![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
można
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#22
|
![]() |
otwory zaślepiać wiem, że jestem mało kreatywny, ale w jaki sposób je zaślepić? wiadomo, że wewnątrz przepustnicy powinno być jak najbardziej gładko. do głowy przychodzi mi cement do tłumików... chciałbym to zrobić w miarę porządnie, a nie drutować. http://allegro.pl/versachem-uszczelniacz-c...1684822683.html |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
JB Welding..ja nim kleję kanały dolotowe w głowicy wiec w takiej przepustnicy to dla niego betka,,,
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#24
|
![]() |
|
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak, cholernie mocny, kleiłem nim z powodzeniem urwane ucho w alternatorze np...
po wyschnieciu normalnie obrabiasz pilnikiem i papierem -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#26
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 23 April 2009 Skąd: z lasu ![]() |
A to się nie ukruszy i nie wpadnie do dolotu?
-------------------- :)
|
|
|
![]()
Post
#27
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
tak jak mówie wyklejam tym kanały dolotowe w głowicy i sie nie ukrusza. Generalnie najlepszy klej tego typu - zajebiście mocny/ Znam gosci którzy kleją tym doloty w superbike i katują przez cały rok i jeszcze nie słyszałem żeby odpadł albo pękł
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#28
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Witam, niestety czasu prawie zero, a na telefonie ciężko edytować tutaj posty. Komputer z domu wyrzuciłem jakiś czas temu, aby zaoszczędzić czas, a w pracy się posypał.
Dziękuję wszystkim za zainteresowanie tematem. Odpowiadam na Wasze pytania i przedstawiam postępy prac. freebsd przepustnice z ZX12R już mam, kupiłem za śmieszne 300 PLN z wtryskiwaczami i TPS, te z M3 pewnie takie tanie nie są. Jeśli chodzi o długości to ciekawe są różnice długości, które podałeś, ale można się w nich w sumie spodziewać. Bardziej mogą nam pomóc wartości odległości od zaworu do końca trąbek, z ciekawości sprawdzilibyśmy czy faktycznie zgodne są z teoretycznymi wyliczeniami na podstawie założeń, które ja przyjmuje (za Grabowskim). Kontrolm celuje we wszystko ponad 200 KM, na podstawie modyfikacji znajdowanych na 306gti6.com powinienem mieć około 220 KM przy poprawnym zgraniu wszystkiego, co, jak wiemy może okazać się trudne lub wręcz niemożliwe. Samochód ma być używany w rally sprintach, właściwie po to został zakupiony, cywilnie poruszam się czymś innym. Kanałów nie rozwiercałem, mam dostęp do takiej usługi i planuję to w przyszłości zrobić. Postanowiłem, że najpierw założe przepustnice, zakupie wałek i inne mody, wszystkiego naraz nie dam rady wykonać. Niestety mam bardzo mało czasu, a dłubanie jest mocnym skrzywieniem u mnie, które bierze niestety góre, mimo iż racjonalnie rzecz ujmując nie mam na to zupełnie czasu. Kanał dolotowy w głowicy średnica 40 mm, kolektor również 40. Wiem, że w UK rozwiercają te kanały w dolocie, również w głowicy, chociaż da się spotkać pogląd, żeby nie ruszać tej głowicy, która ma niby super hiper przepływy i jest dziełem sztuki. Tak czy inaczej widziałem mody maszyn, które bez ruszenia głowicy dochodziły do 230 KM i więcej. Wałek jest ostrzejszy, CatCams, świeżo założony, znam parametry. I tutaj pytanie, w specyfikacji wałka mam podane, że kąt x przy 0,1mm, a y przy 1 mm. Do obliczenia długości rury ssącej wymagany jest kąt otwarcia zaworu. Czy zatem mam wziąć ten kąt przy 0.1mm czy muszę znać kąt otwarcia od początku 'drgnięcia' zaworu i skąd mam go wytrzasnąć ? Przepustnice oczywiście można rozsuwać, ale jeżeli te blaszki między przepustnicami są krótkie to trzeba je przedłużać, co może być ciężką rzeźbą. Ja podjąłem decyzję o nierozsuwaniu, ponieważ chcę zastosować wtryskiwacze ZX12R, o czym za chwilę. ITG odpuściłem, ponieważ nie mogłem w PL znaleźć, poza tym wpadłem na tańsze i wygodniejsze rozwiązanie. Na obecną chwilę nie wiem jak policzyć airbox i zostawiam to na zabawę jak już zamontuję przepustnice i auto zacznie jeździć. Właściwie nie wiem jak ma się kończyć airbox ? Czy jakimś zwężeniem czy filtrem powietrza (tzn airbox czyli przestrzeń pomiędzy filtrem powietrza, a trąbkami ?), szczególnie w moim rozwiązaniu. Nie mam opanowanych modów ECU, nigdy nie modowałem żadnego ECU, to jest dla mnie pole do zebrania doświadczeń. Chciałem wejść w MS ale obawiałem się stukowego, tym bardziej, że silnik został doprężony do 11.7. Chciałem zobaczyć jak zachowa się oryginalne ECU. Tutaj mam pytanie. DET3 już zakupiony i czeka na montaż od dwóch miesięcy. Początkowo myślałem, że DET3 zbiera sygnał położenia oraz przechodzi przez niego sygnał zapłonu, przy czym określa kąt wyprzedzenia. Wtedy na det3 mógłbym podejrzeć wyprzedzenie zapłonu seryjnego ECU i nauczyć się czegoś na przyszłość. Niestety DET3 nie ma takiej opcji, co mnie niemile zaskoczyło. Gdybym to od razu doczytał, ale ten brak czasu. Na szczęście nie taki drogi ten det3 i być może wykorzystam go w jakimś cywilu. LC-1 już jeździł w cywilu ze trzy lata i przemontowałem go do ZX. Biegu jałowego jeszcze nie ogarnąłem. Chcę zastosować silnik krokowy seryjnego ecu, zastosować zbiorczą rurę, która będzie miała cztery odnogi, na jednym końcu map, na drugim krokowy. Chyba, że zostawienie wpiętego krokowego gdzieś pod maską na uboczu nie będzie powodować wywalania błędów ? Wtedy oleje zabawę z nim i jałowe wystroję na przepustnicach śrubką regulacyjną. Na zimno pomacham pedałem, ten samochód powtarzam, nie ma służyć do jazdy w cywilu. To samo tyczy reakcji na gaz, binarnie w przybliżeniu może zostać akceptowalne, na Tychach tylko but maks, albo jego brak, chyba, że moment się taki pojawi, że trzeba będzie o tym pomyśleć. Może MS3 z kontrolą trakcji ? Nie w tym etapie. Przepustnice kupiłem w komplecie z trąbkami oraz z gumami w kierunku głowicy, które całkiem ładnie symetrycznie się kończą. Zgadzam się z Tobą kontrolm, że zakładanie ich bez tych gum może nie być najszczęśliwszym rozwiązaniem. Ponieważ mam seryjne trąbki, to chcę umieścić przepustnice tak, aby te trąbki były na końcu rury, w odległości od zaworu jak wyliczyłem, czyli 39.5 cm. Niestety same przepustnice będą stosunkowo dalej od zaworów. Z wartości, które wkleiłeś kontrolm (to z FAQ Jenveya ?, też to gdzieś znalazłem) wynika, że przy moich przepustnicach montowanych 12 cm od zaworu mogę się spodziewać maksymalnie ponad 65KM/cylinder. Jak sprawa się może mieć, jeżeli restrykcją nie są przepustnice, ale kanał w kolektorze i głowicy, który przypomnę ma 40 mm. Jeżeli tą wartość mogę stosować, to maksymalnie 51 KM/cyl. Jeżeli przepustnice dalej od zaworu to większe muszą być "in proportion to system taper and vice" - jak do rozumieć konkretnie ? Czy to sama średnica przepustnic ma znaczenie, czy, co bardziej mnie przekonuje, również średnica kanału między przepustnicą, a zaworem. Dzięki kontrolm za informację o tym, że serwo nie powinno być problemem. Nie będzie dla mnie różnicy czy podepnę pod jeden czy więcej z punktu widzenia nieszczelności, ponieważ i tak zamierzam zbiorczą rurę do MAP i krokowca. Gdybym olał krokowca, to czy MAPowi też wystarczy tylko jedna przepustnica ? Co z regulatorem ciśnienia paliwa - też jedna ? Dzięki Twojej sugestii kontrolm o tym, że wtryski leją po ściankach, planuję je podnieść nieco wyżej od kanału kolektora, i tak mam lepiej, ponieważ kolektor w miejscu przecięcia stanowi łuk i idzie na dół do głowicy, patrz foto za moment. Myślę, że mieszanka będzie miała szansę trafiać w kanał, nie na ściankę. 106 dzięki za info, że ogarniasz gaz u Ciebie z przepustnicami. Gdzieś czytałem, że Berkut wychwala przepustnice jako numer poprawiający kontrolę nad gazem. Co prawda moje przepustnicę sporej średnicy, ale mam cień nadziei, że dam radę. Airboxa z motocykla nie widzę u mnie pod maską, nie mam miejsca, pamiętajcie o filtrze oleju, odmie, alternatorze i rozruszniku, które są pod kolektorem dolotowym. Byłem nawet u gościa, który ma trochę airboxów z motocykli, mierzyłem kilka, pasowałem pod maskę, nie ma szans po prostu. Co do TPS, czy można przełożyć kabelki, lub po prostu zostawić motocykowy odpowiednio podpinając ? Przyznaję, że nie ogarniałem jeszcze tematu. Wiem, że na 306gti6 jeden koleś zostawił seryjny TPS, wpiął w przepustnice, ale coś rzeźbił przy nim. Zna ktoś ten TPS ? Fotka przepustnic: http://imageshack.us/photo/my-images/215/23062011973.jpg/ Zamierzam zastosować taki filtr. Pytanie, jak daleko minimalnie powinien być on od przepustnic. Ponownie, czy airboxem mam traktować zamkniętą przestrzeń między filtrem a przepustnicami, czy filtr niczego tutaj nie zmienia ? Kolektor przeciąłem w odpowiedniej długości i wykonałem flanszę. Jak widać na fotografii od dołu nagwintowałem 8 otworów M6, którym całkiem mocno mogę złapać flanszę do rur oraz ustawić pod maską kąt jaki mi pasuje: http://imageshack.us/photo/my-images/41/23062011974.jpg/ czy muszę koniecznie to spawać, czy mogę złapać tym klejem JB WELD ? Gdzie jest dostępny ? W jakimś markecie ? Jak szybko łapie ? Czy może zostawić to na samych tych srubach ? Ewentualnie od góry również wzmocnić śrubami ? Obecnie flansza jest już gotowa. Pomiędzy flanszę, a przepustnice zamierzam wykonać podkładkę z podobnego pręta jak flansza, ale o grubości 20mm, którym zamierzam skorygować kąt nierówności między przepustnicami oraz rurami. Skrajne przepustnice są wężej o 5 mm, na 20 mm powinien być łagodny kąt. Dodatkowo chcę również przepustnice dać nieco wyżej od rur tak, aby te kanały w podkładce prowadziły nieco w dół, aby wtryskiwacze nie lały na ściankę tylko w środek rury. Co Wy na to ? Jakieś uwagi, sugestie ? Oczywiście w podkładce kanały będą miały 40 mm od strony rur oraz 43 od strony przepustnic, aby nie było żadnych krawędzi niepotrzebnych. Co do imadła na fotografii to niestety takiego mini warsztaciku mi użyczono na skakanie z pilnikiem, wiertarką i gwintownikami wokół aluminiowego pręta. Jutro zamierzam dorobić tą właśnie podkładkę oraz zamocować flanszę już konkretnie i pod odpowiednim kątem, po czym splanować rury, aby było jedna płaszczyzna rur z flanszą. Później już tylko przykręcenie kolektora do głowicy, przepustnic do flanszy i dorabiam airbox. Teraz póki co pewnie będzie to tylko pucha mocująca filtr powietrza. Jak wszystko poskładam do kupi i zapalę to pomyślę o nim. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#29
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
nie rozwiercaj kanałów w głowicy chyba że chcesz kompletnie pozbyć się dołu, a góra wcale nie będzie lepsza. Jeżeli możesz coś pospawać - pospawaj bo jak odpalisz silnik i dasz gazu to zobaczysz jak mocno przepustnice "odchodzą" od silnika.
-------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#30
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
MadeInPoland:
filtr powietrza docelowo powinien być obrócony o 180 stopni -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Właśnie dlatego nie spieszyłem się z modyfikacją głowicy. Właśnie nie mam dostępu do spawania, a jak dzwonię po zakładach to wszyscy na za tydzień czy za pięć.
Dlaczego filtr o 180 stopni ? Jak zostawię tak to co ? Przy obróconym o 180 nie zmieści się między chłodnicą a maską, a takie jest zamierzenie, w związku ze sporą długością dolotu. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
poszukaj lepiej spawaczy bo teraz tigi staniały i np u mnie w okolicy to już każdy to spawa prawie że za flaszke...
a co do filtra - sam chciałbym sie dowiedzieć dlaczego nie można tak jak na zdjęciu choć pewnie będzie problem ze stabilnością żeber powierzchni filtrującej gdy powietrze będzie ostro naganiać z przodu. w 205 montuję niższą chłodnicę i wtedy jet dużo miejsca na długi dolot i filtr... -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 10 June 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Właśnie dlatego nie spieszyłem się z modyfikacją głowicy. Właśnie nie mam dostępu do spawania, a jak dzwonię po zakładach to wszyscy na za tydzień czy za pięć. Dlaczego filtr o 180 stopni ? Jak zostawię tak to co ? Przy obróconym o 180 nie zmieści się między chłodnicą a maską, a takie jest zamierzenie, w związku ze sporą długością dolotu. Coś mi się porąbało. Jest ok. -------------------- Octavia II 2.0 TDI CR wół roboczy
Skyline R33 rdzewiuch stoi po to żeby mieć Fabia II RS daily Suzuki SV650S żeby mieć |
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#34
|
![]() |
Jeszcze mi się nasunęło parę pytań:
Z jakiej grubości blachy aluminiowej robić airbox'a żeby był odpowiednio sztywny? Pod jakim kątem do płaszczyzny głowicy najlepiej zamontować przepustnice? (tak jak na zdjęciu poniżej - około 25 stopni?) Operowanie którą odległością wpływa na parametry silnika - długość samych trąbek, czy odległość przepustnic od flanszy? (pewnie to i to?) Czy mogę tak samo jak czujnik położenia przepustnic, zastosować czujnik ciśnienia z gsx-r'a ? ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
2 mm i juz bedzie ok, ja zrobiłem z nierdzewki 0,8 , jest sztywny i nie odbiera ciepła tak jak alu i mozna na lustro spolerować ;-) ale nasteny zrobię z karbonu.
najlepszy jest prosty kanał ale rzadko który samochód na to pozwala. Liczy się całkowita długość układu jeżeli chodzi o rezonans , na pozostałe parametry ma wpływ każdy parametr ;-) Tak - do wiekszości moto na necie znajdziesz full serwisówkę z wykresem charakterystyki map-a -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() Rookie Dołączył: Sat, 10 October 2009 ![]() |
a jakie masz obroty na zimnym silniku (tak przy -10 stopni) a jakie na gorącym ? czy masz dodatkowy zawór biegu jałowego lub silniczek krokowy czy tylko same przepustnice ? krokowy seryjny z auta, tps z gsxra. obroty na jalowym w granicach 1000 i silnik trzyma stabilnie obroty.. w zasadzie bez wzgledu na temperature. auto garazowane zima nie ma problemu z zapalaniem. mowia ze na 4p chyba nawet prosciej jest ustawic jalowe niz na 1p. caly projekt itb w aucie zrobil mi voj2s z 2b |
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Clubber Dołączył: Fri, 09 March 2007 Skąd: Błonie ![]() ![]() |
a no to jak masz seryjny krokowiec to co innego. A w jaki sposób zrobiłeś połączenie ? pewnie zrobiłeś szynę zbiorczą ? A możesz zejść z obrotami powiedzmy do 850 ? Bo silnik raczdej nie trzymał seryjnie 1000..
Na VEMSie da sie wystroić silnik który wogóle nie ma krokowca , startuje z 750-800 i na ciepłym ma 1000, ale trzema regulować obroty zapłonem. A jak masz przepustki z CBR929/954 to one mają wbudowany układ do biegu jałowego który posiada siłownik bimetaliczny i 4 zawory (do każdego dolotu osobno) - dzięki czemu kanały folotowe sa idealnie rozdzielone a i z obrotami nie ma problemu -------------------- VEMS rozkminiłem do ostatniego rezystorka - chętnie pomogę
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Przepustnice już prawie zamontowane:
http://imageshack.us/photo/my-images/809/26062011982.jpg/ Flanszę złapałem na kleju Dragon Metal. Zobaczymy czego jest wart. Jeżeli puści, mam dodatkowy pomysł na zabezpieczenie śrubami. Już myślałem o zakupie spawarki i nauce spawania, ale z tego co widzę drogie są te tigi. Przynajmniej nie teraz. Jutro planuję flanszę z rurami i wykonuję podkładkę korygującą nierówności kanałów. Jeżeli się uda to przepustnice są zamocowane. Po najmniejszej linii oporu chcę odpalić silnik. Co jest potrzebne ? Do zrobienia mam jeszcze puszkę powietrza, podpięcie linki gazu, MAP, regulator ciśneinia paliwa, krokowy, TPS, serwo. Co jest z tego niezbędne do odpalenia na jałowych ? Ja myślę, że MAP i regulator ciśnienia paliwa. Od razu pytania odnośnie podciśnień: http://imageshack.us/photo/my-images/62/26062011983.jpg/ Tak podciśnienia są wykorzystywane w Kawasaki. Są nazwijmy to króćce 4 małe i 4 duże. Jak widać małe króćce są spięte w jeden przewód. Duże są dwa spięte, a dwa nieużywane. Ile potrzebuje MAP ? czy może być jeden mały lub jeden duży tylko ? Czy te 4 małe spięte będą ok ? Ile potrzebuje krokowy ? czy małe mu wystarczą ? Do głowy przychodzi mi rozwiązanie takie: 4 małe spięte do krokowego, o ile nie są zbyt małe te otwory. 1 duży do MAP 1 duży do regulatora ciśnienia 2 duże do hamulca. Proszę o sugestie. -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
gość_toivias_* |
![]()
Post
#39
|
![]() |
to już jest docelowo zamontowane?
![]() |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 15 July 2008 Skąd: Katowice ![]() |
Nie, to było klejenie. Przepustnice założyłem, aby ustawić odpowiedni kąt flanszy do rur. Nakrętki włożyłem, bo rury wystają za flanszę, poza tym, nakrętki miały 20 mm, tyle będzie miała podkładka korygująca. Oczywiście po złapaniu będę planował rury z flanszą i można zakładać kolektor. Jak uda mi się zrobić jutro podkładkę to zamontuję już jutro przepustnice.
A dlaczego pytasz ? -------------------- Nie ma nudnych samochodów, są tylko nudni kierowcy
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 09:47 |