![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#321
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
to co napisałem
seryjny układ smarowania na styk wyrabia z seryjną mocą |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#322
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Prawdę mówiąc nigdy o tym nie słyszałem. Możesz podrzucić więcej faktów?
I którą seryjną moc masz na myśli? 220, 230, 245, 252, 300 czy 310? |
|
|
![]()
Post
#323
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
jak masz TFSI ... to zapewne masz możliwość przełączenia na wskaźnik temperatury oleju
zobacz jakie będziesz miał wskazania w dynamicznej jeździe autostradą tak od 140 do 230 a potem zobacz/doczytaj jak z takimi temperaturami radzą sobie standardowe oleje..... w ramach podpowiedzi: temperatura robocza oleju wyczynowego to 125 stopni C i pytanie: po podniesieniu mocy z 200/220/245KM na 400 olej silnikowy będzie się: a/ mniej grzał b/ bez zmian c/ bardziej grzał i jeszcze jak już piszemy o smarowaniu.. jaką pojemność ma układ oleju w 2.0 TFSI i w A45 AMG (ten 380KM) ? oba to 2 litrowe, 4 cylindrowe jednostki |
|
|
![]()
Post
#324
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Ja mam 240KM i olej zima 98-103; latem dobija do 108-110 na ulicy
Na tor trzeba dolozyc chłodnice i wiele innych rzeczy jak w wiekszosci samochodow. RSy, cupry zrobione na 400km na ulicy mieszcza sie w 115 stopniach. Skoncz z autoswiatem wszyscy na tym zyskamy. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#325
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
Faktycznie wskazania są dość wysokie ale mam to jakby w ...
![]() ![]() Raz bawiłem się w tym zakresie prędkości z A7 3.0 TDI na odcinku z Dębicy do Krakowa (ok. 100 km) i nie widzę żeby autu coś ubyło. Od tamtej pory zrobiłem ze 30 tys. km uprawiając takie zabawy pewnie z raz w tygodniu (oczywiście na krótszych odcinkach) i wszystko wygląda OK. Strzelam, że właściwa odpowiedź to c). Nie pamiętam ile mam dokładnie oleju ale chyba ok. 5 litrów. Ile ma AMG, to nie mam pojęcia. |
|
|
![]()
Post
#326
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
AS, a ile dobija temperatura w trasie z dynamiczna jazdą ?
|
|
|
![]()
Post
#327
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#328
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
Bardziej grzeje sie w miescie niz na trasie, szybka jazda lepsze chlodzenie.
112 jeszcze nie przekroczylem, ale do wyzywania sie mam pelnolatka. Ludzie tobia po 370-380 z 1.8 na turbinie z cupry/erki i nic sie nie gotuje. A nawet jakby to ile kosztuje chlodnica? -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#329
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 15 June 2005 Skąd: Rzeszów ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#330
|
|
Rookie Dołączył: Thu, 22 September 2016 ![]() |
Ku...wa to ja CUAA lecąc 230+ przez kilkadziesiąt km miałem olej 122-124.... Coś z tym powinienem począć ?
|
|
|
![]()
Post
#331
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#332
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 10 February 2014 ![]() |
już tak nie panikujcie z tą temperaturą, kiedyś w BMW M20 doszedłem do 145 stopni i silnik chodzi zdrowy do dziś - szósty rok
|
|
|
![]()
Post
#333
|
|
![]() Super User Dołączył: Fri, 02 December 2016 ![]() |
Ale kto tak naprawdę "panikuje"?
![]() Wraca człowiek po udanym weekendzie i tylko popcornu brakuje. Najpierw, że TSI/TFSI pije litr oleju na 1k km - padają różne odpowiedzi użytkownikow, że wcale tak być nie musi. W międzyczasie podatność na mody - no jednak całkiem niezła jak na 2 litry i potrzebne modyfikacje na X mocy. No to jazda autostradą - bo tego to już na pewno nie "umie" szmelcwagen. Znowu jak widać nie jest tak źle. To ile wytrzyma to mega awaryjne DSG? No zależy które, ale potrafi i po 600nm, więc znowu nie tak kiepsko. "To powiedz jaką masz temperature oleju" - normalną w zasadzie. Zaraz padnie stwierdzenie, że przy tym motorze opony zużywają się bardziej i to będzie argument za czymkolwiek. Po co dyskutować z takim człowiekiem, żeby nie użyć właściwego, określenia? ![]() ![]() Wpadnę tu za tydzień, tyko wezmę ze sobą coś do pochrupania. |
|
|
![]()
Post
#334
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Dobry olej 150 stopni wytrzyma. U mnie w na torze w Łodzi do 122 dobijało.
-------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#335
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#336
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
Każdy kto się decyduje upalać na torze z pewnością zadba o dobry olej, niezależnie czym będzie jeździł. To nie jest problem, szukaj kolejnych
![]() -------------------- A110S
|
|
|
![]()
Post
#337
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
jakoś nie widziałem by ktoś "w przepisie na 400KM z 2-litrowego TFSI" wspominał o modyfikacji układu smarowania
a sam olej nie rozwiąże poroblemu |
|
|
![]()
Post
#338
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
to co napisałem seryjny układ smarowania na styk wyrabia z seryjną mocą jakoś nie widziałem by ktoś "w przepisie na 400KM z 2-litrowego TFSI" wspominał o modyfikacji układu smarowania a sam olej nie rozwiąże poroblemu No comments -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
![]()
Post
#339
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
a widzisz gdzieś sprzeczność ?
|
|
|
![]()
Post
#340
|
|
Forum Clubber Dołączył: Tue, 12 February 2008 Skąd: NMiasto ![]() |
No comments To chyba dobry pomysł. Nie komentować, ignorować, powinno pomóc. -------------------- A110S
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Monday, 04 August 2025 - 00:07 |