Shoutbox 0 nowych PW 


3 Stron V  < 1 2 3 >  
Reply to this topicStart new topic
> 3.0TDI V6 w Leon II FR
sesik
post Fri, 03 Jun 2011 - 12:10
Post #21


User
Dołączył: Fri, 03 July 2009
Skąd: WN





A ma BMN czy BKD ? Ja też mam więcej niż 260 KM z nitro smile.gif
Do BKD są wydajniejsze końcówki do BMN nie ma. A jak są to ja poproszę linka do wykresu smile.gif


--------------------
ET - 13.666- street diesel
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 03 Jun 2011 - 12:10
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Orelek
post Fri, 03 Jun 2011 - 12:36
Post #22


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





CYTAT(Morten84 @ Fri, 03 Jun 2011 - 10:47) *
Tak z czystej ciekawości zapytam jeszcze jak CS uzyskuje w Golfie MKI z 2.0TDI 350KM skoro nie ma wydajniejszych wtrysków?


350hp to CS na pewno uzyskuje na podtlenku.
Ja u ciebie widzę pewną rozbieżność wymagań. Chcesz mocne auto, do tego robisz duże przebiegi ale i zwracasz uwagę na koszty. Mocna benzyna cię zje finansowo przy 30kkm rocznie. Kwotę, którą zaoszczędzisz przy kupnie, dopłacisz w ciągu roku na paliwo, a potem bilans będzie już ujemny.
Jeśli te 240 to mało, to lepiej pomyśl nad jakimś trzylitrowym dieslem. Z takiego osiągniesz okolice 300 i spalanie nie będzie aż takie bolesne. Tylko, że na takie auto trzeba nieco wydać przy zakupie jeśli się nie chce zajeżdżonego strucla...


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Fri, 03 Jun 2011 - 13:08
Post #23


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





CYTAT(Orelek @ Fri, 03 Jun 2011 - 12:36) *
Ja u ciebie widzę pewną rozbieżność wymagań. Chcesz mocne auto, do tego robisz duże przebiegi ale i zwracasz uwagę na koszty. Mocna benzyna cię zje finansowo przy 30kkm rocznie. Kwotę, którą zaoszczędzisz przy kupnie, dopłacisz w ciągu roku na paliwo, a potem bilans będzie już ujemny.
Jeśli te 240 to mało, to lepiej pomyśl nad jakimś trzylitrowym dieslem. Z takiego osiągniesz okolice 300 i spalanie nie będzie aż takie bolesne. Tylko, że na takie auto trzeba nieco wydać przy zakupie jeśli się nie chce zajeżdżonego strucla...


Ja nie widzę żadnej rozbieżności smile.gif Nie wspominałem wcale o kosztach eksploatacji gdyż jestem ich świadomy, moje aktualne auto w Krakowie pali średnio dokładnie tyle samo co 3 krakowskie Cupry 1P więc jestem przygotowany na okolice 13L/100km, a jak przyciśniesz... wiadomo, za darmo nie pojedzie. Natomiast jeżeli chodzi o koszt modyfikacji to oczywiste, że chcę się zorientować w cenach z uwagi na określony budżet. Jeżeli miałbym kupować auto inne niż mojego brata to na bank szukam benzyny, BMN był brany pod uwagę jedynie z tego względu, że mam pewne auto pod nosem.

Jeżeli chodzi o Golfa MKI to faktycznie jest to BKD (140KM)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
designer
post Fri, 03 Jun 2011 - 13:28
Post #24


Forum Killer
Dołączył: Thu, 04 February 2010





Orelek, jest twój projekt gdzieś w necie? Sam jestem właścicielem Altei po sofcie u Mastersów i chętnie bym poczytał o twojej wink.gif Podrzuć linka jak możesz.

Sorki za OT


--------------------
M57N xd
JZDA
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Fri, 03 Jun 2011 - 20:50
Post #25


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





CYTAT(Morten84 @ Fri, 03 Jun 2011 - 13:08) *
Ja nie widzę żadnej rozbieżności smile.gif Nie wspominałem wcale o kosztach eksploatacji gdyż jestem ich świadomy, moje aktualne auto w Krakowie pali średnio dokładnie tyle samo co 3 krakowskie Cupry 1P więc jestem przygotowany na okolice 13L/100km, a jak przyciśniesz... wiadomo, za darmo nie pojedzie. Natomiast jeżeli chodzi o koszt modyfikacji to oczywiste, że chcę się zorientować w cenach z uwagi na określony budżet. Jeżeli miałbym kupować auto inne niż mojego brata to na bank szukam benzyny, BMN był brany pod uwagę jedynie z tego względu, że mam pewne auto pod nosem.

Jeżeli chodzi o Golfa MKI to faktycznie jest to BKD (140KM)


Jeżeli chodzi o bkd to roboty tyle samo co przy bmn aby uzyskać okolice 230-250PS z tym że do bkd są wydajniejsze wtyski cool.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Fri, 03 Jun 2011 - 21:20
Post #26


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





CYTAT(dizajner @ Fri, 03 Jun 2011 - 13:28) *
Orelek, jest twój projekt gdzieś w necie? Sam jestem właścicielem Altei po sofcie u Mastersów i chętnie bym poczytał o twojej wink.gif Podrzuć linka jak możesz.

Sorki za OT


Tutaj trochę jest, tylko wykres nieaktualny. Potem była poprawka i czuć, że jest lepiej ale nie było czasu na mierzenie i jakoś tak zostało bez aktualnego wykresu.


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Fri, 03 Jun 2011 - 22:00
Post #27


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





CYTAT(piramida @ Fri, 03 Jun 2011 - 20:50) *
Jeżeli chodzi o bkd to roboty tyle samo co przy bmn aby uzyskać okolice 230-250PS z tym że do bkd są wydajniejsze wtyski cool.gif

No właśnie chodzi przede wszystkim o wydajność, a 250KM w BMN w porównaniu do Cupry wypada nieszczególnie. Ciąłeś się z jakimiś seryjnymi autami? Chciałbym mieć porównanie jak to lata przy tej masie powiedzmy od 0-200. Najlepiej podaj czasy (0-100 i 1/4) jeżeli mierzyłeś.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lakier
post Fri, 03 Jun 2011 - 23:48
Post #28


Frequent User
Dołączył: Fri, 03 December 2010





Lepiej chyba pokombinować z BMW 3.0d które będzie się lepiej prowadzić, niż bawić się w modzenie 2.0tdi w leonach. Jeżeli Ci się podoba Leon i chcesz koniecznie niego, to zawsze przecież można założyć jakąś dobrą sekwencje i przy normalnej jeździe turlać się na gazie, a przy torowej na benzynie. Przecież na forum jest super mocny SAAB który ma instalację gazową. No bo nie ma raczej sensu jeździć na co dzień mocną benzyną bez worka pieniędzy.

2.0tdi to dobry silnik dla osób którym starczy 200 koni, więcej to sztuka dla sztuki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Sat, 04 Jun 2011 - 00:08
Post #29


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





Podobno do wtrysku bezpośredniego (FSI/TFSI) nie można zakładać gazu, bo nie używane (=nie chłodzone) wtryski się "przypieką". Nie wiem jak to jest w praktyce.


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rogalotti
post Sat, 04 Jun 2011 - 01:13
Post #30


Forum Killer
Dołączył: Mon, 23 December 2002
Skąd: z R-performance





Silnik + 100% normy to nie silnik na milion kilometrów. Nie róbmy z konstruktorów "idiotów", oni wiedza co i na ile jest dokładnie przewidziane/policzone.

Do silników FSi (z bezposrednim wtryskiem) sa profi instalacje gazowe. Polegaja one na tym ze podłaczenie gazu jest zaraz przy baku paliwa i od tyłu auta, juz droga która płyneło paliwo zaczyna płynąc gaz który do silnika jest WTRYSKIWANY przez wtryskiwacze BENZYNOWE. Sterownik instalacji gazowej na przemian steruje wtryskiem gazu i paliwa w zależnosci od obrotów silnika, obciążenia itp.

Pozdrawiam.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Sat, 04 Jun 2011 - 09:58
Post #31


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





CYTAT(Lakier @ Fri, 03 Jun 2011 - 23:48) *
Lepiej chyba pokombinować z BMW 3.0d które będzie się lepiej prowadzić

Zastanawiałem się kiedy znowu ktoś wyskoczy z BMW wink.gif Jeżeli miałbym przesiadać się do BMW 3xx to tylko do e46 M3, ale takiego auta chyba jeszcze nie potrzebuję.

CYTAT(Lakier @ Fri, 03 Jun 2011 - 23:48) *
Jeżeli Ci się podoba Leon i chcesz koniecznie niego, to zawsze przecież można założyć jakąś dobrą sekwencje i przy normalnej jeździe turlać się na gazie, a przy torowej na benzynie. Przecież na forum jest super mocny SAAB który ma instalację gazową. No bo nie ma raczej sensu jeździć na co dzień mocną benzyną bez worka pieniędzy.


Proszę Cię, znajdź 1 mój post, w którym poruszyłem temat ekonomiczności użytkowania takiego auta. Jestem przygotowany na średnie spalanie rzędu 12-13L, aktualne moje auto pali w KR średnio 12,5L i jakoś daję radę.

Od następnego auta oczekuję mocy co najmniej 240KM, co najmniej dobrego prowadzenia na torze (raz na miesiąc), a to wszystko przy względnie bezproblemowej eksploatacji rzędu >30tys km rocznie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
grzegorzp
post Sat, 04 Jun 2011 - 10:36
Post #32


Super User
Dołączył: Sat, 30 August 2008
Skąd: Warszawa





a myślałeś o vr6?
np w golfie IV albo audi a3?
tam masz w serii 250KM jakby co można albo za bardzo małe pieniądze założyć nitro i masz strzał 50KM (niektórzy strzelali po 100KM i silniki to dzielnie znosiły)
albo za 15-20tys (zależenie u kogo) i masz okolice 350KM

Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Sat, 04 Jun 2011 - 11:28
Post #33


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Rozważam Golfa V R32... Golf IV i A3 odpadają z uwagi na niemłody już wiek i niezbyt urokliwe kształty moim zdaniem, na dodatek w A3 przy maksymalnie odsuniętym fotelu nie mam zbyt wiele przestrzeni wokół nóg (o dziwo w leonie 1p i golfie V jest lepiej). Myślę, że 300KM to max jaki na chwilę obecną potrzebuję. Pewnie 240 z BMN też by starczyło na jakieś 2 lata, ale zostanie świadomość, że mogłem mieć Cuprę... :/
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Sat, 04 Jun 2011 - 20:50
Post #34


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





CYTAT(Morten84 @ Sat, 04 Jun 2011 - 11:28) *
Rozważam Golfa V R32... Golf IV i A3 odpadają z uwagi na niemłody już wiek i niezbyt urokliwe kształty moim zdaniem, na dodatek w A3 przy maksymalnie odsuniętym fotelu nie mam zbyt wiele przestrzeni wokół nóg (o dziwo w leonie 1p i golfie V jest lepiej). Myślę, że 300KM to max jaki na chwilę obecną potrzebuję. Pewnie 240 z BMN też by starczyło na jakieś 2 lata, ale zostanie świadomość, że mogłem mieć Cuprę... :/



mysle że 240 w bmnie wystarczy ci krócej niż na dwa lata, odnosnie czsów to na 1/4 przy seryjnych kołach 18 udało mi sie zrobić 15.04, na slickach pewnie zejdzie sie do 14.6-14.7 więc octa tak sobie jezdzi, szału nie ma za to jest setup raczej bezawaryjny, jezeli wsadzimy wydajniejsze wtryski to wydaje mi sie ze dalej bedzie w miare bezpiecznie ale za to wtryskiwacze będą sie szybciej zużywać i pewnie seryjne sprzęgło też szybciej padnie biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Sat, 04 Jun 2011 - 21:25
Post #35


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





15.04?? sad.gif To trochę mnie zaskoczyłeś bo z tego co wyczytałem O2 1.8TSI CDAA w serii robi 15.5x. Wyjdzie na to, że po włożeniu +/- 12tys + zawias i hamulce, będę miał jedynie tak samo "szybkie", ale za to lepiej prowadzące się auto. Pytanie czy warto za taką samą kasę przesiąść się jedynie na lepiej prowadzące się auto, ale z większym o 40tys przebiegiem, kwestię komfortu pominę bo nie o to tym razem chodzi.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Sat, 04 Jun 2011 - 23:18
Post #36


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Orelek pisał, że Olus zrobił 14.6 tak więc są nadzieje. Myślcie, że http://www.torquestats.com/index.php?pid=m...rive_filter=FWD jest wiarygodnym źródłem czasów na 1/4? Jeżeli tak to zmodzony BMN byłby na poziomie seryjnej Mazdy 3 MPS czyli Cupry 1P prawdopodobnie też...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Zoltar
post Sun, 05 Jun 2011 - 04:59
Post #37


Forum Homee
Dołączył: Wed, 23 July 2003
Skąd: Gdańsk





Zamienisz siekierkę na kijek, albo coś mocnego w serii, albo śmigaj dalej Skodą
Go to the top of the page
 
+Quote Post
piramida
post Sun, 05 Jun 2011 - 10:16
Post #38


Super User
Dołączył: Sun, 28 February 2010
Skąd: Kraków





skoda 1.8 tsi dłubnięta na 230PS na toyo r888 zrobiła 14.6 moja zrobiła czas na kołach 18 i oponach cywilnych typu michelin pilot sport 3, mysle ze jak bym założył te same gumy to czas byłby bardzo podobny, piszesz że seryjna 1.8 robi 15.5 a teoretycznie 70 koni mocniejsza 1.8 o około 1 sekunde szybciej więc sam widzisz jak to wychodzi w praktyce smile.gif
Piszę o skodach ale czy to skoda czy leon to jeden pies gdy masa, napęd i osiągi podobne.

Patrząc z perspektywy czasu to jak bym miał kupić diesla o 3.0 tdi lub bmw 335d
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Orelek
post Mon, 06 Jun 2011 - 08:33
Post #39


User
Dołączył: Sat, 10 January 2004
Skąd: Wawa





Leon diesel ma krótszą skrzynię niż Octavia (przynajmniej wersja FR w porównaniu do RS)


--------------------
Orełek

BMN++
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Morten84
post Mon, 06 Jun 2011 - 22:22
Post #40


User
Dołączył: Thu, 06 January 2011
Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;)





Może te 240KM w BMN nie będzie jeździło tak źle, w sumie sekunda różnicy to kilka długości auta: 4-5?? Muszę jeszcze na spokojnie przemyśleć temat.
Go to the top of the page
 
+Quote Post

3 Stron V  < 1 2 3 >
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 02:43