![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#241
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 23 April 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Witamy na forum, No to na początek pytanie z mojej branży,
- jakiego rodzaju amortyzatory będą zastosowane w tym aucie ? - Jak mniej wiecej wyglada konstrukcja zawieszenia ? - -Kto jest odpoweidzialny za project zawieszniea, Strojenie I dobór komponenów, posiadacie własne doswiadcznie czy jest to outsourcewane do firm zewnętrznych ? Jakiekolwiek informacje będą dla mnie interesujace |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#242
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Wed, 13 August 2003 ![]() |
a co rozumiemy przez siedzibę firmy? biuro czy może jednak fabrykę -dział doświadczalny w którym w białych fartuchach inżynierowie krzątają się wokół prototypu (sorki tak sobie wyobrażam tworzenie superauta)
-------------------- _http://forum.mr2cp.pl/index.php
|
|
|
![]()
Post
#243
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Tue, 16 August 2005 Skąd: W-wa ![]() |
Jak 0-100km/h i gdzie V-max były weryfikowane osiągi?
-------------------- ET 11.58s Mistrz Polski FWD NA 2011r, 2014r, 2015r. 2016r. 2017r. Puchar Polski & King of Poland
Powered by Niuton & Re5pect.pl & Penrite.pl & Syr Garage |
|
|
![]()
Post
#244
|
|
eMpowered Dołączył: Wed, 15 April 2015 ![]() |
Witamy na forum, No to na początek pytanie z mojej branży, - jakiego rodzaju amortyzatory będą zastosowane w tym aucie ? - Jak mniej wiecej wyglada konstrukcja zawieszenia ? - -Kto jest odpoweidzialny za project zawieszniea, Strojenie I dobór komponenów, posiadacie własne doswiadcznie czy jest to outsourcewane do firm zewnętrznych ? Jakiekolwiek informacje będą dla mnie interesujace Prawdopodobnie firmy Ohlins Racing, W nowej wersji pojawi się zawieszenie typu pushrod, będzie testowane m in w firmie Ohlins, gdyż zaproponowali bardzo ciekawy program badawczy.Zawieszenie jest zaprojektowane u nas w Firmie we współpracy z Gregiem Pekala, oraz Piotrem Biłoganem - prace trwają, efekt zobaczymy w ciągu miesiąca. Dodam, że każdy element Arrinery jest uprzednio projektowany i obliczany przy pomocy specjalistycznego oprogramowania. Również zlecamy szereg prac do firm wyspecjalizowanych w konkretnych tematach. |
|
|
![]()
Post
#245
|
|
eMpowered Dołączył: Wed, 15 April 2015 ![]() |
a co rozumiemy przez siedzibę firmy? biuro czy może jednak fabrykę -dział doświadczalny w którym w białych fartuchach inżynierowie krzątają się wokół prototypu (sorki tak sobie wyobrażam tworzenie superauta) Obecnie jest to prototypownia i białe fartuch są tam póki co niezauważalne;) Jest kilka działów Designu Projektowania CAD powłoki oraz konstrukcje Elektryczny Mechaniczny Modelarnia Polecam zobaczyć jak budują DiscoVolante ![]() |
|
|
![]()
Post
#246
|
|
eMpowered Dołączył: Wed, 15 April 2015 ![]() |
Jak 0-100km/h i gdzie V-max były weryfikowane osiągi? Weryfikowane osiągi były na rożnych etapach projektu Pierwszy to wyliczenia Czyli masa, moc, przełożenia - specjalistyczne oprogramowanie liczy dla określonych warunków. Drugi czyli testy W zeszłym roku w październiku testy na lotnisku w Białej Podlaskiej oraz w 2013 w Ułęż. Warto wiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak bezwzględne przyspieszenie od 0-100 , gdyż takie przyspieszenie można podać jedyni dla określonych warunków. Zresztą przy tych mocach fajnie wyglądają przyspieszenia 0-200, 100-300 itp. |
|
|
![]()
Post
#247
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
to poproszę czas 100-200 bo jest dość czesto podawane przy okazji mocnych aut
-------------------- |
|
|
![]()
Post
#248
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
Disco Volante jest budowane w Carrozzeria Touring Superleggera...w firmie istniejącej od 1928 roku. Pracuje tam już czwarte pokolenie rzemieślników. I budowane są tam - jak nazwa wskazuje - karoserie. Ręcznie. Warto zobaczyć ich Mini zbudowane dla BMW - MINI SuperleggeraTM Vision.
Dostrzegacie subtelne różnice w jakości wykonania? -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]()
Post
#249
|
|
![]() prawie jak integra Dołączył: Mon, 29 December 2003 Skąd: waw ![]() |
Weryfikowane osiągi były na rożnych etapach projektu Z którym silnikiem weryfikowane były te dane? Bo po drodze miało ich być już kilka, tak samo jak i skrzynie biegów się zmieniały, pojemność rosła, moc rosła, osiągi rosły. Jaki silnik był w modelu testowym? |
|
|
![]()
Post
#250
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
!markos, cytując "prezesa":
Za sprawy techniczne odpowiada LiNobl. |
|
|
![]()
Post
#251
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Sun, 06 April 2014 ![]() |
Ja poproszę o zdjęcia komory silnika, samego silnika, oraz podwozia.
Pytania: 1.czemu spasowanie elementów wygląda dramatycznie, szpary. Lewa lampa przednia. Krzywo przykręcone śrubki. 2.czy lusterka mają wytrzymać prędkość maksymalną ? Czemu ich podstawki wyglądają amatorsko(przykręcone na dwie śrubki) aerodynamike pomijam.. Rozpłakałem się ze śmiechu jak to zobaczyłem i nie mogłem przestać. 3. Z jakiego materiału jest wydech i czemu prawa końcówka jest krzywo. Schodzi w dół. 4.Auto jest już wycenione, ale jeszcze nie jest dokończone ? (Zawieszenie) 5.Chcielibyśmy zobaczyć wykres z hamowni. Jaka jest moc na silniku, a jaka na kołach i według jakiej normy oraz hamowni był dokonywany pomiar. 6.Z jakiego materiału jest zawieszenie. 7. Czy jest możliwość udostępnienia jak największej ilości danych, żeby pytania nie były tendencyjne, oraz żeby uniknąć pytań prostych. Jest wiele pytań. 8.Jaka jest cena auta, oraz opcje. Czy autentycznie można kupić arrinere i jaki byłby czas oczekiwania na gotowe auto ? ![]() -------------------- Audi S8D4 Będzie
Audi S8D3 Jest i Audi S8D2 Było KTM 660 supermoto, KTM pro50 :) Panonia z koszem , Jeep 4.0, passeratdi i kilka kosiarek :D |
|
|
![]()
Post
#252
|
|
![]() Super User Dołączył: Thu, 13 September 2007 Skąd: Warszawa ![]() |
Przyszedł Pan, powiedział, że teraz to on wszystko powie.
Teraz Wy zadajecie merytoryczne pytania i na co liczycie? Na merytoryczną odpowiedź? Proponuję się jednak przygotować na stek bzdur - taki sam jaki jest na fejsie, czy w materiałach prasowych. Czy może jednak nagle, w tym jednym miejscu na racingforum będzie inaczej...? Ohlins tak samo zbuduje zawieszenie do tego samochodu jak zbudował do mojego motocykla. Kupiłem i wstawiłem amortyzator, sprężynę i zbiorniczek. W ten sposób powstała międzynarodowa współpraca dwóch konstruktorów: Ohlinsa i Burskiego. |
|
|
![]()
Post
#253
|
|
![]() Administrator Dołączył: Mon, 21 August 2006 Skąd: Wawa ![]() |
Zawieszenie jest zaprojektowane u nas w Firmie we współpracy z Gregiem Pekala, oraz Piotrem Biłoganem - prace trwają, efekt zobaczymy w ciągu miesiąca. Greg Pekała to nasz forumowy grzespe ? http://www.racingforum.pl/Zobacz-profil-m23920.html skoro jest szefem działu technicznego, to moze cos sam tu napisze, dzieląc się swoją profesjonalną wiedzą z pierwszej ręki ![]() -------------------- |
|
|
![]()
Post
#254
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Mon, 24 March 2003 ![]() |
Również dołączam się do pytania odnośnie osiągów,
1. Jaki został zmierzony czas 100-200, przy jakim motorze (jaki był wówczas w aucie). Rozumiemy, że przyspieszenie 0-100 jest względne, ale 100-200 również i 100-300 również bo warunki się zmieniają...ale takie "my" właśnie mierzymy. Inni producenci również. 2. Lusterka wspomniane wcześniej - czy planowana jest ich wymiana na coś "normalnego" ? Ja kojarzę takie lusterka ze starymi motocyklami albo autami, przy tak wielkim projekcie jest to wręcz absurdalne. W oczekiwaniu na odpowiedź, Pozdrawiam Daniel |
|
|
![]()
Post
#255
|
|
![]() Administrator Dołączył: Wed, 17 August 2005 Skąd: go brać, skąd go brać? ![]() |
Co się stało z poprzednim modelem Arrinery?
Poza tym pytań padło wcześniej całkiem sporo, więc nie trzeba czekać na nowe. -------------------- ![]() |
|
|
![]()
Post
#256
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
W tym momencie projekt stoi na krawędzi wielkiej przepasci. Jeden kopniak i cała historia leci na sam dół. A stamtad nie ma już powrotu. Trafiając na to forum, należy się uszykować na tuzin takich kopniaków, bo tu laików nie ma. Każdy zna kogoś kto zna kogoś, kto buduje to i owo.
Staram się być obiektywny, ale po tym co zobaczyłem na Motor Show, jestem załamany. Absolutny brak dbałości o detale i estetyki co w profesjonalnym motorsporcie i na poziomie supersamochodów jest minimum wymagań. Jeśli jest Pan zmotywowany aby dociągnąć projekt do końca, to życzę powodzenia, ale mniej megalomani, mniej marketingowego "halo" i ciężka praca, bez liczenia kosztów. Natomiast jeśli jest Pan sterowany przez góre, i zmiana polityki na "otwartą" to próba sprzedania więcej cegiełek, to prykro mi, tym bardziej że chce Pan się podeprzeć moim nazwiskiem. Nie będę opiniotwórzy, tym bardziej nie będe wspierał póki co tego pojazdu. Bo jego wykonanie to skandal. Może, kiedy zobaczę kolejny prototyp , na Torze w Poznaniu, i przejadę się z kimś kto wie jak kręcić sterem, a nie z Panem Prezesem i spadnie mi kopara na ziemię, i zapieję z zachwytu to jest szansa że wspomnę komu trzeba o wozie. Póki co jestem w stanie namówić kolegę szybciej na zakup ZENVO. Top Gear wystarczająco wyciagnął Was za uszy kawałek w górę. Czas coś udowodnić. Bo jak nie to jest tylko jeden kierunek - piekło. A DiscoVolante to powinien być dla Firmy wzór. Jak sprzedać coś za tyle kasy, klientom którzy nigdy tym nie bedą jezdzić. -------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#257
|
|
User Dołączył: Tue, 11 October 2011 ![]() |
Może zacznijcie kręcić odcinki jak Inside Koenigsegg.
Myślę że marketing poparty takimi video byłby bardziej "słowny" czy "namacalny. I pytanie odemnie. Dalej stalowa rama z rurek i kształtowników czy już karbonowy monocoque? I oczywiście pic or it didn't happen -------------------- MR2 2zz sc (Janusze Tuningu)
|
|
|
![]()
Post
#258
|
|
eMpowered Dołączył: Wed, 15 April 2015 ![]() |
Disco Volante jest budowane w Carrozzeria Touring Superleggera...w firmie istniejącej od 1928 roku. Pracuje tam już czwarte pokolenie rzemieślników. I budowane są tam - jak nazwa wskazuje - karoserie. Ręcznie. Warto zobaczyć ich Mini zbudowane dla BMW - MINI SuperleggeraTM Vision. Dostrzegacie subtelne różnice w jakości wykonania? Oglądałem filmy z budowy DV wielokrotnie i jest pod olbrzymim wrażeniem jakie Arcydzieło tworzą ludzie, używając dawnych metod. W Arrinerze, nie wykrzałciliśmy jeszcze czwartego pokolenia, ale jeśli chodzi o modelarzy to mamy bardzo dobrych rzemieślników, z wieloletnim doświadczeniem jeszcze z prototypowni Ośrodka Badawczo Rozwojowego FSO. Cały zespół poniżej. http://arrinera.pl/zespol-arrinera/ |
|
|
![]()
Post
#259
|
|
![]() Forum Clubber Dołączył: Wed, 24 November 2004 Skąd: Warszawa - Wawer ![]() |
Weryfikowane osiągi były na rożnych etapach projektu Pierwszy to wyliczenia Czyli masa, moc, przełożenia - specjalistyczne oprogramowanie liczy dla określonych warunków. Drugi czyli testy W zeszłym roku w październiku testy na lotnisku w Białej Podlaskiej oraz w 2013 w Ułęż. Warto wiedzieć, że nie ma czegoś takiego jak bezwzględne przyspieszenie od 0-100 , gdyż takie przyspieszenie można podać jedyni dla określonych warunków. Zresztą przy tych mocach fajnie wyglądają przyspieszenia 0-200, 100-300 itp. Witam, Oczywiście, nie jest to forum onetu, poziom wiedzy technicznej oraz ogólnie motoryzacyjnej jest tutaj dużo wyższy, więc w nawiązaniu do Twojego wcześniejszego oświadczenia, proszę o konkrety, a nie papkę onetową, byle by tylko coś napisać. Tak się składa, że na RykiRingu często są organizowane zawody, więc nawierzchnia jest doskonale znana - śmiało możesz podać średnie wyniki sprintu 0-100, zobrazuje to znacznej większości ludzi tutaj, jaką trakcję ma wasz pojazd. Tutaj właśnie podaje się średnią z kilku pomiarów, gdyż nie tylko nawierzchnia, opony, temperatura mają wpływ, ale także stan kierowcy jak i jego umiejętności. Piszesz, że fajnie wyglądają przy takich mocach przyspieszenia 0-200, 100-300. Oczywiście masz rację - możesz je śmiało podać, a najlepiej foto z RL poproszę ![]() Pozdrawiam Olek -------------------- | Pinin Racing | Warsaw Speed Team | Prorace | TheTechGuy |
'96 CaliforniaCento www.facebook.com/dragracingsafety |
|
|
![]()
Post
#260
|
|
![]() Moderator Dołączył: Sat, 19 November 2005 Skąd: From Hell ![]() |
W 2011 roku Marlon napisał coś, co wyczerpuje temat:
"Problem z tego typu autami jest taki, że muszą być albo naprawdę superzwinne i szybkie (Ariel, Radical), ultraluksusowe (Bugatti, Pagani), albo mieć swoją legendę (Morgan, Lotus, czy Spyker). Ewentualnei musza być niesłychanie szybkie za przyzwoite pieniądze i mieć reklamę w Top Gear, jak na przykład Noble. Mogą też mieć dumną opinię aut dla ludzi niespełna rozumu, jak TVR. Garażowych produkcji na świecie powstawalo wiele, nawet o dużo bardziej wyrafinowanej technice, o stylistyce nie wspominając i przepadały w mrokach dziejów. Wizjoner musi mieć naprawdę głęboką kieszeń, by udalo się zaistnieć własnym supersamochodem." Jaki warunek spełnia Wasz projekt? Żeby była jasność sytuacji. Szczerze i całym sercem pragnę, aby nasz piękny kraj doczekał się w końcu sportowego auta. 38 mln obywateli- na samym forum zapaleńców z odpowiednią wiedzą i umiejętnościami poszukać nie trudno. Na grafikach Arrinera prezentuje się wspaniale i gdybyśmy doczekali się efektu finałowego godnego tej całej pompy, lat hmm...zapewnień, PR'u i samych renderów- pękałbym z dumy. Na chwilę obecną wygląda to jednak...jak wygląda. Wystarczy poczytać temat. Od początku. Jak w oczach ludzi mających benzynę we krwi wygląda Arrinera... -------------------- "We are made of emotions(...)It's only a question of finding the way to experience them." - Ayrton Senna
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 18 July 2025 - 20:22 |