![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#61
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Wed, 08 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
Ciekawe.. Przykład z najbliższej rodziny. Q5 jezdzone po emerycku( w automacie) przez moja narzeczona. Kupione nowe, remont silnika ( z trudem wywalczony) na gwarancji po 36! tys przebiegu! Były najpierw próby oleju, wazenie, jakieś zawracanie dupy, w końcu z łaska zrobili remont i teraz już nie bierze. A brał ponad litr na 1000. Jak w moim 1.8TSI. Pół litra na 1000 od nowości. Najpierw się dociera, później się okazuje że podczas próby spalil 0,49 a od 0,5 jest usterka, wymiana turbiny w końcu wymiana pierścieni i tłoków która załatwiła sprawę. ASO unikają tej naprawy jak ognia, wg tego co się dowiedziałem od mechanika (różnie bywa z tymi prawdami oczywiście) sam importer problemu nie robi ale ASO się boją składania silnika i zazwyczaj (jak u mnie) ściągają speca od innego warsztatu. Za mało na tym zarabiają by później samemu pokrywać koszty złego złożenia. A jak wiadomo źle wykonana naprawa poleci w poważne koszty. Szef serwisu bardzo mnie prosił by dać znać po 5kkm czy silnik działa. Ten silnik albo palli od nowości albo nie bierze i szybko się to nie zmieni. -------------------- Dzik zawsze pozdrawia.
- Clio stage 0.5 = 172->161->166(ET14.9)->184(ET?)->??(ET14.3)-> seria - R5 blue, 2.0 16 - 160KM - R5 black 1.4t mpi - R5 red 1.4t - R5 silver 1.4t Zycie jest za krotkie zeby jezdzic dieslem |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#62
|
|
Forum Homee Dołączył: Wed, 05 September 2012 Skąd: Warszawa ![]() |
Czy silniki 2.0TSI w A6c6 przechodziły jakies zmiany konstrukcyjne? Czy któreś roczniki są bezwzględnie godne polecenia a od innych trzymac sie z daleka?
|
|
|
![]()
Post
#63
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 19 February 2006 Skąd: Warszawa-Marki ![]() |
Odebrałem dziś Superba 2.0 TSI. Odpalam i...łańcuch grzechocze. 15 tys. przebiegu, 2013 rok produkcji. Zmiany są zatem traktowane albo po macoszemu albo po prostu obejmują wszystko tylko nie to co przyczynia się do awarii tych silników.
|
|
|
![]()
Post
#64
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Fri, 11 May 2007 Skąd: Poznań ![]() |
Pier.... chyba zoatane prz starym dobrym 1.8t....
-------------------- 5L -> 5P // 30 6L 120
H 3P 20 1L # 80 4-P |
|
|
![]()
Post
#65
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Pier.... chyba zoatane prz starym dobrym 1.8t.... Te problemy dotyczą wersji na łańcuchu czyli 200/210km, silniki z cupry r, s3, golfa/sciro r to silniki na pasku niedotknięte przez te problemy :-) dlatego pisałem Tobie w Twoim temacie, żebyś spośród GTI/S3/Cupra R zastanawiał się pomiędzy dwoma ostatnimi właśnie ze względu na silnik. -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#66
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Mon, 20 April 2009 Skąd: Jasło ![]() |
jesli chodzi o eksploatacje to 1.8t nie ma sobie równych moim zdaniem..... jeszcze lpg dokładasz i jeździsz za darmo....
-------------------- GREGOR10.PL ChipTuning Hamownia Modyfikacje VW AUDI BMW MERCEDES PORSCHE
|
|
|
![]()
Post
#67
|
|
User Dołączył: Thu, 23 February 2012 ![]() |
Tak. Warto. Mam golfa 5 GTI 2005r czyli AXX na pasku. Przejechane 110tys i poza drobnymi pierdołami za 100-200zł nic się nie psuje. Co do brania oleju to litr zapasu starcza mi na 30tys. Powoli szykuje się na wymianę rozrządu co i tak nie jest konieczne według książki serwisowej. Co do łańcuszka od zmiennych faz rozrządu to chodzi głośniej ale nie słyszałem o przypadku zerwania. Popychacz pompy paliwa trzeba wymieniać co jakiś czas ale to koszt rzędu 100zł. Nie wiem po co to gadanie że ten silnik to bubel itd, no chyba że ktoś się spodziewa że zrobi na nim milion km, to lepiej zainwestować w NA V8.
|
|
|
![]()
Post
#68
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Tak. Warto. Mam golfa 5 GTI 2005r czyli AXX na pasku. Przejechane 110tys i poza drobnymi pierdołami za 100-200zł nic się nie psuje. Co do brania oleju to litr zapasu starcza mi na 30tys. Powoli szykuje się na wymianę rozrządu co i tak nie jest konieczne według książki serwisowej. Co do łańcuszka od zmiennych faz rozrządu to chodzi głośniej ale nie słyszałem o przypadku zerwania. Popychacz pompy paliwa trzeba wymieniać co jakiś czas ale to koszt rzędu 100zł. Nie wiem po co to gadanie że ten silnik to bubel itd, no chyba że ktoś się spodziewa że zrobi na nim milion km, to lepiej zainwestować w NA V8. Potrenuj czytanie ze zrozumieniem -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#69
|
|
User Dołączył: Thu, 23 February 2012 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#70
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
Golf R/S3 czyli silniki z serii CDL to nadal pasek rozrządu, do tego nie piją oleju ... moim zdaniem bardzo udana jednostka
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]()
Post
#71
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
Jako jeden z niewielu odp na pytanie z tematu. Jak więcej ode mnie przejechałeś na tym silniku bądź podobnych to napisz coś mądrego mistrzu. Pierwsze GTI miały chyba pasek rozrządu a nie łańcuch. Niepolecane są wersje z łańcuchem zamiast paska wiec Twoje wychwalanie silnika z paskiem jest zbędne bo to każdy z Nas już wie -------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#72
|
|
![]() Super User Dołączył: Wed, 23 February 2005 Skąd: Radom/Warszawa ![]() |
Ma może ktoś informację jakie oznaczenia silnika są na pasku a jakie na łańcuchu,oraz które nie chleją oleju? Sam rozważam w niedalekiej przyszłości zmianę auta na coś z 2.0T z grupy VW i taka informacja była mile widziana.
-------------------- ....Fabia RS.....190/400
|
|
|
![]()
Post
#73
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Ma może ktoś informację jakie oznaczenia silnika są na pasku a jakie na łańcuchu,oraz które nie chleją oleju? Sam rozważam w niedalekiej przyszłości zmianę auta na coś z 2.0T z grupy VW i taka informacja była mile widziana. Na pasku na pewno są najstarszy AXX i nowszy BWA 200KM w golfach leonach octavii i A3 do tego starszy BHZ w S3. W nowszym S3, golfie R scirro R cuprze R też na pasku ale oznaczenia nie znam- chyba CDLA niech ktoś poprawi. PS Mój AXX w g gti nie pił w ogóle oleju |
|
|
![]()
Post
#74
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 August 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
a w B7, które były na pasku?
|
|
|
![]()
Post
#75
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 August 2007 Skąd: Kraków ![]() |
CDLA i CDLF na pewno są na pasku. CDLA - Sciro R, CDLF - Golf R
-------------------- e55 amg w210 - gone
m3 e46 - gone scirocco r dsg |
|
|
![]()
Post
#76
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#77
|
|
![]() Super User Dołączył: Tue, 14 February 2006 Skąd: Poznań ![]() |
miałem GTI 5 DSG i S3 po programie - zrobiłem nimi łącznie z 120.000km żadnych usterek , pomiędzy wymianami oleju czyli co 10.000km dolewałem w jednym i drugim po 1 litrze oleju ale to jest norma
![]() Silniki : AXX i BHZ |
|
|
![]()
Post
#78
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Fri, 31 August 2007 Skąd: Wrocław ![]() |
dzięki stefdeath, a w B8 były jakieś na pasku, czy wszystkie parszywe ?
![]() |
|
|
![]()
Post
#79
|
|
![]() Super User Dołączył: Sun, 17 April 2005 Skąd: Trójmiasto ![]() |
Mam s3 8p na pasku - zadnych problemow, na ten moment 130tys przelatane w tym okolo 30 tys po modach na ~360KM, zona ma Q3 w 2.0TFSI na lancuchu na ten moment 30tys przelatane i tez zadnych problemow nie stwierdzono, ani nadmiernego zuzycia oleju, jedyny minus to ten motor w Q3 brzmi tak tragicznie ze sie plakac chce. Generalnie dla mnie swietna jednostka, zdecydowanie wybieram 2.0TFSI nad 2.0TDI.
|
|
|
![]()
Post
#80
|
|
Super User Dołączył: Wed, 20 September 2006 Skąd: Poznań ![]() |
U mnie(Golf R) 42k w tym 40k po modach na 350hp, oleju nie pije. Silnik CDLF. Jestem zadowolny :-)
-------------------- Chiptuning, BOXy, serwis DPF, Hamownia 4x4 - Poznań, Wałbrzych, Trójmiasto
www.tuneforce.pl www.dpfserwis.pl https://www.facebook.com/TuneFORCE |
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Friday, 01 August 2025 - 10:33 |