![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#21
|
|
![]() User Dołączył: Fri, 03 July 2009 Skąd: WN ![]() |
A ma BMN czy BKD ? Ja też mam więcej niż 260 KM z nitro
![]() Do BKD są wydajniejsze końcówki do BMN nie ma. A jak są to ja poproszę linka do wykresu ![]() -------------------- ET - 13.666- street diesel
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#22
|
|
User Dołączył: Sat, 10 January 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Tak z czystej ciekawości zapytam jeszcze jak CS uzyskuje w Golfie MKI z 2.0TDI 350KM skoro nie ma wydajniejszych wtrysków? 350hp to CS na pewno uzyskuje na podtlenku. Ja u ciebie widzę pewną rozbieżność wymagań. Chcesz mocne auto, do tego robisz duże przebiegi ale i zwracasz uwagę na koszty. Mocna benzyna cię zje finansowo przy 30kkm rocznie. Kwotę, którą zaoszczędzisz przy kupnie, dopłacisz w ciągu roku na paliwo, a potem bilans będzie już ujemny. Jeśli te 240 to mało, to lepiej pomyśl nad jakimś trzylitrowym dieslem. Z takiego osiągniesz okolice 300 i spalanie nie będzie aż takie bolesne. Tylko, że na takie auto trzeba nieco wydać przy zakupie jeśli się nie chce zajeżdżonego strucla... -------------------- Orełek
BMN++ |
|
|
![]()
Post
#23
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
Ja u ciebie widzę pewną rozbieżność wymagań. Chcesz mocne auto, do tego robisz duże przebiegi ale i zwracasz uwagę na koszty. Mocna benzyna cię zje finansowo przy 30kkm rocznie. Kwotę, którą zaoszczędzisz przy kupnie, dopłacisz w ciągu roku na paliwo, a potem bilans będzie już ujemny. Jeśli te 240 to mało, to lepiej pomyśl nad jakimś trzylitrowym dieslem. Z takiego osiągniesz okolice 300 i spalanie nie będzie aż takie bolesne. Tylko, że na takie auto trzeba nieco wydać przy zakupie jeśli się nie chce zajeżdżonego strucla... Ja nie widzę żadnej rozbieżności ![]() Jeżeli chodzi o Golfa MKI to faktycznie jest to BKD (140KM) |
|
|
![]()
Post
#24
|
|
Forum Killer Dołączył: Thu, 04 February 2010 ![]() |
Orelek, jest twój projekt gdzieś w necie? Sam jestem właścicielem Altei po sofcie u Mastersów i chętnie bym poczytał o twojej
![]() Sorki za OT -------------------- M57N xd
JZDA |
|
|
![]()
Post
#25
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Ja nie widzę żadnej rozbieżności ![]() Jeżeli chodzi o Golfa MKI to faktycznie jest to BKD (140KM) Jeżeli chodzi o bkd to roboty tyle samo co przy bmn aby uzyskać okolice 230-250PS z tym że do bkd są wydajniejsze wtyski ![]() |
|
|
![]()
Post
#26
|
|
User Dołączył: Sat, 10 January 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Orelek, jest twój projekt gdzieś w necie? Sam jestem właścicielem Altei po sofcie u Mastersów i chętnie bym poczytał o twojej ![]() Sorki za OT Tutaj trochę jest, tylko wykres nieaktualny. Potem była poprawka i czuć, że jest lepiej ale nie było czasu na mierzenie i jakoś tak zostało bez aktualnego wykresu. -------------------- Orełek
BMN++ |
|
|
![]()
Post
#27
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
Jeżeli chodzi o bkd to roboty tyle samo co przy bmn aby uzyskać okolice 230-250PS z tym że do bkd są wydajniejsze wtyski ![]() No właśnie chodzi przede wszystkim o wydajność, a 250KM w BMN w porównaniu do Cupry wypada nieszczególnie. Ciąłeś się z jakimiś seryjnymi autami? Chciałbym mieć porównanie jak to lata przy tej masie powiedzmy od 0-200. Najlepiej podaj czasy (0-100 i 1/4) jeżeli mierzyłeś. |
|
|
![]()
Post
#28
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 03 December 2010 ![]() |
Lepiej chyba pokombinować z BMW 3.0d które będzie się lepiej prowadzić, niż bawić się w modzenie 2.0tdi w leonach. Jeżeli Ci się podoba Leon i chcesz koniecznie niego, to zawsze przecież można założyć jakąś dobrą sekwencje i przy normalnej jeździe turlać się na gazie, a przy torowej na benzynie. Przecież na forum jest super mocny SAAB który ma instalację gazową. No bo nie ma raczej sensu jeździć na co dzień mocną benzyną bez worka pieniędzy.
2.0tdi to dobry silnik dla osób którym starczy 200 koni, więcej to sztuka dla sztuki. |
|
|
![]()
Post
#29
|
|
User Dołączył: Sat, 10 January 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Podobno do wtrysku bezpośredniego (FSI/TFSI) nie można zakładać gazu, bo nie używane (=nie chłodzone) wtryski się "przypieką". Nie wiem jak to jest w praktyce.
-------------------- Orełek
BMN++ |
|
|
![]()
Post
#30
|
|
Forum Killer Dołączył: Mon, 23 December 2002 Skąd: z R-performance ![]() |
Silnik + 100% normy to nie silnik na milion kilometrów. Nie róbmy z konstruktorów "idiotów", oni wiedza co i na ile jest dokładnie przewidziane/policzone.
Do silników FSi (z bezposrednim wtryskiem) sa profi instalacje gazowe. Polegaja one na tym ze podłaczenie gazu jest zaraz przy baku paliwa i od tyłu auta, juz droga która płyneło paliwo zaczyna płynąc gaz który do silnika jest WTRYSKIWANY przez wtryskiwacze BENZYNOWE. Sterownik instalacji gazowej na przemian steruje wtryskiem gazu i paliwa w zależnosci od obrotów silnika, obciążenia itp. Pozdrawiam. |
|
|
![]()
Post
#31
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
Lepiej chyba pokombinować z BMW 3.0d które będzie się lepiej prowadzić Zastanawiałem się kiedy znowu ktoś wyskoczy z BMW ![]() Jeżeli Ci się podoba Leon i chcesz koniecznie niego, to zawsze przecież można założyć jakąś dobrą sekwencje i przy normalnej jeździe turlać się na gazie, a przy torowej na benzynie. Przecież na forum jest super mocny SAAB który ma instalację gazową. No bo nie ma raczej sensu jeździć na co dzień mocną benzyną bez worka pieniędzy. Proszę Cię, znajdź 1 mój post, w którym poruszyłem temat ekonomiczności użytkowania takiego auta. Jestem przygotowany na średnie spalanie rzędu 12-13L, aktualne moje auto pali w KR średnio 12,5L i jakoś daję radę. Od następnego auta oczekuję mocy co najmniej 240KM, co najmniej dobrego prowadzenia na torze (raz na miesiąc), a to wszystko przy względnie bezproblemowej eksploatacji rzędu >30tys km rocznie. |
|
|
![]()
Post
#32
|
|
Super User Dołączył: Sat, 30 August 2008 Skąd: Warszawa ![]() |
a myślałeś o vr6?
np w golfie IV albo audi a3? tam masz w serii 250KM jakby co można albo za bardzo małe pieniądze założyć nitro i masz strzał 50KM (niektórzy strzelali po 100KM i silniki to dzielnie znosiły) albo za 15-20tys (zależenie u kogo) i masz okolice 350KM |
|
|
![]()
Post
#33
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
Rozważam Golfa V R32... Golf IV i A3 odpadają z uwagi na niemłody już wiek i niezbyt urokliwe kształty moim zdaniem, na dodatek w A3 przy maksymalnie odsuniętym fotelu nie mam zbyt wiele przestrzeni wokół nóg (o dziwo w leonie 1p i golfie V jest lepiej). Myślę, że 300KM to max jaki na chwilę obecną potrzebuję. Pewnie 240 z BMN też by starczyło na jakieś 2 lata, ale zostanie świadomość, że mogłem mieć Cuprę... :/
|
|
|
![]()
Post
#34
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
Rozważam Golfa V R32... Golf IV i A3 odpadają z uwagi na niemłody już wiek i niezbyt urokliwe kształty moim zdaniem, na dodatek w A3 przy maksymalnie odsuniętym fotelu nie mam zbyt wiele przestrzeni wokół nóg (o dziwo w leonie 1p i golfie V jest lepiej). Myślę, że 300KM to max jaki na chwilę obecną potrzebuję. Pewnie 240 z BMN też by starczyło na jakieś 2 lata, ale zostanie świadomość, że mogłem mieć Cuprę... :/ mysle że 240 w bmnie wystarczy ci krócej niż na dwa lata, odnosnie czsów to na 1/4 przy seryjnych kołach 18 udało mi sie zrobić 15.04, na slickach pewnie zejdzie sie do 14.6-14.7 więc octa tak sobie jezdzi, szału nie ma za to jest setup raczej bezawaryjny, jezeli wsadzimy wydajniejsze wtryski to wydaje mi sie ze dalej bedzie w miare bezpiecznie ale za to wtryskiwacze będą sie szybciej zużywać i pewnie seryjne sprzęgło też szybciej padnie ![]() |
|
|
![]()
Post
#35
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
15.04??
![]() |
|
|
![]()
Post
#36
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
Orelek pisał, że Olus zrobił 14.6 tak więc są nadzieje. Myślcie, że http://www.torquestats.com/index.php?pid=m...rive_filter=FWD jest wiarygodnym źródłem czasów na 1/4? Jeżeli tak to zmodzony BMN byłby na poziomie seryjnej Mazdy 3 MPS czyli Cupry 1P prawdopodobnie też...
|
|
|
![]()
Post
#37
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 23 July 2003 Skąd: Gdańsk ![]() |
Zamienisz siekierkę na kijek, albo coś mocnego w serii, albo śmigaj dalej Skodą
|
|
|
![]()
Post
#38
|
|
Super User Dołączył: Sun, 28 February 2010 Skąd: Kraków ![]() |
skoda 1.8 tsi dłubnięta na 230PS na toyo r888 zrobiła 14.6 moja zrobiła czas na kołach 18 i oponach cywilnych typu michelin pilot sport 3, mysle ze jak bym założył te same gumy to czas byłby bardzo podobny, piszesz że seryjna 1.8 robi 15.5 a teoretycznie 70 koni mocniejsza 1.8 o około 1 sekunde szybciej więc sam widzisz jak to wychodzi w praktyce
![]() Piszę o skodach ale czy to skoda czy leon to jeden pies gdy masa, napęd i osiągi podobne. Patrząc z perspektywy czasu to jak bym miał kupić diesla o 3.0 tdi lub bmw 335d |
|
|
![]()
Post
#39
|
|
User Dołączył: Sat, 10 January 2004 Skąd: Wawa ![]() |
Leon diesel ma krótszą skrzynię niż Octavia (przynajmniej wersja FR w porównaniu do RS)
-------------------- Orełek
BMN++ |
|
|
![]()
Post
#40
|
|
![]() User Dołączył: Thu, 06 January 2011 Skąd: Stolica, ta prawdziwa... ;) ![]() |
Może te 240KM w BMN nie będzie jeździło tak źle, w sumie sekunda różnicy to kilka długości auta: 4-5?? Muszę jeszcze na spokojnie przemyśleć temat.
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Wednesday, 03 September 2025 - 02:43 |