Shoutbox 0 nowych PW 


29 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TFSI 200KM czy warto?
Frolik
post Tue, 20 Feb 2018 - 14:27
Post #361


Forum Homee
Dołączył: Wed, 05 September 2012
Skąd: Warszawa





Dla bogatego który bierze nowke na gwarancji to nie problem, czy będzie miał dziure w bloku przy 20 czy 50 czy 100 tys km, oczywiście poki ma gwarancje.
Potem sprzedaje/oddaje auto i ma problem z głowy. Jeśli kogos stać na takie postepowanie, to rzeczywiście ten wątek nie ma sensu.
tacy mogą sobie wybierac i przebierać: co jest ladniejsze, minimalnie szybsze, podatniejsze na tuning, lepiej wyposażone.
Pytanie jaki procent ludzi w Polsce stać na takie postępowanie.

Mysle ze jednak wiekszosc ludzi w Polsce prędzej stać na uzywke niż nowke za 200-400 koła. I np. mnie interesuje trwałosc silnika i czy wysypuje się bliżej 100 czy bliżej 300 tys. km.
I nawet jeżeli brałbym nowke na gwarancji za 200 czy więcej tys - to osobiście lubię mieć dobrze wydane pieniądze - czyli wiedzieć za co płacę. I płacic za jakość/trwalosc - a nie znaczek na masce czy nieistotne elementy wyposażenia.
Po prostu nie lubie być robiony w bambuko - przez nikogo - w tym przez producenta pojazdu.
Dla mnie wydac 200 tys zł na auto w którym po roku czy dwóch zrobi się dziura w bloku.... to być zrobionym w bambuko.
Ale każdy kupuje co lubi bądź na co go stać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Tue, 20 Feb 2018 - 14:27
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Tommo
post Tue, 20 Feb 2018 - 14:42
Post #362


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi-TT-2.../253902433.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi-TT-8.../257655657.html

Jakoś po opisie nie widzę żeby to były złomy z trzecim silnikiem pod maską. Wręcz przeciwnie. Widzę zdrowe,w pełni sprawne samochody z niezłą ceną.

Jak zwykle na tym forum jedno wielkie czarnowidztwo. Przypomina mi się wątek skrzyni GTR'a jak krzyżyk na tym aucie w 2008 roku postawiono smile.gif



--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 20 Feb 2018 - 14:42
Post #363


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





CYTAT(Tom-Lee @ Tue, 20 Feb 2018 - 14:22) *
I kazdy uzytkowal takie silniki z glowa, serwisowal usterki i wymienial olej na porzadny raz w roku lub co max 10kkm. )

Oczywiście że nie, przeciętny użytkownik auta nie serwisuje go w sposób należyty, to oczywiste, ale tak jest w każdej marce, tyle że jedne to wytrzymują inne nie.

Z kupieniem nowego nie ma problemu, producent co chwila "poprawia" i każdy kupuje ze świadomością że ten jego już jest wolny od wad, a nawet jakby to ma gwarancje.
Używane auto kupuje się inaczej, szuka się opinii, mało osób kupuje od tak spontanicznie co mu się podoba, to już nie te czasy, a googlując raczej za dużo pozytywów się nie spotyka o tych silnikach.
Przez to zainteresowanie maleje, a samochodów na rynku dużo, nie mówię że się nie da, ale dla handlarza idealną sytuacją jest szybka sprzedaż a nie bujanie się pół roku aż znajdzie kogoś kto internetu w domu nie ma i uwierzy na słowo że to bezawaryjna konstrukcja.

CYTAT(Tommo @ Tue, 20 Feb 2018 - 14:42) *
https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi-TT-2.../253902433.html

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Audi-TT-8.../257655657.html

Jakoś po opisie nie widzę żeby to były złomy z trzecim silnikiem pod maską. Wręcz przeciwnie. Widzę zdrowe,w pełni sprawne samochody z niezłą ceną.

W wątku o 1.4 tsi wrzucałem auto z 2017r z upalonym tłokiem z jakimś malutkim przebiegiem.
Nawet jak to na 1 słupku to co to jest 200 tys?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Tommo
post Tue, 20 Feb 2018 - 14:47
Post #364


Forum Clubber
Dołączył: Tue, 12 February 2008
Skąd: NMiasto





Damzzii wybacz ale mechanik samochodowy nie jest dobrym, obiektywnym źródłem informacji o częstości awarii danego auta.
Tak samo jakbyś pytał pracownika zakładu pogrzebowego, jak często widuje trupy w wypadkach samochodowych.


--------------------
A110S
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hubi91
post Tue, 20 Feb 2018 - 15:06
Post #365


Super User
Dołączył: Fri, 17 June 2011
Skąd: Warszawa





CYTAT(Damzzii @ Tue, 20 Feb 2018 - 14:14) *
[...]
Prowadzę warsztat, w samym zeszłym roku wymieniałem kilkanaście silników tfsi (dziury w bloku, zatarcia, rozrządy, urwane zawory, wypalone tłoki to częsty widok), oczywiście były też inne konstrukcje, ale przebiegi do 100 tys to niestety ale tylko vw, a i jednego ceeda 1.4 w benzynie pamietam... poniżej 100ki

Łał, a pracowałeś kiedyś w ASO Renault albo ASO Forda?
Co Wy ludzie z choinki się urwaliście? Myślicie, że są silniki, które się nie psują...?
Ma ktoś w domu telewizor/pralke/żelazko które ma więcej niż 20 lat? (u mnie na strychu coś się znajdzie)
Proszę porównać żywotność tego z nowymi RTV/AGD, 2/3/5 lat i śmietnik.
Czy Wy naprawdę myślicie, że producent samochodów to zwykły idiota, który nie potrafi dymać Kowalskiego na hajs?
(i nie ma znaczenia jaka to jest marka)
Go to the top of the page
 
+Quote Post
As_
post Tue, 20 Feb 2018 - 16:32
Post #366


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





Silniki tsi sa wujowe bo sasiada renowka przejechala 400tys. a tsi na pewno by tyle nie przejechal.

Jedyny ich plus ze maja papierowe konie bo one nie grzeja oleju.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 20 Feb 2018 - 18:10
Post #367


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





CYTAT(Tommo @ Tue, 20 Feb 2018 - 14:47) *
Damzzii wybacz ale mechanik samochodowy nie jest dobrym, obiektywnym źródłem informacji o częstości awarii danego auta.
Tak samo jakbyś pytał pracownika zakładu pogrzebowego, jak często widuje trupy w wypadkach samochodowych.

Nie gniewam się, coś w tym jest, sposób patrzenia jest zupełnie inny niż użytkownika.
CYTAT(hubi91 @ Tue, 20 Feb 2018 - 15:06) *
Łał, a pracowałeś kiedyś w ASO Renault albo ASO Forda?

Akurat w Renault i Fordzie nie, ale temat ASO znam bardzo dobrze.

Do wszystkiego trzeba podejść statystycznie, każdy silnik może paść, tyle że niektóre padają częściej od innych. A tyle wpadek konstrukcyjnych co vag w ostatnich latach to nie ma żaden inny koncern. Naprawdę zdaję sobie sprawę że te samochody mogą cieszyć, mogą być uważane za najlepsze, ja nie mam wyłączności na prawdę, ale Panowie...
Gdyby było tak pięknie i kolorowo to ten wątek wyglądałby bardziej:

2.0 TFSI to dobry wybór?
Tak, zmieniaj olej regularnie, rozrząd 2 razy częściej niż zaleca producent i spokojnie możesz użytkować.

A tak jesteśmy na 19 stronie, także zdania są raczej najdelikatniej mówiąc podzielone, tyle ode mnie.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Tue, 20 Feb 2018 - 20:20
Post #368


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





CYTAT(Frolik @ Tue, 20 Feb 2018 - 14:27) *
Dla bogatego który bierze nowke na gwarancji to nie problem, czy będzie miał dziure w bloku przy 20 czy 50 czy 100 tys km, oczywiście poki ma gwarancje.
Potem sprzedaje/oddaje auto i ma problem z głowy. Jeśli kogos stać na takie postepowanie, to rzeczywiście ten wątek nie ma sensu.
tacy mogą sobie wybierac i przebierać: co jest ladniejsze, minimalnie szybsze, podatniejsze na tuning, lepiej wyposażone.
Pytanie jaki procent ludzi w Polsce stać na takie postępowanie.

Mysle ze jednak wiekszosc ludzi w Polsce prędzej stać na uzywke niż nowke za 200-400 koła. I np. mnie interesuje trwałosc silnika i czy wysypuje się bliżej 100 czy bliżej 300 tys. km.


I tu jest cały pies pogrzebany (bez urazy Frolik, bo to nie do Ciebie osobiście).

"Dla bogatego"??? Przecież są nowe samochody za 50 tys. Są kredyty, leasingi i inne wynajmy.
Problem w tym, że u nas prawie każdy "wyżej sra niż dupę ma". Przecież taki król szosy nie będzie jeździł Fiatem Tipo. Ma być Audi albo BMW. Król szosy wychodzi z założenia, że nowe kupują jelenie, na których wszelkiej maści Janusze szukają okazji. Jeleń kupi, pojeździ 3 lata i sprzeda Januszowi za połowę zapłaconej ceny. Co za kretyn! A Janusz to jest cwaniak - kupił za pół ceny prawie nowe auto. Oczywiści Janusz strasznie płacze kiedy Jeleń był na tyle bezczelny, że jebnął w te 3 lata 100 tys. km, że są ryski na lakierze, odpryski na zderzaku i pomięta skóra na boczku fotela. Przecież miała być nówka sztuka za pół ceny.
Ile ja się nasłuchałem pytań, co mi odjebało, że zapłaciłem za Octavie 130 tys. (i to kwota już po 12% rabacie) przecież za tyle to się kupuje "prawie nowe" A6 albo serię 5, a nie jakąś wieśniacką Skodę ze szpoilerkiem.

To samo widać w prawie każdym temacie w tym dziale. Mam 30 tys i chcę mieć 300 koni, skóry z merynosów i znaczek, od którego sąsiadowi gul skoczy. Oczywiście ma się nie psuć, mało palić (najlepiej LPG) i być w stanie gabinetowym.

Dopóki ludzie nie dorosną mentalnie do tego, że kupuje się to na co Cię stać i trzeba się pogodzić z tym, że posiadanie samochodu kosztuje, dopóty będą lamenty, że kupiłem golfa GTI za trzy dychy i mi kurwa korba wyszła bokiem i trzeba położyć jeszcze pięć.
Oczywiście Janusze nie biorą pod uwagę, że ten "bogaty" na samej utracie wartości popłynął już ponad 100 koła. jeszcze jest lament, że ch&j nie wymieniał oleju w silniku co 5 tys., a w skrzyni co 15 tys. Kutas zaniedbał Januszowi furę.

Dlatego proponuję zdać sobie sprawę, że w życiu nie ma nic za darmo, wziąć się do roboty i kupować samochody, na które Was stać. A nie bujać w obłokach i marzyć o niezawodnych hiper bolidach za 6 średnich krajowych w niebogatym kraju.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Tue, 20 Feb 2018 - 20:56
Post #369


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





i samym czipem z allegro ma mieć Janusz 400KM smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Tue, 20 Feb 2018 - 21:27
Post #370


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





No rzeczywiście zeby kupic skode za 130 tysi to gruby pomysł biggrin.gif, ja kupilem swoje auto z przebiegiem 50 tysi za połowe tego co kosztowało nowe w salonie. Oczywiscie jak coś się spindoli to nie mam gwarancji ale jestem na to spokojnie gotowy. Już naprawiałem w autach padniete silniki, skrzynie itd i ogólnie nie mam podejscia ze jak coś działa to tak będzie działać kolejne 200tys km wink.gif nie rozumiem jednak co robią tutaj osoby które jezdzą jakimis autami po 100km czy po 150 i piszą ze ich auto przejedzie kolejne 200tys km bez awarii...i co z tego ? jaki jest fun z takiej jazdy taką laguną czy innym cudem? żaden, wolalbym rzeczywiście kupic sobie nowe tipo, ale to forum to jest forum tuningowe gdzie powinny pisac osoby które lubią motoryzację i chcą od niej coś więcej, ja uważam ze 2.0tfsi jest mega podatny na tuning czyli to o czym jest to forum a to ze ma bolączki...i nie przejedzie 300 tys. km? i co z tego? wolałbym przejechać 100 z bananem na twarzy niż 300 jak stary dziad biggrin.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Tue, 20 Feb 2018 - 22:44
Post #371


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





prnit, jak się szlachta bawi, koszta się nie liczą biggrin.gif
A poważnie to lubię mieć te wszystkie zabawki, przedpłacone przeglądy i długą gwarancję. A czy rata leasingu będzie o 200 zł niższa czy wyższa, to w sumie nie robi mi jakiejś różnicy.
Wcale nie namawiam do kupowania tylko nowych aut, ale jak się kupuje używkę po gwarancji, to trzeba mieć w skarpecie trochę rezerwy na ewentualne zonki. Szczególnie w przypadku aut sportowych, pseudo sportowych i aspirujących. Takich samochodów nie kupuje się po to, żeby jeździć przepisowo do kościoła i Biedronki.

I dokładnie tak jak piszesz, wolę orać z przyjemnością przez 100 tys. czymś co jedzie, niż mulić przez 300 tys. i zachwycać się na imieninach u cioci, że nic się nie psuje i mało pali. Naprawa tak masowo produkowanego silnika nie kosztuje przecież milionów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Damzzii
post Tue, 20 Feb 2018 - 22:50
Post #372


Super User
Dołączył: Thu, 27 February 2014





CYTAT(prnit @ Tue, 20 Feb 2018 - 21:27) *
jaki jest fun z takiej jazdy taką laguną czy innym cudem? żaden, wolalbym rzeczywiście kupic sobie nowe tipo, ale to forum to jest forum tuningowe gdzie powinny pisac osoby które lubią motoryzację i chcą od niej coś więcej, ja uważam ze 2.0tfsi jest mega podatny na tuning czyli to o czym jest to forum a to ze ma bolączki...i nie przejedzie 300 tys. km? i co z tego? wolałbym przejechać 100 z bananem na twarzy niż 300 jak stary dziad biggrin.gif

Przytyki do jazdy laguną jak dziad to nie jest najwyższy poziom, 200 konny dupowóz do klepania kilometrów to aż nadto. Przynajmniej jeździ... i skręca wink.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Tue, 20 Feb 2018 - 23:03
Post #373


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





Prawda jest taka, że nie ma nudnych samochodów. Są tylko nudni kierowcy.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 20 Feb 2018 - 23:18
Post #374


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Taka laguna 4Control GT (205 KM z 2 litrowego turbo) pewnie da więcej frajdy niż jazda dowolnym FWD z 2.0 TFSI/TSI. No chyba że się 400 KM zrobi i będzie zapieprzać ze średnią 180 km/h.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Tue, 20 Feb 2018 - 23:41
Post #375


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





Bo Ty tak twierdzisz? Czy z jakiegoś obiektywnego powodu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Tue, 20 Feb 2018 - 23:54
Post #376


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





Bo jechałem Paskiem B6 i Laguną 4C na dodatek w dieslu i laguna skręca/trzyma się drogi w szybkich łukach fajniej?

Mnie ciekawi czy B6 TSI za 25k to wspaniały sposób na posiadanie potencjalnie 400 KM sedana, czy raczej lepiej pozostać przy serii i modlić się żeby się nic nie wysrało. Bo kupując za tyle Saaba mam pewność że do 270 KM będzie bezawaryjny jak seria, a w przypadku TFSI? Też? Czyli może się wysrać dziura w bloku kiedy chce, albo wpierdzielać olej jak dojechane mazdy z początku lat 90tych? Jestem właśnie takim trzecim/czwartym właścicielem i mnie to zwyczajnie ciekawi. Bo wiecie, jeśli już drugi właściciel nie będzie chciał tego niemieckiego cuda kupić ze strachu o generalke to do mnie on nigdy nie trafi żeby nawet miał potencjał na xuj wie ile.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Wed, 21 Feb 2018 - 00:20
Post #377


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





To musisz przyjąć do wiadomości, że istnieje mnóstwo aut FWD z 2.0 TFSI/TSI, które nie są Paskiem B6. I większość z nich, jeśli nie wszystkie, prowadzą się zdecydowanie lepiej.

Takie tu są ostatnio dyskusje. ktoś się przejedzie stuletnim Passatem i zaczyna wygłaszać opinie, że wszystkie VAG-i FWD słabo się prowadzą. I tak dobrze, że jechał, bo niektórym wystarczy opinia z Auto Świata albo od szwagra. Słabo jak na forum, które kiedyś uchodziło za wzór w tępieniu wyssanych z dupy opinii.

Pozostań przy Saabie, jest dużo lepszy. Być może nawet najlepszy. A niedługo sobie przerejestrujesz na żółte tablice, to jeszcze zaoszczędzisz na OC. Części są na każdym szrocie ze zgniłymi Oplami, więc za flaszkę dostaniesz wszystko. Poza tym masz pewność, że nikt go nie podpierdoli, nawet jeśli zostawisz kluczyki w stacyjce. Sam chciałem kupić zamiast Skody ale nie mogłem znaleźć salonu, czyli to chyba auto nie dla plebsu, a dla dla wybranych koneserów najnowocześniejszej techniki.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Wed, 21 Feb 2018 - 00:29
Post #378


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





A to ja odbiję piłeczkę jechałeś Laguną z 4C? Nie neguję że wszystko FWD Vaga się prowadzi tak wujowo jak Passat, ale Laguna i Passat to auta z tej samej klasy, A4 TFSI FWD też chyba przez swój wzdłużny silnik na przedniej osi nie jest mistrzem skręcania więc jakiś tam punkt odniesienia jest, że tak powiem po nowomodnemu "w klasie". To że Sciro R ze szperą fajnie się prowadzi przyjmuję do wiadomości, ale nie jechałem. Stuletnie passaty, laguny i inne saaby to właśnie mój target. Jasne że mógłbym odłożyć więcej wziąć kredyt i kupić Clio 0.9 TCE jakieś 3 letnie ale aż tak bardzo mi na roczniku nie zależy, szukam pewnych, na ile w dzisiejszych czasach można pewne auta znaleźć samochodów, czy takie B6, Golf 5 GTI i pochodne (Octavia RS/Leon FR/Cupra) czy A4 B7 TSI do nich należą?


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Krisss
post Wed, 21 Feb 2018 - 00:50
Post #379


Frequent User
Dołączył: Wed, 15 June 2005
Skąd: Rzeszów





Jeździłem Lagunami przez 10 lat przed Skodą. I jeszcze wcześniej 3 lata Megane. I nigdy nie powiem, że te auta były złe. W wielu kwestiach nawet lepsze (np. lżejsze) niż "żeliwne" Folcwageny. Miały aluminiowe maski, błotniki z tworzywa itd. A w obecnej nibysportowej Skodzie maska jest z żelaza i waży chyba tonę. Ale znudziło mi się mieszanie łyżką w gęstym budyniu podczas zmiany biegów, wymienianie połowy zawiasu co 30 tys. i to, że te samochody nie dają poczucia zwartej konstrukcji. Ponadto prehistoryczne automaty i ekran nawigacji jak z Nokii 3110.
Porównujesz Lagunę GT do zwykłego bułowatego Paska. Porównaj może 1.5 dci z Passatem R36, taki sam sens.
Silniki benzynowe z Laguny III to jeszcze stara szkoła w porównaniu do TFSI/TSI. Bardziej do porównania pasuje gama z B5 (pośredni wtrysk, brak zubożonych mieszanek itd.) Tu już przewagi Renault-a w trwałości jakiejś strasznej nie widać.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Wed, 21 Feb 2018 - 07:53
Post #380


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





Panowie, szacun dla VW się należy....
w końcu po 8 (?) latach od wprowadzenia technologii, udało się w końcu zrobić w miarę sensowny i nie rozpadający się silnik smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

29 Stron V  « < 17 18 19 20 21 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 08:08