/przyśpiesza obroty.

Przy maks bucie afr okolice 14-16, niestety, ale nie jest podpięty TPS i nie jest generalnie jeszcze nic strojone.
Przy ruszaniu z niskich obrotów czasem afr skoczy powyżej 16 i auto się dusi.

Przepustnice istotnie, jak sugerował kontrolm nieco zerojedynkowe, w trakcie jazdy jest ok, ale przy ruszaniu od razu wskakuje na wysoki obrót jeśli go nie zdusi. Jednak trzeba wziąć pod uwagę fakt, że promień koła, po którym pracuje linka gazu, od osi obrotu przepustnicy jest dużo mniejszy od przepustnicy fabrycznej, blisko 2 razy. Zastanawiam się czy nie skrócić pedału gazu powyżej osi obrotu i ciekaw jest jak wtedy będzie, chociaż prawdę powiedziawszy może tak zostać.

Po pierwszej przejażdżce pomyślałem, że gdyby ludzie wiedzieli co to daje, to każdy miałby przepustnice w samochodzie.
Przeróbka zdecydowanie in plus.

Jak rozegrać sprawę TPS ? Fabryczny ma zakres 1000-3000 ohm, przepustnicowy zupełnie inny. Fabryczny obracał się w drugą stronę niż przepustnice teraz, czy można zamienić piny po prostu ? Trochę luzu ma na "bolcu" przepustnic, który ma mniejszą średnicę, myślę, aby wrzucić trochę cyny i to odpowiednio oszlifować. Jakieś sugestie ? Być może po podpięciu ecumastera zastosuję AlphaN i wrócę do motocyklowego, dlatego nie chciałbym tego zmieniać nieodwracalnie.

Odnośnie AlphaN, czy muszę go stosować ? Mając stabilne jałowe obroty ? Jakie są przesłanki stosowania AlphaN i jakie są przeciw MAPowi przy ITB ?




--------------------
Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
Go to the top of the page
 
+Quote Post
kontrolm
post Mon, 04 Jul 2011 - 10:28
Post #60


Forum Clubber
Dołączył: Fri, 09 March 2007
Skąd: Błonie

Ikona grupy



ECU nie tyle mierzy rezystancję TPSa co napięcie na wyjściu 'piórka' - zmierz jakie było na fabryce a może uda się po prostu dopasować motocyklowy TPS jakimś dzielnikiem i np zrobić mu offset na napięciu. To że działa w drugą stronę to nei ma żadnego znaczenia - podepnij odwrotnie napięcie i bedzie OK.
Pedał gazu skrócona dźwignia - faktycznie polepsza reakcje i w realizacji sporo jednak szybciuej i taniej niż rzeźbienie dużego koła do ITB


--------------------
VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
Go to the top of the page
 
+Quote Post

4 Stron V  < 1 2 3 4 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:46