![]() |
![]() ![]() |
![]() |
![]()
Post
#181
|
|
![]() Super User Dołączył: Mon, 13 September 2010 Skąd: Rzeszów ![]() |
Można zrobić profi, na panewkach lub napawać. Ale musisz ogarnąć czy jest ciśnienie oleju.
-------------------- Hamowania- chiptuning
Elektronika samochodowa BMW , Mercedes-benz Kodowanie kluczy |
|
|
Wspieraj forum |
![]()
Post
#
|
![]() Dotacja ![]() |
|
|
|
![]()
Post
#182
|
|
User Dołączył: Sat, 30 March 2013 ![]() |
Jakieś objawy były?
Jaki przebieg? |
|
|
![]()
Post
#183
|
|
Frequent User Dołączył: Sat, 27 March 2010 ![]() |
Nie było żadnych objawów. 200 tyś. km.
|
|
|
![]()
Post
#184
|
|
User Dołączył: Sun, 01 January 2012 ![]() |
W nowych 2.0 VW sporo zmian, powrót do paska rozrządu.
|
|
|
![]()
Post
#185
|
|
Super User Dołączył: Fri, 21 January 2011 Skąd: a-chów/ b-b ![]() |
słyszałem o takim przypadku, auto szwajcar z książkami i teoretycznie małym przebiegiem 180-200tys, też audi tyle że asn pod maską, rozwiercili otwory i pozbyli się padła.
ze zdjęcia ewidentnie żółty nagar, podziękowania składaj LL i zapewne castrolowi -------------------- S4 i X11, było 330d+ 303@705
|
|
|
![]()
Post
#186
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
Ja mialem taki przypadek po 100tys
|
|
|
![]()
Post
#187
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
Wniosek z tego, że po zakupie używanego tfsi trzeba oprócz oleju filtrów i rozrządu odżałować te ~ 1000+zł i prewencyjnie zakładać pompę z 1.8t.
|
|
|
![]()
Post
#188
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
mysle, ze 1000zl to nie wystarczy nawet na robocizne
|
|
|
![]()
Post
#189
|
|
User Dołączył: Wed, 09 November 2011 ![]() |
na forum vwvortex jest opisane jak dla maniekina z nr czesci
|
|
|
![]()
Post
#190
|
|
![]() Frequent User Dołączył: Thu, 24 April 2003 Skąd: wwa ![]() |
mysle, ze 1000zl to nie wystarczy nawet na robocizne Nie chce robić reklamy ale na śląsku znany warsztat tuningowy robi tą modyfikację w cenie 1200 na gotowo + olej i filtr ale te to i tak się wymienia po zakupie. Na pewno w tfsi typu bwa itp. W nowszych tsi nie wiem. |
|
|
![]()
Post
#191
|
|
User Dołączył: Sat, 30 March 2013 ![]() |
Podaj namiary jak mozesz, moze byc PW.
Dzieki! |
|
|
![]()
Post
#192
|
|
Frequent User Dołączył: Wed, 08 April 2015 ![]() |
no to naprawde tanio, mi w paru warsztatachza sama robocizne wolali 2k
|
|
|
![]()
Post
#193
|
|
Rookie Dołączył: Sun, 21 August 2016 ![]() |
Panowie, szukam informacji o dwulitrówce montowanej w Tiguanie MY'10 - oznaczony jest jako 2.0t i ma moc 180 koni. Jak wygląda w nim kwestia rozrządu i bolączek typowych dla 2.0tsi? Jezdze tym modelem od 3 lat i powiem Ci, że te wszystkie przestrogi co do brania oleju i wadliwości są mocno na wyrost. Po pierwsze, silnik w 2011 zostal sporo poprawiony i akurat ta jednostka to najlepszy motor z serii TSI, ktory zreszta zostal utrzymany dla nowego Tiguana. Po drugie wszystko zalezy jak taki samochod uzytkujesz. Obiektywny problem, to spalanie - srednio 11 L, ale jak chcesz miec 180 koni, to musisz karmic ![]() Jesli chcesz mieć spokój, to przy posiadaniu TSI 180 koni sugeruje Ci zrezygnowac z "longlive" na rzecz wymian co 15.000 km. U mnie dolewka to maksymalnie 1 L na 15000 km. Auto ze wzgledu na gwarancje, serwisuje u dealera i jak na razie z dodatkowych usterek wymienialem gumy od stabilizatorow. Oczywiscie 180 km z DSG kusi czasem i jesli bedziesz latal z okolo 200 na zegarku i czesto uzywal trybu "S", to kredyt w silniku zaciagniesz przez co jego zuzycie, jak i np. oleju na 100% wzrosnie. Z moich obserwacji wynika, ze 170 km/h to granica normalnego uzytkowania, a czesto latam po niemieckich autostradach. Do 170 km/h nic, a dluzsza jazda powyzej tej predkosci czesto skutkuje kontrolka oleju. Nie mowie o chwilowych przelotach w okolicach 200, ale o dlugich trasach z wysoka stala. Takze przy przebiegach do 30k/rok i zainteresowaniu Tiguanem, tylko 2,0 TSI z DSG i 4 motion. Mniejsze jednostki to nieporozumienie dla tego modelu. |
|
|
![]()
Post
#194
|
|
![]() Forum Homee Dołączył: Sat, 04 July 2009 ![]() |
Silnik rakieta tylko kaganiec na 170... Ludzie litości ten silnik to kubek który śmierdzi z kilometra...
-------------------- Wszystkie moje posty są moja subiektywną opinia proszę ich nie łączyć z żadną firmą i osobami...
|
|
|
![]()
Post
#195
|
|
Super User Dołączył: Fri, 29 May 2009 ![]() |
A jak z nagarem w silnikach z wtryskiem bezpośrednim innych marek ? Przy każdym tak się dzieje, np ford ecoboost..
|
|
|
![]()
Post
#196
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
W każdym silniku z bezpośrednim wtryskiem, który ma odpowietrzenie skrzyni korbowej do ukł. dolotowego. Czyli zasada dotyczy zarówno diesli jak i benzyniaków. Producent tu nie ma znaczenia, choć jakiś model Toyoty miał wtryskiwacz w kolektorze mimo tych w komorze spalania. Podobnie nowe Audi (po roku modelowym '12 jak db pamiętam) ale czy to coś daje nie mam pojęcia.
Swoją droga, co do pomp oleju - czyli problem tych paskowych TFSI jest taki sam jak TDI-PD (i trochę CR) tak? Nie wystarczy tam wymienić zabieraka, bo konstrukcja jest chyba tego ustrojstwa podobna? |
|
|
![]()
Post
#197
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 January 2017 ![]() |
Witam, korzystając z okazji chciałbym zasięgnąć informacji na temat silnika w Golfie 6 R - oznaczenie silnika CDLF. Auto ma nalatane nieco ponad 130k km, chcę wymienić rozrząd, dowiedziałem się, że z jednej strony jest pasek a z drugiej strony silnika łańcuch. Czy wymienia się oba? Auto mam od niedawna i zauważyłem, że po rozgrzaniu chodzi trochę jak diesel i że to wina napinacza łańcucha rozrządu. Proszę bardziej doświadczonych kolegów o info w tej sprawie.
|
|
|
![]()
Post
#198
|
|
Frequent User Dołączył: Fri, 27 March 2009 ![]() |
Hałasować może zarówno sam łańcuch jak i jego napinacz i/lub nastawnik. Mogą to być też "szklanki", może popychacz pompy HP - słowem, ciężko stwierdzić na Twój opis
![]() Co do samego rozrządu jest i pasek, i łańcuch (spina dwa wałki); części dla łańcucha: Nastawnik: 06F109088J Łancuch: 06D109229B Napinacz: 06F109217A Jak widzę po instrukcji demontaż/wymiana łańcucha i jego osprzętu możliwa jest bez demontażu paska ale jeśli ten zbliża się do wymiany to można to zrobić za jednym razem. |
|
|
![]()
Post
#199
|
|
Rookie Dołączył: Wed, 04 January 2017 ![]() |
Hałasować może zarówno sam łańcuch jak i jego napinacz i/lub nastawnik. Mogą to być też "szklanki", może popychacz pompy HP - słowem, ciężko stwierdzić na Twój opis ![]() Co do samego rozrządu jest i pasek, i łańcuch (spina dwa wałki); części dla łańcucha: Nastawnik: 06F109088J Łancuch: 06D109229B Napinacz: 06F109217A Jak widzę po instrukcji demontaż/wymiana łańcucha i jego osprzętu możliwa jest bez demontażu paska ale jeśli ten zbliża się do wymiany to można to zrobić za jednym razem. Dzięki za info, na przyszły tydzień umawiam się na wymianę paska i łańcucha. |
|
|
![]()
Post
#200
|
|
Rookie Dołączył: Sat, 07 January 2017 ![]() |
Witam zastanawiam sie nad zakupem Audi A4 2.0 TFSI (132 kW (179 PS)), co sodzicie o tym silniku. Auto ma koło 100 tys przebiegu. Czy jest to awatyjny silnik?
|
|
|
![]() ![]() |
![]() |
Wersja Lo-Fi | Aktualny czas: Saturday, 02 August 2025 - 19:51 |