Shoutbox 0 nowych PW 


29 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > »   
Reply to this topicStart new topic
> 2.0 TFSI 200KM czy warto?
As_
post Fri, 16 Feb 2018 - 16:04
Post #261


Forum Homee
Dołączył: Sun, 17 February 2008
Skąd: W-wa





1.8tsi w octaviach/superbach chlały jak głupie w normalnej jeździe.
Ludzie je naprawiali poprzez frezowanie tłoków i wsadzanie grubszych pierscieni olejowych i sprawa się rozwiązywała.
Nie ma więc co tu na siłę usprawiedliwiać tych silników, 1.8 160KM; 2.0 200KM to żadne wysilenie, były po prostu zje..ne i tyle.
A skoro były takie dobre to po co je modyfikowali w 2012/3?

Jazda torowa to inna bajka i nie mieszajmy dwóch systemów walutowych bo takimi teoriami to można za chwilę udowodnić, że jak tarcze w dupowozie się pogną po 1000km to normalne i tak ma być bo komuś innemu wystarczyły na 3 trackdaye.


--------------------
papierowe konie + oszukane 4x4
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Wspieraj forum
post Fri, 16 Feb 2018 - 16:04
Post #


Dotacja






Dotacja na forum
Go to the top of the page
 
Quote Post
Konrad20vt
post Sat, 17 Feb 2018 - 16:06
Post #262


Frequent User
Dołączył: Thu, 19 August 2010
Skąd: Płońsk





Ja nie wiem, u nas jezdzi kilka TFSI z roczników 2005-2007r BWA/BWJ/AXX i te silniki nie biorą więcej niz 1-1.5l od wymiany do wymiany uważam że to najlepsze TFSI, sam smigam 320 konnym TFSI i dla mnie to idealny silnik z dołu jedzie jak diesel i pali 10 litrów srednio . Obecna Cupra to auto które sprawiło mi najmniej problemów ze wszystkich poprzednich aut i do tego częsci są tanie wiec nie rozumiem całej tej akcji picia oleju i jak TFSI to 2012r bo reszta to złom heheh. Oczywiscie piszę o TFSI na pasku bo wiem ze w A4/A5 był ten problem ale to troche "inny" silnik wiec nie można wszystkich wrzucać do jednego worka bo przez to sie tak zrobiło że ludzie boją sie KAŻDEGO TFSi bo gdzieś coś w internecie wyczytali.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Buli Golf
post Sat, 17 Feb 2018 - 16:44
Post #263


User
Dołączył: Tue, 22 July 2014





Mam silnik w octavie BKD zawsze bierze płyn chłodzący , zawsze przy pierwszym mrozie max 150 ml. potem już nic . Przejechałem nią ponad 300000 km . Nie pytaj czy warto , tylko kupuj to co ci się podoba .
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sat, 17 Feb 2018 - 17:11
Post #264


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Bo najczęściej to się wypowiadają tutaj osoby które nawet tego silnika w żadnym aucie nie mieli biggrin.gif, informacje wyczytane z Auto świata albo innego śmiecia nie mają żadnego związku z prawdą. Każdy silnik ma jakąś bolączkę, jedne mniejsze jak sinliki lexusa, inne większe. Taki 2.0Tfsi może się tak samo rozlecieć jak każdy inny silnik ktory był robiony po 2000 roku, kiedyś te siniki byly bardziej wytrzymałe bo miały mniej całej elektroniki i kombinowania ze spalinami i innymi pierdołami. Ja miałem w swoich autach takie silniki że czasem się ludzie w głowe pukali że to przecież zaraz się rozpadnie bo tak jest napisane w Auto świecie, np. 2.0d w jaguarze XJ (znany problem z pompami, silnik jak w mondeo), miał się rozlecieć po tysiącu km, przejechałem 25 i ZERO awarii, jezdzi do dziś, tak samo z silnikiem w fiacie punto hgt, miał się rozlecieć w drobny mak a jezdziłem nim długo...jedyny silnik który mi poszedl to....pancerny 1,8T po programie na 180KM biggrin.gif biggrin.gif To tyle z tego całego gadania o tym ktory silnik jest pancerny a który nie...


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
GIB
post Sat, 17 Feb 2018 - 18:21
Post #265


Forum Homee
Dołączył: Thu, 10 January 2008
Skąd: Warszawa WJ





No ale co negujesz to że ludziom się łuszczyły pompy paliwa i zasyfiały raila, bo tobie się to nie przydarzyło? Pewnie z Twoim szczęściem rezał byś bezawaryjnie VM 2.5 w offroadzie, czy nie wytarła by Ci się zębatka pompy oleju we wczesnych 2.0 TDI. Jedyna prawda jest taka że trzeba się cholernie orientować żeby zminimalizować ryzyko awarii o które kiedyś było ciut ciężej. Gównolit wkroczył i nie zawsze wszystko można zwalić na ekologie i postęp elektroniczny.


--------------------
cztery koła i silnik
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miloszz
post Sat, 17 Feb 2018 - 21:56
Post #266


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 February 2017





CYTAT(prnit @ Sat, 17 Feb 2018 - 17:11) *
Bo najczęściej to się wypowiadają tutaj osoby które nawet tego silnika w żadnym aucie nie mieli biggrin.gif, informacje wyczytane z Auto świata albo innego śmiecia nie mają żadnego związku z prawdą. Każdy silnik ma jakąś bolączkę, jedne mniejsze jak sinliki lexusa, inne większe. Taki 2.0Tfsi może się tak samo rozlecieć jak każdy inny silnik ktory był robiony po 2000 roku, kiedyś te siniki byly bardziej wytrzymałe bo miały mniej całej elektroniki i kombinowania ze spalinami i innymi pierdołami. Ja miałem w swoich autach takie silniki że czasem się ludzie w głowe pukali że to przecież zaraz się rozpadnie bo tak jest napisane w Auto świecie, np. 2.0d w jaguarze XJ (znany problem z pompami, silnik jak w mondeo), miał się rozlecieć po tysiącu km, przejechałem 25 i ZERO awarii, jezdzi do dziś, tak samo z silnikiem w fiacie punto hgt, miał się rozlecieć w drobny mak a jezdziłem nim długo...jedyny silnik który mi poszedl to....pancerny 1,8T po programie na 180KM biggrin.gif biggrin.gif To tyle z tego całego gadania o tym ktory silnik jest pancerny a który nie...


Tak, no te osoby co nie miały TFSI w żadnym aucie, też nie miały nogi złamanej tzn że to coś przyjemnego? Poza tym nie każdy silnik ma takie wady, pokaż wadę silnika 2,0T z Megane RS albo Astry OPC konkurentów np Golf VI GTI, albo z Forda, volvo 2,5T?

Pokaż np wady we Fiacie Bravo 1,4 t-jet a teraz porównaj np Golfa VI 1,4 tsi 160 koni itd...

Są owszem silniki tak samo zrypane np w Peugotcie RCZ 1,6 thp taka sama kupa ale to nie tak że każdy się może rozlecieć, nie mówimy tutaj o użytkownikach kretynach co duszą na zimnym, wlewają mineralny olej i katują auto, tylko o WADACH FABRYCZNYCH.

Auto Świat jakoś o 1,9 tdi ani o 1,8T nic nie pisze złego..dlaczego? bo po latach widać jakie to trwałe i zdrowe jednostki były, natomiast TFSI/TSI potrafią się rypać przy 150 tys przebiegów, przecież są auta które miały wymieniane silniki na gwarancji w ASO, to nie są to samo co 20 letnie 1,8T po 5 Turkach z Niemiec.

Niestety jak dla mnie VAG goni w piętkę, trwałość ma taką samą jak inne auta, jedynie fajne pod kątem dynamiki wersje, ale to nie są już auta na lata, tak jak w czasach Golfa III czy IV, to są raczej jednorazówki.

Być może diesle na Common Railu są trwalsze ale benzyny to jedna wielka kupa. 10 poprawek i w końcu nie wiadomo która wersja jest dobra, bo co 2 lata nowa wychodzi ..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Sun, 18 Feb 2018 - 08:17
Post #267


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





@up

2.5t Volvo?
tuleje cylindra miedzy innymi
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 18 Feb 2018 - 08:58
Post #268


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





CYTAT(Miloszz @ Sat, 17 Feb 2018 - 21:56) *
Tak, no te osoby co nie miały TFSI w żadnym aucie, też nie miały nogi złamanej tzn że to coś przyjemnego? Poza tym nie każdy silnik ma takie wady, pokaż wadę silnika 2,0T z Megane RS albo Astry OPC konkurentów np Golf VI GTI, albo z Forda, volvo 2,5T?

Pokaż np wady we Fiacie Bravo 1,4 t-jet a teraz porównaj np Golfa VI 1,4 tsi 160 koni itd...

Są owszem silniki tak samo zrypane np w Peugotcie RCZ 1,6 thp taka sama kupa ale to nie tak że każdy się może rozlecieć, nie mówimy tutaj o użytkownikach kretynach co duszą na zimnym, wlewają mineralny olej i katują auto, tylko o WADACH FABRYCZNYCH.

Auto Świat jakoś o 1,9 tdi ani o 1,8T nic nie pisze złego..dlaczego? bo po latach widać jakie to trwałe i zdrowe jednostki były, natomiast TFSI/TSI potrafią się rypać przy 150 tys przebiegów, przecież są auta które miały wymieniane silniki na gwarancji w ASO, to nie są to samo co 20 letnie 1,8T po 5 Turkach z Niemiec.

Niestety jak dla mnie VAG goni w piętkę, trwałość ma taką samą jak inne auta, jedynie fajne pod kątem dynamiki wersje, ale to nie są już auta na lata, tak jak w czasach Golfa III czy IV, to są raczej jednorazówki.

Być może diesle na Common Railu są trwalsze ale benzyny to jedna wielka kupa. 10 poprawek i w końcu nie wiadomo która wersja jest dobra, bo co 2 lata nowa wychodzi ..


Jako iz jest to forum tuningowe wydaje mi się że własnie opcje tuningu danego silnika mają tutaj największe znaczenie, 2.0tfsi po 2012-2013 roku (brak większych problemów) to według mnie najlepszy silnik własnie z możliwościami tuningu i dlatego ja go wybrałem. Wczesniejsze wersje "mogą" mieć problemy ale wcale nie muszą lub można je spokojnie naprawić. Te wszystkie silniki o ktorych wspomniałeś mają potencjał na max 300KM bez kucia, powyżej zaczynają się schody...a jak jest z 2.0TFSI? mam 280KM teraz prawie i silnik chodzi jak dziki, tylko zmianą turbiny moge zrobić w nim 320-330KM BEZ ZMIANY UKŁADU PALIWOWEGO!, z 210-220 na 330KM tylko zmianą turbiny smile.gif to się nazywa silnik i auto przygotowane na tuning, już teraz przy 280KM auto ma przy dobrej trakcji poniżej 6 sek do 100 smile.gif a takie 2.0tfsi jest w stanie przyjąć na klatę 400KM bez żadnego kucia i jako daily. Inne silniki nie mają takiego potencjału, trzeba je już kuć i zmieniać pierdylion rzeczy. U mnie zmiana turbo, wtrysków, pompy, IC i pokazuje się 400. Według mnie 2.0tfsi to zajebisty silnik i dlatego ja go własnie wybrałem zamiast renault czy 1,6 czy innego cuda który przy 350 by się rozpadł w drobny mak w ciągu 5 minut radości smile.gif


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Lincoln e30ix
post Sun, 18 Feb 2018 - 10:58
Post #269


Forum Killer
Dołączył: Tue, 17 February 2009
Skąd: Pomorze





To nie forum rodzimej marki żeby o takiej zajebiaszczości tych silników pisać, bo do ideału o jakim piszesz daleko.
W B207 ludzi robili samym softem 150->240/250ps - BEZ ZMIANY NICZEGO i ani razu nie widziałem takiego zajarania - VAG Cię ślepo "pochłonął"
Megane i Astra max 300ps laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 18 Feb 2018 - 12:02
Post #270


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Ten silnik jest w tylu autach i tak łatwo to zmodyfikować do 400HP że tak, uważam że jest naprawdę ok. 4g63 powyżej 400KM wymaga raczej kucia lub jest loteria, 200KM z litra to dobry wynik i taki ma właśnie 2.0Tfsi, jestem też fanem 2,7 biturbo gdzie bez kucia z 265 KM można smigać na 500 wink.gif także tak, jestem fanem bo megane czy ople bez kucia kończą się przy 300. Nie wiem jaki obecnie inny silnik ma taki potencjał, 335i to inne auto i inne koszty, a45 amg to min 150tysi. 2.0Tfsi auto mozna kupić świerze za 50K i zrobić z tego niewielkim kosztem 350 czy 400KM. Nie ma tutaj według mnie konkurencji, dlatego min. ja wybrałem ten silnik.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sun, 18 Feb 2018 - 12:16
Post #271


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





taaa...
żeby jeszcze ta "papierowa moc" przekładała się również na trwałość i niezawodność
ale zawsze można choć pochwalić się wykresem z hamowni na chamowni rolleyes.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 18 Feb 2018 - 13:31
Post #272


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





zrobiłem autem na razie 25 tysi na programie 277KM, nie wiem o jakiej papierowej mocy mówisz ale chyba w życiu nie jechałeś dobrze zestrojonym 2.0Tfsi w dsg i nie za bardzo wiesz co piszesz smile.gif
biggrin.gif biggrin.gif nigdy nie napisze ze cos jest najlepsze albo najtrwalsze bo to jest bzdura, moge jedynie napisac ze jak na cene za którą mozna kupić takie auto i nim bezawaryjnie smigać to stosunek ceny do osiągów jest w 2.0tfsi naprawdę zarąbisty. Jedyne co może przeszkadzać to spalanie czyli 12 w miescie i do dychy na trasie przy dynamicznej jezdzie, diesel spali -30-40%.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
hexx #2
post Sun, 18 Feb 2018 - 13:49
Post #273


Forum Homee
Dołączył: Tue, 07 November 2017





277 ? o kurcze...
nie wiem czy bym to ogarnął smile.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
ledziu
post Sun, 18 Feb 2018 - 13:59
Post #274


Forum Homee
Dołączył: Sun, 16 October 2011





Miałem nic nie pisać ale napiszę ... wink.gif
Prnit chyba włączyłeś sobie opcje optymizm... i już nie będę się kłócić o tą zacność tsi bo znam kilku mechaników aso vw wink.gif no ale z tym 4g63 to pojechałeś równo... bo w latach świetności tego silnika wskaż mi 2,0 r4 które legitymowało się takimi możliwościami a do tego przecież w opcjach 400km miało gwarancję producenta. Tak naprawdę kiedy 4g63 kończył swój żywot w 2007r. Tsi dopiero docierało się na kieszeniach swoich miłośników i było sztandarowym gównem jakie można było mieć pod maską.
Co do loterii 4g63 przy 400km to chyba miałeś na myśli loterię z zacnymi gigantami polskiej sceny tuningowej co nawet metalową kulkę by zepsuli a stroili evo bo to takie łatwe.

Ps

A do tego ten wyznacznik szybkiej jazdy w postaci 400kuni jest śmieszny i tak jak przedmówca napiał papierowe wyniki na chamowni dla hamowni laugh.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Sun, 18 Feb 2018 - 14:35
Post #275


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Wszystko jest be i złe sam mam 2.0tfsi w s3 auto dwa lata zero problemów. Sporo znajomych ma/miało s3/golfy r zero problemów.... Znajomy zrobił ponad 30tys 2.0tsi zrobionym na 480 koni zero problemów.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
prnit
post Sun, 18 Feb 2018 - 14:50
Post #276


Forum Homee
Dołączył: Fri, 18 October 2002
Skąd: Warszawa i okolice





Ledziu nie do końca zrozumiałem Twój wpis, napisłem tylko że lubie auta które bez większej ingerencji można zacnie stuningować i się z nich cieszyć, uważam tez niecałe 300KM na codzień w aucie które waży 1400kg za optimum, mam auto ktore ma prawie 2x więcej mocy niż 2.0tfsi i wiem o czym piszę. Co do 4g63 to temat nie jest o tym silniku i jedynie o nim wspomniałem ale patrzać na dzisiaj to własnie niby plebejski vw w 2.0tfsi doszedł do tego że bez kucia można miec tyle mocy z 2litrów co w evo. Oczywiście można i mieć w Evo 420-450km bez kucia ale to już loteria taka sama jak w 2.0 Tfsi. 400KM jest bezpieczne i tu i tu.


--------------------
Kilka wariatów w garażu.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Miloszz
post Sun, 18 Feb 2018 - 15:05
Post #277


Frequent User
Dołączył: Mon, 13 February 2017





CYTAT(xtremesystems @ Sun, 18 Feb 2018 - 08:17) *
@up

2.5t Volvo?
tuleje cylindra miedzy innymi


Tak, w egzemplarzach mega pomodzonych na 400 koni, seryjnie ten silnik jest w 100% zdrowy i nie ma takich wad jak TFSI a i brzmi 10 razy lepiej.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
rwtnt
post Sun, 18 Feb 2018 - 15:18
Post #278


Forum Killer
Dołączył: Sat, 09 June 2012





Bez fanboystwa jaka jest alternatywa dla 2.0tfsi/tsi? w podobnej klasie pojemności o potencjale 400-500 koni bez kucia? Gdzie mody typu dolot, wydech, ic, pompa paliwa, hybryda turbo z wydajniejszej wersji, sprzęgło w manualu dają przyrosty na poziomie 100-200 koni? Mówię o autach typu daily z seryjnymi sterownikami itp. z sensownym power bandem i spalaniem?

Silnik 2.5t volvo jest zdecydowanie słabiej modowalny niż tsi/tfsi dźwięk 5 cylindrów to przewaga ale co z osiągami.

na przykładzie bhz z s3 8p 265 koni

dolot 800zł
dp z katem 1500zł
wkładka pompy paliwa 1200zł cena z usa
zawór paliwa rs4 230zł
strojenie 1000-2000zł

= 350-360 koni na pb 98 na 100 370-380 na seryjnej sprężarce

prawie 100 koni przyrostu za 5.000zł

hybryda 2.500zł
sprzęgło sachs manual 3200zł jak z dsg to koszt pomijamy
intercooler nawet niech będzie Wagner 3.000zł

= 420-450 koni bez kucia silnik znosi 500-520nm na spokojnie


I to wszystko z napędem 4x4 w aucie, które nie jest aż tak ciężkie.....

To proszę o altenratywę?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
xtremesystems
post Sun, 18 Feb 2018 - 15:23
Post #279


Super User
Dołączył: Thu, 29 November 2012





CYTAT(Miloszz @ Sun, 18 Feb 2018 - 15:05) *
Tak, w egzemplarzach mega pomodzonych na 400 koni, seryjnie ten silnik jest w 100% zdrowy i nie ma takich wad jak TFSI a i brzmi 10 razy lepiej.

nie koniecznie . szukalem dlugo 2,5t. zdrowych nawet serii jest niewiele. kolega mial ciagle mu cos tam sie dzialo . nie pracował rowno.


skonczylem poszukiwania i kupilem 1.8tsi gen 3
Go to the top of the page
 
+Quote Post
mile
post Sun, 18 Feb 2018 - 15:26
Post #280


Forum Killer
Dołączył: Thu, 02 December 2004
Skąd: Warszawa





CYTAT
na przykładzie bhz z s3 8p 265 koni

dolot 800zł
dp z katem 1500zł
wkładka pompy paliwa 1200zł cena z usa
zawór paliwa rs4 230zł
strojenie 1000-2000zł

= 350-360 koni na pb 98 na 100 370-380 na seryjnej sprężarce

prawie 100 koni przyrostu za 5.000zł


Leony Cupry i Golfy 7R wypadają pod tym kątem jeszcze lepiej, bo tyle to się robi samym programem. Który 2 litrowy hothatch robi taki przyrosty przy takich nakładach $$$ ?


--------------------
Zamiast na siłę ulepszać samochód lepiej ulepszyć kierowcę...
Go to the top of the page
 
+Quote Post

29 Stron V  « < 12 13 14 15 16 > » 
Reply to this topicStart new topic
 

RSS Wersja Lo-Fi Aktualny czas: Sunday, 03 August 2025 - 23:49