![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#261
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sun, 17 February 2008 Skąd: W-wa ![]() |
1.8tsi w octaviach/superbach chlały jak głupie w normalnej jeździe.
Ludzie je naprawiali poprzez frezowanie tłoków i wsadzanie grubszych pierscieni olejowych i sprawa się rozwiązywała. Nie ma więc co tu na siłę usprawiedliwiać tych silników, 1.8 160KM; 2.0 200KM to żadne wysilenie, były po prostu zje..ne i tyle. A skoro były takie dobre to po co je modyfikowali w 2012/3? Jazda torowa to inna bajka i nie mieszajmy dwóch systemów walutowych bo takimi teoriami to można za chwilę udowodnić, że jak tarcze w dupowozie się pogną po 1000km to normalne i tak ma być bo komuś innemu wystarczyły na 3 trackdaye. -------------------- papierowe konie + oszukane 4x4
|
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#262
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 19 August 2010 Skąd: Płońsk ![]() |
Ja nie wiem, u nas jezdzi kilka TFSI z roczników 2005-2007r BWA/BWJ/AXX i te silniki nie biorą więcej niz 1-1.5l od wymiany do wymiany uważam że to najlepsze TFSI, sam smigam 320 konnym TFSI i dla mnie to idealny silnik z dołu jedzie jak diesel i pali 10 litrów srednio . Obecna Cupra to auto które sprawiło mi najmniej problemów ze wszystkich poprzednich aut i do tego częsci są tanie wiec nie rozumiem całej tej akcji picia oleju i jak TFSI to 2012r bo reszta to złom heheh. Oczywiscie piszę o TFSI na pasku bo wiem ze w A4/A5 był ten problem ale to troche "inny" silnik wiec nie można wszystkich wrzucać do jednego worka bo przez to sie tak zrobiło że ludzie boją sie KAŻDEGO TFSi bo gdzieś coś w internecie wyczytali.
|
|
|
![]()
Post
#263
|
|
![]() User Dołączył: Tue, 22 July 2014 ![]() |
Mam silnik w octavie BKD zawsze bierze płyn chłodzący , zawsze przy pierwszym mrozie max 150 ml. potem już nic . Przejechałem nią ponad 300000 km . Nie pytaj czy warto , tylko kupuj to co ci się podoba .
|
|
|
![]()
Post
#264
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Bo najczęściej to się wypowiadają tutaj osoby które nawet tego silnika w żadnym aucie nie mieli
![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#265
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Thu, 10 January 2008 Skąd: Warszawa WJ ![]() |
No ale co negujesz to że ludziom się łuszczyły pompy paliwa i zasyfiały raila, bo tobie się to nie przydarzyło? Pewnie z Twoim szczęściem rezał byś bezawaryjnie VM 2.5 w offroadzie, czy nie wytarła by Ci się zębatka pompy oleju we wczesnych 2.0 TDI. Jedyna prawda jest taka że trzeba się cholernie orientować żeby zminimalizować ryzyko awarii o które kiedyś było ciut ciężej. Gównolit wkroczył i nie zawsze wszystko można zwalić na ekologie i postęp elektroniczny.
-------------------- cztery koła i silnik
|
|
|
![]()
Post
#266
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 ![]() |
Bo najczęściej to się wypowiadają tutaj osoby które nawet tego silnika w żadnym aucie nie mieli ![]() ![]() ![]() Tak, no te osoby co nie miały TFSI w żadnym aucie, też nie miały nogi złamanej tzn że to coś przyjemnego? Poza tym nie każdy silnik ma takie wady, pokaż wadę silnika 2,0T z Megane RS albo Astry OPC konkurentów np Golf VI GTI, albo z Forda, volvo 2,5T? Pokaż np wady we Fiacie Bravo 1,4 t-jet a teraz porównaj np Golfa VI 1,4 tsi 160 koni itd... Są owszem silniki tak samo zrypane np w Peugotcie RCZ 1,6 thp taka sama kupa ale to nie tak że każdy się może rozlecieć, nie mówimy tutaj o użytkownikach kretynach co duszą na zimnym, wlewają mineralny olej i katują auto, tylko o WADACH FABRYCZNYCH. Auto Świat jakoś o 1,9 tdi ani o 1,8T nic nie pisze złego..dlaczego? bo po latach widać jakie to trwałe i zdrowe jednostki były, natomiast TFSI/TSI potrafią się rypać przy 150 tys przebiegów, przecież są auta które miały wymieniane silniki na gwarancji w ASO, to nie są to samo co 20 letnie 1,8T po 5 Turkach z Niemiec. Niestety jak dla mnie VAG goni w piętkę, trwałość ma taką samą jak inne auta, jedynie fajne pod kątem dynamiki wersje, ale to nie są już auta na lata, tak jak w czasach Golfa III czy IV, to są raczej jednorazówki. Być może diesle na Common Railu są trwalsze ale benzyny to jedna wielka kupa. 10 poprawek i w końcu nie wiadomo która wersja jest dobra, bo co 2 lata nowa wychodzi .. |
|
|
![]()
Post
#267
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
@up
2.5t Volvo? tuleje cylindra miedzy innymi |
|
|
![]()
Post
#268
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Tak, no te osoby co nie miały TFSI w żadnym aucie, też nie miały nogi złamanej tzn że to coś przyjemnego? Poza tym nie każdy silnik ma takie wady, pokaż wadę silnika 2,0T z Megane RS albo Astry OPC konkurentów np Golf VI GTI, albo z Forda, volvo 2,5T? Pokaż np wady we Fiacie Bravo 1,4 t-jet a teraz porównaj np Golfa VI 1,4 tsi 160 koni itd... Są owszem silniki tak samo zrypane np w Peugotcie RCZ 1,6 thp taka sama kupa ale to nie tak że każdy się może rozlecieć, nie mówimy tutaj o użytkownikach kretynach co duszą na zimnym, wlewają mineralny olej i katują auto, tylko o WADACH FABRYCZNYCH. Auto Świat jakoś o 1,9 tdi ani o 1,8T nic nie pisze złego..dlaczego? bo po latach widać jakie to trwałe i zdrowe jednostki były, natomiast TFSI/TSI potrafią się rypać przy 150 tys przebiegów, przecież są auta które miały wymieniane silniki na gwarancji w ASO, to nie są to samo co 20 letnie 1,8T po 5 Turkach z Niemiec. Niestety jak dla mnie VAG goni w piętkę, trwałość ma taką samą jak inne auta, jedynie fajne pod kątem dynamiki wersje, ale to nie są już auta na lata, tak jak w czasach Golfa III czy IV, to są raczej jednorazówki. Być może diesle na Common Railu są trwalsze ale benzyny to jedna wielka kupa. 10 poprawek i w końcu nie wiadomo która wersja jest dobra, bo co 2 lata nowa wychodzi .. Jako iz jest to forum tuningowe wydaje mi się że własnie opcje tuningu danego silnika mają tutaj największe znaczenie, 2.0tfsi po 2012-2013 roku (brak większych problemów) to według mnie najlepszy silnik własnie z możliwościami tuningu i dlatego ja go wybrałem. Wczesniejsze wersje "mogą" mieć problemy ale wcale nie muszą lub można je spokojnie naprawić. Te wszystkie silniki o ktorych wspomniałeś mają potencjał na max 300KM bez kucia, powyżej zaczynają się schody...a jak jest z 2.0TFSI? mam 280KM teraz prawie i silnik chodzi jak dziki, tylko zmianą turbiny moge zrobić w nim 320-330KM BEZ ZMIANY UKŁADU PALIWOWEGO!, z 210-220 na 330KM tylko zmianą turbiny ![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#269
|
|
Forum Killer Dołączył: Tue, 17 February 2009 Skąd: Pomorze ![]() |
To nie forum rodzimej marki żeby o takiej zajebiaszczości tych silników pisać, bo do ideału o jakim piszesz daleko.
W B207 ludzi robili samym softem 150->240/250ps - BEZ ZMIANY NICZEGO i ani razu nie widziałem takiego zajarania - VAG Cię ślepo "pochłonął" Megane i Astra max 300ps ![]() |
|
|
![]()
Post
#270
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Ten silnik jest w tylu autach i tak łatwo to zmodyfikować do 400HP że tak, uważam że jest naprawdę ok. 4g63 powyżej 400KM wymaga raczej kucia lub jest loteria, 200KM z litra to dobry wynik i taki ma właśnie 2.0Tfsi, jestem też fanem 2,7 biturbo gdzie bez kucia z 265 KM można smigać na 500
![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#271
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
taaa...
żeby jeszcze ta "papierowa moc" przekładała się również na trwałość i niezawodność ale zawsze można choć pochwalić się wykresem z hamowni na chamowni ![]() |
|
|
![]()
Post
#272
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
zrobiłem autem na razie 25 tysi na programie 277KM, nie wiem o jakiej papierowej mocy mówisz ale chyba w życiu nie jechałeś dobrze zestrojonym 2.0Tfsi w dsg i nie za bardzo wiesz co piszesz
![]() ![]() ![]() -------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#273
|
|
Forum Homee Dołączył: Tue, 07 November 2017 ![]() |
277 ? o kurcze...
nie wiem czy bym to ogarnął ![]() |
|
|
![]()
Post
#274
|
|
Forum Homee Dołączył: Sun, 16 October 2011 ![]() |
Miałem nic nie pisać ale napiszę ...
![]() Prnit chyba włączyłeś sobie opcje optymizm... i już nie będę się kłócić o tą zacność tsi bo znam kilku mechaników aso vw ![]() Co do loterii 4g63 przy 400km to chyba miałeś na myśli loterię z zacnymi gigantami polskiej sceny tuningowej co nawet metalową kulkę by zepsuli a stroili evo bo to takie łatwe. Ps A do tego ten wyznacznik szybkiej jazdy w postaci 400kuni jest śmieszny i tak jak przedmówca napiał papierowe wyniki na chamowni dla hamowni ![]() |
|
|
![]()
Post
#275
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Wszystko jest be i złe sam mam 2.0tfsi w s3 auto dwa lata zero problemów. Sporo znajomych ma/miało s3/golfy r zero problemów.... Znajomy zrobił ponad 30tys 2.0tsi zrobionym na 480 koni zero problemów.
|
|
|
![]()
Post
#276
|
|
Forum Homee Dołączył: Fri, 18 October 2002 Skąd: Warszawa i okolice ![]() |
Ledziu nie do końca zrozumiałem Twój wpis, napisłem tylko że lubie auta które bez większej ingerencji można zacnie stuningować i się z nich cieszyć, uważam tez niecałe 300KM na codzień w aucie które waży 1400kg za optimum, mam auto ktore ma prawie 2x więcej mocy niż 2.0tfsi i wiem o czym piszę. Co do 4g63 to temat nie jest o tym silniku i jedynie o nim wspomniałem ale patrzać na dzisiaj to własnie niby plebejski vw w 2.0tfsi doszedł do tego że bez kucia można miec tyle mocy z 2litrów co w evo. Oczywiście można i mieć w Evo 420-450km bez kucia ale to już loteria taka sama jak w 2.0 Tfsi. 400KM jest bezpieczne i tu i tu.
-------------------- Kilka wariatów w garażu.
|
|
|
![]()
Post
#277
|
|
Frequent User Dołączył: Mon, 13 February 2017 ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#278
|
|
Forum Killer Dołączył: Sat, 09 June 2012 ![]() |
Bez fanboystwa jaka jest alternatywa dla 2.0tfsi/tsi? w podobnej klasie pojemności o potencjale 400-500 koni bez kucia? Gdzie mody typu dolot, wydech, ic, pompa paliwa, hybryda turbo z wydajniejszej wersji, sprzęgło w manualu dają przyrosty na poziomie 100-200 koni? Mówię o autach typu daily z seryjnymi sterownikami itp. z sensownym power bandem i spalaniem?
Silnik 2.5t volvo jest zdecydowanie słabiej modowalny niż tsi/tfsi dźwięk 5 cylindrów to przewaga ale co z osiągami. na przykładzie bhz z s3 8p 265 koni dolot 800zł dp z katem 1500zł wkładka pompy paliwa 1200zł cena z usa zawór paliwa rs4 230zł strojenie 1000-2000zł = 350-360 koni na pb 98 na 100 370-380 na seryjnej sprężarce prawie 100 koni przyrostu za 5.000zł hybryda 2.500zł sprzęgło sachs manual 3200zł jak z dsg to koszt pomijamy intercooler nawet niech będzie Wagner 3.000zł = 420-450 koni bez kucia silnik znosi 500-520nm na spokojnie I to wszystko z napędem 4x4 w aucie, które nie jest aż tak ciężkie..... To proszę o altenratywę? |
|
|
![]()
Post
#279
|
|
Super User Dołączył: Thu, 29 November 2012 ![]() |
Tak, w egzemplarzach mega pomodzonych na 400 koni, seryjnie ten silnik jest w 100% zdrowy i nie ma takich wad jak TFSI a i brzmi 10 razy lepiej. nie koniecznie . szukalem dlugo 2,5t. zdrowych nawet serii jest niewiele. kolega mial ciagle mu cos tam sie dzialo . nie pracował rowno. skonczylem poszukiwania i kupilem 1.8tsi gen 3 |
|
|
![]()
Post
#280
|
|
![]() Forum Killer Dołączył: Thu, 02 December 2004 Skąd: Warszawa ![]() |
CYTAT na przykładzie bhz z s3 8p 265 koni dolot 800zł dp z katem 1500zł wkładka pompy paliwa 1200zł cena z usa zawór paliwa rs4 230zł strojenie 1000-2000zł = 350-360 koni na pb 98 na 100 370-380 na seryjnej sprężarce prawie 100 koni przyrostu za 5.000zł Leony Cupry i Golfy 7R wypadają pod tym kątem jeszcze lepiej, bo tyle to się robi samym programem. Który 2 litrowy hothatch robi taki przyrosty przy takich nakładach $$$ ? -------------------- Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 23:49 |